Cat vor valora imobilele tale peste cativa ani? Sau… Cum recunosti o afacere imobiliara?

Inainte de a recunoaste ceva, trebuie sa stii despre ce e vorba. Nu intamplator am pus ca motto la blogul meu – “imobiliarele nu sunt pentru oricine”.  Fara lipsa de modestie (modestia e doar calitatea oamenilor mediocri!) de 18 ani de cand fac investitii imobiliare nu am avut in minte decat un singur reper si o singura intrebare: cat va valora imobilul pe care-l cumpar peste 5 ani, peste 10 ani si DE CE? Va spun din experienta ca maxim 5 din 100 de cumparatori de imobile isi pun aceasta intrebare si  cel mult jumatate dintre cei 5 pot sa argumenteze pe ce se bazeaza.

Hai sa incercam doua studii de caz simple, dar distincte, pe intelesul tuturor.

1. Cei  care cumpara prin programul Prima casa, din cauza plafonului de creditare, au putine optiuni. Daca ne referim la cei din provincie, cu siguranta, acolo cu sume de cateva zeci de mii de euro poti sa achizitionezi un apartament nou (sau nu foarte vechi), intr-o locatie acceptabila, cu vecinatati civilizate. Daca vorbim despre Capitala, lucrurile se schimba radical. Cu 60.000 euro nu prea poti sa gasesti o locuinta care sa-si conserve sau sa-si sporeasca valoarea in urmatorii 5-10 ani, ca sa nu vorbesc de faptul ca poti sa te raportezi la urmatorii 20-30 de ani – atat cat dureaza creditul ipotecar. Strict pentru Bucuresti, lucrurile sunt clare: orice imobil vechi  ai achizitiona, acesta are deja un grad de uzura tehnica, iar valoarea lui nu va creste in timp sau nici macar nu va ramane aceeasi ca in momentul achizitiei. Nu am luat aici in calcul posibilitatea ca in toti acesti ani sa “beneficiem” de un cutremur. In aceste conditii, toti cei care nu gandesc in perspectiva au sanse mari sa cumpere un bun imobiliar pe care-l vor plati de cel putin 3 ori mai mult, raportat la rambursarea creditului si valoarea de piata in timp. Toti acesti potentiali pagubiti au un argument “imbatabil”!… Nu ne permitem mai mult, avem nevoie acum! Interesul personal si compatibilitatea cu locuinta gasita definesc “destinul” unei tranzactii rezidentiale astazi. Maine?…

2. Cei care vor cumpara fara ajutorul bancilor au lichiditati si se orienteaza catre proprietati de valori mari, hai sa spunem minim 100.000 euro. Ei au de unde sa aleaga acum. Cum stii insa  daca poti sa faci o afacere imobiliara in timp sau doar o achizitie oarecare? Eu consider ca sunt cateva criterii esentiale de care trebuie tinut cont in actuala conjunctura economica globala:

Credeti ca e doar o teorie in imobiliarele din SUA ca primele 3 elemente care dau valoare unui imobil sunt: locatia, locatia, locatia? Eu zic NU! Nu este doar o teorie: locatia este cea care a facut diferenta in real estate-ul  american, ca pret, ca statut social, ca venituri, ca atractie de business in general. Cat de curand, romanii vor intelege si vor tine cont de ce inseamna pozitia unui imobil si nu vor mai considera pretul ca fiind un prim criteriu de selectie a unei oferte imobiliare.

Potentialul imobilului, datorat zonei si perspectivelor de dezvoltare/modernizare/atractie si exclusivism, iti poate asigura posibiliatatea de a lichidiza oricind – macar la pretul de achizitie – ceea ce ai cumparat. Viata e complicata si oricine poate avea nevoie de cash la un moment dat.

Apoi, ai obligatia de a “pune la treaba” imediat noua achizitie imobiliara, fie pentru nevoi personale, de locuire, fie pentru inchiriere, fie in scop comercial, fie pentru inceperea unei constructii etc. Imobilele care stau, stau prost! Nu produc, ci chiar consuma: platesti  impozite, asigurare, reparatii etc.

Mentinerea valorii bunului imobil se face prin intretinerea acestuia, astfel incat valoarea lui sa nu se deprecieze in timp mai mult decat uzura imobiliara normala. Au aparut deja timid si in Romania firme care presteaza servicii complete de intretinere imobiliara pentru rentierii imobiliari care traiesc de pe urma unui portofoliu de proprietati oferite permanent la inchiriere.

Putini cumparatori se gandesc acum la costurile de intretinere lunara. Nu-i nimic. Cand le vor veni  facturile aferente intretinerii imobilului s-ar putea sa vada “stele verzi” si nu vor mai avea decat o singura varianta: sa le plateasca!

Si astazi, din pacate, foarte putin “jucatori” imobiliari pun accent pe evolutia valorii imobilului pe care-l vor cumpara. Ce inseamna acest lucru? Se “joaca” in continuare pe cartea norocului, pe fenomenul  “turma”? Hai sa facem pariu ca dupa  ce se termina ceea ce n-a inceput (criza imobiliara din Romania) lucrurile vor fi asezate frumos si piata va fi dictatorul suprem pana atunci.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Share/Save/Bookmark

228 Raspunsuri pentru “ Cat vor valora imobilele tale peste cativa ani? Sau… Cum recunosti o afacere imobiliara?”

Pages: « 5 4 3 2 [1] Show All

  1.  28 Dan
    18 January 2010 :: 9:28 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, ok, asta este cu totul si cu totul altceva decit ceea ce se intelege la o prima lecturare din #3 – acolo e vorba de o stare de “gut feeling”, care nu-ti mai permite aprofundarea textului: ma refer la asocierea vinzarilor(profiturilor) coca-cola in conditii de razboi, cu un cutremur devastattor la noi pe malurile dimbovitei si inclusiv problema imobiliara privita ca un act de vinzare-cumparere (cerere-oferta).
    Subiectul in noua abordare este extrem de pertinent.

  2.  27 Popescu
    18 January 2010 :: 8:44 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Amice Dan, exista ceva care se numeste Risk Management. Atunci cand initiezi un proiect de investitii (inclusiv in imobiliare) trebuie sa faci managementul riscului (evident nu e cazul tau deoarece dupa cum singur ai marturisit nu ti-ai asumat nici un risc imobiliar in ultimii ani). Pe afara, se fac studii serioase asupra implicatiilor unui cutremur asupra diverselor industrii, inclusiv pietei imobiliare.

    Eu am citit astfel de studii si vroiam sa impartasesc cu voi ceea ce am aflat, dar am constatat ca nu am cu cine sa discut. Nivelul de educatie investitionala a ta si amicului Aristotel se reduce la a concluziona ca cineva incearca sa faca“profit de pe urma speculei unui cutremur”.

    Cat priveste “masuri care sint necesare in caz de cutremur sau de prevenire a efectelor negative ale acestuia” exista institutii abilitate ale statului care se ocupa de asta. Acesta este un blog de imobiliare, si Risk managementul in domeniul imobiliar poate fi unul din topicuri, evident daca ai interlocutor de discutie.

    Iti doresc succes in continuare in investitiile tale imobiliare lipsite de orice fel de riscuri.

    Exemplu de studiu:
    The Effect of Earthquake Risk on the San Francisco Bay Area Housing
    Market: How Has it Changed Since the Loma Prieta and Northridge
    Earthquakes?

    @Popescu Eu nu am citit nici o carte de risk management sau macroeconomie,dar,daca-mi permiti Popescu,a compara piata de asigurari,imobiliara,de credite,de constructii,nivelul de infrastructura si potentialul de regenerare economica intre tari ca Romania sau SUA/Japonia,este o enorma gresala.Intimplator,m-am nimerit in San Francisco si in Kobe,nu dupa mult timp de la producerea ultimelor cutremure devastatoare de acolo.Pai,Popescule draga,aia dupa cutremur au inceput sa munceasca de a doua zi !!!La noi nu se munceste nici cand nu e cutremur,d-apoi dupa.In ipoteza unui cutremur in Romania,cel putin un an va fi un dezastru total.Si nu vorbesc de o calamitate de proportii ci de un fenomen mediu,dar care sa lase urme vizibile.Atunci,din punctul meu de vedere,ar fi un haos imobiliar de proportii, o paralizie totala in acest domeniu,iar ceea ce spuneai tu de cerere imobiliara, MI-E MI SE PARE O TIMPENIE si iti spun acest lucru cu tot respectul de care sunt in stare.Iata si argumentele mele,strict legate de subiectul imobiliar: - cati potentiali cumparatori ar exista pe rezidential daca:blocurile cu bulina rosie ar cadea,alea foarte vechi ar crapa putin,cele vechi s-ar fisura nitel,celelalte mai noi ar avea tencuiala cazuta si balcoanele usor deplasate,iar la cele noi se vor vedea mici fisuri in structura de la parter si etajele inferioare???Aici nu vorbesc de vile,desi nici ele nu vor fi prea departe de ce am descris mai sus.Eu stiu foarte bine,repet foarte bine,cum au fost facute multe vile din complexuri rezidentiale de "prestigiu". - sa vorbim despre terenuri,cate ar fi disponibile la vanzare imediat-din cele care se "elibereaza"-avind in vedere ca sunt mai multi proprietari,unii morti,altii raniti,altii de negasit,terenurile nu au titlu de proprietete unic,unii vor dori sa vanda altii nu, etc ?! - cine se va mai incumeta sa construiasca imediat ceva nou pana nu se vor adopta noi norme seismice,macar si de ochii lumii-chiar daca vor fi la fel de slabe? - cui ii va mai sta gandul la achizitii imobiliare,cand vrea sa traiasca momenetul ca...traieste si e un norocos?! - in cit timp vor fi despagubiti proprietarii ramasi in viata de firmele de asigurari si LA CE VALOARE ??? Sa vezi atunci marlania companiilor de asigurari imobiliare cum functioneaza !Cazul fondului DEGI,proprietara imobilului Millenium e doar o mica picatura intr-un ocean!Iti dai seama cite procese pentru injusta despagubire vor aparea si cate noi oportunitati pentru avocatii vii si lacomi de castig de pe urma sinistratilor? NU vreau sa mai continui ca e trist.Nu mi-ar placea sa vad asa ceva.Atunci poate as fi una dintre putinele "hiene" imobiliare care ar lua o pauza.Macar pentru sufletul meu.
  3.  26 Dan
    18 January 2010 :: 8:12 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, te rog frumos reciteste ce ai scris la #3 si incearca sa reformulezi din nou ce ai vrut sa spui. Probabil te-ai referit la ce masuri sint necesare in caz de cutremur sau de prevenire a efectelor negative ale acestuia. Poate ca este vorba de o simpla greseala in exprimare – nu sint singurul care are impresia asta, sper sincer sa ma insel!
    toate cele bune

  4.  25 Dan
    18 January 2010 :: 7:49 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, nu ma bag intre tine si Aristotel, nu-i treaba mea, (la treaba cu familia sint in schimb absolut de acord cu tine – totul pina la familie);
    Am deschis subiectul pt ca si aristotel a observat exact acelasi lucru ca si mine fata de “amicul” popescu.
    Cit priveste prietenul meu sint perfect constient de vionovatia lui, de care incepe si el sa-si dea seama, eu nu asta nuantam ci compelxitatea starilor de furie aparute acum. Stie si Valentin ca eu spre exemplu consider principalii vinovati pt specula aia ca fiind sistemul bancar si cel guvernamental care au permis asemenea monstruozitate.

    @Daneeeee (e ca un strigat de disperare,nu e scris gresit!) In lumea asta exista diverse piete.Una este cea a managerilor,de diverse tipuri,specializati pe diverse domenii.Toti reprezinta "masa" de executivi ,pe care eu ii denumesc generic..."mercenari".Cei care au pregatire bancara sunt angajati cu un scop "nobil",acela de a face CIT MAI MULT PROFIT,intr-un interval de timp cit mai scurt,cu riscuri cat mai putine,eventual,cu banii altora.In Romania,toti managerii bancari au acest scop asumat prin contractul semnat cu banca.Bonusurile se iau in functie de performante.Si acum SOC !! Daca si eu as fi fost in locul lor as fi procedat exact la fel! Daca Statul roman e generos,daca cetatenii lui "mor" dupa credite,daca piata permite,daca riscurile sunt mici,DACA SUNT PLATIT PENTRU ASTA...ASTA FAC!!!Ce nu intelegi,e atit de simplu? Norocul meu e ca sunt si un mic antreprenor(nu numai agent imobiliar),nu am sefi decat acasa,nu am fost niciodata angajat nicaieri,sunt un om liber si imi place la nebunie ce fac! Greselile nu au plecat din banci ci de la BNR (vezi cazul Bancorex) si,mai mereu,de la Guvern si Ministerul Finantelor.Aici ai dreptate.
  5.  24 Popescu
    18 January 2010 :: 7:45 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Alma, e metoda de previziune bazata pe gut feeling

  6.  23 alma
    18 January 2010 :: 7:11 pm
      -2 (2/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, raspunzandu-i lui “mos ene” tocmai ai facut o previziune. Pe ce te bazezi?

    @alma Pe ce vad in piata,zi de zi,pe teren alma.In fiecare zi FAC TEREN !
  7.  22 mos ene
    18 January 2010 :: 5:23 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    4. ca sa tratezi cumpararea unei locuinte ca o potentiala investitie iti trebuiesc ceva bani proprii, nu poti sa faci sa te bazezi doar pe un imprumut.
    Ar fi logic sa tratezi ca pe o investitie, din pacate poate printre putinele persoane care iti citeste blogul care nu are intotdeauna banii necesari sa trateze cumparare unei locuinte ca o potentiala ‘afacere’. Just a home for my family, just our home!

  8.  21 mos ene
    18 January 2010 :: 5:09 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    1. nu sper sa mai iau atat pe el gandindu-ma ca la sfarsitul celor 30 anisori o sa ma coste peste 115oooE! bineinteles ca n-o sa-l tin atat.
    2. corect cu euribor, am luat in considerare o majorare de 20-30% a ratei.
    3. de ce 5 ani sa mai platesc la altcineva chirie (unde niciodata nu ma simt la mine acasa), aceeasi bani pe care imi platesc rata?

    @mos ene 1. Crezi tu c-o sa te coste doar 115.000 euro!...Calculul a fost facut la Euriborul actual.Verifica te rog inca o data; 2. Pai daca acum Euribor e 1% si inainte era ~ 5%,cum ti-a iesit marja de crestere de numai 20-30%?? 3. Pentru ca chiria lunara e mai mica decat devalorizarea lunara a apartamentului tau.In plus,mai tirziu,cu aceeasi bani puteai sa cumperi ceva mai bun sau cu bani mai putini (sa zicem suma totala a chiriei platite) gaseai ceva mai ieftin si la fel de bun! 4. Aici ai perfecta dreptate,e ghinionul tau ca nu ai beneficiat de mai multe lichiditati.Imi pare rau! Eu nu sunt decit un simplu consultant imobiliar cu 18 ani de experienta,nu dau solutii- cel mult idei/sfaturi/studii de caz.Decizia apartine celor care o iau.
  9.  20 Popescu
    18 January 2010 :: 4:58 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Amice Dan, “profitul scos de pe urma speculei unui cutremur” este modul tau de a gandi, probabil. Hotul vede numai hotii in jurul sau pentru ca asa e formata mintea lui sa gandeasca. Dealtfel, daca tot ai pornit discutia, poate ne lamuresti cum se poate specula ..un cutremur. Cumperi apartamente si astepti sa vina cutremurul, nu-i asa ?
    Esti aerian mai baiatule..

  10.  19 Dan
    18 January 2010 :: 4:08 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, nu-i iau partea lui Aristotel, ca nu are nevoie, dar sentimentul de ura, pe care-l reprezinta el, este unul palapabil si cu o rata de crestere foarte mare fata de segmentul imobiliar. Sentimentul si curentul asta trebuie incadrat ca o reactiune la actiunea speculei imobiliare.
    Dupa cum ziceam anterior am un prieten care si-a distrus familia dupa ce i-a fost facut capul calendar cu achizitionarea de urgenta a unui apartament in decembrie 2007 pt ca o sa ajunga dublu peste un an si nu o sa mai poata sa faca credit, de catre 3-4 agentii – toate propovaduind acelasi scenariu. Prietenul asta s-a intilnit cu unul dintre “agentii” imobiliari si a vrut sa-i smulga capul de pe umeri pe strada, noroc ca l-a oprit lumea.

    2. Cit priveste comentariul lui x-ulescu referitor la profitul scos de pe urma speculei unui cutremur – reactia lui Aristotel mi se pare cuminte si de bun gust. Eu ii propuneam sa achizitioneze cit mai multe cimitire si sa astepte marele cutremur care o sa-l imbogateasca iar pe alti citeva zeci de mii, cel putin, o sa-i bage in mormint pt ca nu-si permit sa fie atit de “potenti financiar” precum el si sa mai scoata si profit.
    Cred ca-i trebuie mai mult decit un control: urgent un tratament de specialitate sub supraveghere stricta e mult mai indicat.

    3. Eu am mai pus intrebarea asta: vrem sa traim in jungla si sa incercam sa fim leii absoluti sau intr-o societate civilizata, normala la cap?!

    @Dan 1. AristotelCostel s-a luat de porcii pe care i-am crescut eu in tinerete pe blogul lui si mie nu-mi plac oamenii care se iau de animale in general.Faptul ca,intr-adevar,sunt baiat de la tara si-am crescut animale toata tineretea mea,nu-l indreptateste pe "marele filozof" sa se ia de un fiu de taran,ca mine.Cat priveste imobiliarele,daca eu deschid gura despre subiectul asta,el poate sa-si ia notite linistit. Prietenul tau nu a fost obligat sa cumpere! Rolul unui om de vanzari este sa vanda! Sa fim seriosi ! 2. Eu respect pe oricine ma respecta,deci oricine e binevenit pe blogul meu,inclusiv AristotelCostel,chiar daca ma critica cu argumente,chiar daca se fac ironii numai despre mine - NU SI FAMILIA MEA!-,dar fiecare va primi un raspuns sincer,pe masura jargonului folosit!Riscurile meseriei.... 3. Traim in "jungla" maestre si ea este creatia natiei noastre! Trist,dar adevarat.
  11.  18 alma
    18 January 2010 :: 4:06 pm
      -2 (2/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Corect: informatia inseamna putere.
    Dar sa stii ca puterea se obtine si prin alte cai: prin manipulare. Nu-ti trebuie decat sa fii intr-o anumita pozitie si sa cunosti un pic psihologia maselor.
    Ceea ce de altfel s-a intamplat pe piata imobliara si nu numai.
    Tot auzim la TV ca s-au dublat restantele la credite dar nimeni nu spune ca s-au dublat la lei de la 2,5% la 5 % si la valuta de la 3% la 6%.
    Toata lumea asteapta falimentele bancilor, apocalipsa bancara, care nu se va intampla cu o expunere atat de mica.

    @alma Am psihologul in casa!...Stii care-i filozofia mea de viata? Primitiv de simpla: "Daca imi trebuie ceva IMI IAU!". Nu ma intreba cum? Pur si simplu. EU sunt primul care-si doreste falimentul unei banci. Voi sponsoriza un foc de artificii misto, la care o sa invit public toti romanii nemultumiti de sistemul bancar romanesc! Atunci incepe criza imobiliara in Romania. Daca nu se va intimpla acest lucru, voi considera ca la noi in tara nu a existat nicio criza imobiliara! Reasezarea preturilor acolo unde le este locul nu inseamna criza!! Hai sa mai asteptam cateva luni si vorbim apoi de expunerea bancilor. Daca bagi gunoiul sub pres acasa nu mai ai expunere, dar ai miros!
  12.  17 Popescu
    18 January 2010 :: 3:49 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, care e parerea ta referitor la 3 si 13?

  13.  16 mij
    18 January 2010 :: 3:02 pm
      -2 (2/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    acum este un moment propice pentru investitii numai ultracentral (rezidential si comercial).
    pe rezidential sint preturi modice 1500-2000 mp. comercialul este inca foarte ridicat.

    @mij Stii in cate zone se imparte ultracentralul ? Raspuns ajutator... in trei ! Care sunt acestea? Hai,informeaza-te si te asteptam in continuare. Daca tu consideri pret modic 1.500-2.000 euro/m.p. eu ma las de meseria asta azi,ca de maine ma duc sa cumpar imobiliare "modice"!
  14.  15 mos ene
    18 January 2010 :: 2:48 pm
      -2 (3/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Sunt unul dintre oamenii care o sa apeleze la programul Prima Casa, cu toate ca urasc cretidele!
    Ce este gresit in gandirea mea/noastra (si sotia):
    1. tineri casatoriti, mica afacere+job multinationala (sotia), lipsa de lichiditati rezultata din deschidere o noua mica afacere .
    2. Cumparare prin credit apartament 2 camere zona dristor (nu toata lumea poate in victoriei!), din ;75 din pacate!!!, pret achitie 61000E.
    3. Rata credit +/- 300E, chirie actuala 350E.
    4. In 5 ani cumparat un apartament mai mare…
    5. Dat in chirie apartamentul de 2 camere pe o chirie care sa acopere creditul.

    @mos ene Greselile ar fi: - anul de constructie al blocului in care ai cumparat.Chiar crezi ca mai iei vreodata atita pe el ? - marja de dobanda a bancii la programul Prima casa nu difera cu nimic fata de cum era acum 2 ani ! Euribor difera MOMENTAN!! - chiriile au scazut,zic eu sub rata creditelor lunare,in general vorbind.Dupa ce-si revine Euribor,nici nu mai intra in discutie...; - preturile la apartamentele vechi vor scadea in continuare,diferit in functie de multi factori,dar vor scadea! - in 5 ani,cu aceeasi suma veti putea lua direct un apartament mai mare,chiar si intr-o zona mai buna,construit dupa 1980!
  15.  14 alma
    18 January 2010 :: 2:32 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, ai spus la un moment dat ca pentru fiecare imobil exista un cumparator.
    Inseamna ca poti cumpara oriunde ti se pare potrivit si frumos pentru tine pentru ca acea investitie tot iti va aduce beneficii. Si locatia conteaza dar mai conteaza si gradul de dezvoltare viitoare al unei anumite zone. Si de unde afli care este gradul de dezvoltare viitoare al unei anumite zone? Sa zicem ca din planurile urbanistice ale primariei! Cat din aceste planuri se vor realiza in urmatorii 5 ani? Eu cred ca a zecea parte.

    Conditia esentiala era de fapt sa cumperi la un pret corect si pe o piata cat de cat stabila un timp ceva mai lung de doi ani cat a durat inflamarea pietei imobiliare la noi.
    Ti-aduci aminte ce vanzoleala s-a creat pe piata terenurilor cand au aparut zvonurile cu ‘zona metropolitana” a Bucurestiului? Ce de terenuri s-au vandut atunci! De ziceai ca peste o luna aceasta zona va exista si va produce si efecte benefice!
    Ce se mai aude de zona metropolitana? Mai nimic!

    @alma Tu esti clar o femeie inteligenta,dar la imobiliare ai lipsuri mari. 1. Da! Pentru fiecare imobil exista un potential cumparator.Evident,daca intre timp nu se darama! Stii,se spune ca fiecare om e de vanzare,doar pretul e diferit! Asa si in imobiliare:conteaza cind vinzi si la ce pret?Nu iti dau exemplu cu femeile (desi e cel mai relevant!) pentru ca iarasi te superi,lipsesti de la lectiile deschise si pierzi. 2. INFORMATIA E VITALA in acest domeniu.Tu din ce crezi ca se fac banii adevarati in imobiliare? 3. Banii grei in imobiliare nu se fac in piete stabile,mature,asezate si "batatorite".,ci in "jungla" locala! 4. Care crezi tu ca e pretul corect? Unde scrie,cine ofera certitudini,indiferent de segmentul imobiliar ? 5. Zona Metropolitana arata grozav pe hartie/plansa.In realitate,s-a uitat intr-un sertar incuiat.Tu iei de bune vorbele politicienilor? Pana te mai gandesti la raspunsuri ma duc sa dau o tura cu masina pe autostrada suspendata a doctorului !...
  16.  13 Popescu
    18 January 2010 :: 2:26 pm
      -2 (2/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Alma, sunt perfect de acord cu tine. Pe e alta parte implicatiile sunt diverse: ce vor face cei care stau in imobile vechi si isi permit sa se mute in imobil nou? Va duce psihoza cutremurului la cresterea pietei (preturi/cerere) la imobile noi? Daca da, ce categorii de imobile noi vor simti impactul (ca nu ma astept sa dea lumea navala catre cartierul Stejarii al lui Tiriac, unde un imobil ajunge si la 1,5 mil euro)

  17.  12 alma
    18 January 2010 :: 2:17 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu
    Nu stiu daca ar trebui sa luam in discutie varianta unui cutremur major legat de piata imobiliara.
    Credeti ca cei care stau in imobile cu bulina or fi cine stie ce magnati si se vor repezi dupa cutremur sa ingroase cererea de pe piata vanzarilor de imobile sau a chiriilor!
    Doamne fereste de cutremur! Casele nu sunt asigurate, toti cei ramasi in viata si fara case se vor indrepta catre stat sa le asigure un loc unde sa stea.
    Este si asa destul de ingrijorator faptul ca asupra unor constructii noi planeaza incertitudinea sigurantei constructiei.

  18.  11 Popescu
    18 January 2010 :: 1:45 pm
      -2 (2/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Aristotel Costel, te vad priceput la cutremure, poate ne lamuresti care va fi impactul unui astfel de eveniment nedorit pe piata chiriilor si asupra preturilor imobilelor pe categorii (imobile vechi, imobile noi). Eventual si cu argumente, altele decat cu purcelul si catelul, daca se poate evident

    @Popescu Nu insista Popescu pentru AristotelCostel ca e prea mare si tare pentru blogul meu.
  19.  10 vio
    18 January 2010 :: 1:45 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Interesant articolul!
    O intrebare: Euro Est Invest mai exista?
    Un an nou cat mai benefic si profitabil!

    “Cu consideratie … ”

    Vio

    @vio Nu stiu daca (mai) exista Euro Est Invest !...Eu am firma Euroest Invest.Daca esti vreunul/vreuna din vedetele care au facut turism imobiliar prin compania mea,trebuia macar sa retii care e denumirea corecta. Cu aceeasi "consideratie"....
  20.  9 AristotelCostel
    18 January 2010 :: 1:31 pm
      3 (0/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    ok :)

  21.  8 AristotelCostel
    18 January 2010 :: 1:09 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pai, imediat dupa cutremur creste cererea… oamenii sapa repede dupa bani, filialele bancare vor fi deschise non-stop, iar daca ai noroc, multe ATM-uri vor sta vraiste. De fapt, “mie” greu “sa imi” dau seama.

    Hurdughia aia greoaie a cam terminat “benzina”… consumand ENORM, iar purcelul romanesc a zburat doar in mintile unora. Bineinteles, continua sa zboare pentru multi de pe aici.

    @AristotelCostel Nu stiu unde sa te incadrez? Oricum undeva intre marele filozof si micul alcoolic (Costel) din celebra reclama pentru coniacul Unirea.Pseudonimul tau e tipic romanului destept-priceput la toate- care vrea totusi sa-si pastreze anonimatul,ca sa nu i se deconspire inteligenta si realizarile. In privinta imbiliarelor,imi permit sa-ti fac o recomandare calduroasa care n-o sa-ti dauneze sanatatii....schimba maestre blogul daca nu-ti place ce se discuta pe aici. Traiesti intr-o tara libera,cel putin aparent!
  22.  7 Camelia
    18 January 2010 :: 12:03 pm
      3 (1/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    Eu cred ca daca ai putin creier, chiar daca nu ai banii necesari achizitionarii unei locuinte si te imprumuti, cu atat mai mult trebuie sa iei in calcul si sa faci o achititie pe care sa o tratezi ca investie!

    @Camelia Ai inteles corect mesajul editorialului meu.Succes(uri) in imobiliare!
  23.  6 anca munteanu
    18 January 2010 :: 10:49 am
      -4 (4/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Interesant este ca nu se face distinctia clara intre cei care isi achizitioneaza o proprietate din nevoia urgenta de a avea o locuinta si cei care si-o cumpara pentru a face un upgrade al propriului confort.

    Sfaturile practice privind achizitia, modelele de urmat sunt valabile doar pentru cea de-a doua categorie. A nu se intelege gresit! Daca vrei sa te muti intr-o casa mai mare, daca vrei sa locuiesti intr-o zona buna…nu inseamna ca stai neaparat cu fundu pe comoara sau platesti chash. Ci doar ca strategia personala priviind viitorul iti ofera mai multa siguranta.

    Asa ca …articolul este pertinet dar aplicat exlusiv unei anumite categorii de cumparatori!
    Cei care nu prea au bani se vor muta oricum doar in acele locuinte care si le pot permite ( sau nu :) fara sa tina cont de latura investitionala!

    @anca Am dat doua exemple distincte si tu spui ca nu sunt clare. Promit data viitoare sa fiu si pe intelesul tau.Sper!...
  24.  5 AristotelCostel
    18 January 2010 :: 9:02 am
      0 (2/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am rugamintea sa-l testati pe Popescu dpdv psihologic, iar daca trece… sa-l vedem ce poate la un IQ test.

    @AristotelCostel E o propunere remarcabila!Tie nu vrei sa-ti facem?Poate a "aterizat " porcul din blogul tau si s-a terminat criza?
  25.  4 roxana
    17 January 2010 :: 10:52 pm
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna seara si felicitari pentru blog si franchete masculina.

    doar o intrebare si va multumesc anticipat daca o sa-mi raspundeti

    cat credeti ca va valora in 5-10 ani un apartament cu 2 camere in central park (bucuresti – stefan cel mare, eu zic destul de central), 100 mp construiti, 2 bai, et 8, proprietarul mi-a cerut 230.000, nu vreau sa raman cu cash daca o sa creasca preturile si nu ma intereseaza daca vor scadea pe mine ma macina daca nu cumva va fi invers. ma lungesc si nu vreau sa va rapesc foarte mult timp, multumesc, a si de fapt intrebarea-intrebare e cat sa-i ofer maxim cu credit ? multumesc

    @Roxana Peste 5 ani 250.000 euro, peste 10 ani nu ma pot pronunta. Acum, sfatul meu e sa mergeti la o banca si sa vedeti ce credit puteti obtine pt apartamentul respectiv. Valoarea evaluatorului bancii va fi cea mai mica posibila de pe piata (eu cred ca in jur de 150.000 euro). Aceasta suma o puteti inmulti cu maxim 20% si cam asta ar fi valoarea reala, repet, in acest moment, de piata, a apartamentului respectiv (180.000 euro). Trebuie sa luati in considerare ca nu am vazut apartamentul si estimarea de pret facuta de mine se refera strict pe baza faptului ca stiu bine acest complex, de altfel, unul dintre cele mai reusite ansambluri rezidentiale construite in ultimii ani. Colegii mei de la Departamentul rezidential mi-au spus ca exista mai multe apartamente de vanzare cu 2 camere in acelasi complex si preturile variaza in functie de mai multi factori. Va invit sa verificati "tot ce misca" si apoi sa luati o decizie corecta finala.
  26.  3 Popescu
    17 January 2010 :: 10:30 pm
      -4 (4/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    As vrea sa deschid subiectul referitor la implicatiile unui cutremur asupra pietei imobiliare (preturi, cerere). Nu e tocmai placut, dar pana si Coca Cola stie ca cele mai mari vanzari le face in situatii de razboi si dezastre naturale (inundatii, cutremur) si le bugeteaza in consecinta. Macar daca se intampla, sa stim dinainte care vor fi efectele, ca atunci nu va mai avea nimeni timp sa gandeasca ..la rece.

    Nu sunt specialist, dar ma gandesc asa: un cutremur care pune jos toate cladirile cu bulina rosie si sifoneaza un pic pe cele vechi, ar putea avea drept consecinte:

    -ar creea o cerere imediata pentru spatii de locuit din partea celor care au ramas fara locuinta, sau cei care s-au ales cu locuinta deteriorata

    -ar creea o psihoza in randul celor care locuiesc in imobile vechi si mai ales in randul celor ale caror locuinte au fost afectate, ceea ce ar duce tot la cerere imediata pentru imobile noi

    Ce efecte vor avea toate astea asupra pietei imobiliare mie greu sa imi dau seama. Voi ce parere aveti?

  27.  2 Popescu
    17 January 2010 :: 10:02 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    E dureros de adevarat.

  28.  1 Dan
    17 January 2010 :: 9:24 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Bun articol, fara pupin****** sau misto-uri, chiar BUN. Poate mai pricepe si romanul ce-i aia segmentarea pietei si cum ar trebui sa gindeasca inainte de a arunca cu creditul pe fereastra.

Pages: « 5 4 3 2 [1] Show All

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele oferte
Spatiu comercial
SU: 40 mp
SC: 45 mp
2.000 EU/luna 50 EU/mp/luna
Ultimele Comentarii
DD > Nici mie nu mi se pare lux ceva ce oferi la inchiriat la 900 euro pe luna. Nu cred ca e nevoie de vreo invitatie speciala ca sa vizionezi Stej...
@ PopescuRetine! Luxul e rar! In Romania e precum floarea de colt! Am o invitatie la Stejari si ti-o dau tie daca vrei. Eu am vazut ce este pe acolo s...
Dragos Dragoteanu nici asta nu ti se pare lux?http://www.zf.ro/proprietati/cum-arata-apartamentele-pe-care-tiriac-doreste-sa-le-inchirieze-in-stejarii...
Cea mai tare afirmatie a acestui articol: "Singurul lucru cert e criza, care sta sa apara. Dupa colt." Dragos Dragoteanu nu stiam ca la tine criza nu ...
De ce se plange toata lumea ca agentii sunt ori pungasi ori neprofesionisti sau pur si simplu banditi eo o chestie de procesare a populatiei dar voi c...
Blog IMOPEDIA
Maria Seder Neda
02-Sep-2010
În prima săptămână de toamnă am fost bombardaţi cu informaţii, previziuni (multe sumbre) şi lansări de campanii, concursuri şi produse. Ca să pornim cu dreptul în ace
Imopedia RUN
19-Aug-2010
Clisee, ticuri verbale, etichete si hiperbole. Le folosim peste tot: acasa, la birou, in articole scrise,  cand prezentam stiri, cand iesim cu prietenii la o bere, doua, trei..
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Valentin Ionescu
08-Sep-2010
Dom'le, deja mi s-a facut foame cand ma gandesc la gratarul ala de maine din Piata Constitutiei... In ultima vreme am auzit ca au functionat foarte bine componentele expozitionale
Daniel Dobre
29-Aug-2010
Intentionam ca in acest week-end sa schimb postul, insa nu subiectul urmator il aveam in minte. Totul a pornit de la un comentariu al unui cititor al acestui bloc, cel care se semn
Adrian Crivii
17-Aug-2010
Goana disperată după bani a Ministerului de Finanţe va avea, în mod sigur, efecte perverse de proporţii şi nu va reuşi decât în mică măsură să stingă foamea de finan
Tag-uri

piata imobiliara (1)
Uncategorized (36)

WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.

RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN
Imobiliarii

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare