Cu sau fara proprietati? Imo sau emo?!

Cum e mai bine: sa ai proprietati si a nu le poti vinde/inchiria/folosi sau sa n-ai nimic de vanzare in imobiliare? Incerc sa dau cateva exemple – studii de caz la care unii s-au gandit sau nu:

1. Cineva a avut un teren, cu o super-locatie, dar n-a avut bani sa construiasca ceva pe el. A cautat un asociat si a gasit un antreprenor/dezvoltator cu lichiditati si know-how in real estate si, uite asa, s-a nascut un parteneriat. Lucrurile au mers bine pana la un punct, cand, din diverse motive, asociatii s-au certat si s-a ales praful de proiectul lor. Nu pot sa vanda, nu pot sa inchirieze, nu pot sa profite de folosinta imobilului construit, nu pot sa se desparta/sa iasa din asociere decat atunci cand se termina procesul. Avocatii castiga, statul incaseaza, partenerii “boxeaza” si imobiliarele delireaza!

2. Cineva are un teren agricol undeva in Romania. N-a luptat in instanta pentru el, la primit “moca” de la primarie si n-a cheltuit mare lucru ca sa-l aiba cu acte in regula.Terenul sta de ani buni tot acolo, napadit de balarii. Era prea greu sa semnezi un contract de arendare/inchiriere/concesiune pentru ca trebuia sa-l citesti, sa te deplasezi la notar, sa discuti la telefon etc. Nu “cerea de mancare”, nu trebuia platit impozit pe el, era uitat de proprietar acolo, la locul lui. Nici macar nu constituia interes pentru hoti, fiindca nu aveau ce sa fure de pe el. Acum, ghinion sau nesansa, s-a introdus impozit pe teren si probabil si un impozit pentru neutilizarea/neexploatarea lui. Proprietarul injura, evident. Adica el – marele proprietar – este obligat sa dea bani pentru ceva ce-i apartine de drept!?

3. Cineva are multe proprietati, multe nu gluma!.. Unele sunt luate cu “japca” de la stat, pe bani putini sau aproape degeaba, altele “agonisite” prin munca “silnica”, de pe urma unor afaceri facute cu statul roman. Nici macar nu e mandru cu ce are, fiindca are acelasi comportament ca si cum nu le-ar fi avut vreodata. Banii nemunciti vorbesc despre atitudinea unui om. Totusi, el e proprietar si se crede om de afaceri cu blazon de Bucuresti. Ar vrea sa vanda, dar cere pret de Paris, ar fi tentat sa inchirieze, dar nu oricui si cere pret de Londra. Are in cap numai “basini imobiliare” si, pentru el, statutul de proprietar e ceva ce nu-l reprezinta. I-am propus sa facem intr-unul din spatiile sale comerciale o cantina sociala pentru batrani si copiii strazii. Stiti ce mi-a raspuns? ”Domnule Dragoteanu, se vede ca nu faceti politica, va rog sa stergeti numarul meu de telefon din agenda dvs.” Si l-am sters!

4. Cineva are un teren intravilan la marginea Capitalei. L-a cumparat ca teren agricol, l-a introdus in intravilan construibil, a facut PUZ, PUD, la parcelat, a scos Certificat de Urbanism, a facut strazi de acces la fiecare lot si a tras utilitati individual, pe bani lui. A inceput sa-l promoveze direct la cunoscuti, a dat anunturi in ziare, i-a facut reclama pe site-uri de profil, a colaborat cu agentii imobiliare si a vandut marea majoritate a loturilor. Plusvaloarea adusa terenurilor i-a adus un profit de 400%, dupa trei ani de munca. Acum mai e si proprietar, are si ceva lichiditati si cauta alte oportunitati in domeniu.

5. O familie ia un credit de la o banca si devine proprietara unei case. E fericita, a semnat, a  reusit sa-si indeplineasca un vis. Banca a ajutat-o, dar visele costa si trebuie platite in timp. Intr-o zi, apar probleme la serviciu si unul dintre fericiti ramane somer. Apar si problemele financiare. Nu-si gaseste alt serviciu, trec cateva luni, divorteaza, se reangajeaza, dar intre timp, casa a disparut din proprietatea lor. Banca a recuperat o parte din banii imprumutati, dar mai vrea si restul. Pretul vanzarii a fost sub suma imprumutata, iar din proprietari fericiti, tinerii se transforma in… haituiti financiar.

Proprietarul unui imobil trebuie sa fie o persoana responsabila! E ceea ce lipseste cu desavarsire la nivel individual acestui popor condus de oameni iresponsabili! A fi imo (implicat in imobiliare) inseamna ceva, a fi emo (a gandi diferit) inseamna altceva.

Unii cred ca daca au o proprietate/mai multe proprietati le pot vinde oricand daca lasa la pret. Eu le spun ca se insala amarnic. Unii nu pot sa vanda la nici un pret. De la imo la emo e doar un pas.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Share/Save/Bookmark

134 Raspunsuri pentru “ Cu sau fara proprietati? Imo sau emo?!”

Pages: « 3 2 [1] Show All

  1.  34 Popescu
    16 February 2010 :: 9:51 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Oricum, e jenanta faza cu Udrea: daca incepe sa fluture preturi de 19k garsoniera, cine *** se mai duce sa isi cumpere de la dezvoltatorul Y la 50-60k?
    Ca nu conteaza ca nu sunt realizabile, creaza un blocaj la nivel emo.

    Baietii cu asociatiile ARAI, APAIR, Cristian Clenciu, Catalin si altii, poate va adunati fortele risipite in certuri inutile, sa faceti o scrisoare deschisa Dnei Udrea, sa ii explicati chestia cu factorul psihologic pe piata imo..

    @Popescu De asta ma voi ocupa eu in direct la televiziune! E o chestiune de zile.Pana atunci nu uita ce te-am rugat azi-dimineata,fiindca eu nu glumesc.
  2.  33 Popescu
    16 February 2010 :: 9:27 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Da, Dragos, eu sunt de acord sa te iei de iei de ei -indiferent ca se numesc Isarescu sau Udrea- numai ca ai mai folosit in unele cazuri si argumente eronate. Eu la argumente te-am mai contrazis

  3.  32 Popescu
    16 February 2010 :: 9:15 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dan, ai castigat?
    Preturile astea sunt pentru apartamente care vor fi livrate in 2015-2020. Eu zic ca sunt sanse sa nu se termine niciodata avand in vedere preturile.
    Bafta celor care au curaj sa se bage

  4.  31 Dan
    16 February 2010 :: 9:02 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    udrea vs restul am pariat 1 solist si am “cistigat”
    prima coasa vs piata imobiliara = K.O. in repriza a 2-a

    @ Dan Rog respect Dane,Statul Roman are nevoie de bani,bancile straine au nevoie de clienti pentru credite garantate,piata imobiliara are nevoie de aer.Pentru Udrea e mana cereasca programul Prima casa,varianta Blonda."Cine imparte,parte-si face!".
  5.  30 Cornel Balan
    16 February 2010 :: 5:51 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    A AVEA SAU A NU AVEA..ASTA-I INTREBAREA:)

    DA..e de preferabil sa ai..la o prima analiza!
    DAR DACA ACEL “avut” iti produce mai multa baguba decat “a nu avea”..ma refer la taxe..impozite..cheltuieli administrative..costuri finaciare (daca …AI… prin credit de ex..) este preferabil SA NU AI!
    E bine sa ai acel bun totusi daca ai CERTITUDINEA ca in timp…valoare acelui bun va creste..incat sa acopere..”pierderile” anterioare..
    Dar cine poate avea in ziua de azi..CERTITUDINEA?:)
    “Matematica” finaciara.. simpla..

    @ Cornel Balan Cornele,rugaminte,pe blogul meu esti binevenit oricind in trei conditii de baza! 1. Sa te "aduni" inainte sa scrii, astfel incit sa nu ai "fuga de idei" si sa deviezi de la subiect; 2. Ai dreptul sa comentezi orice articol de-al meu cum vrei,asa cum crezi de cuviinta, numai daca-l citesti de doua ori; 3. Orice comentariu pentru terti vreau sa aiba fluenta si sa fie fara jigniri, catalogari sau..."diverse". Repet, nu am nimic personal cu tine, tot ce-ti cer este sa-ti pui in valoare calitatile, nu "pubertatile"! MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU INTELEGERE SI RESPECT FATA DE TOTI CEI IMPLICATI!
  6.  29 Catalin
    16 February 2010 :: 4:45 pm
      4 (0/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Clenciu
    Conferinte, transformari ale ARAIului asta este propaganda de 2LEI pentru mine, acelasi limbaj de lemn fara rezultate.
    Sa discutam serios cand aveti rezultate reale.
    Zvonuri au mai fost si acum 2 ani, si acum un an.
    Credibilitatea vostra este ZERO.
    Mai bine mergeti si voi pe ,,burta,, cum a facut APAIR si incercati macar sa ne surprindeti.
    Cu BLA BLA BLA nu se face primavara chiar daca anotimpul sta la usa.
    Iar cand folositi expresia ,,certitudine,, , o faceti emo sau imo ?

  7.  28 Cristian Clenciu
    16 February 2010 :: 4:28 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Cred ca am deturnat mesajul postului si imi cer scuze!
    Si eu sunt de parere ca mai bine *sa ai*, pentru ca mai devreme sau mai tarziu capata valoare.
    Asta daca nu vorbim de intravilan in mijlocul campului sau daca nu vrem sa vindem teren agricol la mp.

  8.  27 Cristian Clenciu
    16 February 2010 :: 4:18 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Catalin
    Am inteles de prima data la cine va referiti!
    Eu nu discutam punctual, ci la ceea ce ar trebui facut in domeniu. Ca face x sau y are mai putina importanta, important este sa se intample.
    Daca discutam de ARAI ca si SRL-uri este cam tarziu intrucat in formula actuala ARAI mai functioneaza doar pana la 26 martie a.c., data de la care asociatia va deveni una profesionala. Adica a agentilor imobiliari. Si asta este o certitudine!
    In alata ordine de idei, pe data de 25 martie a.c. are loc Conferinta Nationala a Agentilor Imobiliari din Romania. Dupa cum vedeti vorbim tot de agenti.
    Si vorbim si de o lansare a unui draft de lege, cea a activitatii imobiliare, unde agentii sunt chemati sa-si exprime punctul de vedere.Este o lege capitala pentru acest domeniu si ceea ce este important este ca ea sa fie scrisa de agentii imobiliari.
    Credeti ca nu meseria ar trebui in primul rand respectata si apoi agentul(lucru ce vine de la sine).
    Oare dvs. puteti respecta un agent care va prezinta o proprietate aflata la o alta adresa decat cea care v-a comunicat-o, care vede o proprietate pentru prima data cand v-o prezinta si dvs sau care isi negociaza contractul cu cealalta parte in fata dvs.? Si in aceste situatii vedem si respectul agentului fata de dvs(ca si client).
    Sunt lucruri care nu pot fi realizate decat prin reglementari, indiferent ca ne place acest lucru sau nu.Si decat sa asteptam sa ne trezim cu reguli aberante(cum s-a mai intamplat), mai bine cerem profesionistilor din domeniu sa le scrie.

  9.  26 Robert (Dobrescu)
    16 February 2010 :: 4:14 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Bun subiect. In general e mai bine “sa ai’” decat “sa nu ai”. dar decat sa ai ceva “prost” e mai bine sa “nu ai”. Definitia tipica pentru ceva “prost”: teren agricol “campo” cumparat la pret de “investitie” in 2006-2007. Alt obiectiv “prost”" apartament achizitionat in periferia capitalei la pret de centru.

    @ Robert Dobrescu Ce,impotentii nu au? AU!...Stii care-i culmea consolarii? "NU SE MAI SCOALA EA,DAR CE FRUMOS ATARNA!". Asa e si cu a avea si...a nu avea.Ma rog,parerea mea.
  10.  25 Cornel Balan
    16 February 2010 :: 3:55 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ CATALIN

    Tu pari un tip super ok..ti-am urmarit posturile.
    Unele sunt foarte PERTINENTE..dar uneori.”parca vorbesti din carti americane”

    Am fost anul trecut..ianuarie 2009..cand criza isi arata coltzisorii..la o intalnire cu un “om greu in imobiliare” din AMERICA asta..:)) adus de o mare…agentie/companie/franciza etc …spune-i cum vrei..

    Totul s-a rezumat la incantatii tembele !!
    ” NU MAI VREAU SA FIU SARAC!!”
    “SUNT CEL MAI BUN CEL MAI BUN”!

    EXPUI FRUMOS..LOGIC DAR INCEARCA SA FII MAI REALIST:)
    TOATE CELE BUNE!

  11.  24 Catalin
    16 February 2010 :: 3:35 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu
    Programul Prima Casa, cand am auzit prima data de el m-a dus cu gandul la ,,ia uite am primit o tema noua pentru acasa,, . Senzatia asta persista si azi, eu nu am facut tranzactii pe subiectul asta pentru ca trebuia sa ma abat de la regulile jocului pe care mi le-am impus ca agent. Pentru oamenii care apeleaza la program este OK cu toate ca am inteles de la brokeri de credite (colaborez cu Credit Zone) ca sunt banci care se aproprie mult de conditiile Prima Casa. Este un program social, sunt ,,interese paranormale,, de urmarit in urmatoarea perioada a ,,unora,, care trebuie sa-si vanda materialele de constructii iar altii (daca nu aceiasi) trebuie sa-si construiasca proiectele sau sa le continue. Nu cred in grija pentru forta de munca, este ceva adaugat ca sa ne indoim din punct de vedere emo.
    Stiu sigur ca proiectele din LOCATIE LOCATIE LOCATIE nu au probleme sa se vanda, chiar daca nu sunt temninate sau incep de maine sa sape groapa de fundatie.

  12.  23 Catalin
    16 February 2010 :: 3:21 pm
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am adus in discutie mai devreme asociatiile profesionale din domeniu, ma refeream in mod deosebit la una care reprezinta interesele agentilor, si spuneam ca are sanse sa te reprezinte ca agent in fata clientilor si a colegilor, pentru ca iti va fi mai usor sa ai ,,incredere ,, intr-un coleg care face parte dintr-o asociatie, decat intr-un neica nimeni.
    Chiar daca la conducerea APAIR este un fost ARAIst, un dinozaur din vechea garda in persoana dlui Negulescu, lucrurile se misca in directia buna…pana acum.
    Si aici dle @Clenciu v-ati sesizat gresit, nu ati inteles la ce asociatia ma refeream, nici nu-mi trecea prin minte asociatia pe care o conduceti pentru ca este asociatia SRLurilor din imobiliare care nu are legatura cu vointa si putinta agentilor, unde agentul este ultima persoana care trebuie eliberata de pe plantatie, nici vorba de drept la vot, care pana acum s-a evidentiat doar prin scandaluri si fraude. Va doresc sa reusiti dvs sa dovediti contrariul, dar ma indoiesc .
    Altfel, daca va uitati intr-o oglinda, sunt de acord cu marturisirea facuta si o iau drept autocaracterizare pentru o asociatie abstracta.
    Normal ca sunt pareri personale, normal ca este dreptul meu prin constitutie la libera exprimare, cu atat mai mult ca nu jignesc pe nimeni.
    Ati facut o remarca ,,Vom capata respect atunci cand si noi(toti) vom arata respect pentru aceasta meserie!,,… nu meseriei trebuie sa-i aratam respect, oamenilor care fac meseria,agentilor, trebuie sa le aratam respect si celor care beneficiaza de ea (clientii nostri), si asta se poate face doar de catre aceia care reprezinta interesele agentilor.
    Vedeti, aveti tendinta, facand parte dintr-o asociatie abstracta (compusa din SRLuri) sa faceti referire tot la lucruri intangibile si nepalpabile, adica la meserie.
    …la care repect va referiti ? asta din punt de vedere emo.

  13.  22 Popescu
    16 February 2010 :: 2:17 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Catalin, care e parerea ta despre Prima Casa, atat din punctul de vedere al celui care beneficiaza de program, cat si ca masura a Statului?

  14.  21 Popescu
    16 February 2010 :: 2:16 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord
    @ POPESCU Nu te rog decat atat: cind nu intelegi de unde provin toti "mutantii" imobiliari care se pricep la de toate, RECITESTE CE AM SCRIS EU, inainte sa se produca "malformatiile" din piata imobiliara. S-ar putea, in multe cazuri, sa ai surpriza neplacuta sa vezi ca am dreptate! Pentru inceput, "ANL-ce tare e!", poate fi pentru tine o lectura de mare actualitate. Acum inteleg de ce o preferi pe doamna Udrea si nu pe mine....
  15.  20 Cristian Clenciu
    16 February 2010 :: 10:15 am
      -2 (3/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Catalin
    Cred ca iei prea la personal imobiliarele in general!
    Raportezi activitatea imobiliara la persoana ta si judeci prin prisma actiunilor personale.
    Pe acest principiu, pentru ca in general regulile de circulatie sunt de bun simt, ar trebui sa conducem fara permise auto.
    Dar regulile acestea de bun simt au fost facute de cineva si implementate cu forta! Faptul ca ti se da, sau esti obligat sa dai prioritate intro intersectie se datoreaza regulilor.
    Daca astazi agentul imobiliar, in general, este injurat la fiecare colt de strada se datoreaza si lipsei de reguli.
    A reglementa domeniul imobiliar nu inseamna neaparat a construi bariere, ci mai degraba a stabili regulile de joc.
    Pe piata de bani imobiliara(pt ca este o piata de bani, cea mai sigura si cu randamentul financiar cel mai mare, asta daca ma intrebi pe mine) nu exista nicio regula.Asta in opozitie cu ce se intampla in sectorul financiar, de asigurari, bursa, etc.
    Vom capata respect atunci cand si noi(toti) vom arata respect pentru aceasta meserie!

  16.  19 Catalin
    15 February 2010 :: 10:53 pm
      2 (2/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nu sunt adeptul sa fac ce mi se impune, si nu sunt de acord cu asta, cred ca vremurile sunt cele ale oamenilor care inteleg singuri daca au nevoie de o asociatie profesionala, daca au nevoie de scoala pentru a face performanta, daca un grup are ceva care le aduce satisfactii sau ii ajuta la imagine. Eu fac mai mult decat masa de oi pentru ca sunt in stare sa analizez situatiile, oportunitatile, nu sunt o persoana foarte ,,bogata,, financiar, sunt foarte bogat din multe alte puncte de vedere. Cu bani nu poti cumpara respectul de sine, nu poti cumpara respectul unui client, nu poti cumpara entuziasmul unei persoane care reactioneaza minunat cand te revede poate din intamplare. Sa nu se inteleaga ca nu mi-as dori mai multi bani, ca nu apreciez pe prietenii mei care au multi bani, de exemplu ii apreciez foarte mult pe fotbalistii care muncesc pe rupte si au facut bani, cunosc piloti care au facut bani din munca lor si au investit in imobiliare si nu au dat gres. Ce vreau sa spun: este o mare diferenta intre o persoana de ex. din Otopeni care a vandut un teren si a obtinut 1,5 milioane euro pentru ca a avut o oportunitate prin mostenirea primita si o persoana care este un fotbalist si a facut bani pe bune, a investit in imobiliare si castigat bani sau o persoana care a lucrat in externe sau in securitate inainte de 89 si a stiut imediat dupa ,,revolutie,, cum se impart cartile in tarisoara noastra.
    Respectul meu absolut merge catre fotbalist.
    Pentru ca vremurile imi permit, am inceput sa lucrez la banca de date de clienti adunati in agende de ani de zile, dau peste 100 de telefoane pe zi, am primit o gramada de recomandari, oamenii se bucura cand ii sun si le spun ca imi pare rau ca nu i-am mai sunat de ani de zile-si chiar imi pare rau-…asa am mai incheiat si niste tranzactii, am primit in lucru si proprieti noi, s-au legat tot felul de discutii frumoase. Initial nu speram sa fac bani rapid din asta, dar vad ca ce stiam ca trebuie sa fac ca sa-mi mentin relatiile da roade.
    Citesc cartea ,,THE MILLIONAIRE REAL ESTATE AGENT,, unde nu este vorba de bani cum credeam, este vorba cum sa fii cel mai bun in imobiliare, asa m-am hotarat sa-mi fac baza de date de clienti carora sa le trimit de 2-3 ori pe an cate un mesaj.
    Piata imobiliara trece printr-o operatie de lifting din mai multe puncte de vedere, imi place ce vad de la o zi la alta ca noi agentii ne dorim mai mult pentru noi ca grup, parte care are ceva de spus in societatea romaneasca, este o evolutie fireasca, mai marii internationali in imobiliare spun si ei ca este vremea analizei personale, vremea in care agentul trebuie sa munceasca in teren, sa fie proactiv, sa fie smart in marketing si activ in retele sociale, sa fie emo cu cientii daca vrea sa adune cash in cont.

  17.  18 Cristian Clenciu
    15 February 2010 :: 2:32 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nu putem decat singuri sa initiem si educatia si legislatia.
    Sau mai bine zis educatie prin legislatie. La noi nu se poate decat daca ti se impune, altfel nimeni nu tine cont de recomandari.
    Si cred ca nimeni nu poate face acest lucru mai bine decat cei ce au demonstrat ca inseamna ceva in imobiliarul romanesc.Nu dau nume, tu ar trebui sa stii mai bine!
    Daca asteptam ca vreun consilier, din nu stiu ce minister, sa se apuce sa puna pe hartie ce crede el ca inseamna reguli in imobiliare, ne vom trezi cu aberatii imposibil de pus in practica sau de acceptat(dpdv al agentului imobiliar).
    Ramane sa demonstram ca vrem si ca se poate si astfel sa facem putina lumina in domeniu.

    @ Cristian Clenciu 100% de acord!
  18.  17 Dan
    15 February 2010 :: 10:21 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, eu nu fac distinctie intre isarescu si bancheri

  19.  16 florin
    15 February 2010 :: 5:02 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @all
    daca tot vb despre ortodoxie si religie, de azi intram in postul PASTELUI, care in seamna nu doar sa nu mai ingurgitam “neste” alimente bogate in proteine sau etc…,mai degraba sa avem in vedere spritul sau ….sa fim mai buni, mai atenti la nevoile celor cu probleme,intr-un cuvant, mai altruisti, si mai…. fara vanitati.
    hai ca se poate.
    toate cele bune!

  20.  15 DAVID
    15 February 2010 :: 12:49 am
      0 (2/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    De ce sa le plangem atat de mult de mila perdantilor ca nu suntem MINISTERUL PROTECTIEI SOCIALE.Citeam de marele IORGA era in bazar la Istanbul si cand a vazut atata marfa a spus zambind:cate lucruri de care nu am nevoie……Exact invers au facut multi in tara asta.

  21.  14 Valentin Ionescu
    14 February 2010 :: 8:41 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Sonny
    Da, pe 10, acum am vazut si eu! Multumesc, dar oricum nu am cultul aniversarilor, probabil de aceea nici nu stiam :) .

  22.  13 Dan
    14 February 2010 :: 7:50 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, sint perfect de acord cu tine si eu am trecut prin momente cumplite in viata impreuna cu familia si pina la urma am iesit cit de cit la liman, din pacate aceste exemple sint doar exceptii la noi in tara, eu insa altceva subliniam … m-am saturat sa se aduca in discutie un factor militienesc si apartinind politicului in care victima este de vina tot timpul pt ca s-a lasat calcata in picioare, furata sau tilharita iar in cazurile in care este atit de evident ca nu i se mai poate imputa faptul ca are un cutit infipt in el se face referire la hazard. Nu se poate discuta atit de simplist si mai ales se aduce in discutie faptul ca trebuie sa ne resemnam in fata “firescului” dat de catre “hazard”.

    Exact cum a spus si Cristian Clenciu, lipsa educatiei financiare … a prins marea majoritate a populatiei in fundul gol.
    Nu te raporta acum la tine, la mine la Popescu sau la aproape toti cei care discutam aici, eu vorbesc de oameni simpli care au fost tinuti in bezna financiara cu buna stiinta tocmai pt a se putea profita de pe urma “naivitatii” lor.

    Doua categorii au parte de cele mai multe suturi in fund in momentele astea: cumparatorii care au “inghitit” manipularea si agentii imobiliari in dubla postura atit de cumparatori (o buna parte din ei – ca si ei s-au simtit cite un mic trump) cit si de actuali someri in proportie covirsitoare. Categoriile astea-si scot ochii iar panaramele care au orchestrat toata mizeria asta, recte bancherii, stau bine mersi la adapostul lipsei legislatiei care sa-i traga la raspundere pt creditele date din lacomie fara margini in complicitate cu “guvernantii”.
    De ce crezi ca nici macar nu se ia in discutie legea falimentului la persoanele fizice si se incearca o mascare a mizeriei prin prima coasa, pt ca au decartat cit trebuie acolo unde trebuie.
    Divide et impera, opinca formata din cumparatori si imobiliari sint tinuti in sah si isi scot ochii pe solutia “morala” numita prima coasa care “ajuta” familiile de tineri … deja-mi dau lacrimile cind ma gindesc cita grija are guvernul nostru de noi iar noi sintem niste nerecunascatori.

    Sint intru totul de acord cu ce spune Cristian Clenciu si adaug ca in mod voit am fost tinuti in “bezna” finaciara si incurajati la datorii pe viata “prin credite” …iluzia traiului usor pe datorie foarte usor de speculat acolo unde nu exista oprelisti. Nu am nimic impotriva creditarii cu raspundere de genul 30% din venituri astfel incit sa nu-ti rupi gitul tocmai in astfel de momente iar piata si oamenii angrenati in ea sa nu se dezintegreze …
    Diferenta intre banctustanul nostru si cei din occident este faptul ca pe cei de acolo nu-i alearga nimeni in situatia disperata de a ceda garantia ipotecara, la noi in schimb sint adusi la sinucidere nefiind protejati de nici un fel de lege …

    @ Dan Vorbesti cu pacat!...Eu pe Isarescu,l-as pune la zid ca pe sotii Ceausescu! Acum,are si cea mai mare distinctie romaneasca,are 20 de ani vechime in acelasi loc,diplome peste diplome,cel mai cel,coana Leana 2 ...e numai bun!Ma tem insa ca se supara fanii lui,persoane gen Popescu care vad numai lapte si miere din partea BNR.Si,au dreptate,numai ca "produsele" astea merg la bancile comerciale straine,sub forma de garantii,sponsorizari etc.Sa tot fii bancher strain in Romania.Paradisul pe pamant se cheama.
  23.  12 Sonny
    14 February 2010 :: 7:31 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Valentin Ionescu..

    A fost si la ortodoxi..acum cca o saptamana Sf. Valentina..si..puteai atunci..sa te “omomastichezi”
    Nu sunt eu dus la biserica prea mult..dar..

  24.  11 Valentin Ionescu
    14 February 2010 :: 6:58 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Multumesc Dragos, desi nu sunt catolic, alta zi onomastica nu am :) ) .
    Si da, paradoxal, desi cele doua notiuni sunt atat de antagonice, la noi nu e decat un mic pas pentru a aluneca dintr-una in alta. Si nu numai la noi.

  25.  10 Cristian Clenciu
    14 February 2010 :: 4:00 pm
      1 (1/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Eu cred ca cea mai mare problema a noastra, a romanilor, in imobiliare, este faptul ca cei mai multi s-au trezit prorietari de apartamente, case, terenuri, peste noapte.
    Unii cu mai multe, altii cu mai putine!Dar aproape toti fara sa faca eforturi financiare!
    S-a intamplat sa traversam si o perioada de boom imobiliar mondial. Investitori straini, cu lectiile facute, au simtit piata speculativa din Romania si au atacat-o!Au prins trenul si destul de multi romani.Imobiliarele ajunsesera sport imobiliar!Practicat in masa!
    Insa caderea imobiliarelor a produs multe fracturi.In toate straturile societatii.A produs si va produce *cutremure financiare* in multe familii obisnuite!
    Nu am fost pregatiti pentru asa ceva! Nu am fost educati pentru asa ceva!
    Pe langa educatia agentului imobiliar cineva trebuie sa faca si educatia proprietarului roman!

    @ Cristian Clenciu Si,cine ar trebui sa faca aceasta educatie?Te astepti la modele de succes dintre cei pe care-i vezi la tv "grohaind" despre politica,toata ziua? Hai sa fim seriosi,chestia asta o inveti doar de la parinti.De exemplu,taica-meu m-a invatat un singur lucru,pe care si de care o sa tin cont toata viata:SA FII OM E LUCRU MARE!
  26.  9 Dan
    14 February 2010 :: 12:43 pm
      -3 (6/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Catalin, sa nu confundam totusi canibalismul financiar insotit de manipularea aferenta atingerii acestui scop, dintr-o societate corupta pina in maduva oaselor, cu legile hazardului vietii.
    Sa nu uitam totusi ca ne aflam intr-o tara care in mod voit si-a rupt populatia de la sistemele naturale ale vietii si a transformat-o incapabila sa se autosustina astfel incit a devenit dependenta de sistem prin spalarea creierelor, atit politic, cultural cit mai ales financiar. Ma refer la perioada comunista continuata cu succes in mod constient si organizat de catre structurile mafiote care ne-au jefuit tara din postura “guvernarii” politice in ultimii 20 de ani … ma refer in principal la structurile de tip mafiot ale securitatii care functioneaza acum chiar cu mai mare putere decit oricind, punind pe tava practic tara pt orice fel de corbi de afara care pulseaza “parandaratul” mai bine – stim toti aceste lucruri foarte bine nu trebuie detaliate.

    Sa incepem a justifica nedreptatea si tilharia sistemului aflat in metastaza asupra propriei populatii prin simpla trimitere catre hazardul vietii personale este mult prea fortata.
    Ai perfecta dreptate populatia se comporta mult mai bolnav decit in alte tari civilizate si asta in primul rind datorita sistemului pe care majoritatea din noi la-m acceptat, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fie ceva normal si sa incepem sa ne resemnam punind totul in circa loteriei vietii personale …. parerea mea, e posibil sa ma insel.

    p.s. cit priveste taria familiei de a rezista unei catastrofe financiare in romania… este vorba de exceptii (incredibil de putine in cazul nostru) care confirma regula !!!

    @ Dan Confirm ca stiu si eu cazuri de familii care au trecut peste orice greutate,impreuna cu perechea lor!
  27.  8 Valentin Ionescu
    14 February 2010 :: 12:32 pm
      7 (1/8) NU sunt de acord Sunt de acord

    Da, e foarte mare diferenta intre “imo” si “emo”, iar categoriile enumerate mai sus au fost induse de climatul politico-economic atipic (ca sa nu zic altfel :) ) . Unele vor supravietui, altele nu.
    Eu mai am putin si il ajung pe Dragos la capitolul “scarba”. Ai avut dreptate cu suta aia de euro ;) . Stiam de atunci, dar am zis hai sa vedem. Si acum stiu ce as face si cu suta aia de mii daca as avea-o. BANI! Si stiu si cum. E buna si criza asta la ceva…

    @ Valentin Ionescu In primul rind...la multi ani, in imobiliare! In al doilea rind,te asigur ca de la "imo" la "emo" nu e decit un pas. Exemple concrete: falimente,executari silite,insolventa,blocaj,panica,teama,durere,suferinta,stress,etc. Toate provin de la imo(biliare)!...
  28.  7 Popescu
    14 February 2010 :: 11:44 am
      6 (1/7) NU sunt de acord Sunt de acord

    Bravo Catalin!

  29.  6 Catalin
    13 February 2010 :: 11:21 pm
      6 (1/7) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pur si simplu ,,legile,, care au guvernat pana in acel moment au permis ca sa existe toate categoriile dezvoltate de tine Dragos. Oamenii sunt supusi greselilor si un om nu greseste doar o data in viata lui. Important este sa invete din greseli, sa invete si din greselile altora, sa invatam cu totii din vremurile prin care trecem, sa ajungem cumva la ,,origini,, precum se intampla in AVATAR, unii sunt mai harpareti altii prea fraieri cu propriile ,,mosteniri,,.
    In Romania lucrurile nu se petrec in ordine, coruptia este grande, banul este mai puternic decat pe alte meleaguri. Dar putini stiu ca totusi viata este guvernata de legile macar fizice…ca sa nu invoc credinta in divinitate.
    Ar fi interesant de facut o analiza ca a ta, pe diverse personaje, cand protagonistul a ajuns la sfarsitul vietii, pentru ca acum daca este la mijlocul vietii sau la mai mult de jumatate, mai are timp sa se ,,indrepte,,…si aici ma gandesc la omul care ti-a indicat sa-i stergi numarul de telefon din agenda…un om care este total nemultumit de ce este el si ce inseamna pe acest pamant, altfel ,,ar sangera,, la durerile semenilor care tipa dupa ajutor.
    Fiecare din noi poate sa ajunga in postura de a ragni cu disperare dupa o coaja de paine si o cana cu apa, dupa o imbrasisare adevarata. Suntem cu totii egali in a avea sansa asta si am auzit multe povesti adevarate in sprijinul celor afirmate.
    Este interesanta cazuistica ta, cred ca cel mai bine ar fi sa ai niste proprietati pe care sa le inchiriezi la cat este piata, daca ai bani de investit ar mai fi de asteptat daca vrei sa cumperi. Asa cum ziceai locatia este cea mai importanta…si asta explica de ce unele imobile din locatii ultracentrale si rezidentiale nu au avut aceiasi scadere cu terenurile sau imobilele din cartiere.
    La punctul 5 vreau sa-ti povestesc din proprie experienta ca daca cei doi sunt o echipa adevarata pot trece peste orice…ei si ce daca ai pierdut o casa, bani, important este sa nu-i pierzi pe ai tai, sa ai grija de echipa si…de copii. Cei mai de succes milionari au pierdut TOT (ma refer la bani) o data,de doua- trei ori si dupa care au invatat CEVA sau li s-a permis sa numai piarda.
    Vorbesti de oameni care au facut profit din tranzactii cu proprietati, am si eu un exemplu de client al meu care a cumparat in 2004 teren in Sisesti cu 30E/mp, apoi la vandut in 2007 cu 300E/mp, a divortat si la doua luni a murit cu toata familia in accident…s-au ,,bucurat,, rudele indepartate. Cati stiu sa se bucure cu adevarat de bani ? Poate ca cei care stiu sa-i ajute si pe cei aflati in nevoie?
    Sunt fff putini oameni cu bani, investitii si proprietati care sunt cu adevarat fericiti…cam atat din punct de vedere emo.

    @ Catalin Unora le da Dumnezeu bani CA SA-I PEDEPSEASCA! Pe tipul care mi-a zis sa-i sterg telefonul NU l-am vazut niciodata zambind! Are o viata de cacat,vreo 7 masini ultimul racnet,"n" proprietati care stau goale de ani de zile. Pentru el viata e un chin!
  30.  5 eusitu
    13 February 2010 :: 4:29 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ca un comentariu. In Canada profitul obtinat prin revinderea unei proprietati diferita de cea principala se impoziteaza exact ca venitul personal: ai cumparat cu 200k$ investit 300k, vindut cu 1000k, profitul de 500k se impoziteaza exact ca orice alt venit. Daca faci totul pe persoana fizica, impozitul e asemenator ca si cum ai avea venit de 500k$ in anul respectiv si dai la stat ~60% din bani la asa impozit asemenea “afaceri” nu sint profitabile. Banuiesc ca in Romania nu se impoziteaza un asemenea profit asa ca se cumpara si se vinde in draci, avantaj agentiile imobiliare.

    La punctul 4 poti detalia ce inseamna 4 ani de munca? Parcelat teren-angajezi firma, vinzarea parcelelor-angajezi firma. Deci munca lui e? Mai repede as spune ca respectivul a riscat si atit. Acum nu stiu cum e acum dar parca cu ani in urma trecerea din agricol in urban crestea pretul de 10 ori asa ca era o afacere ce aducea minim 100% profit. Poate trecutul din agricol in urban? Habar nu am cum se face asta si daca trebuie sa mituiesti sau nu.

    La noi procesul continua in felul urmator: dupa ce parcelezi iti gasesti arhitect, iti face 10-20 de diferite planuri si vinzi casele. Potentialul cumparator isi alege terenul apoi modelul de casa pe care-l vrea. Tu construiesti casa si vinzi totul. In general pentru asa ceva nu lucrezi cu agenti imobiliari. Sorry, dar asta e realitatea…

    @eusitu In Canada sunt legi imobiliare clare.Am un prieten acolo,am fost acolo,mi-a aratat cum lucreaza si E OK! In Romania,piata este realmente primitiva.Din pacate.
  31.  4 Sonny
    13 February 2010 :: 3:32 pm
      3 (1/4) NU sunt de acord Sunt de acord

    As mai adauga o categorie de “proprietari”..de fapt VIITOR FOSTI “PROPRIETARI”..

    Aceea care au avut ceva bani..multisor pentru un om de rand…bani munciti…facuti chiar in imobiliare in unele cazuri…carora Zeul Cresterilor Imo..le-a luat mintile..si au pus tot banutzul in sac..au mai luat de la banca de 3-5 ori pe atata..si au cumparat “tzarana”..e adevarat..”intravilana”..la niste preturi astronomice.
    Au pierdut si banii..repet munciti..au pierdut si orice speranta de a se mai redresa.
    Lacomia se plateste mai devreme sau mai tarziu..

    @Sonny E o calitate universal valabila,nu numai la romani.Insa,altii mai destepti,tot din lacomie se imbogatesc!
  32.  3 cc23
    13 February 2010 :: 3:09 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Sunt de acord cu Dragos, numai ca toti bosorogii si babele din ro cred ca infectia de apartament in care au trait , plina de transpiratie si sicleala valoreaza suma x, dar ei n-au facut in viata lor un sfant, ca de pe vremuri ii baga si in facultate si le mai dadea si o casa, ne mai vorbind ca erau adusi de la coada vacii

  33.  2 Popescu
    13 February 2010 :: 2:59 pm
      -3 (5/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    Unii cred ca daca au mai multe proprietati le pot vinde oricand daca lasa la pret.

    Unii stiu ca pot vinde oricand dintre proprietatile pe care le detin, pentru ca se bazeaza pe ofertele pe care le primesc.

    Orice activ are pretul sau, teoretic mai mare decat zero. Cu exceptia cazului in care e purtator de pasive: datorii, litigii, etc.

    Unii nu pot sa vanda la nici un pret? E foarte posibil, e plina piata/viata de looseri, si de proprietati de *** . La ei te referi nu?

    1. Nu l-as plange pe Hergan
    2. Looser
    3. Imperii de carton, care or sa fie risipite de urmatoarele 2 generatii
    4. Baiat destept, munca cinstita
    5. Ghinion. Se zice ca e bine sa dai faliment pana la 35 de ani, ca sa ai timp sa iti refaci averea. Cine e destept mai si invata ceva dintr-un faliment.

    A fi emo, a gandi diferit, inseamna altceva. Ce anume? Vom afla in episodul urmator.

  34.  1 livium
    13 February 2010 :: 2:50 pm
      3 (0/3) NU sunt de acord Sunt de acord

    Felicitari, bine gandit, bine spus, bine scris. Educatie imobiliara.

Pages: « 3 2 [1] Show All

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele oferte
Spatiu comercial
SU: 40 mp
SC: 45 mp
2.000 EU/luna 50 EU/mp/luna
Ultimele Comentarii
DD > Nici mie nu mi se pare lux ceva ce oferi la inchiriat la 900 euro pe luna. Nu cred ca e nevoie de vreo invitatie speciala ca sa vizionezi Stej...
@ PopescuRetine! Luxul e rar! In Romania e precum floarea de colt! Am o invitatie la Stejari si ti-o dau tie daca vrei. Eu am vazut ce este pe acolo s...
Dragos Dragoteanu nici asta nu ti se pare lux?http://www.zf.ro/proprietati/cum-arata-apartamentele-pe-care-tiriac-doreste-sa-le-inchirieze-in-stejarii...
Cea mai tare afirmatie a acestui articol: "Singurul lucru cert e criza, care sta sa apara. Dupa colt." Dragos Dragoteanu nu stiam ca la tine criza nu ...
De ce se plange toata lumea ca agentii sunt ori pungasi ori neprofesionisti sau pur si simplu banditi eo o chestie de procesare a populatiei dar voi c...
Blog IMOPEDIA
Maria Seder Neda
02-Sep-2010
În prima săptămână de toamnă am fost bombardaţi cu informaţii, previziuni (multe sumbre) şi lansări de campanii, concursuri şi produse. Ca să pornim cu dreptul în ace
Imopedia RUN
19-Aug-2010
Clisee, ticuri verbale, etichete si hiperbole. Le folosim peste tot: acasa, la birou, in articole scrise,  cand prezentam stiri, cand iesim cu prietenii la o bere, doua, trei..
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Valentin Ionescu
08-Sep-2010
Dom'le, deja mi s-a facut foame cand ma gandesc la gratarul ala de maine din Piata Constitutiei... In ultima vreme am auzit ca au functionat foarte bine componentele expozitionale
Daniel Dobre
29-Aug-2010
Intentionam ca in acest week-end sa schimb postul, insa nu subiectul urmator il aveam in minte. Totul a pornit de la un comentariu al unui cititor al acestui bloc, cel care se semn
Adrian Crivii
09-Sep-2010
Deși piața de capital are ca rol primordial atragerea de surse financiare la costuri rezonabile pentru capitalizarea companiilor, aceasta nu își face simțită efectul benefic
Tag-uri

piata imobiliara (1)
Uncategorized (36)

WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.

RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN
Imobiliarii

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare