Dictatura imobiliara

Sa nu zici niciodata ca mai rau nu se poate… Acesta a fost titlul dat de imopedia.ro ultimului meu interviu. Dupa aparitia articolului, cateva “vedete” din domeniul imobiliar au “sarit” la mine, reprosandu-mi vrute si nevrute. Faptul ca, dupa mai putin de o luna de la postarea articolului pe site, am avut mai multe accesari decat toate celelalte persoane intervievate, care au investitii in domeniul imobiliar, poate spune ceva.

Eu nu o sa raspund criticilor decat pe blogul personal, unde de astazi aveti posibilitatea sa discutam probleme imobiliare, de afaceri in general, sau – cel mult – de principii de viata. Nu imi voi permite sa dau sfaturi peste “expertii” si “analistii” de top din Romania. Voi face doar ceea ce stiu, in stilul meu, original si brutal de direct.Voi raspunde intrebarilor si framantarilor acelora care vor inca o parere. Poate ultima. Decizia va apartine! Supravietuirea in dictatura imobiliara care va incepe in Romania din 04 ianuarie 2010 e o chestiune personala. Puteti pleca oricand din acest domeniu si ati scapat!

De ce dictatura? Hai sa judecam putin impreuna…

  1. Legislatia imobiliara este astazi, in Romania, in favoarea ta?
  2. Care sunt cele mai mari greseli pe care trebuie sa le eviti?
  3. Nu ai concurenti incorecti sau necivilizati?
  4. Exista o istorie imobiliara cu adevarat in tara noastra?
  5. Ai incredere in asa-numitii indici imobiliari existenti?
  6. Poti sa te bazezi pe prieteni/asociati/parteneri in acest domeniu?
  7. Crezi ca poti obtine informatii importante inaintea altora?
  8. Merita sa investesti in continuare in acest domeniu?
  9. Crezi ca stii tot ce inseamna  imobiliare cu adevarat?
  10. Cata experienta crezi ca ai acumulat pana acum in imobiliare?

Iata numai 10 intrebari care pe mine ma framanta de 15 ani incoace!

De ce dictatura imobiliara? Simplu. Pentru ca in dictatura economica ce va urma in Romania, trebuie sa fii de 10 ori mai vigilent decat in democratia care a fost in acest domeniu pana acum, fiindca nu trebuie sa ai incredere decat intr-o mana de oameni care au facut dovada in timp ca sunt profesionisti si pot fi de incredere in continuare.

De ce dictatura? Pentru ca treburile nu vor mai merge niciodata ca inainte, cand taximetristul sau femeia de serviciu credeau ca se pricep la imobiliare si dadeau sfaturi de “specialisti”. Dictatura economica este pentru mine  a treilea razboi mondial. Dictatura imobiliara din Romania incepe din 2010. Piata va fi dictatorul suprem!

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Share/Save/Bookmark

Taguri: ,

95 Raspunsuri pentru “ Dictatura imobiliara”

Pages: [2] 1 » Show All

  1.  95 Lindsayraikwarme
    4 February 2010 :: 11:40 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    China and Russia put the blame on some screwed up experiments of US for the earthquake that happened in Haiti.
    Chinese and Russian Military scientists, these reports say, are concurring with Canadian researcher, and former Asia-Pacific Bureau Chief of Forbes Magazine, Benjamin Fulford, who in a very disturbing video released from his Japanese offices to the American public, details how the United States attacked China by the firing of a 90 Million Volt Shockwave from the Americans High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) facilities in Alaska
    If we can recollect a previous news when US blamed Russia for the earthquake in Georgio. What do you guys think? Is it really possible to create an earthquake by humans?
    I came across this [url=http://universalages.com/hot-news/what-happened-in-haiti-is-it-related-to-haarp/]article about Haiti Earthquake[/url] in some blog it seems very interesting, but conspiracy theories have always been there.

  2.  94 Ion Pribeagu
    27 January 2010 :: 9:16 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    1.Legislatia imobiliara este astazi, in Romania, in favoarea ta?NO
    2.Care sunt cele mai mari greseli pe care trebuie sa le eviti? Credit dob mare
    3.Nu ai concurenti incorecti sau necivilizati?AI
    4.Exista o istorie imobiliara cu adevarat in tara noastra? DA neprofesionista
    5.Ai incredere in asa-numitii indici imobiliari existenti? NU
    6.Poti sa te bazezi pe prieteni/asociati/parteneri in acest domeniu? DA (filtrat)
    7.Crezi ca poti obtine informatii importante inaintea altora? DA
    8.Merita sa investesti in continuare in acest domeniu? DA/DA/DA
    9.Crezi ca stii tot ce inseamna imobiliare cu adevarat? PRACTIC DA
    10.Cata experienta crezi ca ai acumulat pana acum in imobiliare? 75%

  3.  93 Ion Pribeagu
    27 January 2010 :: 7:29 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Stimati blog-eri
    Multi dintre voi considerati necunoscatorii in imobiliare -turma si asta in mai toate discutiile indiferent de subiect, am auzit-o si de la un mecanic care si el zicea de turma din alegeri etc, banuiesc este o vorba la moda sa arati ca tu nu esti parte a turmei (care turma ? a ta/aici a electoratului/imobiliare) iar sfaturi NU face asta ca nu este timpul este o mare greseala – eu am mai spus-o la vanzari ieftine/cumperi ieftin si invers doar daca poti sta si astepta ani si ani pentru ca nimic nu vine peste noapte
    cu exceptii/putine in rest sfatulo ar fi – este timpul ACUM si intotdeauna va fi ACUM dar trebuie sa faci ceva si daca unii pierd este foarte normal ca altfel nu ar avea unii de unde castiga vorba aia inbunatatita pentru subiectul nostru ” nimic nu se pierde, nimic nu se castiga ci doar se transfera “

    @Ion Pribeagu Ioane,citeste te rog mai inainte ce i-am raspuns lui Dan despre win/win,vise frumoase!Tu sigur pui repede in practica,am vazut ca ai potential...
  4.  92 Lucian
    4 January 2010 :: 11:16 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Razvane, daca vrei sa iei teapa asculta de indicele BREI sau de ala de la imobiliare.ro. Aia sunt indici facuti dupa oferte inexistente. Colliers nici nu mai are departament rezidential, iar aia de la imobiliare au 80% oferte mincinoase.

    Dragos, tu ce faci cand vine un client la tine si spune ca vrea sa cumpere? Ii zici sa astepte pana in vara?

    @Lucian O sa te miri,dar prefer sa-i spun adevarul,ca sa nu-l pierd de client!Depinde cati bani are si ce vrea in imobiliare.
  5.  91 razvan
    4 January 2010 :: 11:24 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    La multi ani!
    Se pare ca predictiile tale nu se adeveresc.
    Imobiliare prezinta un indice imobiliar crescut cu 3,5%(apartamente vechi).
    Eu am de gind sa cumpar acum, preturile o sa creasca; cica este criza….

    A fost caritas, bancorex, fni, imobiliare( la o diferenta ce aprox. 4 ani). Romanul nu stie sa traiasca frumos, de aceea se arunca la credite tembele si vrea sa se imbogateasca imediat. Din cunostintele mele, cei cu cele mai mari credite sunt cei care au avut cei mai saraci parinti. Nu ca ceilalti ar fi bogati, dar dorinta de a epata nu este importanta.

    @razvan Sa mai asteptam cateva luni...
  6.  90 Dan
    4 January 2010 :: 12:26 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    N-am stiut de declaratia aia… fara comentarii. Risca papagalii – dupa executare, debitorul e urmarit in continuare pina la recuperarea creantelor in totalitate – poti sa fugi din tara sau sa mori

  7.  89 Popescu
    3 January 2010 :: 9:47 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, as vrea sa iti dau si eu o replica la chestia cu sexul oral: conteaza foarte mult cum o faci altfel risti sa fii acuzat de viol.

    In America, cu diverse ocazii (crize) niste baieti au fost trimisi in instanta pentru perpetuare iresponsabila de stiri negative, manipulare, raspandire de zvonuri false etc.
    De regula dupa fiecare criza semnificativa s-au deschis anchete parlamentare care sa cerceteze cauzele crizei.

    Au fost si la noi niste miscari in acest sens anul trecut, cand Isarescu le-a aratat pisica unor manageri de banci care raspandeau tot felul de stiri despre banci concurente.

    E o zona foarte sensibila/periculoasa asta cu sexul oral..

    @Popescu La noi' in Parlament si la BNR se practica in grupuri organizate,periodic si constant! Ca sa revin la imobiliare,prostitutie exista si in acest domeniu.Totul e sa nu stie poporul.Publicul tinta e dornic de tinte!!
  8.  88 ovidiu
    3 January 2010 :: 9:37 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Buna Dragos, La multi ani si felicitari pentru blog…in viitor o sa-ti aduca multi bani si beneficii chestia asta…trust me!
    Am 25 de ani si de circa 3 ani sunt agent imobiliar…de vreun an am inceput sa lucrez pentru mine si nu pentru altii, si desi am birou frumos finisat in centru, iti spun ca afacerile tot in cafenele le fac. Iti recomand sa nu-i mai critici pe aia care isi petrec astfel timpul pentru ca, spre surprinderea ta, unii chiar au cunostinte despre acest domeniu…Daca vreodata vii prin Cluj, te astept la o discutie amiabila si cine stie…poate la ceva colaborari pe viitor.
    Spor in vanzari! Numai bine!

    @ovidiu Cu respect,te invit sa nu cugeti prea mult ! Stima...
  9.  87 Dan
    3 January 2010 :: 4:25 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, isarescu nu a avut nici o vina, sint vorbe “rele” aruncate de oameni care nu-l pretuiesc pe acest “profesionist-patriot”, in 1996 era vorba de o defectiune tehnica la masina de tiparit bani – tiparea hirtie igienica, fara numar-fara numar iar saracul isarescu nu stia unde-i priza.
    Cel mai distractiv e acum cind mai sint unii care-mi zic ca mugurel a spus ca gradul de indatorare masiv o sa duca la dezastru dar lumea nu l-a ascultat – aici deja ma uit crucis si incerc sa le explic ca el e cadru legislativ si fara acordul lui nu se intimpla – la care primesc replica ca presiunile au fost foarte mari din partea bancilor, pai sa-si dea demisia daca e fata mare si nu suporta presiunile.
    E ca la spitalul de nebuni unde dementii fac presiuni sa dea foc institutiei iar directorul, dupa ce le explica ca nu e bine, le da voie spunind ca el si-a facut datoria si le-a explicat ca nu e bine. Datoria lui mugurel e sa ia decizii nu sa cedeze ca o printesa la presiuni.

    Uite un subiect, zic eu bun: Legea falimentului la persoanele fizice – o lege de capatii la occidentali dar aproape necunoscuta pt “turma”, aici in romania. Ce ar face bancile, saracutele, daca ar trebuii sa-si asume si ele o parte din riscul creditului?! Acum pe contractele care le-am vazut nu ai decit 2 variante: ori fugi din tara, ori te spinzuri.
    M-a plesnit risul nervos cind am vazut un contract de imprumut pt o masina in care scria ca nici macar in caz de necesitate sau forta majora “sclavul” nu e absolvit de plata ratelor.

    Stii ce mare regret am acum? ca n-am stiut pe cine sa impusc in 89…

    @Dan Daca nu ma insel,intr-una din putinele declaratii pe care le-a dat in afara subiectului din domeniul bancar,d-nul Isarescu a declarat ca..."nu mi-e frica decat da Dumnezeu si de nevasta!". Pai,daca e corecta afirmatia,cine vreti sa riste in sistemul bancar,BNR sau bancile comerciale?
  10.  86 Bogdan
    3 January 2010 :: 4:20 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, perpetuarea unei perspective apocaliptice nu foloseste nimanui?
    10 negrii mititei abia asteapta sa se faca totul praf ca sa cumpere totul pe gratis.
    Sania a pornit-o la vale, daca ii mai faci tu vant un pic cu o parere de viitor dezastru nu mai trebuie decat sa te duci si sa aduni bucatile..
    Nu e asa Dle Dragoteanu?

    @Bogdan Stii bancul ala..."Care e diferenta la sexul oral? Depinde de ce parte esti!" Asa si in imobiliare,vrei sa vinzi sau vrei sa cumperi,difera partea.Daca esti de ambele parti,deja ai o problema!
  11.  85 alma
    3 January 2010 :: 1:44 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Iata un articol care aparent nu are nici o legatura cu piata imobiliara, dar numai aparent.
    http://www.adevarul.ro/cultura/Aurora_Liiceanu_Egalitarism_boala_romani_0_154784566.html
    Dupa parerea mea explica foarte multe legat de “spiritul de turma”
    Inteleg din ceea ce spuneti ca dorinta de speculatie imobiliara nu a implicat de loc si samburele de cunoastere a economiei atat de necesar unei investitii cu grad scazut de risc.

    @alma Corect! Am citit articolul...E trist! Oameni de ineligenta d-nei Liiceanu stau deoparte si dorm.Asa a declarat ca,nu a acceptat nicio functie ca sa doarma linistita noaptea.Eu prefer alt gen de oameni,chiar si mult mai inculti sau prosti,dar care sa faca ceva pentru tara asta!D-na Liiceanu,cat si sotul dansei,sunt pentru mine la fel de vinovati ca cei care fura,omoara,insala etc.De ce? Pai,cind vrei sa-ti faci "somnul de frumusete",zi de zi,si declari ca poporul asta e vai de el,oare,nu esti si tu vinovat? Cat priveste comparatia cu "turma",d-na Liiceanu e in turma bine mersi si se simte excelent!
  12.  84 Catalina Mititelu
    3 January 2010 :: 11:20 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, nu ai inteles. Eu nu sunt investitor. Sunt agent imobiliar. Mie imi trebuie instrumente pentru a fi sigura ca nu vorbesc prostii in fata clientilor mei. Vin tot felul de companii neavizate si ne spun ca preturile cresc si citeaza diversi indici imobiliari sau diversi analisti imobiliari de doi lei pe care presa ii baga in seama.

    @Catalina Mititelu Catalina,esti intr-o mare eroare! TU - ca agent imobiliar,nu ai nevoie de nici un indice imobiliar daca cunosti piata si esti convingatoare.Viitorii cumparatori din real estate nu vor crede analistii,nici "aurolacii" din Dorobanti de la cafenele,nici companiile neavizate care vor disparea cat de curind.Sa spui: "tot la cafenele si la discutii sterile ajungem",este o mare gresala.inseamna ca nu crezi in tine ,in profesionalismul tau,ceea ce e foarte grav!Pai,daca vine oricine la mine ,fie si client,si-mi vorbest MIE de indici imobiliari,de "expertii" din Dorobanti sau de ce-a mai comentat nu stiu ce analist imobiliar-gen Zilisteanu , ii rad in nas si-l trimit la alta agentie. Anul asta va fi anul cumparatorilor in real estate.Clientii adevarati vor sfaturi practice,concrete,pertinente,logice si structurate!! Tu de ce crezi c-am deschis acest blog ?!
  13.  83 Popescu
    3 January 2010 :: 9:46 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, esti un om inteligent.
    Am putea insa sa ne concentram mai mult pe partea constructiva a lucrurilor? Ce e de facut in conditiile actuale? Care sunt oportunitatile?

    Unii fac bani acum, in conditiile astea (cunosc eu cazuri concrete in imobiliare, nu tunuri, munca, profit potolit etc).

    Perpetuarea unei situatii apocaliptice nu foloseste nimanui, decat creaza o stare de panica care duce la decizii nerationale. Frica duce la paralizia oricarei decizii sau la decizii proaste.

    Pe de alta parte, cu cat sunt apele mai tulburi, cu atat sunt mai multe oportunitati, nu numai pentru investitorii imobiliari dar si pentru cei care vor sa isi ia o casa, un teren. E o perioada cu care te intalnesti o data in viata (ultima a fost in 1933).

    DECI, CE E DE FACUT?

    @Popescu Nu am folosit niciodata termenul/expresia apocalipsa imobiliara! Sunt un optimist innascut.E adevarat,sunt inca destui jucatori importanti in real estate carora le merge bine.Singura explicatie ar fi ca se bazeaza pe un cash flow sigur,au investit cu cap,tin costurile sub control,au active in "prime location",nu vor castiguri fabuloase imediate,nu au trait din tunuri.De altfel,extrem de putini investitori implicati in acest domeniu stiu ca avere in imobiliare nu faci din tunuri ci din cash flow ! Vorbiti-i dvs. lui Becali de aceasta notiune sa vedeti ce reactie are... Concret,ce e de facut? Te asezi frumos maine in fata unei foi de hartie. Pe fata,incepi sa scri ce active ai,cat obtii din chirii pe luna,cu cat crezi ca le-ai putea vinde imediat,cati bani ai lichizi in banci,tragi linie si faci un calcul realist.Inainte sa intorci foaia, stai putin si te cgandesti ce-ti doresti de la viata,ce-ti lipseste,cat vrei sa investesti in continuare in domeniul imobiliar,cati bani vrei sa ai pusi deoparte pentru zile negre,cate tari vrei sa vizitezi pe an,ce ti-ai dorit intotdeauna si nu ai avut ,dar ai putea avea in 201o etc.Toate acestea sunt diferite de la caz la caz ,de la om la om,de la familie la familie ,de la firma la firma.Depind de caracterul si ambitia fiecaruia! Pe verso,scri exact ce-ti propui sa faci anul asta,nu mai mult de trei obiective! Unul trebuie sa fie imediat,unul de tatonare si unul OLIGATORIU! In imobiliare,in fiecare zi trebuie sa faci acelasi lucru,zi de zi,daca vrei sa-ti atingi obiectivele.Daca esti implicat in alt domeniu,gasesti un agent(maxim 2)imobiliar de incredere si profesionist,care sa se ocupe de ce ti-ai propus si cu care sa ai o legatura strinsa.Daca nu il vei plati bine,in sensul in care te zgircesti la comision,iti garantez eu ca el mai are cel putin 2-3 potentiali investitori imobiliari cu acelasi profil si se va orienta cu siguranta catre cel care se va misca mai repede in tranzactii si cel care va fi generos cu el la comision.
  14.  82 Catalina Mititelu
    3 January 2010 :: 12:30 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dane, Mugur Isarescu este protejatul bancilor. Daca vroiau sa-l dea jos o puteau face in decembrie 2009.

    @Dragos Dragoteanu, pana nu se scot indici adevarati de piata nu vom putea face nimic serios. Tot la cafenele si discutii sterile ajungem. Indicii de pana acum din piata sunt neseriosi.

    @Catalina Mititelu Catalina,iti dau un sfat prietenesc.NU INVESTI IN IMOBILIARE,daca crezi ca tot acolo se va ajunge.
  15.  81 Dan
    3 January 2010 :: 12:22 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, m-ai uns pe suflet cu, comentariul de mai jos catre alma #143 – si cind te gindesti cum il vede turma pe maimutoiul asta de isarescu, drept “protectorul” natiunii, cel care-i apara de rechinii de afara… lupul stapin la oi, mi se face parul *** in cap :)
    Duminica placuta si linistita

    @Dan La Revelionul din 1996/1997,am fost plecat in SUA o luna.Am lasat echivalentul a 100.000 dolari in banca in lei,cand m-am intors am mai putut sa schimb in dolari aproape 50.000 dolari,din aceeasi suma. Tot Isarescu era la BNR si atunci! Frumos,nu ?...
  16.  80 Dan
    2 January 2010 :: 11:50 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Salut Popescu,
    gata m-am prins ce era cu filmul.

    – treaba cu banii eu ma refeream la valute nu la masa monetara formata din bani scriptici si cash – adica o valuta are o valoare in functie de celelalte valute. Este bine sa ai si imobile dar nu sa bagi toti banii in asa ceva, deoarece, la crizele financiar-economice cum e asta, e prapad, dovada este realitatea din fata ochilor – terenurile sint probabil cea mai proasta investitie in asemenea conditii, nu produc nimic si cer de mincare (avem noroc ca nu avem inca impozitele din alte tari – ca ne lua amocu).

    – speculatiile pe imobiliare sint facute pt “rechini” nu pt oameni obisnuiti care au servici si trebuie sa faca credit ca sa-si achizitioneze un teren sau o casa. exact cum zice si Dragos imobiliarele nu sint pt toata lumea pt ca-ti poti fringe gitul pe toata viata daca nu esti extrem de atent si cu ochii in patru la ce se intimpla in piata.

    – cind banii in totalitatea lor nu or sa mai aiba aceea valoare “psihologica” inseamna ca ne aflam intr-un razboi planetar apocaliptic iar imobilele nu or sa mai aiba nici ele nici o valoare – o sa ne intoarcem la epoca primitiva si la schimbul in natura, fasole contra cirnati, adica o sa conteze meseria sau ce stii sa faci ca sa supravietuiesti.
    Terenul ca sa poti cultiva ceva pe el trebuie sa ai cel putin citeva sute de ha ca sa faci treaba altfel terenul de la oras degeaba-l tii daca nu construiesti ceva pe el.
    Ce faci cu banul cistigat acum nu o sa mai poti face la anu acelasi lucru. Si eu am active imobiliare dar nu numai. Am un principiu de viata care m-a tinut la suprafata pina acum – mai bine sa ai mai multe afaceri mai mici decit una singura dar mare, pica una te sprijini pe celelalte, insa daca pica aia mare poti ajunge la balamuc – sint cazuri girla.
    Numai bine

  17.  79 Popescu
    2 January 2010 :: 10:59 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Alma: spiritul de turma: pe boom se calcau in picioare sa achizitioneze imobile: terenuri case, uneori la niste preturi care nu avea nici o legatura cu valoarea economica.

    Acum efectul e invers, din spirit de turma nimeni nu mai cumpara, indiferent cat de ieftin este.

    Ce e caracteristic la spiritul de turma este ca omul actioneaza fara sa mai gandeasca daca e bine sau rau, ci doar pentru ca toata lumea face la fel. In esenta este o decizie emotionala, nerationala.

    In perioade de boom, sentimentul predominant e lacomia. In perioada prezenta sentimentul predominant este frica.

    In concluzie, fa-ti calculele singura, vezi ce bani ai cont, lasa-i pe altii sa ia ce decizii vor ei.

  18.  78 alma
    2 January 2010 :: 8:47 pm
      0 (1/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Surprinzatoare afirmatia dvs referitor la profilul “turma” al investitorului de boom imobiliar din punctul de vedere al unui agent imobiliar de top.
    Chiar toti au fost turma?
    Si de ce cei care ar investi acum, sau intr-un viitor apropiat, la preturi mult mai mici, ar fi mai curajosi si ar risca mai mult decat cei care au venit initial in El Dorado-ul numit Romania?

    @alma "Original si brutal de direct"....asta sunt! Am intermediat sute de tranzactii in ultimii 5 ani si va reconfirm termenul folosit.Daca nu va place,reformulez...Investitorii din Romania s-au comportat precum turistii japonezi cand fac fotografii la un anumit obiectiv.Cu alte cuvinte,cine avea mai multe poze din mai multe pozitii era campion.Nu conteaza ce pregatire are cel din spatele aparatului de fotografiat.Toti erau atrasi de acelasi obiectiv.Specula imobiliara la vremea respectiva.Era un adevarat concurs.Ce ziceti,am fost mai convingator sau mai explicit? Nu toti au facut parte din "turma" ,dar fenomenul asta a fost.Altfel,cum va explicati ca,fonduri de investitii straine care cu putin timp inainte nu prea stiau unde e Romania pe harta,au venit gramada aici si au investit milioane de euro in sute de apartamente in constructie sau multi romani contractau mai multe apartamente,neavand banii decat pentru avans,restul era cu Doamne ajuta!...vedem noi cum scapam de ele?!Ca sa nu mai vorbesc de "expertii"din toate cafenelele care sugeau 2-3 ore dintr-o cafea si aveau intilniri cu diversi potentiali "investitori" in domeniu imobiliar. Acum,va fi altceva. Eu pot sa spun,acum, SUNT AGENT IMOBILIAR si nu o sa mai fiu comparat cu baietii cu oferte la tejghea din Dorobanti.Investitorii de maine,vor veni OBLIGATORIU la consultanti adevarati ca mine si vor cere ei studii de fezabilitate detaliate,studii de best use,studii de piata in detaliu si ,culmea,vor fi si dispusi sa plateasca pentru ele. Curajul tine cu cei puternici,cu fler,cu intuitie.Asta e diferenta intre ce a fost si ce va urma."Turma"urmeaza un fenomen,o miscare,o directie. In viitor,solutia succesului va fi cea individuala in domeniu imobiliar.Doar incepe dictatura imobiliara,fiecare se va descurca cum poate.Riscul nu ti-l impune nimeni,e o chestie pe care ti-o asumi individual in afaceri. Si,in fond,ati auzit de afaceri fara riscuri ? Raspuns afirmativ...Mugur Isarescu - cel care imbogateste bancile straine si FMI fara nici un risc ! Asta inseamna AFACERE ADEVARATA!!!
  19.  77 Catalina Mititelu
    2 January 2010 :: 8:13 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    La multi ani si un blog de succes in 2010!

    Am profitat de vancanta si am citit cateva articole interesante. Printre altele am citit interviul pe care l-a dat Manole Imopediei si pe care cei de la Imopedia il promoveaza des, la fel ca pe al dvs.
    http://media.imopedia.ro/interviuri/cum-putea-fi-controlata-spargerea-balonului-imobiliar-7650.html

    1. Amandoi aveti o parere f. proasta despre statul roman. Daca criza inca se afunda sa ne asteptam ca in 2010 statul va fi si mai smecher?
    2. De dimineata am vazut filmul Morometii pe B1. Se va mari funcirea, adica taxele?

    @Catalina Mititelu Multumesc. 1. Statul,chiar daca e prost administrator sau condus de imbecili, iese din rahat prin marirea taxelor sau imprumutindu-se si apoi punand noi poveri pe "enoriasi".Daca e smecher,mai pune ceva bani de o parte,pentru zile negre. 2. Anul asta sub diverse forme ascunse,la anul pe fata ! Doar,a inceput dictatura imobiliara...
  20.  76 Popescu
    2 January 2010 :: 6:11 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, comentariile mele nu au fost publicate pe site dar tu imi raspunzi la ele. Daca iti incurc calculele prin felul cum combat aici, spune-mi direct si ma retrag, nu e nevoie de tertipuri din astea..

    @Popescu Din contra,combateti cat doriti! Avem ceva probleme tehnice pe care le vom rezolva luni.Nu ma pricep absolut deloc la calculatoare,internet etc.N-o sa va vina sa credeti.dar nu stiu sa deschid nici calculatorul.Orice fost/actual coleg/colaborator de la Euroest va poate certifica acest lucru incredibil.La firma am un coleg care scrie ce-i dictez,acasa profit de fii-meu!Luni rezolvam tot...
  21.  75 alma
    2 January 2010 :: 5:58 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ce profil credeti ca a avut investitorul din perioada de boom in imobiliarele romanesti?
    Care considerati ca este profilul investitorului in perioada de criza in imobiliarele romanesti?

    @alma 1. nu exista un anume profil,era o chestie de "turma"! 2. oameni puternici financiar,oameni care au curaj,isi asuma riscuri,au dorinta de a merge inainte in acest domeniu si pot sa accepte ideea ca,uneori,mai poti sa si pierzi in afaceri.
  22.  74 Popescu
    2 January 2010 :: 4:13 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dan, nu ti-am tras teapa, filmul il recomandasem lui Relu.

    Ai dreptate banii sunt pur teoretici, nu exista, bani electronici, o cifra pe un extras de cont..
    De asta prefer eu oricarei crize, activele reale: un apartament, o casa – poti locui in ele, un teren iti poti face o ferma pe el si trai linistit. Cu un extras de cont ce faci in situatie de inflatie masiva, default bancar sau de tara?

  23.  73 Dan
    2 January 2010 :: 3:33 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Popescu,
    ha – mi-ai tras teapa :) , asta e vechi deja era in colectie de aproape un an, am crezut ca-i ceva nou… nu e al 3-lea ci al 2-lea sau primul nu mai stiu exact – eu stiu ca sint doua nu trei, al treilea cica trebuie sa apara.

    Stii ce-i fascinant, dupa ce am zis la mai multi sa-l vada, am descoperit cu stupoare ca inca mai exista oameni isteti, care stiu sa faca bani dar care nu aveau habar ca valoarea actuala a banului este una pur psihologica :) .
    e bun documentarul

  24.  72 Popescu
    2 January 2010 :: 3:15 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos,

    Ma bucur ca ti-a placut filmul. Pe de alta sunt surprins ca nu stiai de el, a circulat prin anumite cercuri. Daca il recomanzi, o sa ramai surprins de cat de multi oameni stiu deja de el. Desi nu am luat de bun tot ce e acolo, am invatat sau mi-am confirmat foarte multe lucruri:

    -creditul este forma moderna de sclavie a persoanelor si forma moderna de cotropire/cucerire a statelor (vezi creditele de la FMI);

    -filmul nu e recomandabil celor care au credite, este destul de dur. In realitate, dracul nu e chiar atat de negru, desi creditul e un cutit cu doua taisuri, economia moderna este astfel proiectata incat nu poate functiona fara credit. Asa ca, daca crapa, economia asta moderna o sa crape si pentru cei cu credite si pentru cei fara. Evreul are o vorba: daca ai un credit sa-si faca griji cel care ti-a imprumutat banii;

    -Pe principiul ca o criza economica nu poate fi evitata deoarece economia evolueaza ciclic, eu sunt convins ca exista o gasca de baieti care gandesc asa: daca tot nu o putem evita, ce ar fi sa fim noi cei care o declanseaza, macar in felul asta ne luam masuri de precautie astfel incat sa nu ne ia prin surprindere.

    Astfel, sintagma “criza asta a fost declansata” este pe jumatate adevarata. In realitate, la fel ca si in cazul unui bloc care sta sa se darame, si in loc sa astepti sa cada preferi sa il detonezi tu la o anumita data, ora, e foarte probabil ca anumite mecanisme ale economiei sa fi fost declansate in conditiile in care lucrurile erau foarte umflate si riscau sa scape oricand de sub control;

    -forma prin care masele sunt tinute sub control ca sa nu se revolte/sa iasa in strada la astfel de “actiuni” este manipularea. Oamenii sunt astfel manipulati incat ajung sa ceara ei insisi sa li se puna jugul de gat deoarece ajung sa creada ca jugul e singura forma prin care pot fi “salvati” de diverse pericole: crize, pandemii, teroristi, arme nucleare care nu exista (cele din Irak) ..etc.

    Astfel de frica crizelor oamenii accepta cu usurinta sau chiar cer ei infintarea unor noi organisme de control care in realitatea au scopul de a-i controla si mai tare. De frica pandemiilor oamenii cumpara milioane de vaccinuri. De frica teroristilor oamenii accepta bugete uriase de lupta impotriva teroristilor – pe care in conditii normale nu le-ar fi acceptat. De frica armelor nucleare din Irak oamenii au acceptat sa se inroleze voluntar si sa porneasca un razboi.
    De frica unei prabusiri a pietei imobiliare oamenii se grabesc sa isi vanda imobilele la orice pret.

    -principalul instrument prin care masele sunt manipulate e media: ziare, TV, internet.
    Chiar si acest blog e o forma de media, de asta eu am fost un pic circumspect mai ales in fata previziunilor tale apocaliptice ale diverselor piete.

    @Popescu Blogul meu e o forma de media ca orice alt blog,dar sunt prea mic sa manipulez ceva in imobiliare.Sper totusi ca,prin acest blog,cat mai multe persoane interesate de investitii in domeniu sa inteleaga un singur lucru;imobiliarele nu sunt pentru oricine! Altfel,apropo de film, m-am felicitat pentru motto-ul meu,care nu e intimplator:LUMEA E UN SAT MIC ! Filmul se potriveste "manuse" cu chestia asta. In rest,ma bucur sincer ca avem astfel de dezbateri pe blog.La mai multe...
  25.  71 dESPRE AGARICII DIN IMOGUBILIARE
    2 January 2010 :: 1:10 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Stateam si eu asa pe banca din fata scarii blocului,mancasem bine niste fasole si imi era frica sa mai stau prin casa,ca de…cand apar 2 agenti imobiliari din sediul lor de la parter si incep sa sparga seminte de bostan si sa fumeze langa mine.Ii intreb asa pentru conversatie, cum mai merge treaba si ei nu stiu ce sa spuna.Unu spune ca s-au stopat constructiile cu 60% si va fi o penurie pe piata de locuinte ,ceva de neimaginat si ,in 2 ani preturile vor ajunge la fel ca in 2007.Eu ma uit mai bine la ei ,ma uit la blocul asta comunist din lujerului si nu stiu ce sa fac.Voi ce ziceti?Sa iau acum casa noua de la dezvoltatori?Am auzit ca si astia ar fi pus pet-uri de plastic prin pereti sa faca economie la ciment.

    @dESPRE AGARICII DIN IMOBILIARE Mananca fasole in continuare! Cand te linistesti si vrei sa discutam chestiuni serioase despre imobiliare,te rog reformuleaza si -ti promit un raspuns pe masura intrebarii.
  26.  70 marian
    2 January 2010 :: 11:44 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Trebuie sa fii putin cretin ca sa afirmi ca Fahrenheit 911 este o capodopera!

    @marian Ai dreptate Marian.Sunt mandru ca sunt un cretin.Pentru mine insa,o capodopera poate fi si un monument de prostie,ca tine!Nu toata lumea trebuie sa inteleaga ceva din astfel de documentare.Ar fi chiar culmea.
  27.  69 Dan
    1 January 2010 :: 7:37 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Popescu, mersi fain de link (am la ce sa ma uit in seara asta :) ). vezi sa nu iei totul motamo ca e si o leaca de manipulare in ele – pt cine stie sa citeasca printre rinduri.
    Cit priveste rechinii lui Dragos, ei or sa existe tot timpul, asta nu inseamna ca o sa si investeasca daca nu li se pare oportun. Pina acum nu a fost oportun, adica preturile nu au ajuns la un nivel ok, sa vedem de acum inainte si eu sint chiar foarte curios sa vad cu ce or sa vina bancile si nu numai – va fi rau in orice caz, tocmai de aia incep sa roiasca rechinii pt ca miros un inceput de macel.
    Toate cele bune si La Multi Ani!

  28.  68 Dan
    1 January 2010 :: 5:22 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos,
    locatia de acolo era ok (si acolo sint zone si zone, am gasit si alte locatii care erau bunicele), eu personal nu am ajuns acolo dar sotia a muncit multi ani acolo iar pozele si amplasarea pe care ni le-au trimis cei de acolo mi s-au parut in regula. Cit priveste pretul de pe nerva traian, din cite-mi aduc aminte atit se cerea pe vremea aia si sint de aceeasi parere cu tine ca *** e ala care da banii, cu toate astea cunosc pe cineva care a cumparat o garsoniera in drumul taberei la 82.000 si inca unul (care mi-e si prieten) care a dat 114.000 pe doua cam in dec. 2007 – ianuarie 2008 – pe asta din urma am zis ca-l bat cind am auzit ce idiotenie a facut.
    Despre baia de singe sint perfect de acord cu tine, acum ce sa zic sa vedem cit de mare o sa fie ca daca ajuge la proportiile de potop ne inghite pe toti si mici si mari.
    Si tu sa ai parte de un 2010 EXCELENT!

  29.  67 Popescu
    1 January 2010 :: 5:06 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    La Multi Ani Dragos si la toata lumea!

    Relu, in esenta ai dreptate ref la sist bancar, dar mi se pare un pic naiv modul cum privesti lucrurile. Iti recomand ca lectura obligatorie filmul Zeigest 3 (are foarte multe elemente de Teoria Conspiratiei, dar in mod cert o sa intelegi mai multe despre mecanismul numit crearea banilor-dobanda-sistem bancar central ..). Iti dau eu shortcutul mai jos, cu filmul titrat in romana, ca sa nu te mai obosesti sa cauti.

    Dragos, mi-a placut foarte tare afirmatia “Am cel putin 10 clienti “rechini” care de abia asteapta “SANGE”!!” Nici nu ma mai obosesc sa comentez, cine are urechi, sa auda cine are minte, sa inteleaga.

    Zeigest 3:
    http://video.google.com/videoplay?docid=6979038037452749124&hl=ro#

    @Popescu Eu m-am uitat la film cu fii-meu,chiar inainte de a scrie acest mesaj.E FASCINANT!N-am vazut documentar mai tare de la Fahrenheit 9/11 !! Concluzii in miez de noapte si la inceput de An Nou: 1. voi recomanda filmul la multi prieteni/amici,toti implicati in business-uri mai mari sau mai mici ; 2. acum realizez de unde vine vorba americanilor..."daca in SUA omori un om poate o sa scapi,daca inseli insa IRS...puscaria te mananca!" 3. stiam ca pe lista celor aproape 3.000 morti de la WTC 9/11, nu se afla nici un nume de evreu; 4. mai in gluma,mai in serios,se spune ca atunci cand apare o criza mondiala/economica exista 2 vinovati:bancile si evreii; 5. pentru mine,cea mai comunista tara din lume este SUA,urmeaza Israelul si apoi...restul! Atentie! Am vizitat peste 85 tari pana acum si m-am convins la fata locului; 6. ca sa cunosti un sistem "ticalosit" trebuie sa te implici in interiorul lui,altfel auzi doar ce-ti povestesc altii; 7. sclavia moderna si definitiva s-a nascut odata cu aparitia creditelor oferite de banci catre populatie.Extrem de putini realizeaza acest lucru; 8. da-le oamenilor mancare ieftina sa defece des,benzina ieftina sa se plimbe mult si circ pe indestulate si vei avea un popor fericit; 9. dupa ce am vizitat Vietnamul mi-am dat seama cum s-au imprietenit americanii cu ei...cu Coca Cola si Mc.Donalds; 10. indiferent de ce criza ar exista in lume,imperii precum SUA,Rusia,China vor supravietui mereu,cotropind alte state.Apropo,stiti cand pleaca SUA din Iraq? Cand se termina petrolul acolo! Filmul / documentarul TREBUIE VAZUT , e o capodepera care merita studiata,analizata si trimisa mai departe!
  30.  66 Popescu
    1 January 2010 :: 4:29 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Spiritul de turma..
    Daca ti-l dadea in 2007 la 120k ti se parea o mare oportunitate, acum la 80k te apuca rasul. Oare cand greseai, atunci sau acum?

  31.  65 Dan
    1 January 2010 :: 4:08 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Salut Dragos,
    La Multi Ani si toate cele bune pt tine si familie!
    La sfirsitul lui 2007 inceputul lui 2008, ma uitam la niste oferte de “garsoniere” in ny, am gasit una in brooklyn, zona bunicica, cerea 280.000 pe ea si avea circa 570-600 sq. ft. (sa zic ceva mai mult de 50 mp). Stateam si faceam un calcul atunci care m-a pus pe ginduri, o garsoniera pe nerva traian sau goga era pe vremea aia in jur de 140.000 euro iar euro-dolar 1.6, deci circa 230.000 dolari. Diferenta de 30.000 de euro puteai sa o acoperi din mp – la noi are max 42 mp.
    Sint de acord cu tine ca locatia conteaza si nu poti sa compari mere cu pere, gen o casa in america sau franta situata intr-un loc dragut dar nu o capitala sau oras important cu o locatie in mijlocul unei capitale – cu toate acestea nebunia luase deja proportii insemnate la noi.
    Cit priveste sistemul bancar… oau – am lucrat 3 ani ca inginer de sistem la o banca iar ce spune Relu, nu-i departe de adevar, chiar si acum am un prieten care a devenit VP intr-o banca de top, a venit din managment in domeniul publicitatii dar are mba si astfel a prins un loc la o banca mare (nu la noi ci in occident). omul desi are un salariu de aproape 100.000 este o adevarata catastrofa financiara pe plan personal, tot timpul sta din datorii in datorii pe care le rostogoleste iar eu care nu cistig cit el totusi reusesc sa pun bani astfel incit sa nu fiu descoperit nici o data si sa ma pot descurca.
    Astfel de oameni nu sint exceptii in sistemul bancar ci sint o adevarata regula. Aici trebuie sa fiu de acord cu faptul ca toate marile centre de studii economice parca au produs idioti pe banda rulanta in domeniul bancar in ulimele decenii, practic LACOMIA a luat locul RATIUNII complet si abia acum in criza asta au inceput sa-si dea seama ca nebunia lor i-a bagat in faliment (si aici e o problema pt ca au bagat in faliment miile de actionari mici, mijlocii si chiar mari iar ei staf-urile de conducere, ai vazut prea bine ca si-au bagat bonusuri sfidatoare, in buzunar, chiar si in plin faliment).
    Numai bine

    @Dan Salut si La multi ani! Ultima oara cand am traversat Brooklyn-ul intr-un taxi mi s-a ridicat parul pe sina spinarii de frica!Niciodata,nu am auzit de garsoniera in Nerva Traian la 140.000 euro TRANZACTIONATA!! Nebun nu e cel care cere ci cel care da cat se cere!Anul asta o sa vezi si in Romania executari silite interesanta,de la "stifturi " localizate la periferia Capitalei la "piese de rezistenta " din zonele foarte atractive.Bancile au ascuns "gunoiul imobiliar" sub pres pana acum.Am cel putin 10 clienti "rechini" care de abia asteapta "SANGE"!! Iti doresc un 2010 de nota 10 !
  32.  64 Felia Unsa
    1 January 2010 :: 10:57 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Vine unu la mine,si-mi zice asa complice…hai sa iti vand un apartament misto.Cu cat?Cu 80000.Pe mine instantaneu,ma apuca rasul….oare de ce?

    @ Felia Unsa Te apuca risul pentru ca nu stii cu ce e unsa felia imobiliara! Pe tine te intereseaza sa investesti in imobiliare,cum ma intereseaza pe mine navele cosmice.Cand vrei sa te informezi despre un anumit segment din aceasta piata,ar fi frumos sa arati seriozitate,nu sa ungi felia si sa te apuce rasul...In acest sens,te rog frumos sa ungi felia in alta parte,cu ce-ti place tie.Pofta buna!
  33.  63 relu
    31 December 2009 :: 10:24 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    preturile imobiliarelor, orce ar fi ele, terenuri sau constructii, au 2 posibilitati: costa pretul pietei(adica atat cat este dispus cumparatorul sa dea) sau CAT VOR BANCILE. daca vreodata o banca vrea sa dea credit pentru un bun imobiliar 10.000, acesta va costa 10.000. daca vrea banca sa dea pentru acelasi bun 150.000, acesta va costa 150.000. cand se implica bancile, preturile se denatureaza total. ceea ce lipseste cu desavarsire in romania este discernamantul cumparatorului care da pe un bun CAT ZICE BANCA SA DEA. iar bancile in goana lor dupa profit scriptic, vor da intotdeauna mult…..

    iata un caz concret: am achizitionat in 1997 un apartament cu 6000 usd. l-am vandut cu greu in 2000 cu 3200 usd, mai precis la 1 sept 2000. dupa ce incercasem fara folos in tot acest timp sa-l vand. in 2008 cumparatorului respectiv i s-a propus sa-l vanda cu 3 miliarde, adica aproximativ 100.000 usd (atat ii dadea banca creditla momentul ala); nu l-a vandut deoarece cerea 3.5 miliarde si nu voia sa mai lase nimic din pret.acum cere 1,5 miliarde si nu-i da nimeni. ce a crescut atat de mult in acest timp? salariul lopatarului? pretul fierului beton??? nu .profitul bancii care voia sa dea cat mai multi bani imprumut prostului ce voia sa se angajeze la dobanda respectiva…

    si atunci oare “desteptaciunea imobiliara” unde e? nu in smecheria de a afla secretele politicii bancilor?de a avea acces la informatii confidentiale despre ce au de gand sa faca managerii bancilor?

    de ce treaba asta se intampla in tari ca romania, moldova , ucraina, in timp ce in bulgaria si ungaria preturile n-au crescut asa ca samanta la germinat? de ce in alte tari (spania, suedia, turcia, bulgaria) 30.000 de euro au valoarea unei case, in timp ce in romania nu puteai sa te atingi de o jumate de garsoniera la banii astia? pentru ca asa au vrut bancile cu managerii lor minunati…

    un alt prieten din state a vandut o garsoniera dintr-un bloc turn, de 4×3 m sufrageria cu 75.000 euro in toamna lui 2008 , a schimbat banii aia in usd =110.000$ , a mai pus 15.000 usd si si-a cumparat casa cu 2 nivele si 500 mp de pamant in south lake city… statiune unde au fost j.o. de iarna… unde e normalitatea?

    eu nu sper ca la un moment dat se va opri spirala asta nebuna a creditelor fara numar, si tepele luate de banci datorita managerilor cu mba absolvit cu “excellent” si salarii de peste 100.000 pe an… eu cred si sper ca nu vor putea lua chiar toti fraierii credite de multe zeci de mii pe care nu vor avea niciodata gand sa le achite…

    @ relu Ce vina are cel care a cumparat casa de la dvs. daca pretul a crescut fulminant ulterior? Ce vina are daca ,peste alta perioada,acelasi imobil,a scazut la mai mult de jumatate?"Desteptaciunea imobiliara" tine de piata,EA E DICTATORUL SUPREM? Credeti ca,managerul vreunei banci ar fi dat un credit total nejustificat fara sa aiba in spate o evaluare? Si,pentru ca,LUMEA E UN SAT MIC ,in State s-a intimplat cam la fel,chiar MULT MAI RAU! Va rog,nu incercati sa inoculati ideea ca se poate cumpara cu bani putini o vila ina State sau in Spania si,cu aceeasi bani,in Romania,nu cumperi nici jumatate de garsoniera.TOTUL TINE DE LOCATIE! In final,va rog sa mai reflectati la ultimul aspect descris in comentariu dvs.De ce oare acum nu se mai acorda aproape deloc noi credite? Raspunsul il gasiti in ...dictatura imobiliara,adica in conditiile actuale ale pietei! Cat priveste problema managerilor din banci cu MBA,aveti 1.000 % dreptate! Nu uitati totusi ca bonusurile lor depind de ce arata rezultatele contabile la sfirsitul anului.Asa a aparut si subprime si tot felul de alte derivate bancare/imobiliare in SUA,"unelte" care au dus la criza actuala globala ,dar si la bonusurile nesimtitilor cu MBA care le-au inventat! Nimic nu a fost intimplator. Cu respect,DD.
  34.  62 Popescu
    31 December 2009 :: 7:22 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Multumesc, o sa tin cont de sfaturi si o sa ignor ironiile.
    Indiferent cum va fi, nu ne vom plictisi in 2010.
    La Multi Ani!

  35.  61 Dan - gogu
    31 December 2009 :: 7:17 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    LA MULTI ANI si tie Dragos si toate cele bune. Sa ne auzim sanatosi si fericiti in 2010!

  36.  60 Popescu
    31 December 2009 :: 6:02 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dle D va respect opinia. In orice moment din timp au existat prevestitori de boom si doom. Evident ca fiecare are 50% probabilitate de a avea dreptate.

    1. E f posibil la cum arata lucrurile acum. Banci in faliment? nu stiu daca ne permitem, e suficient 1-2, ca sa se declanseze un bank run -retrageri in masa- deci colaps total. Asa ca ori nu da faliment nici una, ori va fi colaps total. In caz de colaps bancar, sunt 22 miliarde economii ale pop in banci, lumea va retrage si va tine la saltea. E suficient sa ai zvon de colaps sa fie retrageri.

    Acuma Dle DD, banul la saltea si lipsa de incredere in sist bancar nu are oare un efect pervers de refugiere pe active? Am prieteni care au si 1 mil dolari cash, ce vor face, buncar sub casa? Pentru cat timp vor sta cu ei la saltea, fara dobanda si in cond de nesiguranta, in cond de ieftinire masiva a activelor inclusiv imobiliare?

    Uite aici o mostra, stiu ca il detesti (Copos), nu dau exemplu persoana ci felul cum a reactionat in cond de nesiguranta monetara pentru ca e tipic:

    “La alegerile din 1996 apăruse CDR-ul care vorbea de deschidere, de piaţă liberă, de o guvernare de dreapta. Simţeam că lumea vrea altceva şi pentru prima dată mi-a fost teamă, pentru că schimbarea de regim de la stânga la dreapta mă prindea cu foarte mulţi lei. Eu aveam 40 de milioane de dolari în lei şi era riscul să se devalorizeze. Aveam o alternativă: fie să schimb totul under-table, fie să cumpăr active”.A ales achiziţiile, printre acestea numărându-se Ana Imep, un complex hotelier la Poiana Braşov şi o participaţie în cadrul operatorului de telefonie mobilă Connex..”

    2. Foarte interesant punctul de vedere conform caruia acum nu e criza

    3. Nu inteleg, cine sa isi cumpere? Daca e vorba de mine, va informez ca nu e cazul, am mai multe decat am nevoie. Am vazut mai jos ca l-ati calificat drept dezvoltator pe un biet baiat care viseaza sa aiba casa lui…Poate o sa aveti la fel de multa dreptate si in ce priveste evolutia “crizei”, sau poate nu..
    ..
    6. E f corect, foarte multa lume incearca sa lichidizeze cate ceva in zilele noastre, ca are credite sau nu..

    Dle DD, daca lucrurile vor evolua asa cum spui dta, vor fi foarte multe oportunitati, ai terminat cashul atragi de la altii. Numai prostii au dezamagiri, oamenii intelepti isi fac scenarii si planuri de actiune pentru fiecare in parte.

    Inainte sa va urez La Multi Ani, va trimit si intrebarea nr 7 pe care o uitasem:

    7. Ce veti face daca nu veti avea dreptate? (varianta cu pene pe fund in piata Victoriei e exclusa, a fost brevetata deja)

    @Popescu 7. O sa fie romanii mai fericiti,mai puternici,mai optimisti!... Cat priveste Piata Victoriei,acolo stau,acolo muncesc,acolo performez.Ma rog,in felul meu,nu atit de merituos ca Dvs. Si,ca sa puteti trece cu un gind frumos in Anul Nou,daca tot aveti atitea apartamente,imi permit sa va sugerez sa vindeti macar unul si SA VEDETI TOATA LUMEA ! Merita...LA MULTI ANI !
  37.  59 Popescu
    31 December 2009 :: 1:34 pm
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    “Criza nici nu a inceput” – o astfel de afirmatie merita o argumentare si niste lamuriri:

    1. Ce intelegeti prin criza? De ce considerati ca nu a inceput?

    2. Ce ar trebui sa se intample ca sa consideram ca a inceput criza?

    3. Ce ar trebui sa se intample ca sa consideram ca s-a incheiat?

    4. Avand in vedere ca nu a inceput criza, ce sfat aveti pentru cineva care vrea sa isi cumpere un imobil: ap, casa, teren pt casa.

    5. Avand in vedere ca nu a inceput inca criza, ce sfatuiti pe cineva care detine imobile (apartamente, terenuri)?

    6. Aceeasi intrebare pt cineva care are credite imobiliare/ipotecare

    @Popescu Raspunsuri finale pentru Popescu,ca sa poata merge relaxat in 2010: 1. Banci in faliment,executari imobiliare de "piese de rezistenta",oameni de afaceri care se sinucid,somaj in capitala -minimum 10 %,crestere infractionalitate 50 % etc 2. Vezi punctul 1,macar si partial; 3. Sa-ti cumperi si tu casa mult visata; 4. Sa calatoreasca,la modul serios vorbind; 5. Sa faca o evaluare autorizata ca sa stie ce are cu adevarat.Cumparatorii in 2010 nu vor plati visele vanzatorilor.Exista 2 feluri de bani "specialistule"...unii care ii ai in buzunar sau in cont in banca si altii care crezi ca-i ai !... 6. Sa caute solutii sa lichidizeze imediat ce se poate lichidiza,pana nu e prea tarziu! Stiu,te-am dezamagit din nou,dar si parerea unui prost ca mine in imobiliare poate fi corecta!! Acum,d-le Popescu,relaxati-va!Evident,daca puteti.La multi ani,departe de griji imobiliare!
  38.  58 Popescu
    31 December 2009 :: 11:19 am
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    DD nu inteleg raspunsul tau, o parte din afirmatie era facuta de mine:

    “Daniel Guzu: Nu voi mai investi in imobiliare nici daca va fi cel mai mare boom posibil”.

    Eu: Mie mi se pare ca unii nu au invatat nimic din criza asta, ceea ce e mult mai grav decat sa pierzi bani. Banii ii faci la loc, dar daca ramai tot prost..

  39.  57 Popescu
    31 December 2009 :: 9:41 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ce parare aveti de afirmatie imobiliara a lui George Copos: ” am o casa de 700mp dar nu folosesc decat 50. In restul, nu am calcat de un an si jumatate”. Un pic exagerata, dar plina de adevar, aviz dezvoltatorilor..

    Tot in ZF: “Daniel Guzu: Nu voi mai investi in imobiliare nici daca va fi cel mai mare boom posibil”. Mie mi se pare ca unii nu au invatat nimic din criza asta, ceea ce e mult mai grav decat sa pierzi bani. Banii ii faci la loc, dar daca ramai tot prost..

    @Popescu In sfirsit Popescule,ai citit ceva interesant.. 1. Copos nu calca in ceilalti 650 m.p. ca sa nu plateasca femeie de serviciu,fiindca nu aduce musafiri acasa.Poate i-ar placea sa inchirieze restul casei unor studente frumusele,dar doamna nu a fost de acord.Aici chiar pierde bani!Nu e genul lui. Pentru mine,orice afirmatie a lui Copos imi provoaca scarba,dar daca e imobiliara se poate transforma in voma! Te asigur ca,nu e un om fericit,chiar daca are 650 m.p. nefolositi!Sfat concret:sa-l transforme in SPA!Ca Vantu.Daca nu stiai,te informez ca ,Copos si Geoana sunt prieteni la "catarama ",deci Geoana ar avea alternativa la relaxarile pe timp de noapte.Si,evident,acum are si mai mult timp !!! 2. Tipul asta are dreptate! Din pacate,unii nu invata nimic toata viata!Ceea ce nu stie e ca,CRIZA NICI NU A INCEPUT !
  40.  56 Popescu
    31 December 2009 :: 9:21 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    RAZVAN ma bag si eu in seama, la observatiile tale: nu are nici o relevanta, o agentie imobiliara are actionari, angajati, care la randul lor au rude si prieteni..etc. DD ti-a raspuns suficient de clar, daca s-au facut astfel de tranzactii, nu s-au facut pe firma.

    Chiar daca s-au facut, nu are nici o relevanta. Speculatia nu s-a inventat in Romania sau la Euroest, ea exista decat lumea si nu va disparea nici dupa criza asta. La noi a fost haiduceala economica, capitalism salbatic – o etapa fireasca avand in vedere schimbarea de regim.

    Cred ca utilitatea acestui blog ar putea sa fie acela de a ne ajuta pe toti sa fim mai intelepti, pe unii ca si cumparatori/investitori, pe altii ca si intermediari. Nu e relevant pentru mine cum se poarta DD cu angajatii, iar daca e un speculant rapace, ma bucura, ca poate mai prind si eu ceva de la el.

    @Popescu Baieti,capitalismul s-a nascut din speculatii,asta in caz ca nu stiati!...Personal,nu vad nimic rau in acest fenomen universal.Mai cititi cum au facut avere altii si copiati-i daca sunteti in stare.Nu va va dauna sanatatii !
  41.  55 Popescu
    31 December 2009 :: 9:08 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am si eu o sugestie: puteti sa postati raspunsurile imediat dupa postarea la care se refera? E obositor de citit daca trebuie sa cauti in sus si in jos pe pagina dupa mesaje

    @Popescu Asa voi face dupa 04 ianuarie.Merci de sugestie!
  42.  54 Popescu
    31 December 2009 :: 9:01 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    “@ Popescu
    Mersi pentru sfaturi, dar raman ceea ce sunt si voi spune intotdeauna ceea ce gandesc. Nu sunt politician.”

    Dle DD sunt un pic dezamagit de raspunsul asta..
    Nu cred ca-i spuneti sotiei “draga nu vezi cum atarna pielea pe tine, te astepti sa mai am si pofta..”? Ma rog, poate ca aveti o sotie tanara si frumoasa, dar cu “sinceritatea” de tipul asta e foarte probabil ca in vreo 10-15 ani sa aiba parte de o astfel de abordare. Eu ma refeream la un minim de diplomatie si inteligenta, nu manipulare (in sens negativ, caci exista si manipularea cu intentie superioara), minciuna ..etc

    ” Faptul ca, dupa mai putin de o luna de la postarea articolului pe site, am avut mai multe accesari decat toate celelalte persoane intervievate, care au investitii in domeniul imobiliar, poate spune ceva.”

    Da, poate spune ca e la concurenta cu articolul lui Cristoiu despre puiul cu 3 picioare, si sunteti gata sa bateti ZeroTV la audienta emisiunilor cu Elodia.

    Cum puteti aprecia valoarea unui produs media dupa audienta? Vorbim de VALOARE sau de altceva (mercenariat, prostitutie media, intentie inferioara)?

    @Popescu Nu-ti imaginezi cati ca tine am dezamagit la viata mea!...Te asigur ca,nu intentionez sa transform niciodata blogul meu in ceea ce tie iti place sa citesti. Daca il citesti pe Cristoiu si esti fan OTV,valoarea ta nu trebuie nici macar comentata,se simte in comentarii.
  43.  53 Dan - gogu
    30 December 2009 :: 11:00 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Salut Dragos, uite ca ma uitam la ce spuneai despre clasa de mijloc, sint perfect de acord cu tine referitor la aceasta dar vreau sa subliniez faptul ca se pierde din vedere suprimarea liberei initiative la nivel mic si mijlociu, adica exact segmentul care contribuie din plin la formarea acestei clase de mijloc. Aici parca-i un facut sa existe doar o piata a marilor monopoluri de tip mafiot (banci, notari, supermarket-uri, etc.) si distrugerea cu buna stiinta a celor mici, spre exemplu am stat 8 luni pina s-a aprobat sa-mi pun o firma luminoasa (un metru patrat) sau m-am lasat pagubas sa schimb curentul electric la un spatiu de pe o firma pe alta firma unde dupa jumatate de an am crezut ca-i impusc, nici nu mai vorbesc de controale si spagile de rigoare.
    Una din marile probleme spre exemplu este centrul bucurestiului care este sistematic lasat in paragina sa se autodistruga si nu ma refer doar la zona lipscani ci si la marile bulevarde magheru, victoriei, carol, kogalniceanu etc. unde se aplica o metoda parca de pirjolire. Stii prea bine si tu ce inseamna un centru de capitala europeana foarte puternic din punct de vedere comercial, turistic (automat si imobiliar), se pot produce incredibil de multi bani daca ai asa ceva si cistiga toata lumea. Ai vazut ce de bani se produc in milano, paris, roma etc. prin centrele turistice si comerciale puternice. Aici se distruge totul ca sa fie facut loc la mall-uri si la mastodonti de sticla pt birouri de parca toata lumea o sa stea la birou si nu mai produce nimeni nimic. Am vazut asociatii de locatari care se milogesc la primarie pt a consolida blocurile vechi cu impact istoric si turistic.
    Am ajuns la concluzia ca aici parca asteapta unii cu sufletul la gura un cutremur puternic numai pt a putea sa puna mina pe centru – oameni fara creier.
    Era sa uit, banuiesc ca avem virste apropiate pt ca-mi aduc aminte de inceputul anilor 90 cind eram in facultate si lucram ca agent imobiliar iar printre picaturi mai faceam si cite un drum la istanbul sa aduc si apoi sa vind imbracaminte in caminele din regie si leu – imi rupeam circa si eram chiaun de oboseala, toate astea ca sa ma intretin la facultate iar unii care primeau pachetele cu mincare si bani de acasa, se uitau la mine si ma faceau bisnitar. Dupa 20 de ani aceeasi psihologie, incredibil. Tara asta se impute si de la cap si de la coada si de la mijloc – o tara de dusi cu pluta.
    Un An Nou Fericit si Multa Sanatate, mai ales pentru cel mic/sau cei mici

    @Dan - gogu Nu se suprima nimic de sistem,e vorba de oameni,de romanii nostrii dragi,angajati la stat.Cazurile care le-ai mentionat sunt copilarii pe langa ce traiesc eu cu autoritatile.Eu am doua defecte majore;sunt perfectionist si nu dau spaga! Stau de aproape doi ani sa primesc o autorizatie la PMB si baietii nu mi-au dat nici macar un raspuns.I-am dat in judecata in 2 procese,notificari,plangeri etc.DEGEABA!De mine,sau de altii ca mine nu mai pot ei.I-au acelasi salariu,asta e explicatia.De ce e vorba de oameni si nu de sistem?Te voi soca putin si-ti voi spune ca multinationalele sunt pline de acelasi tip de oameni,cu acelasi comportament si "pofta" de munca ! ABSOLUT LA FEL!Romani sadea,care primesc acelasi salariu,indiferent cat muncesc! Unii sunt realmente zero ca profesionisti. Am 41 de ani,sunt Taur,3 copii - deocamdata.Fost bisnitar de frunte pe rutele China si Polonia,niciodata Turcia sau alte state,pana in 1991 numai de acest gen de comert m-am ocupat.Ce sa fac daca nu aveam bani nici sa-mi cumpar cartela de masa la camin? Lasa-i pe altii sa zica ce vor tu vezi-ti de treaba ta si mergi inainte.Pentru mine,valoarea unei tari e formata din numarul persoanelor care isi doresc mai mult si care fac si ceva in acest sens.LA MULTI ANI !
  44.  52 razvan
    30 December 2009 :: 5:10 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Nu, nu sunt un dezvoltator; sunt doar un posibil client de imobiliare.
    Dar, din raspunsul tau inteleg ca faci DOAR intermediere si nicidecum nu incerci sa manipulezi piata avind in palmares ceva active care nu isi mai gasesc cumparatorii.
    Sa ai o companie de imobiliare pe care sa o fi folosit doar pentru intermediere si nu pentru achizitie/manipulare si revinzare parca nu imi vine sa cred. Daca nu ai facut asta pina in perioada de boom inseamna ca nu ai inteles piata in acel moment si ca doar ai fost pe val.
    Doar ca ai fost in piata si ai beneficiat de asta nu te transforma in guru…
    Privind financiar poate sunt un ciine, dar tine cont ca … caii sunt ceea ce sunt datorita ciinilor ce se imprumuta la banci.

    @razvan Maestre,tu esti un posibil client in imobiliare raportat la secolul 21 ! Ti-am dat raspunsul anterior fiindca ma consideri speculant.Uite,doar pentru tine si public,declar in scris ca-ti ofer toti banii facuti de mine sau Euroest din speculatii in domeniu,din 1997 pana in 2010! Trebuie numai sa gasesti acte de vanzare - cumparare care demonstreaza acest lucru.Si,pentru ca ai o concluzie clara despre mine..."nu ai inteles piata si doar ai fost pe val "...te informez ca Euroest e tot acolo,EU SUNT EUROEST si valurile vin mereu ! Cat despre "guru"...nu m-am gandit niciodata la asa ceva,dar te asigur ca, daca stau de vorba cu multi "specialisti" din domeniu imobiliar,IMI JIGNESC PREGATIREA DE 15 ANI ! Tie,iti doresc calatorie placuta in imobiliare si sper sa nu ramai doar un "turist" in acest domeniu. Cordiale salutari de Anul Nou si nu numai. Un sfat totusi...nu te grabi sa te imprumuti la banci..."caii" sunt straini !!
  45.  51 funky
    30 December 2009 :: 4:41 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Stimate Domn, am avut acum citeva zile o mica intrebare despre o casa (pipera) la care dvstr. ati binevoit sa-mi raspundeti. In consecinta v-am trimis un email cu nume, prenume si ce doresc pe siteul office@euroest.ro. Sper sa aveti ceea ce caut eu. Va doresc un an nou fericit si toate cele bune.

    @funky Va vom contacta dupa 04 ianuarie.Multumesc pentru increderea care ne-o acordati.LA MULTI ANI !
  46.  50 CENTRU CEH
    30 December 2009 :: 2:51 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Domne’,zi-o franc,ce sa faca lumea?Sa cumpere in 2010 sau sa mai astepte?Unde crezi ca se duc preturile la anul?In sus sau in jos?

    @CENTRU CEH Preturile imobilelor se vor duce acolo unde le este locul, unele in sus si altele in jos, si unde vor putea sa fie tranzactionate. Intrebare dvs. este prea generala, deci un raspuns serios nu poate fi dat decat la fel. Totusi, va recomand calduros sa cautati ce v-ati propus sa achizitionati imediat dupa Anul Nou. Sunt convins ca, exista vanzatori dispusi sa lase pretul la un minim acceptabil si pentru un cumparator cu adevarat interesat, ca dumneavoastra. Succes! Si, LA MULTI ANI!
  47.  49 razvan
    30 December 2009 :: 1:13 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    speculant!
    Produci ceva(un chibrit, o scobitoare)? Exista un bun fizic construit prin actiunea ta?
    Imobiliarul ce nu construieste reprezinta o tenie ce maninca din munca altuia.
    Cind omul nu va mai minca(imprumuta) o sa muriti si voi.

    @razvan Invidiosule!Nici de Anul Nou nu iei o pauza mica? Nu produc nimic pentru tine,nici macar zgomot! Totusi,te informez cu respect ca orice organism viu de pe planeta asta produce ceva.Ceva,ce-ti place tie sa mananci... Imobiliarul ce se constuieste si nu se vinde/inchiriaza/foloseste,pentru mine, se numeste rahat!Te dezamagesc profund si-ti raspund cu respect ca,singurul lucru care l-am construit in imobiliar in viata mea a fost un cotet de caine ,la varsta de 7 ani! Si acum mai exista acel "imobil" si,culmea,este folosit de alt caine,tot al meu.Simt in tine o mare ura imobiliara si,sunt convins ca,esti un "constructor"/"dezvoltator" de sezon,care a ramas cu ceva proprietati nevandute...daca ma insel, imi cer scuze anticipat,daca nu,ai grija de tine ca "nu mor caii cand vor cainii"! iti doresc sincer sa ai o atitudine imobiliara pozitiva in 2010 ca sa nu se bucure altii de ce ai produs tu pana acum! La multi ani,fara griji si invidii imobiliare.
  48.  48 Ionut
    30 December 2009 :: 9:34 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Sa recomanzi ” … mai adaugati cel putin inca 60.000 de euro ….” pentru o locuinta medie in Romania, chiar si in Bucuresti (zona buna) nu dovedeste decat lipsa crasa de respect, si mai ales ca nu ati adunat niciodata 60.000 euro ca sa stiti cum se face. Dictatura in lume acum este garantata si sustinuta de banci, acele banci care au generat “bule imobiliare” in toata lumea. Tot acele banci care au facut astfel incat sa consideri ca “este normal” sa muncesti 30 ani numai pentru a fi proprietarul unei locuinte de o calitate medie (care va trebui daramata dupa ce vor termina ratele).
    Dictatura trebuie sa urmeze pentru voi (”imobiliarii”, “specialistii”, “cunoscatorii”) pentru cei care ati contribuit la punerea sub dictatura bancara a milioane de romani. Ati facut parte dintr-un mecanism de manipulare negativa, iar efectele (tot negative desigur) se vor vedea si se vor simti in urmatorii ani. In toata aceasta perioada tot ce ati stiut sa faceti a fost sa tipati ca niste papusi stricate: …cresc preturile … cresc preturile …. Ei bine acum nu mai cresc ! Acum scad, iar voi (”specialisti”) plangeti, renuntati la masini, la bonusuri, la ce mai puteti. Din pacate insa nu se poate renunta la locuintele cumparate la preturi aberante, pentru ca in minunata patrie nu exista nici macar legea falimentului personal. Sa auzim de bine, si de alte bule, poate data urmatoare nu cand ele se sparg.

    @Ionut,maestre,nu stii cu cine vorbesti!... Am muncit 5 ani dupa Revolutie sa fac primii 100.000 dolari,renuntind un an la facultate,cand alti colegi radeau de mine si beau bere.Am facut naveta in China si Polonia 4 ani,iar un prieten de atunci care intre timp a devenit un ilustru muritor de foame mi-a spus;"Dragotene,puneti kilometraj la picioare!"Asta in conditiile in care ,in fiecare zi,caram cu spatele tone de marfa in consignatii.Lipsa crasa de respect sau ca nu am adunat bani muncind sa-i spui altuia "prietene",NU MIE !! Dictatura va fi pentru toti cei ce ca tine,care au idei preconcepute,care se bucura cand "moare capra vecinului".Tu,esti perfect,n-ai gresit cu nimic,esti imun la imobiliare si ,ca orice roman care se respecta,crezi ca opinia ta e cea corecta.E dreprul tau,eu te respect fiindca nimeni nu te mai poate schimba si vei trai in lumea ta,departe de dictatura imobiliara care urmeaza.Ramai cu bine,acolo unde esti fericit! Cu consideratie imobiliara,DD.
  49.  47 Stroe from Pasadena
    30 December 2009 :: 8:34 am
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    A aparut si R.Zilisteanu la Antena 3 si a spus ca preturile continua sa scada ,dar ele tot cresc de 6 luni incoace…care este adevarul?

    @ Stroe from Pasadena Nu ma intereseaza ce declara altii,cu atit mai putin Radu Zilisteanu.Am observat recent ca Prigoana -"stie tot" a facut declaratii imobiliare de mare vizionar ! Adevarul e ca in Pasadena,fiecare crede ce vrea,intelege ce poate,face cum il duce capul si traieste cum doreste.Sa auzim de bine!
  50.  46 alma
    29 December 2009 :: 8:54 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ce parere aveti de locuintele construite de ANL?
    Reprezinta ele o alternativa pentru satisfacerea cererii de locuinte la preturi mici?
    Recomandati cumpararea de locuinte ANL in conditiile in care desi sunt construite in aceleasi conditii ca si locuintele ceausiste (cloace cum le zicea Aristotel) au grave carente la capitolul finisaje si instalatii?
    Credeti ca si la noi cei care au nevoie de o locuinta se vor orienta mai mult spre incirieri decat spre cumparare tinand cont de salariile mici care nu pot suporta o rata la banca chiar si in conditii de dobanda de 5,5% ca la “Prima casa”?
    Cand estimati ca vom avea o clasa de mijloc puternic constituita sau mai bine sa va intreb ca tot ati pomenit la un moment dat: ce este upper middle class dupa parerea dvs?

    @alma 1- Nu exista imobile mai prost construite decat cele facute de ANL! 2- Este o alternativa precum insolventa cu falimentul,ambele au acelasi rezultat - negativ; 3- Imobilele comuniste sunt evident de preferat celor de la ANL.Pe vremea lui Ceasca macar stiau constructorii de frica,mai intra unul doi la zdup pentru greseli de executie,furt etc.Acum ati vazut vreunul inchis? 4- Ambele,de la caz la caz,nu pot sa estimez vreun procent in niciunul din cazuri; 5- Buna intrebare !... Cand minimul 4 - 5 % din romani vor avea peste 100.000 euro in banci / individ ( acum procentul e ...0.2 % !!),cand acestia vor castiga / luna minimum 4-5 mii euro SIGUR! Mai mult, cred ca aceasta clasa sociala este la stadiu de nucleu acum si,din pacate,va fi cea mai precauta in investitii imobiliare in viitorul apropiat din cauza ca NU VOR sa riste nimic,ca sa nu le scada standardul actual de viata.Credeti-ma,vorbesc in cunostinta de cauza. Primiti va rog respectele mele pentru sinteza intrebarilor.Analizati cu atentie si luati decizii intelepte,e tot ce va sfatuiesc! Stima.

Pages: [2] 1 » Show All

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele oferte
Spatiu comercial
SU: 40 mp
SC: 45 mp
2.000 EU/luna 50 EU/mp/luna
Ultimele Comentarii
DD > Nici mie nu mi se pare lux ceva ce oferi la inchiriat la 900 euro pe luna. Nu cred ca e nevoie de vreo invitatie speciala ca sa vizionezi Stej...
@ PopescuRetine! Luxul e rar! In Romania e precum floarea de colt! Am o invitatie la Stejari si ti-o dau tie daca vrei. Eu am vazut ce este pe acolo s...
Dragos Dragoteanu nici asta nu ti se pare lux?http://www.zf.ro/proprietati/cum-arata-apartamentele-pe-care-tiriac-doreste-sa-le-inchirieze-in-stejarii...
Cea mai tare afirmatie a acestui articol: "Singurul lucru cert e criza, care sta sa apara. Dupa colt." Dragos Dragoteanu nu stiam ca la tine criza nu ...
De ce se plange toata lumea ca agentii sunt ori pungasi ori neprofesionisti sau pur si simplu banditi eo o chestie de procesare a populatiei dar voi c...
Blog IMOPEDIA
Maria Seder Neda
02-Sep-2010
În prima săptămână de toamnă am fost bombardaţi cu informaţii, previziuni (multe sumbre) şi lansări de campanii, concursuri şi produse. Ca să pornim cu dreptul în ace
Imopedia RUN
19-Aug-2010
Clisee, ticuri verbale, etichete si hiperbole. Le folosim peste tot: acasa, la birou, in articole scrise,  cand prezentam stiri, cand iesim cu prietenii la o bere, doua, trei..
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Valentin Ionescu
08-Sep-2010
Dom'le, deja mi s-a facut foame cand ma gandesc la gratarul ala de maine din Piata Constitutiei... In ultima vreme am auzit ca au functionat foarte bine componentele expozitionale
Daniel Dobre
29-Aug-2010
Intentionam ca in acest week-end sa schimb postul, insa nu subiectul urmator il aveam in minte. Totul a pornit de la un comentariu al unui cititor al acestui bloc, cel care se semn
Adrian Crivii
17-Aug-2010
Goana disperată după bani a Ministerului de Finanţe va avea, în mod sigur, efecte perverse de proporţii şi nu va reuşi decât în mică măsură să stingă foamea de finan
Tag-uri

piata imobiliara (1)
Uncategorized (36)

WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.

RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN
Imobiliarii

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare