Studiu de caz gen “PLANORAMA”

Lucrez de mai mult de 15 ani in imobiliare. Numai in acest domeniu am lucrat. Fiind baiat de la tara ajuns in Bucuresti cu 20 ani in urma, mi-am dorit dintotdeauna casa familiei mele. In 2004 am contractat o casa, fiind primul cumparator, intr-un complex rezidential gen “Planorama”, constructie care urma sa se desfasoare pe mai multi ani. Dezvoltatorul era tot strain, terminase inainte inca 2 complexuri asemanatoare, deci prezenta un minimum de istoric imobiliar de success. Boom-ul imobiliar era la inceput. Ca sa fie clar, casa o luam pentru a locui in ea. Ca sa nu va plictisesc prea mult cu detalii, inca de la stadiul de structura a inceput show-ul. Eu am facut o expertiza a structurii de rezistenta, apoi dezvoltatorul a facut o contraexpertiza si asa s-a dovedit oficial, in urma ambelor verificari, ca exista vicii majore de executie, din vina constructorului angajat de antreprenor!

Au urmat multiple reclamatii la Inspectoratul de Stat in Constructii, atat la nivel local, cat si national. In primul caz, am dat peste niste spagari ordinari – de ultima speta – care i-au dat “unda verde” constructorului sa mearga inainte cu lucrarile. La cel national, am avut norocul sa  dau peste un tip remarcabil, care efectiv a oprit constructia pe santier si a obligat contructorul sa repare tot ce era incorect facut. Neavand incotro, strainul s-a conformat. Lucrarile au intarziat fata de contract mai mult de sase  luni si penalitatile sau acumulat la peste 60.000 dolari! Inainte sa-mi predea casa, pentru ca inca mai avea cateva mici defecte la finisaje, dezvoltatorul m-a invitat sa ajungem la o intelegere, oferindu-mi 30.000 dolari despagubiri. Dupa cati nervi, timp si stres “mancasem” in aproape trei ani de umilinta continua AM REFUZAT! Aveam in mine o ura, o dezamagire si o frustare totale! S-a oferit sa-mi dea banii inapoi… AM REFUZAT! Subliniez, casa era pentru familia mea si am exclus orice alta varianta.

A urmat un proces civil. Am cheltuit 20.000 euro doar la inceput. Pentru ca l-am amenintat verbal cu martori si l-am injurat in scris pe dezvoltator, au mai urmat doua procese penale, care mi-au mai scos din buzunar inca 10. 000 euro! Nu m-a deranjat nimic pana cand, intr-o zi, trecand pe langa CASA MEA, am observant ca dezvoltatorul o… inchiriase! Da, ati citit bine, imobilul in care urma sa ne mutam era folosit cu acte in regula de alta familie. Atentie! Va reamintesc, aveam atunci 10 ani de experienta imobiliara! Cat timp am stat in proces am fost terminat sufleteste. Casa era pentru familia mea, deci am fost atat de slab, incat nu puteam sa o tratez ca pe o simpla afacere, in care era posibil sa pierd sau sa castig bani ori  experienta. Locuiam 8 (opt) persoane intr-un apartament cu 5 camere cu doua bai, iar copiii mei faceau 2 ore dus-intors la scoala. Mi-aduc aminte ca, fiind intr-o excursie in Dubai, stateam la Burj Al Arab in piscina la etajul 52, dar nu puteam sa ma bucur de luxul hotelului de 7 stele, caci aveam sufletul pustiit de mahnire si suparare! Ma gandeam la casa mea, exact asa cum multi cumparatori din Complexul Planorama (sau altii aflati in aceeasi situatie!) sunt framantati  de faptul ca nu pot sa se mute si nu se stie cat timp va mai dura pana cand vor intra in CASA LOR!

Intr-o zi, plimbandu-ma prin parc cu cativa prieteni, le-am povestit “tragedia” imobiliara pe care o traiam. Atunci, unul dintre ei, care are mai multa minte si mai multi bani decat mine, mi-a spus simplu: esti un prost! Trebuia sa iei suma propusa de dezvoltator, sa intri in casa asa cum era, cu toate defectele, si sa-ti vezi de afacerile tale. Dupa cateva zile de framantari, m-am decis! Eu l-am cautat pe dezvoltator si am ajuns la o intelegere “acceptabila”. Am facut tranzactia in instanta, am inchis procesele penale si ne-am strans mana. Eram alt om, nu-mi venea sa cred ca eu, care am suferit atat, pot sa fac asa ceva. Nu stiu cum se va termina cazul Planorama, dar convingerea mea este ca nu toti contractantii vor accepta sa incheie o noua intelegere cu dezvoltatorul. Eu am vrut doar sa va spun povestea mea.  Asa cum a fost ea, traita de mine. Unii vor rade, altii se vor bucura, iar cei destepti vor invata ceva…

Share and Enjoy:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google

Share/Save/Bookmark

172 Raspunsuri pentru “ Studiu de caz gen “PLANORAMA””

Pages: [4] 3 2 1 » Show All

  1.  172 online
    22 March 2010 :: 5:08 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Da, probabil, de aceea este

  2.  171 Ciprian
    9 February 2010 :: 11:27 am
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Razvan Munteanu
    Multumesc pentru lamuriri. Asa cum am scris si pe blogul lui Valentin postarea mea vine in urma unei confuzii de ordin tehnic, si anume nu am realizat ca blogroll-ul respectiv este strict o optiune a lui si nu direct de la Imopedia. In aceste conditii postul meu nu are absolut nici o valoare si reprezinta doar o parere personala. Inca o data imi cer scuze pentru confuzie.

  3.  170 Valentin Ionescu
    9 February 2010 :: 1:44 am
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Dragos #166

    Din partea mea, cu bolta! Nu am nici cea mai mica problema, cu atat mai putin el, sunt sigur :) . Si nu stiu cat de mult am uitat eu romaneste, sau nu stiu sa ma fac inteles, dar chiar nu ma intereseaza parerea altora despre acest blog, si nici nu ii fac reclama, doar refuz sa neg ca el exista si ca a avut 5000 de vizitatori luna trecuta, cand nu a scris aproape nimic, deci e un instrument puternic de folosit impotriva noastra si vreau sa stiu ce scrie acolo in permanenta, asta e o mica parte din ceea ce trebuie sa stiu daca am pretentii de marketing imobiliar. Plus ca mai gasesc si cate o informatie utila, spre deosebire de multe alte surse. Atat.

  4.  169 Razvan Muntean, IMOPEDIA.ro
    9 February 2010 :: 12:14 am
      7 (0/7) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Ciprian (155) – Subiectele expuse de AC pe blogurile IMOPEDIA – inclusiv pe blogul lui Dragos – sunt rezultatele unei antipatii fata de agenti imobiliari, dezvoltatori si alti actori de acest calibru.

    1. Faptul ca noi i-am permis postarea linkului spre blogul propriu, l-am considerat un gest normal in lumea bloggingului.

    2. Nu uitati ca politica noastra este de a ne deschide spre voi si spre cei care actioneaza in piata imobiliara. Astfel ati putut citi chiar si un interviu cu alt personaj contestat de voi: Manole. Pe de alta parte, Andrei Vacaru a fost cel care a adus mai multa lumina pe fata lui AC, chiar si aici pe IMOPEDIA.

    3. Faptul ca AC dupa atatia ani considera ca agentii imobiliari sunt cu totii vinovati de abuzurile din piata imobiliara, pe mine ma face sa cred ca actioneaza mult prea patimas, ca sa nu zic extremist, iar aceasta incrancenare ii scade mult din credibilitate

    4. Legat de ceea ce AC considera despre Dragos, aici nu am decat o singura dilema: AC, care si-a manifestat dispretul fata de “Dragos Dragoteanu”, de ce ii foloseste blogul ca o portavoce? Ca sa auda cine? Alegerea de “a fi folosit” ii apartine in totalitate lui Dragos.

  5.  168 Dan
    8 February 2010 :: 9:13 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu eu nu te mai inteleg ioc, aia cu niculae care cumpara teren agricol cred ca e singura veste cu adevarat buna iar tu o iei la misto… rechin?!!! pai ala e utilizator final, face agricultura si baga export – aduce bani prin impozite la “statul” mafiot. Sa nu care cumva sa ai cea mai vaga impresie ca-i iau apararea… are si el pacatele lui la fel ca tot bogatul de romania dar la treaba asta jos palaria. agricultura e in pom datorita parcelarii si timpeniei care le-a intrat in cap taranilor, anii trecuti, cum ca terenul care pt ei oricum nu produce decit pierderi inseamna aur curat si trebuie sa umfle pretul ca la balamuc.
    Ai impresia ca mai cumpara la pretul mai mult decit dublu daca cereau taranii acum pe praful asta? te asigur ca nu mai baga nici un ban.
    Crezi ca daca intervin speculantii, cumpara de la taran si incearca sa-l vinda lui niculae, acesta o sa mai cumpere? ioc…
    La fel si progamul prima coasa… crezi ca daca stie investitorul ca pretul e umflat cu pompa artificial, o sa mai cumpere? eu zic ca s-a terminat povestea cu prostit papagalul… o sa mai ramina categoria subprime – care nu-si poate permite aachizitia dar o face pt ca e de la stat si are impresia ca e moca… dar o sa se termine si astia iar pe urma reincepe scaderea… pina atunci ne infruptam din blocaj

    @Dan @Popescu Subscriu in totalitate!
  6.  167 Popescu
    8 February 2010 :: 8:32 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Vali, sincer nu inteleg de ce iei tu apararea tuturor specimenelor, lasa-i in pace ca sunt adulti, stiu sa isi poarte singuri de grija.
    Deocamdata AristotelCostel asta a avut o ATITUDINE execrabila aici pe blog, primeste ceea ce merita. Daca isi schimba atitudinea o sa isi schimbe lumea parerea despre el.

    @Popescu Punct ochit, punct lovit!
  7.  166 Valentin Ionescu
    8 February 2010 :: 7:13 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Ciprian #152

    Ciprian, Dragos ti-a raspuns foarte la obiect :) , dar alta data este mult mai bine sa ma intrebi pe mine in ceea ce priveste blogul MEU PERSONAL; nu cred ca m-am eschivat vreodata de la un raspuns direct nici aici pe Imopedia, nici in alte parti.
    OK, daca tu adresezi intrebarea aici, am sa-ti raspund aici, cu singura pozitie oficiala care poate fi luata in ceea ce priveste munca mea, adica a mea:
    Am listat acolo blogurile cele mai active si mai bogate in informatie care exista la ora actuala in Romania si care au tangenta cu domeniul imobiliar. Ca tie personal iti plac sau nu, e problema ta, dar acolo, un broker imobiliar poate gasi raspunsuri la multe intrebari daca stie sa citeasca printre randuri si are ceva capacitate de analiza.
    Iar la AristotelCostel, daca ai avea rabdarea si interesul sa citesti macar un sfert din linkurile pe care le posteaza in dreapta paginii la el pe blog, ai sa descoperi cu surpriza ca atata informatie si analiza adunata la un loc, atat macroeconomica, cat si din domeniile financiar-bancar si imobiliar, atata informatie la un loc deci nu ai sa gasesti pe nici un site de profil. Mie unul omul asta mi-a scutit o tona de munca, si, asa dupa cum am spus si despre Dragos intr-un alt context, daca am nevoie de ajutor si sunt barbat, stau si inghit si cateva injuraturi daca nu sunt de mama, numai sa nu-mi ceara bani :) . Tu te-ai blocat in niste vrajeli frumoase ale lui AC, care – e clar – NE URASTE, si nu mai vezi nimic acolo pe blogul lui.
    Informatii ce consta in analize, grafice, interviuri, editoriale, etc etc ALE CELOR MAI MARI ECONOMISTI DIN LUME la ora actuala, aceiasi care au prezis criza si tot ceea ce se intampla de ceva vreme in lume, iar acum lucreaza la solutii si le impartasesc public.
    Si ai sa ramai uimit sa citesti multe lucruri – mai ales din cele pe care le enunta Dragos aici pe blogul lui, unde lui ii dai dreptate, de fapt toti ii dam dreptate – aceleasi lucruri deci, enuntate si de marii analisti ai lumii, si CHIAR SI DE ARISTOTELCOSTEL, si DEMONSTRATE. Si ce vrei sa spui tu, ca daca sunt acolo pe blog la AC, sunt de kko???
    Deci, atentie! Nu aluneca pe panta urii fata de un individ, chiar cu riscul de a ataca aiurea persoane care nu au nici in clin nici in maneca cu ura impotriva agentilor imobiliari, ba mai mult, care fac tot posibilul sa o explice si sa o elimine usor-usor din peisaj. Ba mai mult, care au mancat multi ani o paine din meseria asta.
    Si reiterez sfatul meu initial: atunci cand ai ceva cu cineva, ia-ti pantalonii pe tine si du-te direct la el, nu la mama… Eu cel putin asa am procedat in viata. Dar asta sunt doar eu…

    @Ciprian Sa citesti ce scriu eu azi pe blogul lui Valentin.Eu imi mentin parerea:ma pis pe blogul lui AC!...
  8.  165 Popescu
    8 February 2010 :: 4:58 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, a aparut un nou tip de rechin imobiliar: rechinul milos. E foarte afectat de criza si ca urmare cumpara in draci teren agricol

    http://www.zf.ro/zf-24/ioan-niculae-despre-taranii-carora-le-cumpara-pamantul-cu-2-300-lei-pe-hectar-mi-e-mila-de-ei-dar-daca-asta-e-piata-ce-sa-fac-5486120/

    @Popescu Pai,nu stii popescule cite specii de rechini exista? Multe!
  9.  164 robert
    8 February 2010 :: 4:57 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ Dezvoltare sanatoasa.
    spuneai (lui Popescu..parca) despre o dezvoltare sanatoasa, care o vezi greu de anticipat in Bucuresti. Asa este, pentru ca autoritatile merg pe ideea “construiti voi ca va ajungem noi cu utilitatile”. Probema este insa ca in anumite zone (nordul in special) nici Bucurestiul nu ofera nicio solutie. Respectiv – ai casa in Balotesti si vrei sa iti dai copilu’ la scoala in Baneasa. Surpiza :constati ca aia nu au locuri nici pentru cei din sectorul 1 daramite pentru stranierii de Ilfov ! Solutiile sunt altele : 1 – accepti ca odrasla sa invete “la tara”; 2 – chiar daca iti e tie OK din punctul de vedere al jobului sa stai in nord, mai bine stai in est (Pantelimon, Cernica) si il “plantezi” si “culegi” pe copil pe drumul tau dus-intors. Faci tu in plus 15 minute, dar ai rezolvat ecuatia kinder-ului. 3 – nu in ultimul rand cred ca femeile trebuie sa isi redescopere vocatiile de mame si sa isi dedice ziua educatiei copilului. Inclusiv al drumurilor cu copiii. Ca daca ar renunta la shopping si coafor ar fi si soselele mai libere. 4 – decatsa creasca copilul “in balcon” si sa aspire noxele care ne termina pe noi la 45 de ani, parca e mai OK sa creasca in periferie si sa facem noi niste eforturi pentru asta. ca la urma urmei ttaim pentru comoditate sau pentru a face lucrurile cum trebuie?

    @robert De aceea am spus ca nu cred in zona metropolitana.E simplu.Tu ai dreptate!
  10.  163 Dan
    8 February 2010 :: 4:25 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, ok – bagat la cap… e furie de moment si eu de multe ori imi spun acelasi lucru
    p.s. dar la treaba cu spitalul de nebuni, am dreptate si-mi apar punctul de vedere, mai trebuie si normalitate

  11.  162 florin
    8 February 2010 :: 10:21 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @ popescu
    pt ca ,din cate imi aduc eu aminte, la inceputul lui 2008 camera notarilor a facut o adresa catre anaf solicitand clarificari privind tva-ul, raspunsul a fost ambiguu legat de “continuitate” si “nou”, notari au decis sa nu intervina, cine a fost la fisc solicitand inscrierea ca persoana impozabila a primt rasunsul – nu putem, reveniti…e vina fiscului nu a noastra.

  12.  161 Popescu
    8 February 2010 :: 8:09 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, cine sa vina cu TVAul? Sunt inregistrat platitor de TVA.
    Daca nu ne platim taxele de unde vrei sa avem autostrazi?

    Mie imi e ciuda pe Fisc ca nu s-a dus sa le ia TVAul la timp la astia care au dezvoltat pe rezidential, cum vindea cum se oprea si vira direct de la sursa, Notariatul nu incheiea tranzactia pana nu prezentai dovada platii TVA.
    Acum sunt toti imobiliarii in criza, sunt blocati cu apartamente nevandute, credite.., pana mai scoti ceva de la ei..

    Dar Dragos, tu cum ti-ai consiliat clientii referitor la TVA? De ce sunt atat de multi cei care nu si-au platit?

  13.  160 Dan
    7 February 2010 :: 9:43 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, stai asa ca am revazut ce am scris despre tine si a iesit o prostie (fara rautate). ei erau vinzatori cu lipsa de experinta fata de tine care ai experienta – vezi ca nu am scris la “misto”, chiar incep sa cred ca ai ceva experienta in terenuri.
    p.s. asta nu inseamna ca-ti dau si dreptate :) si categoric sintem pierduti in spatii diferite

  14.  159 Popescu
    7 February 2010 :: 9:16 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dan, sincer eu nu ma vad pierdut in acelasi spatiu in care esti tu pierdut..

    @Popescu Ai grija sa nu vina astia cu TVA-ul dupa tine ca e nasol Popescu,Urmatorul editorial ti-l dedic tie!
  15.  158 Dan
    7 February 2010 :: 8:33 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, cu siguranta am ce sa invat de la tine si de foarte multe ori privim lucrurile in acelasi unghi.
    Eu nu ma vait, ai inteles total gresit, la fel si Popescu, eu ma revolt plin de furie pe securistii de la guvernare care ne fac viata un iad la propriu ca sa-si salveze ei fundul mare si plin de *****.
    Nu stiu exact cum sa-ti scriu ca sa nu interpretezi gresit dar sfaturile referitoare la spaga in tara asta venind de la oameni realizati, provoaca foarte multa sila, ura si furie – nu te acuz pe tine de rea intentie, insa acest concept de om bogat si corect care nu da spaga si nu a dat niciodata a fost facut praf si pulbere de-a lungul timpului de alde tarafprigonisti, columbeniti, cataramisti, vintulisti, tiriacisti etc. Este foarte complicat de argumentat moralitatea afacerilor intr-o tara corupta 100% cum a fost si este romalia… Inca odata sa nu cumva sa iei personal ceea ce spun aici – nu e bine sa-l faci “papagal” pe unul mic pt ca vrea sa supravietuiasca din postura unui om realizat in romania, produce foarte multa furie.

    @ Popescu, ah Popescu ce ma fac eu cu tine ca te vad si pe tine pierdut in spatiu la fel cum ma vad si pe mine.
    Nu mi-am luat nici o teapa imobiliara… de unde draci ti-a mai rasarit ideea asta. Terenul acela scos la vinzare anul trecut este un studiu de caz personal in ceea ce priveste diferenta de preturi majora intre oferta, cerere si blocaj, cel putin pe terenuri in patratica mea. Nu este o pierdere de bani pt ca nu am achizitionat in perioada de specula tembela. Uneori ma si amuza lipsa totala a realitatii in privinta vinzatorilor de terenuri “neantrenati” precum tine.
    Popescu – BLOCAJUL acolo este cea mai mare problema si nu se rezolva prin reintoarcere artificiala la creditarea tembela din anii trecuti – pe asta bat eu moneda

    @ Ursul, multumesc sincer pt incurajare. Pot sa-ti spun extraordinar de bine din experienta proprie ca afara nu umbla ciinii cu covrigi in coada iar munca e foarte grea. Am adus bani de afara ca sa investesc aici!
    Nici nu umblu dupa societatea perfecta, ca nu sint un utopist dus cu pluta… vreau doar un echilibru intre normalitate si jungla pt ca romalia a fost si este 90% mocirla economica, sociala, politica… iar in scurt timp o sa mai performeze aici doar sociopatii si psihopatii – nu ai impresia ca tara asta a devenit deja un imens spital de nebuni?!!! asta e jungla sau paranghelie la nr. 9 ?!!!!!!!

    @Dan Eu nu ma consider un om bogat,eu nu sunt un om bogat,dar nu sunt nici sarac!Te rog sa intelegi ca,stiu/cunosc/simt/am trait furia ta si AM MERS MAI DEPARTE! E tot ce-ti recomand,sa nu ramai blocat intr-un moment nefast.
  16.  157 Ciprian
    7 February 2010 :: 8:16 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu
    Multumesc pentru raspuns. In mare parte subscriu la ce spui. Subliniam o lipsa a unui sistem oficial de referinta. Ce spui tu este motorul pietii imobiliare de cand o stiu eu. Nevoia ! Am gasit in nenumarate randuri proprietari care aveau nevoie de 3 locuinte si vroiau sa le cumpere din cea pe care o vindeau ei.

    PS si o valoare adaugata artificial de o piata fierbinte si ilogica (cei 30 % de care vorbeai ) experienta m-a invatat ca produce frustrari. Vezi reactia multora din cei care au cumparat scump vis-a-vis agentii imobiliari, banci, dezvoltatori etc.

  17.  156 Popescu
    7 February 2010 :: 8:12 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, 400% profit pe imobilele vandabile, daca fac media pe investitia totala in imobile si mai scad si investitiile si timpul investit care costa si asta bani, TVAul, ajung la un profit mai mic, decent, meritat si muncit.

    Nu asta este problema insa, problema este de momentum. De ce as vinde si la 400%, daca premisele sunt ca piata sa isi revina si sa se vanda inspre toamna la 600%?

    Intrebarea de mai sus o pun nu numai ca o masura a lacomiei (ca cineva nu se multumeste cu 400%) ci ca si continuitate a businessului: daca eu vand acum si piata isi revine, ce fac cu banii ca nu mai gasesc de unde sa cumpar teren mai ieftin decat am vandut, ca sa lotizez din nou etc..Adica eu vand acum la 10 lei, si maine ma duc cu banii la taran sa iau o bucata de teren mai mare, si ala imi cere 11 lei – m-am blocat, deci in contextul asta nu mai are relevanta marja de profit..

    @Popescu Cum spui tu,maestre!...
  18.  155 Ciprian
    7 February 2010 :: 7:18 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @aristotel
    Asa cum ti-am mai raspuns si in trecut discursul tau e unu lipsit de substanta. Nu am de gand sa intru intr-o polemica cu tine intrucat ma indoiesc ca discutam de la acelasi nivel (cel putin legat de imobiliare). Departe de mine ideea ca o voce ca a ta nu trebuie sa existe. Remarcam doar paradoxul ca blogul tau are link direct dupa un site care se hraneste din vanzare de “cloace”.

    PS Nu sunt cel citat de tine.

    @Ciprian@Aristotel Draga Ciprian,daca Aristote foloseste cuvintul "cloace" pentru cei care sunt interesati de Imopedia,nu e de mirare ca intra destul de des, sa mai fie bagat in seama, pe acest site.Simte nevoie sa ia pulsul, cand i se umfla tarita in capatana! Crezi ca e usor sa traiesti cu asemenea probleme psihice?Menajeaza-l te rog!
  19.  154 AristotelCostel
    7 February 2010 :: 6:10 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    31 mai 2007 (Ciprian Lopata, CEO, Arco Real Estate Consulting):

    “Nu exista bubble imobiliar in Romania” Preturile apartamentelor vechi vor creste inca 10-15 ani de acum inainte, dupa care cresterea va fi mai lenta. Dupa vreo 50 de ani se vor stabiliza.

    Draga Ciupica, daca tu esti clarvazatorul de mai sus, mai bine ai pastra… tihna. :) )

    Eu n-as avea tendinta sa fac magiun din tagma imobiliarilor daca as vedea curente puternice de separare a neghinei de pietris.
    Zecile de capodopere pe care le prezint moderat si exceptional intre ghilimele, intocmai cum au fost diseminate prin mass-media, arareori sunt percepute la adevarata lor valoare de tagma imobiliara. Dar… se pare ca de vina e… observatorul. :)

  20.  153 Popescu
    7 February 2010 :: 11:56 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ciprian, nu exista formula magica de evaluare.
    Prin prisma proprietarului-vanzator lucrurile stau asa: daca nu are nevoie de bani si poate sa mai astepte, are o sit financiara stabila, nu are credite etc, atunci poate sa mai astepte linistit. Daca insa are nevoie de bani, atunci va fi fortat sa vanda la cat ii oferi tu sau altul.

    Prin prisma cumparatorului: depinde ce vrei sa faci cu terenul respectiv: daca esti speculator de terenuri atunci judeca singur lucrurile. Daca il iei sa faci un business, atunci analizeaza cashul/profiturile pe care ti le aduce businessul respectiv. Daca iei sa iti faci casa lucurile sunt foarte subiective: daca iti place foarte mult zona, ai banii necesari, atunci cumpara,oricum pe termen foarte lung nu vor mai conta diferente de +- 30% la valoarea terenului.

    Un teren, acelasi teren, are valoare diferita in functie de ce destinatie ii dai.
    Am citit o carte recent, in care spunea ca cel mai castigat este utilizatorul final (cel care ia pentru locuita) deoarece pentru el eroarea de a-l lua supraevaluat are valoarea cea mai mica (deoarece se amortizeaza in timp).
    Cel mai afectat de o astfel de eroare de supraevaluare este insa speculatorul, investitorul profesionist deoarece el are “cost de oportunitate” adica si alte investitii posibile. Un utilizator final are cost de oportunitate foarte mic, deoarece daca iti place ceva foarte mult, riscul e sa mai existe altceva care iti place si mai mult, ceea ce e subiectiv, necuantificabil, si neeficient in practica (costul suplimentar pe care il ai ca sa gasesti ceva si mai frumos, si mai ieftin etc, adica timp, energie, bani cheltuiti, poate face demersul neeficient).

    Un individ inteligent nu o sa isi petreaca toata viata cautand imobilul perfect, cand a gasit ceva care ii place foarte mult, la un pret care i se pare decent, il cumpara.

    Exista si categoria de oameni care nu iau niciodata o decizie, sunt mereu in cautarea a ceva si mai bun, si mai frumos, si mai destept si mai devreme acasa (i-as numi “fete batrane” din punct de vedere imobiliar. Trece viata pe langa ei si constata ca nu au luat nici o decizie, nici o hotarare, pentru ca nimic nu li s-a parut ca se ridica la nivelul exigentelor lor. Si desi au avut banii necesari, nu au facut nimic cu ei, fie a venit revolutia si i-a devalorizat, fie a venit scumpirea preturilor si ei au asteptat ieftinirea, fie cand a venit ieftinirea ei au asteptat o ieftinire si mai mare).

    @Popescu@Ciprian Bravo Popescu,esti un consultant de nadejde!Subscriu Ciprian.
  21.  152 Ciprian
    7 February 2010 :: 11:32 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Am si eu o curiozitate :
    Cum se face ca pe un blog afiliat site-ului IMOPEDIA care in cea mai mare parte supravietuieste datorita contractelor cu agentiile imobiliare exista un link catre blogul “clarvazatorului” AristotelCostel? Fiecare are dreptul la o opinie oricat de radicala si mediocra ar fi ea insa nu inteleg de ce i se face publicitate unui blog care numeste obiectul muncii IMOPEDIA ..”cloaca” si despre agenti imobiliari are numai cuvinte de lauda. Va scriu dumneavoastra intrucat puteti lua o pozitie oficiala. Multumesc.

    @Ciprian O sa iau o pozitie oficiala! Sexy....Aristotel e un Costel al vremurilor noastre,deci trebuie iertat!
  22.  151 funky -client planorama
    7 February 2010 :: 11:24 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    O intrebare ptr. Dl Dragoteanu ? Sa zicem ca am cautat o casa undeva in nordul orasului. Sa zicem ca am gasit ceva. Sa zicem ca proprietarul vrea peste 35 de lei. Sa zicem ca eu am oferit 25 de lei. Omu a revenit si zis 30 de lei. Dvstr ce ati face ? Ati da cei 30 de lei sau ati presa pe 25 ? . Daca omu mai are case nevindute ?

    @funky NU I-AS DA UN LEU MAI MULT! Sa -ti pupe mana ca existi!
  23.  150 funky -client planorama
    7 February 2010 :: 11:14 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @popescu – 132. Nu am acceptat formal nici un fel de negociere a penalitatilor. de fapt din momentul in care am inceput actiunea avocatii mi-au interzis sa am orice fel de contact cu planorama. la toate demersurile (si au fost vreo 4) i-am trimis la plimbare.Sincer nu ma intereseaza penalitatile. vreau doar echivalentul in euro (la cursul pireus asa cum e in contract) al sumei respective. atit. din cite stiu proprietarii au destule milioane investite. Pireus se pare ca are numai 8 milioane investite pina acum. eu zic ca si in cazul lichidarii e posibil sa se recupereze toata suma. da nu dumnezeu cu mila!!!

    @funky Tine-te tare funky,asa te vreau!
  24.  149 Ciprian
    7 February 2010 :: 11:09 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Pribeagu
    As fi tentat sa fiu de acord cu dumneavoastra ca acum este un moment potrivit sa cumparam intrucat preturile sunt jos. Dar…ma intreb…jos in comparatie cu ce? Cu 2006-7? Pai este relevant lucrul asta? La ce ma raportez cand cumpar? La un pret fantastic de mare? Cum explic unui proprietar de teren ca proprietatea lui valoreaza acum 100 E cand el stie ca in 2007 a fost 500 E (s-a cerut). O sa se uite pe statistici si o sa imi spuna ca piata nu a scazut chiar atat de mult si el nu trebuie sa ieftineasca produsul lui de 5 ori. Notiunea de “distressed” nu cred ca are cum sa functioneze in Romania intrucat nu exista un indice real de valoare al preturilor. Daca o sa cumpar acum un teren in camp in spatele fabricii Policolor intr-o zona unde preturile ajunsese in jur de 300 E cu 100 E/mp fac o afacere buna? In terorie cumpar un produs unde pretul a scazut la o treime din valoarea lui initiala.

  25.  148 Popescu
    7 February 2010 :: 10:27 am
      -1 (1/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Pribeagu “ACUM e de facut bani daca ai BANI in imobiliare piata este jos si va urca oriunde vei cumpara cu mici exceptii dar negociere la sange”,

    deci dupa parerea ta, cine vinde acum la preturi mici (eu de ex), e tampit nu-i asa?

    @Popescu Pai,ziceai ca vinzi si cu 400% profit!..Care-i adevarul?Sau,ti se pare prea putin?
  26.  147 Ion Pribeagu
    7 February 2010 :: 8:04 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragi blog-eri

    Planorama sau NU daca asta este intrebarea….la acest moment se pare ca este proiect MORT dar …. cineva care va prelua falimentul la un pret de nimic va re-lua acest proiect in timpuri mai bune caci acel loc nu va fi mutat in alta parte si deja este incadrat sa fie locuibil….si va fi dar de altii.. norocosi, iar saracii care au pierdut unii investitia altii “locuinta” vorba aia veche.. fa-ma mama cu noroc si arunca-ma in foc
    lasand gluma la o parte ACUM e de facut bani daca ai BANI in imobiliare piata este jos si va urca oriunde vei cumpara cu mici exceptii dar negociere la sange.

  27.  146 Popescu
    6 February 2010 :: 5:07 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ursu, multumesc pentru raspunsuri,
    Ref la gard, eu caut o varianta mai ieftina, nu constructie cu stalpi de beton. Sa fie ieftin si sa arata bine.
    Ref la pancarta, tu sugerezi banner pe structura de metal? Asta nu necesita autorizatii? Sincer nu am vazut combinatia asta.

    Ref la Bursa, Bursa noastra e o urmaritoare palida a indicelui DJIA, asezonata cu niste ingrediente locale: marirea pragului la SIFuri, oferta la Rompetrol care o sa mai bage niste cash in piata, listarea BVB si listarea Proprietatea. Poti sa faci tu orice rationamente, daca creste DJIA, incep sa cumpere si astia ca fazanii. Si invers

    @Popescu@U(R)SUL Lasati bursa va rog pentru discutii private,dati-va mail-urile si schimbati actiuni si ganduri acolo!Va rog mult,aici nu vorbiti decat imobiliare!
  28.  145 U(R)SUL
    6 February 2010 :: 4:26 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu
    1. cel mai ieftin gard care SA REZISTE este din stalpi de BA la 250cm distanta , cu lemne de 25×60mm , asezate orizontale intre ei . arata OK; daca te poti intinde la un soclu de beton sau caramida de50-60cm inaltime arata chiar deja a ‘habitat domestic’ – suna de lemn limbajul asta, dar chiar asta vei sugera cu un astfel de gard. Orice solutie mai ieftina de atata nu va rezista vandalilor si hotilor.
    2. tablou metalic, pancarta sau panou necesita autorizatie, bannerul de panza cauciucata nu; daca vrei sa arate bine fa-i un schelet metalic, sa nu bata vantul sa arate prea firav.
    3. Dragos stie ce zice cu o portiune de teren lasata pentru terenuri ‘custom’- la dimensiunea dorita de client. Pomii fac enorm, urmeaza-i sfatul acesta.
    Casa oare nu e prea mult, Dragos? depinde de cat de mare e terenul din care s-a procedat la dezmembrari.
    Schimbarea de trend din Bursa mie imi miroase a panica in randul celor mici, care anul trecut inca sperau in revenire si de aia nu vindeau, acuma le-a ajuns cutitul la os, nu de prea bine vand ei.
    @ Dan
    nu te descuraja, peste tot sunt plusuri si minusuri. Din pacate omenirea inca nu a inventat in cele mai mici detalii societatea perfecta visata de vechii greci. Daca nu e ordine si disciplina, e jaful, primitivismul, balcanismul, etc. Daca este ordine si disciplina , apare inregimentarea, monotonia si oamenii-robotel, ca in capitalismul avansat. Nu stiu daca avem o problema cu Romania sau cu omenirea, dar pana nu este traita viata minim 2 ani undeva in Vest, nu stiu daca putem sa ne dam seama cat e de bien sau de rau pentru oameni liberi si mandri. Stii bancul cu versiunea Demo pentru atragerea emigrantilor? asta este adevarata fata a celor ‘avansati’ pe niste planuri, dar redusi la nimicnicie pe altele.

  29.  144 Popescu
    6 February 2010 :: 2:41 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, Vali, aveti dreptate, asa se pun in valoare niste terenuri. Am aplicat partial din cele ce spuneti voi. Am in continuare niste intrebari la care caut raspunsuri:

    1. Care e cea mai ieftina modalitate de ingradire, care sa dea bine si sa nu tenteze nationalitatile conlocuitoare (la furat ma refer, cele de metal mai ales)?
    2. O simpla pancarta pusa pe spatiul public necesita autorizatie de constructie, aprobari etc. Pe spatiul privat (in curtea cuiva) e nevoie de aut de constr?
    3. Multe din chestiile astea pe care le spuneti voi, necesita investitii serioase: o casa demonstrativa se justifica doar daca ai un numar considerabil de loturi (sau alea care sunt, sa fie de valoare mare), sa tragi curentul uneori te costa de cateva ori cat ai dat pe terenul propriu zis, etc.

    Intrebarea care se pune acum este care sunt solutiile ieftine care pot creste valoarea, alea scumpe or sa se justifice in momentul in care isi mai revin preturile la terenuri.

    @Popescu Ieftin nu inseamna bun,dar nu inseamna nici urit!Concret; 1.Gard de lemn rustic; 2.Orice bat infipt in pamant necesita autorizatie!Inclusiv gardul...autorizatie de ingradire; 3.Casa demonstrativa nu te costa mai mult de 30.000 euro si te si muti in ea,sa dea bine la public!"Ia uite ce om implinit,vor spune doritorii!".
  30.  143 Popescu
    6 February 2010 :: 2:22 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, ti-am spus ca nu se poate face nimic cu Dan

    Dane, vad ca tu ai ramas traumatizat imobiliar de la prima teapa pe care ai luat-o. Un teren sub 20k? Crede-ma, se poate mult mai rau.
    Pai sa vezi cate tepe din astea am luat eu pana sa ma prind ce trebuie sa cumpar. Am terenuri pe care nu le vand nici la jumate din cat am dat pe ele. Dar am si terenuri pe care le vand cu 400% profit in plina criza.

    Asta e, o speculatie nereusita devine investitie pe termen lung.

    @Popescu Bravo Popescu,negustor imobiliar te numesti.
  31.  142 Dan
    6 February 2010 :: 2:11 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, Popescu… cit de usor se vorbeste din stratosfera in care traiti voi… nu sinteti singurii, stati linistiti, dar in nici un caz nu faceti parte dintre muritori, sa nu va faceti cumva iluzii ca mai sinteti parte din cei multi sau ca “rezonati” impreuna cu ei, voi sinteti deja peste popor, poporul e ala plin de fraieri buni de jumulit in conceptia voastra despre “capitalismul” primitiv, precum si a “guvernantilor” (ce duios se intersecteaza ideologiile in stratosfera)!!!.
    Dragos la mine e vorba de supravietuire, la tine de orgoliu… orgoliul se intareste odata cu puterea banilor sau puterea politica!!!

    Voi aveti dreptate, poporul e format din oameni meschini, rai, uriti, prosti, oligofreni, handicapati astfel incit sa ne putem justifica “capitalismul” primitiv sau “comunismul” pe care-l promovam (sa nu va faceti iluzii ca exista o diferenta intre ele – se bazeaza pe acumularea averii de catre clanuri mici si extrem de violente si/sau parsive prin furt, hotie, manipulare si jaf in ambele cazuri – la fel ca-n jungla) …. ufffff cit de simpla devine “moralitatea” atunci cind exista autojustificarea actelor.

    In toata istoria acestui popor, jaful a avut aceeasi justificare pe care v-am expus-o aici. Balcanismul exista in aceeasi masura la cei saraci cit si la cei bogati, diferenta este ca cei bogati pot produce schimbari in sensul accentuarii acestui efect sau al atenuarii lui. Pina acum nu am vazut absolut pe nimeni din cei bogati care sa propavaduiasca atenuarea balcanismului, ba din contra se manifesta mult mai puternic in sensul accentuarii (uneori inconstient prinsi in tornada – dar sint foarte putine cazurile) exact sub umbrela “morala” a justificarii actelor prin jungla in care traiesc.

    Popescu ia incearca sa te reinventezi tu o leaca si sa dai sfaturi pt romalia nu america… sau de fapt tu cu ce scoti de aici traiesti acolo?!!! :) ca e la moda in stratosfera :)

    @Dan Cu respect iti spun ca,orgoliu meu e foarte mic,comparativ cu ambitia de a reusi!Cred ca poti sa inveti de la mine si altii de pe acest blog multe chestii bune.Cel mai important e sa nu te mai vaiti,sa faci tot ce tine de tine sa reusesti!
  32.  141 Valentin Ionescu
    6 February 2010 :: 1:35 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu @Dragos

    DA, ASTA este marketing imobiliar! O casuta pilot, niste gazon, cativa pomi, loturile ingradite, cateva camioane de pietris pentru aleea indiviza, niste stalpi de curent infipti acolo, orice le va arata clientilor tai ca ai facut ceva pentru ei, in afara de cumparare si lotizare pe hartie. Psihologic, ii va apropia mult mai mult de ideea de casa decat campul gol.

  33.  140 Popescu
    6 February 2010 :: 12:52 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dane, stii ce mi-a raspuns un american cand l-am intrebat ce trebuie sa faci ca sa contracarezi criza?
    “Reinventeaza-te!

    @Popescu Eu as fi raspuns...ALTCEVA!
  34.  139 Dan
    6 February 2010 :: 11:09 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, de ce nu zici ca tu deja ti-ai reinstalat softul! aoleu Popescu ce te miros de portocaliu care a “cistigat” trofeul alegerilor….. doar pt “realesi” e viata roz, altfel la cei pe care-i calca legiunea mortii recte garda financiara plus toate celelalte structuri mafiote ale “statului” n-ai mai vorbii atit de inflacarat despre viitorul “luminos” al patriei

    @Dan De ce ti-e frica de Garda Financiara?Eu am deschis un business nou anul trecut si in prima saptamana am fost "calcat" de GF si reprezentantii Orificiul pentru Protectia Consumatorului.Spaga nu,amenda nu,respecte reciproce DA! Deci, se poate. Am niste vecini misto care se ocupa prioritar de vizualizarea incasarilor mele si unul chiar mi-a spus clar si frumos:"uitati-va acolo la etajul trei,avem o camera postata exclusiv pentru urmarirea activitatii dvs!". Raspunsul meu l-a multumit cu siguranta:'Sunt mandru ca reprezint ceva pentru tine. Sunt convins ca ti-am "luat fata" prioritatilor personale!' A ramas mut! Dane,invidia, prostia si trufia sunt gene specifice acestui popor balcanic.Nu te deziluziona,sunt "calitati" umane intilnite si la altii ,dar individual/separat. KEEP WALKING!
  35.  138 Popescu
    6 February 2010 :: 10:24 am
      -1 (2/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, multumesc pentru explicatia profesionista, e intersanta povestea cu Istambulul. Iti mai aduc insa niste informatii noi, ca sa fi la curent cu ce se mai intampla pe la noi pe la tara:

    -pe zonele de nord, in diverse localitati au aparut gradinite private. Oamenii cu bani din zona s-au adunat cate 7-8 la inceput doar pentru copii lor, si au organizat o treaba ca asta. In timp au vazut ca merge si ca business, si le-au deschis catre public. Nu e nevoie sa iti duci copilul in Bucuresti la gradinita daca locuiesti in afara Bucurestiului, trebuie sa te interesezi care e cea mai apropiata de casa ta.

    -la fel cum au aparut gradinite private, exista si scoli private in diferite locatii din nord, vine microbuzul si iti ia copilul direct de la poarta ca in America. Eu vad mereu astfel de microbuze cu numele scolii, nu am retinut exact cum se numesc, dar de dragul tau o sa fac o cercetare mai amanuntita.

    -iesirea Nord s-a aerisit foarte mult de cand s-au construit cele doua pasaje supraterane si mai ales de cand s-a dat in folosinta pasajul subteran de la Baneasa (timpii de acces s-au redus la jumatate).

    Ca urmare, in locatiile aproape de DN1 (Otopeni, Saftica, Tancabesti, Peris) se ajunge de la iesirea din Bucuresti in 10min, 15 min, 20 min. Exceptie fac locatiile departe de DN1 in cazul in care accesul pana la DN1 e aglomerat (cum e Corbeanca);

    Mai mult decat atat, anul asta se va da in folosinta tronsonul de autostrada Bucuresti Ploiesti care va aerisi total DN1 daca mai era nevoie (de navetistii din Ploiesti care au job in Buc).

    -zona Nord a Bucurestiului (Baneasa) s-a dezvoltat si se dezvolta in continuare ca zona de business. Oamenii care lucreaza acolo or sa isi caute locatii din care sa ajunga usor in Baneasa.
    Chiar ieri imi spunea cineva la un teren: ” eu lucrez in Baneasa,si din Balta Alba unde stau fac uneori si 2 h pana la servici. In schimb, de la birou pana aici la dvstra am facut 20min”

    -La noi inca nu s-a ajuns la exod masiv in afara Bucurestiului ca sa puteam vorbi de valuri de intors inapoi. Cazurile gen Corbeanca sunt izolate, si au considerente mai degraba de locatie gresita (cei care au luat acolo au luat din snobism, nu au cascat ochii la toate implicatiile). Exista insa locatii mai bune decat Corbeanca ca timp de acces! Evident ca si Corbeanca s-a relaxat de cand cu pasajul Baneasa, dar stiu ca mai e ceva problema dimineata cu accesul in DN1.

    -Alte aspecte, de natura subiectiva si legate de calitatea vietii, vor continua sa motiveze relocari in afara Buc: calitatea aerului-fuga de poluarea din Buc, multi parinti vor sa isi creasca copii intr-un mediu natural, verdeata, copaci, copii sa se joace in voie intr-o curte plina cu pomi fructiferi – si nu intre patru pereti in Bucuresti, etc, etc

    Eu personal am crescut la oras, acum locuiesc in buricul targului, dar nu stiu cum sa fac sa scap de orasul asta mizerabil!

    @Popescu Rusine!Adica,ai atitea terenuri de vanzare-loturi mai mici si mai mari- si nu ai fost in stare pana acum sa faci o casa model,in care sa-i inviti pe potentialii cumparatori si sa-i lasi "gura casca"!Asta inseamna marketing imobiliar,apropo de subiectul lui Valentin Ionescu. Eu as face urgent urmatoarele "tricks"-uri la terenurile tale,ca sa le deosebesc de celelalte din zona: 1.Panou frumos la intrarea in zona ta de proprietati; 2.Ingradirea eleganta a loturilor deja parcelate si nemodificabile ca suprafata: 3.As lasa o parte din teren mai mare pentru lotizare la cerere(unii vor mai mult, mai mare, mai "tare"); 4.Surpriza:citiva pomi frumosi pusi pe marginea loturilor vor face foarte mult ca imagine si pentru imaginatia noului venit; 5.Atentie la neatentie!Fa ceva cu care sa iesi clar in evidenta fata de concurenti.Nu costa prea mult,tu vei vinde,ei te vor invidia!Ca pe mine si Euroest.Tipic romaneste...
  36.  137 Popescu
    6 February 2010 :: 9:53 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, nu o sa reusesti sa ii ridici moralul lui Dan.
    La Dan, trebuie sa i se reinstaleze softul..

  37.  136 Dan
    5 February 2010 :: 9:04 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, daca nu opresc astia caderea pe international, sintem in pom si pomul trimis pe orbita cu rachetele patriot (stai sa-mi musc limba).
    Serios vorbind, ei scapa dar noi la a doua lovitura de ciocan o sa fim knockout si nici nu stim ce ne-a lovit… ca si pina acum

  38.  135 Dan
    5 February 2010 :: 8:57 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos,
    pai crezi ca azi fac ceva diferit de atunci? :) “TOT INAINTE TOVARASI!!!” cu cizmele pe grumazul sclavilor platitori de tribut

    Popescu, citeva zeci de mii mai exact sub 20k (nu)e tot terenul, nu comisionul :)

  39.  134 Popescu
    5 February 2010 :: 8:08 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dan, pentru cateva zeci de mii? Zi-mi unde trebuie sa cobor

    Pe vest nu e rau, Chitila, Tartasesti? ce suprafat ai?

  40.  133 Dan
    5 February 2010 :: 7:58 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, e pe vest nu pe nord, dar te cobori tu la citeva zeci de mii :) ? si a doua la mina ai impresia ca nu stiu cum se-nvirte piata la astia mici ca mine?!!!

  41.  132 Popescu
    5 February 2010 :: 7:15 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Funcky, si tu te numeri printre cei 80% care au renuntat la penalitati de intarziere?

  42.  131 Popescu
    5 February 2010 :: 7:14 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    “@Popescu N-o sa-ti vina nici dracu prin programul Prima casa!Parerea mea,vorba lui Dan.”

    Direct nu. Dar stii cand trece trenul cu viteza mare, te trage dupa el la aspiratie

    @Popescu Meriti o explicatie profesionista: 1.In Istanbul,s-a intimplat acelasi fenomen ca in Bucuresti.Oamenii au vrut in afara orasului,si-au construit case frumoase,complexuri rezidentiale cu facilitati etc.Intre timp,aceiasi oameni au inceput sa aibe probleme financiare,facturile curgeau,costurile nu scadeau,copiii lor faceau naveta la scoala in oras,etc.Atunci,multi dintre ei au hotarit sa se reintoarca in oras,unde puteau sa gestioneze/limiteze sumele lunare necesare intretinerii familiei.Asta se intimpla acum la noi,mai ales in Bucuresti / imprejurimi. 2. Pina nu vad ca un copil de 7-12-15-19 ani,nu se urca intr-un metrou usor/tren special/monorail la ora 07.00 in Sabareni,Buftea,Snagov (unde vrei tu!) si ajunge in Bucuresti in maximum 30 minute,dupa care ia un autobuz,tramvai,troleu,metrou subteran,si ajunge in maximum 30 minute in curtea scolii/liceului/facultatii etc. eu,Dragos Dragoteanu NU CRED INTR-O DEZVOLTARE SANATOASA A ZONELOR LIMITROFE A CAPITALEI!Iti aduc aminte ca in Istanbul,o adevarata metropola,fac naveta zilnic...3 milioane de turci la serviciu/scoala etc.Asta inseamna metropola,nu gluma romaneasca.
  43.  130 Popescu
    5 February 2010 :: 7:09 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Ursul, 5 mil euro intrari nete de la straini pe bursa intr-o luna , nu e ceva spectaculos. Eu semnalam schimbarea de trend pentru ca anul trecut, erau aceleasi sume dar cu minus inainte (iesiri).

  44.  129 Popescu
    5 February 2010 :: 7:08 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dan, unde e terenul, da-ne cateva detalii poate iti gasim cumparator

  45.  128 Popescu
    5 February 2010 :: 6:32 pm
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord
    @Popescu Tu ce crezi?Uite,eu te asigur ca,SI DACA IAU BANII DE LA BANCA,nu termina blocurile!!!Mai vorbim...
  46.  127 Dan
    5 February 2010 :: 6:28 pm
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Azi a venit lumina de plata la firma si m-a apucat un ris nevrotic plin de sughituri dupa ce ieri am avut “revelatia” ca spaga la garda este invers proportionala cu amenda care cica flutura o vorba-n zbor ca e dat de la stapinire sa fie minim 2000 de marafeti noi.
    Ma amuzam copios cu o poveste “since-fiction” ieri: cica pe planeta neptun au venit gindacii la un lant mare de tot de supermarket-uri si nici una nici alta, au cerut 10 meleoane iuro pt campanie. frantuzul, detasat de pe marte, s-a uitat crucis si le-a dat-o’n freza, drept urmare incepind cu luna ianuarie-i calca-n picioare garda martiana trimisa sa “recupereze” suma solicitata si neachitata catre imparatia neptuniana.

    Mai bine iau niste aspirina si devin optimist precum Popescu, sa vezi ce roz o sa fie viata si mai ales investitia. Cind o sa-i vad morti in chinuri la canal pe neptunienii astia, atunci o sa mai investesc ceva, pina atunci am o singura deviza pt supravietuire – bani cash pt vremuri de tot ******

    @Dan Comunistii aveau o vorba Dane:"TOT INAINTE TOVARASI!!!"
  47.  126 Dan
    5 February 2010 :: 11:56 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Dragos, e posibil sa ma insel, sint om nu masina, doar ca pina acum instinctul nu m-a inselat si nici de aici incolo nu cred ca o sa se intimple asta. Recuperarea o sa fie de foarte lunga durata si extrem de dificila iar imobiliarele nu o sa mai fie motor ci doar pierderi de bagat sub pres – pe plan international vorbesc aici, la noi deja nu ma mai chinui sa ma uit decit sa prind o bula speculativa ca sa parasesc “pozitia” asta excelenta pt rachete patri-hot. Parerea mea

    @Dan Fii optimist,entuziast si curajos !
  48.  125 funky -client planorama
    5 February 2010 :: 10:43 am
      2 (0/2) NU sunt de acord Sunt de acord

    salutare la toata lumea. va ca sunt destiu cei care dupa parerea mea il injura pe dl dragoteanu. nu-l cunosc pe dl respectiv dar cred ca nivelul discutiei (s dl dragoteanu vad ca coboara destul de mult) ar trebui sa fie putintel mai ‘ridicat’. sa revin : in calitate de client planorama si cu o suma nu prea mare (dar peste 100 k) platita in avans ptr. mai mult de 1 apt.(nu intentionam sa le revind. vroiam sa le inchiriez), daca tot faceti studiu de caz hai sa va spun ce cred eu depre acest caz : 1. au fost 2 rinduri de proprietari si 2 rinduri de administratori – in ambele cazuri au fost manageri ageamii care au avut ca unic scop in viata sa reduca costurile cu orice pret ; 2. contractele cu clientii sunt relativ oneste si nu neaaparat in defavoarea acestora in sensul ca obliga antreprenorul la penalitati si se poate intrerupe contractul si solicita returnarea avansului dupa 1 an ; 3. cred ca cu banii multi primiti ca avans ca niste buni balcanici D-nii Israelieni au cumparat terenuri – au 2 terenuri mari in bucuresti si brasov; d-aia au ramas fara cash 4. prima cladire e terminata (sau 99%) doar ca din motive de costuri cred ca au niste agregate de utilitati subdimensionate – trnasformatoare, pompe apa etc 5. altfel blocul ala arata destul de bine 6. au fost blocati – probabil din cauza ca au refuzat garantii la banca – datorita inurcaturilor intre proprietari – de pireus desi la predarea apartamentelor primesc 75% de la banca ptr ipotecare sau 10% de la cei cu cash 6. eu unul i-am dat in judecata si indiferent de situatie nu mai accept decit restituirea banilor chiar daca asta va dura 2 ani. momentan sunt mai multe firme care le-au cerut falimentul; din punctul meu de vedere ori vor sa continue si atunci mai aduc bani de acasa ori n-au cu ce si atunci intra in lichidare. eu unul nu sunt speriat deloc daca voi pierde 50% din suma – asta e !!! e criza. in principiu pe cei 50% ii consider deja pierdere. daca-i recuperez ii consider profit. 7. sunt situatii absolut dramatice in acest caz cu cetateni care si-au vindut casele, au ipotecar si platesc rate. nu pricep ce o sa se intimple daca astia intra in insolventa. cred ca ramin cu o datorie la banca si fara case. stiu ca aia de la vinzari s-au imbolnavit psihic din cauza problemelor cu clientii.

    @funky Merci pentru mesaj.Informatiile pot fi folositoare pentru multi.Aviz amatorilor!
  49.  124 U(R)SUL
    5 February 2010 :: 9:46 am
      1 (0/1) NU sunt de acord Sunt de acord

    @Popescu
    Am citit articolul cu bursa, stirea mai degraba, si mi se para trista, dar e ceva ce se intampla uzual :persoanele fizice au vandut de disperare, chiar la preturile astea mici, iar exact jumate’ au luat rechinii locali si exact jumate’ rechinii de afara.
    Sumele sunt insa mici, cred ca 5mil euro este o suma foarte mica , exista oameni care pot rula lunar banii acestia fara sa gafaie – adica reprezinta maxim jumatate din lichiditatile lor; cam pe acolo este partea maxima din portofoliu pe care o recomanda doi oameni mai instariti cu care ma sfatuiesc in mod curent
    Da, OK, acesta este un blog de imobiliare , dar ceva este interesant: putini oameni bogati au banii bagati exclusiv intr-un domeniu sau altul, vorbim de cei care au active de cel putin 10mil EURO , si cash macar 10-15 procente din averea totala, da? ca si criteriu de clasificare. Au cel putin trei domenii, fara legaturi aparente intre ele. Am luat un apartament de la unul din ei – mansardare peste bloc vechi – l-am luat la rosu, ca sa imi fac niste damblale in amenajare si m-am convins ca revistele lucioase cu case bat campii rau de tot; ei, omul acesta are banii bagati in mini-lant de farmacii si in exploatare forestiera dublata de agricultura, si astea ii sustin acum de fapt treaba cu construirea de mansarde si casutze pe loturi mici.
    Revenind la subiectul lui Dragos, ca ne-am aberat cu totii pe alte subiecte: shit happends, move on !!!

  50.  123 Dan
    5 February 2010 :: 12:47 am
      0 (0/0) NU sunt de acord Sunt de acord

    Popescu, mori de curiozitate? :) – treaba cu terenul e pe bune, asta-i cea mai proasta parte posibila (pt mine)

    - referitor la guzgan, ti-am zis, uneori parca esti copil (nu o zic cu rea intentie!), madam vinde nu cumpara dar iote asa se incearca un fel de manipulare pe invers doar-doar mai influenteaza peata si atrage niste pampalaii buni de papat – preturile pe cringasi se invirt in jur de 60-65k real pt ce vrea madam, nici macar nu mai cer 80 de jena si ca sa nu arunce cu banii pe publicitate

Pages: [4] 3 2 1 » Show All

Lasa un comentariu

Cauta
info
Ultimele oferte
5 camere
3 dormitoare
parter / P+5
SU: 200 mp
SC: 220 mp
2.400 EU/luna
Ultimele Comentarii
@ romania ineditE rau ca exista un venit minim garantat?Uitati-va in jur, in Europa, care este venitul minim garantat, in ce conditii se acorda, ce va...
Atata timp cat in Romania o sa existe venitul minim garantat si pensia minima , nu o sa vedem asa ceva , si nici capitalismul in Romania nu o sa fie c...
@ MihaiDa, e o varianta. Si sa stii ca se foloseste de multa vreme solutia asta de plata.Dar chestia asta are un mare dezavantaj: dupa alea 3-4 luni a...
pentu ca cineva sa faca performanta are nevoie de cel putin 3 luni sa inteleaga ce trebuie sa faca si cum. Eu nu spun sa platesti salarii fara a cere ...
@AndreiUnii romani se nasc...nefericiti si nemultumiti. Din pacate, sunt multi, nu fac nimic sa fie multumiti sau sa simta "gustul" fericirii si mor c...
Blog IMOPEDIA
Maria Seder Neda
27-Jul-2010
La prima vedere, în 2010, totul pare împotriva achiziţiei unui „second home”, aşa cum numesc englezii casele de la munte, mare sau periferiile fancy, unde vor să-şi petre
Imopedia RUN
30-Jul-2010
Va mai aduceti aminte de statistica de aici? Dintre proprietarii care ofereau exclusivitate o buna parte o acordau pentru o luna. Spuneam ca acesta este un semn de indecizie, iar u
Bloguri AFILIATE IMOPEDIA
Victor Grigore
22-Oct-2009
Piata este in continuare la un nivel foarte scazut, cu mici vibratii (poate) de necesitate la suprafata inghetata de aproape un an. Cine poate declansa relansarea ? Propun sa in
Valentin Ionescu
25-Jul-2010
Pai va spun eu. Nici macar nu este constatarea mea, ca sa ma banuiti de self promotion, sau, mai rau, de pretentii pedagogice. Pur si simplu am auzit-o acum cateva zile si de atunc
Daniel Dobre
30-Jul-2010
1) Pentru vanzator Exista cu siguranta diferente enorme intre cele noua concepte. Mi-am propus sa discutam in prima faza despre avantajele si dezavantajele pe care le ofera ce
Tag-uri

piata imobiliara (1)
Uncategorized (30)

WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck requires Flash Player 9 or better.

RSS Feed
Subscribe in NewsGator Online Add to netvibes Subscribe in Bloglines Add to Google Reader or Homepage Powered by FeedBurner

Primul ghid imobiliar autentic! Sfaturi pentru realizarea unei tranzactii imobiliare, termeni imobiliari, financiari, precum si descrieri detaliate ale zonelor,doar la ghid.imopedia.ro

Maria SEDER NEDA
Victor GRIGORE
Blog RUN
Imobiliarii

Cele mai noi si importante stiri din segmentul imobiliar iti sunt redate intr-un format inedit, menite a te tine la curent cu tot ceea ce inseamna noutati si ultimele tendinte in domeniul imobiliar, doar la media.imopedia.ro

Comunicate de presa
Evenimente imobiliare
Stiri imobiliare