Bancile au aceeasi mentalitate ca si dezvoltatorii imobiliari

30 august 2010 4 minute
Distribuie

Ce poate fi mai frumos pentru o banca in afara de prestigiu? Dar pentru un dezvoltator imobiliar? Acelasi lucru: profitul! Cum pot fi legate “ombilical”, cele doua domenii? Prin mentalitate. Vorba aia: ”Cine se aseamana se aduna!”. Studiind cu atentie Ordonanta de Urgenta a Guvernului – OUG 50 /2010 – privind contractele de credit pentru consumatori, am facut legatura instantaneu intre lacomia dezvoltatorilor imobiliari – pe care ii cunosc foarte bine – si modul de actiune al bancilor comerciale, proaspat deconspirat si reglementat printr-un act normativ. Atunci cand esti asaltat de nemultumirile clientilor sau se descopera aspecte negative, necunoscute pana atunci publicului larg, cea mai la indemana cale sa te aperi este sa gasesti argumente sau vinovati in alta parte. Anterior acestei ordonante, rolul si importanta onestitatii bancare erau doar deziderate. Acum, recastigarea increderii clientilor va fi posibila prin corectitudine si loialitate, cu atat mai mult in perioade economice dificile.

In ultimii 2 ani, putinii investitori imobiliari au auzit de multe ori de la dezvoltatori celebra fraza: “Nu mai avem cum sa scadem preturile la vanzare!…”. Aproape orice dezvoltator, indiferent de marimea lui, castiga minimum 200% din orice constructie. Din pacate pentru ei si din fericire pentru clienti, ulciorul nu merge de multe ori la apa. Odata ce te-ai obisnuit cu bani multi, castigati repede, dezvoltatorii au acceptat cu greu un profit mai mic. Pana acum 2 ani ar fost de neconceput, o adevarata rusine. In curand, s-ar putea sa fie perceput ca o performanta! Vremea boom-ului imobiliar a trecut si multi constructori s-au vazut “stransi cu usa” de banci si, din lipsa clientilor, au facut reduceri permanent si constant. La inceput 10%, apoi prin diverse metode de marketing mascat ajungeau la 20%, ca in final sa accepte si 30%. Chiar si in aceste conditii, o buna parte dintre dezvoltatori au ramas cu multe imobile nevandute, nici nu le pot inchiria, iar acum au ajuns ei sa se roage ei de potentialii clienti si cu discount-uri de pana la… 50%!

Managementul imobiliar deficitar, incompetenta constructorilor, pierderile si furturile de materiale, preturile nejustificat de mari platite pe terenuri localizate in zone fara potential, profiturile uriase ale dezvoltatorilor, toate acestea au intrat in pretul final cerut la vanzare pe metrul patrat construit. Acum “jocul” s-a sfarsit. Cine reuseste sa nu dispara in urmatorii 2-3 ani de pe piata imobiliara are toate sansele sa mai stea mult timp in acest domeniu. O alta mentalitate implica un alt comportament, o alta abordare a imobiliarelor. In final, am convingerea ca vor invinge clientii, pentru ca ei stiu ce pot sa accepte si ce nu.

Prin OUG 50/2010 am descoperit “principiile” bancare, copiate parca din imobiliare. Se poate spune orice despre clientii aflati in dificultate financiara sau in imposibilitate obiectiva de a-si onora obligatiile contractuale fata de o banca. Dar, in momentul in care a devenit victima sistemului bancar pervers, bancile ar trebui sa-si ceara scuze public, fata de toti clientii afectati de abordarea lor incorecta si premeditata. Modificarea ratelor lunare la credite printr-o metoda abuziva, legata de “dobanda interna de referinta” este dovada suprema a faptului ca bancile s-au comportat cu clientii exact ca dezvoltatorii imobiliari. Toate pierderile din sistemul bancar, s-au “lipit” de naivitatea unor clienti nepriceputi. Reducerea cheltuielilor din sistemul bancar  – maximum 5% – a fost infima, comparativ cu profitul din sistem. Asa s-a ajuns ca bancile din Romania sa aiba in continuare profituri spectaculoase chiar si in perioada de criza economica globala. Practic, clientii au fost o prada usoara in fata celui mai nereformat segment economic: cel bancar. Cu largul concurs al BNR, romanii au simtit pe propria piele ce inseamna sa fii neprotejat de institutiile Statului in fata “devoratorilor” capitalisti.

Acum, bancile straine fac un lobby agresiv la nivelul FMI pentru a-si apara interesele. Aceasta actiune se incadreaza perfect in zicala romaneasca ”corb la corb nu isi scoate ochii”! Pana una alta, corbii sunt ei, iar victimele suntem noi, romanii!

Si dezvoltatorii, si bancile au facut doua greseli pe care le platesc acum, cu varf si indesat. Au gandit pe termen scurt si au uitat un principiu elementar: clientul este rege! Chiar si cand are probleme trebuie tratat ca un rege! Orice antreprenor sau prestator de servicii, vanzator de imobile sau de bani, traieste de pe urma clientului. Daca moare el, se prabuseste toata afacerea, ca un domino. Bancheri si dezvoltatori, sa nu uitati asta!

35 Comments on “Bancile au aceeasi mentalitate ca si dezvoltatorii imobiliari”

  1. viorel
    30 august 2010

    Este cred al treilea sau al patrulea articol care surprinde ceva interesant. Asa ca simt nevoia sa postez si sa spun: Felicitari si tine-o tot asa!

  2. funky
    30 august 2010

    @dragos. acum ceva vreme ati avut un articol despre cit de buni sunt antreprenorii romani. eu cred ca in general sunt f. prosti iar cei din imobiliare (cu putine exceptii dau in gropi). asa ca antreprenor cit de cit scolit va pot spune ca traiesc exagerat de bine dintr-o margine de 3% (sau mai mica); tot atit faceam si acum 5 ani. stiti de ce ? ptr. ca invirtesc banii cu mareee viteza si ii incasez la sigur. cel mai mare client al meu traieste cam cu 6-7% (alt profil) si anu’ trecut a facut profit record. atunci cind in loc sa faci 10 case si sa le vinzi cu profit de 200% (si stai cu ele de 3 ani) poate le vindeai cu 80% si in loc de 10 vindeai 50 la sf. cistigai de fapt mai mult. numa’ ca chestia asta cu viteza de rotatie a capitalului nu e invatata de cei mai multi asa zisi antreprenori. alta chestie pe care n-o pricep e ca timpurile de dinainte de criza nu se mai intorc (apropo lui don vasilescu de la brd i-a scapat porumbelul – creditarea nu se mai intoarce NICIODATA asa cum a fost inainte). din punctul meu de vedere si am curaj sa fac pariu cu dvstr pe o sticla de sampanie ca 5 ani de acum inainte piata imobiliara va fi ca pret mediu(ala calculat de statisitca) mult sub pretul de azi. cred ca nici in 10 ani. si v-o spun ca un optimist care nu e afecta f. tare de criza (din fericire afacerile traditionale nelegate de creditarea persoanelor merg in continuare deoarece nu a fost bubble). bubble a fost in tot ce a insemnat credite.

  3. Popescu
    30 august 2010

    Dragos, m-ar interesa parerea ta referitor la urmatoarea situatie: cum iti explici ca pietele imobiliare din tarile nordice au inregistrat cresteri in timp ce economia scadea?

    „Preţurile locuinţelor din Suedia, cea mai mare economie nordică, au înregistrat o creştere anuală de 7% în trimestrul doi, a 15-a perioadă consecutivă de creşteri. Preţurile locuinţelor din Norvegia au avansat cu 19,6% de la sfârşitul anului 2008 până în trimestrul trecut. În Finlanda, preţurile locuinţelor existente au consemnat o creştere anuală de 10% trimestrul trecut, după un avans record de 11,4% înregistrat pe primul trimestru. ”

    asta in timp ce PIB-ul Finlandei suferit o contracţie de 8% anul trecut iar in Suedia declin de 5,1% al PIB in 2009,

    http://www.zf.ro/business-international/economiile-nordice-risca-un-colaps-al-pietei-imobiliare-6968569

    1. @Popescu
      1. Norvegia – petrol in Marea Nordului;
      2. Suedia – asigurari sociale ;
      3. Finlanda – sistem fiscal pro – OM!!

  4. Popescu
    30 august 2010

    Recunosc ca intrebarea de mai inainte este destinata in mod special acelora care au certitudini cu privire la evolutia negativa a pietei imobiliare in conditiile in care economia romaneasca este in recesiune (desi trimestrul trecut economia a fost pe plus).

    V-am dat un exemplu in care desi economiile s-au prabusit, piata imobiliara a crescut. Scopul acestui exemplu este de a va atrage atentia ca evolutiile viitoare in conditiile actuale pot fi din cele mai suprinzatoare asa ca nu mai fiti voi atat de destepti si siguri ca totul se va duce la pamant pentru ca e posibil sa nenorociti -fara intentie- niste oameni care se iau dupa voi..(aviz amatorilor TF, Aristotel Costel)

    Nu incerc sa induc ideea ca preturile vor creste la imobiliare, ci vreau sa ii pun pe ganduri pe cei care au CERTITUDINI. Nu exista certitudini in perioade de acest gen, evolutiile pot fi atipice, surprinzatoare si fara logica..

    Eu vreau sa va spun doara atat: la anumite portiuni ale pietei imobiliare preturile au scazut foarte mult, la altele inca nu au scazut atat cat ar trebui. Oricum, pe ansamblu, piata imobiliara a scazut mult mai mult decat alte produse, bunuri si servicii (dintre care multe CRESC, dovada e inflatia) si e posibil ca la un moment dat sa apara o aliniere a preturilor de vreun fel sau altul.

  5. viorel
    30 august 2010

    @popescu: scade ce trebuie sa scada respectiv in imobiliare se produc corectiile necasare. Doar nu te astepti sa scada loganul despre care toata lumea stie cu 4-5 ani inainte ca iti trebuie 5 – 6 mii de euro sa aduni ca sa il cumperi? Ce vreau sa spun mai simplu: scad si vor scadea chestiile pe care s-a speculat prosteste/iresponsabil, ia-o cum vrei!

  6. Kman
    30 august 2010

    @Popescu
    Uite aici(http://www.businessweek.com/news/2010-06-29/norway-housing-bubble-risks-grow-as-euro-woes-delay-rate-rise.html) si aici(http://www.businessinsider.com/saxo-bank-warns-of-australian-canadian-norwegian-and-sweden-housing-bubbles-2010-8) de ce cresc preturile in Suedia.
    Intr-adevar nu se stie unde vor merge preturile.
    In Canada cresc preturile pentru ca pleaca americanii din America(adica emigreaza de bine ce le este, „Change you can believe in!” si alte caterinci). Fratele meu e in Canada si mi-a spus ca ii exaspereaza americanii care vin si cumpara case in Canada. Toate tarile enumerate mai sus au resurse, respectiv o duc cate de cat mai bine decat restul. Haita de pradatori a trebuit sa se duca undeva sa faci si ei un ban din specula. Unde sa te duci decat la aia care mai au ceva prin buzunare. In SUA se pune problema daca se reduce dobanda la creditul ipotecar de la 4% la 2%(pe urma ce mai fac o fac 0%?!) si dobanda la depozite aproape de 0%. Probabil va fi o mica revenire/zvacnire(adica o ultima teapa).
    Si la noi ca si la altii preturile depind de credit, daca vor reduce dobanda poate o sa vedem si noi o asa-zisa revenire(o noua jumulire). Pana sa fie preturile corecte mai merge o vrajeala mica. Si abia apoi dupa ce toti fazanii vor fi parliti or sa fie si preturi corecte dar lumea va fi atat de disperata/speriata ca nu stiu cine va mai avea curaj. Pana atunci rabdare(pentru investitori) si de verificat mereu preturile cu formula mentionata de dl. Dragoteanu.

  7. JocK
    30 august 2010

    Felicitari omule pentru tot ceea ce spui si ce ai spus legat de realitatea din piata imobiliara romaneasca

  8. Popescu
    30 august 2010

    Viorel> dupa ce in perioada de boom imobilele au ajuns sa fie tranzactionate la preturi MAI MARI decat valoarea lor reala

    in perioade ca asta de acum, pe fondul unor cauze reale economice dar si a panicii induse de baietii destepti, imobilele ajung sa fie tranzactionate la preturi MAI MICI decat valoarea lor reala.

    Aceste fluctuatii sunt posibile datorita FACTORULUI EMOTIONAL. Individul ajunge de la optimism exagerat in perioade de boom, la pesimism exagerat in perioade ca asta de acum.

    Parerea mea este ca piata imobiliara de la noi a ajuns sub valoarea reala a imobilelor pe anumite segmente. Pe alte segmente preturile sunt peste valoarea reala.

    De ex, mie mi se pare ca la apartamente noi inca se cer preturi peste valoarea reala (in special de catre dezvoltatori care au construit din resurse proprii si ca urmare nu au presiuni de la banca). Acestia se bazeaza pe faptul ca in prezent nu se mai incumeta nimeni sa construiasca, asa ca stocul de apartamente noi, gata construite, scade in fiecare zi.

    In timp ce pretul imobilelor SCADE masiv, pretul bunurilor si serviciilor CRESTE constant (dovada este inflatia). Acestea fiind trendurile, eu cred ca la un moment dat se va ajunge la un DEZECHILIBRU, in sensul ca si cei mai manipulati indivizi vor ajunge sa faca comparatii logice intre preturile diverselor bunuri si servicii (inclusiv imobiliare), astfel ca va avea loc o CORECTIE / ALINIERE a preturilor in sensul ca cele care au crescut vor stanga sau chiar scadea, iar cele care au scazut sub valoarea reala se vor opri sau chiar creste si toate astea vor avea loc IN PLINA CRIZA.

    Astfel ca, sa nu va mirati ca piata imobiliara va incepe sa creasca pe anumite segmente, in plina criza.

  9. Popescu
    30 august 2010

    Funcky ma distreaza chestia ta cu rulajul. Nu stiu in ce industrie te desfasori tu dar, cei care au facut rulaj masiv de imobile in anii anteriori, sunt faliti acum pentru simplu fapt ca a venit FISCUL sa le ceara minunatul de TVA de care ei nu stiau, asa ca s-au trezit cu milionul de euro de platit la stat (ca doar include si penalitati de intarziere) in conditiile in care tot profitul pe care l-au scos ei din acest „rulaj” de imobiliare a fost parcat intr-un teren pe care nu pot sa-l vanda.

  10. m
    31 august 2010

    eu personal cred ca are dreptate, personal cunosc antreprenor care de la inceputul anului a construit 10 case.7 deja le-a vandut, pentru cele 3 are clienti…asa ca dever-ul e mai bun decat dumping-ul…..

  11. viorel
    31 august 2010

    @Popescu: Este corect cum pui problema inclusiv factorul emotional este corect surprins, cel putin din punctul meu de vedere. Unde nu sunt de acord cu tine este partea legata de procente. Tu consideri o ajustare de 40% in euro respectiv 20 si ceva in lei drept corectie.
    .Eu consider ca nu discutam de criza imobiliara daca preturile cresteau doar cu atat in perioada aia. Ar fi fost doar niste preturi care reflectau un anumit climat economic si nivel de trai. Cand e bine in tara cresc preturile si se cumpara, cand e rau apare zgarcenia si preturi mici. Dar situatia a fost mult mai grava si preturile cresteau de mai multe ori pe an. Eu explic asta prin analfabetismul finaciar din tara similar comportamentului observat la jocurile priamidale tip Caritas de acum nu stiu cati ani… A fost o nebunie a preturilor si acum problema noastra e sa stabilim unde a inceput si cu cat sunt supraevaluate imobiliarele de fapt. Si nu uita ca valoarea unui imobil este data de ROI care trebuie sa fie pozitiv si clar mai mare decat dobanda la banca.

  12. funky
    31 august 2010

    @popescu. eu vind materii prime chestie neinteresanta si neprofitabila ptr. orice imobiliar dar am avantajul ca lumea trebuie sa manince, sa citeasca, sa invete sau sa lucreze si pe timp de criza. referitor la tva : eu nu ma bag in chestii in care nu ma pricep (m-am bagat odata luat putin de val si ma costa vreo 60k – am recuperat ceva intre timp). faptul ca-i pune sa plateasca tva (asa cum era legea) mi se pare normal : nu era normal ca persoanele fizice care fac sute de case (vezi negoita) sa nu plateasca nimic. referitor la rulaj : e o chestie absolut elementara si trebuie sa ai scoala si multe traininguri s-o inteleagi. d-aia sunt coiosi aia de la multinationale si pe criza ca au scoala si un cash flow corect. in imobiliare dupa parerea mea de nespecialist asta inseamna sa ai tot timpul la dispozitie o suma de bani care sa te scoate din rahat. sunt zeci de cazuri de firme romanesti care teoretic au de incasat miliarde (teoretic ptr. ca au livrat la multi clienti indoielnici) si pot da linistiti faliment ptr. ca nu pot plati o factura de 2 lei. asta e un principiu de management Domn’ popescu.cind am bagat bani in imobiliare (pe vremea aia totul parea roz bombon) am bagat o suma pe care sa pot s-o pierd cu mare usurinta. acu’ vreau sa iau o casa cu maxim 50%-60% din cit pot cheltui ca nu se stie. crede-ma sunt extraordinar de relaxat, cheltui mai mult decit inainte de criza si rid fericit in fiecare zi.

  13. Popescu
    31 august 2010

    Funcky, tocmai asta spuneam si eu, cei care au aplicat principii de multinationala la tranzactionarea terenurilor in sensul ca au facut rulaj mare cu adaos mic, sunt acum faliti pentru ca nu au luat in calcul ca trebuie sa plateasca TVA (nimeni nu le-a atras atentia: nici Fiscul, nici notarul, nici agentul imobiliar, legea era neclara si norme de aplicare inexistente).

    Din acest motiv, cei care ii invidiaza pe imbogatitii din afaceri imobiliare din perioada boomului -frustrati de genul Aristotel si TF- nu inteleg nimic din piata imobiliara ca sa isi dea seama ca indivizii pe care ei ii invidiaza sunt de fapt niste FALITI. Daca nu le-a venit fiscul peste cap pana acum, o sa le vina in anii urmatori cu penalitati si mai mari.

  14. Popescu
    31 august 2010

    Viorel> ai dreptate, asa au fost vremurile, pur si simplu Romania a fost un Hot Point pe harta investitorilor/speculatorilor internationali in acea perioada.

    Asta se pierde din vedere, ca au fost niste ani in care au intrat bani de afara masiv dupa care inceput sa fuga masiv. Nu e vorba de analfabestism financiar neaparat, dar daca intrau bani in tara, te rugau strainii sa le gasesti active, un imobiliar roman ce trebuia sa faca? Sa le inchizi usa in nas deoarece pretul depasise de trei ori venitul mediu dupa cum spune formula magica a lui TF?

    Dar capitalul speculativ strain s-a evaporat si am ramas noi romanii sa ne ciondanim intre noi si sa dam vina pe cafenelele din Dorobanti, nu-i asa TF? Asta e nivelul tau de intelegere al fenomenului

  15. funky
    31 august 2010

    @popescu. eu n-am spus ca aia la multinationale fac profit mic, dimpotriva. am spus ca ei fac (fuck) to ce pot sa ruleze banii cit mai repede.si sa-i incaseze cit mai repede. prefit fac maximum cit suporta piata ca la imobiliare. singura diferenta e ca nu-si omoara vacile de lapte asa cum imobiliarii au facut. si bancile la fel. acu’ sunt la ultima ‘tzitza’ – la adm. locale. toti oamenii normali cu care lucrez au redus la minimul absolut creditele (sau le-au lichidat) au redus stocurile etc. bancile vin ca roiurile de albine (mai ales la aia buni) sa le dea credite (la dobinzile alea mari). am 2 clienti buni(cei mai buni) care vor lua credite din strainatate (la mini dobinzi). o sa fie distractie mare in urmatorul an.

  16. Popescu
    31 august 2010

    Funcky, o sa fie foarte misto daca o sa se poata lua credite direct de afara.

    Parca se discuta la un mom dat si pt populatie, decat sa iei de la nesimtiti astia cu 9% , te duci frumos in Spania si iei cu 2-3 %..

  17. Popescu
    31 august 2010

    Funcky: adaos mic, nu profit mic. Practic asta e logica rulajului: iti pui un adaos suficient de mic cat sa vinzi repede si atat de mare cat iti permite piata respectiva.

    Eu am avut revelatia suprema cand a venit GMul de la Carrefour si ne-a intrebat daca stim din ce castiga bani un retailer.
    Din diferentele dintre pretul de achizitie si cel de vanzare al produselor zicem noi. Adica, un retailer are putere de negociere mare, achizitioneaza volume la preturi mici si asa vine profitul…etc
    Nu, zice el, unui retailer cea mai mare parte a profitului e din dobanzi.
    Cum din dobanzi?
    Pai simplu zice el: noi achizitionam produse ieftine la care negociem plata la termen (30, 45 sau chiar 60 de zile) in timp ce retailingul este un business all cash. Totul se vinde pe cash. Astfel ca stam perioade lungi de timp cu sume mari de bani in conturi la care castigam dobanzi consistente, mai mari decat adaosurile propriuzise.

  18. florin
    31 august 2010

    nici vanzatoare cu 10 clase de la magazinul din colt nu te priveste cu atata dispret precum functionarii bancari, nu te minte cu zambetul pe buze sau nu iti mareste pretul dupa cum esti imbracat. stiu bine si dezvoltatori imobiliari cum se construieste pretul de vanzare cand vine clientul cu bmw……. multumim pentru situatia actuala si multe flori pentru cei ce nu mai sunt( banci si dezvoltatori).

  19. Popescu
    31 august 2010

    Kman, Dragos> am citit articolele postate de Kman, e clar de ce cresc preturile la imobiliare in tarile nordice si nu numai: efect al politicii monetare si anume dobanda mica.

    Noi suntem de parte de pericolul asta, din contra, BNR are presiune sa mareasca dobanda de ref ca sa contracareze inflatia, ceea ce va avea efect dezastruos asupra revenirii economice.

    Kman, la ce formula faci referire?

  20. Kman
    31 august 2010

    @Popescu
    Dragos Dragoteanu
    19 August 2010 :: 20:28 pm
    @Dumitrescu Mihai X = Y x 10 ani ! X=pretul real,Y = chiria.
    Formula e reala si este folosita de investitorii in imobiliare din America.
    Este foarte relevanta deoarece chiria arata intotdeauna posibilitatea financiara/disponibilitatea unei persoane da locui/utiliza imobilul respectiv. Termenul de 10 ani este considerat rezonabil pentru recuperarea investitiei.
    Ar mai fi o modalitate de calcul pentru cei care investesc pentru cash flow si anume 10% avans, restul credit(cu dobanda cat mai mica si de preferat fixa). Ideea ar fi ca diferenta intre chiria pentru imobilul respectiv si rata la banca sa fie considerabil pozitiva, ca sa merite efortul. Daca diferenta este negativa pretul este exagerat.

  21. @Popescu

    „frustrati de genul Aristotel si TF- nu inteleg nimic din piata imobiliara ca sa isi dea seama ca indivizii pe care ei ii invidiaza sunt de fapt niste FALITI.”

    … ăăă, pe cine invidiez eu? 🙂

    I-a-u le’ţii de la kman. Asta preia „bazele”… bulelor nord-americane, ametind corcodusi in tara fazanilor deja tepuiti. 😛

    Popescu, bancile spaniole abia asteapta sa crediteze romani pentru cloace din Romania.

    P.S. Neuronu’ o sa se ingrase daca-l sedenterezi. 😀

  22. Popescu
    1 septembrie 2010

    Aristotele, ce parere ai de baiatul asta pare decuplat de tot ce spui tu pe aici.
    Sa fie Copos asta un nebun?

    http://www.cotidianul.ro/118157-Cum_profita_Copos_de_criza_Face_investitii_cu_50_reducere

  23. Kman
    1 septembrie 2010

    Completare la 21
    Restul credit = credit ipotecar pe termen cat mai lung, maximul permis de piata respectiva, deoarece nu te intereseaza sa devii proprietar ci sa ai cash flow pozitiv cat mai mult.

  24. viorel
    1 septembrie 2010

    Absolut de acord cu Kman. Sunt principii de baza daca vrei sa scoti bani din imobiliare. Alfel nu faci decat sa joci la loterie.

  25. viorel
    1 septembrie 2010

    Kman: sa nu luam de bun ce zice Copos. El la fel de bine poate incerca sa ascunda faptul ca i-a ajuns apa rece la genunchi si da declaratii de soliditate…

  26. AristotelCostel
    1 septembrie 2010

    @popescu

    Octavian Radu/Diverta si-a afirmat perfectiunea in maritarea banilor… in business. La nici doua saptamani de la „afirmatie”, Diverta era in insolventa.

    De guristi… n-ai cum sa te saturi. Ia-l pe copos din 2007-2008 si ai sa vezi ce ageamiu… admiri. 🙂

  27. AristotelCostel
    1 septembrie 2010

    21 martie 2008

    „George Copos sustine ca cel mult ne putem astepta la o stabilizare a acestei piete, in special sub presiunea crizei care se manifesta la nivel international. Nu vom avea o prabusire, ci o scadere a rentabilitatii pe acest sector, sustine omul de afaceri.”

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-2627587-cei-mai-importanti-actori-piata-imobiliara-resping-ideea-prabusirii-pietei-dinu-patriciu-sustine-continuare-insa-preturile-vor-scadea-drastic.htm

    prost? bifat.

  28. Popescu
    2 septembrie 2010

    Aristotele, esti un bun manipulator. Raspunde bre direct la intrebare nu o mai da cotita, ca o fi ca o pati, ca nu stiu ce a zis cand a zis. Eu ti-am pus o intrebare referitoare la parerea lui Copos despre strategia pe care sa o adopti acum, in criza, iar tu ma iei cu Radu Octavian Tudor.

    Mai incerc odata: ti se pare gresit ce afirma omul aici? Da sau nu? Eventual si de ce. Si poate ne spui tu care ar strategia potrivita. Multumesc.

    1. „Criza are şi avantajele ei”
    E adevarata sau nu?

    2. „Poţi face investiţii cu 50 la sută mai ieftin decât într-o perioadă de creştere economică”
    Este adevarat sau nu?

    3. „Noi am luat un credit de 25 de milioane de euro în anul 2009, în plină criză. Refacem tot ce înseamnă public area de la Hilton. E o investiţie de peste 2,5 milioane de euro. La fel am facut si la Crown Plaza e o investiţie mai mare de vreo 6 milioane de euro.”
    Este gresit sau nu sa faca asta?

    „Criza are şi avantajele ei, susţine omul de afaceri George Copos. Poţi face investiţii cu 50 la sută mai ieftin decât într-o perioadă de creştere economică. Copos a mai spus, în cadrul emisiunii The Money Show, că anul acesta are de gând să facă investiţii de 15 milioane de euro. Anul trecut însă, firmele sale au trecut printr-un drastic proces de restructurare.Noi am luat un credit de 25 de milioane de euro în anul 2009, în plină criză, iar 15 milioane din aceste 25 de milioane le-am alocat în anul 2010 investiţiilor. Refacem tot ce înseamnă public area de la Hilton. E o investiţie de peste 2,5 milioane de euro. La fel am facut si la Crown Plaza e o investiţie mai mare de vreo 6 milioane de euro. Toate aceste investitii le fac cu 50% reducere”,

  29. Popescu
    2 septembrie 2010

    Povestea zilei: un golfer neafectat de criza a dat o lovitura. Bila s-a lovit de o stanca, a iesit o scanteie si uitati ce a rezultat. Asa functioneaza si PANICA

    http://sports.yahoo.com/golf/blog/devil_ball_golf/post/Golfer-s-swing-sparks-25-acre-California-blaze?urn=golf-266447

  30. Popescu
    2 septembrie 2010

    Dragos ii cunosti pe cei implicati in povestea asta?
    Nu m-ar mira sa mai stiu si eu din ei, e vorba de 45 de persoane !

    http://www.zf.ro/eveniment/zeci-de-persoane-intre-care-avocati-si-un-director-de-banca-suspectate-de-inselaciuni-imobiliare-7085315

  31. AristotelCostel
    3 septembrie 2010

    @popescu

    Pai… manipulator esti tu. 50% reducere e scump raportat la 90% reducere. 🙂 L-as citi pe Copos doar daca ar da o declaratie din puscarie.

    Uite manipulare:

    „I have a very disturbing email that came in this evening.

    It alleges out-and-out fraudulent reporting of home sales in one of the regional MLS systems.

    That is, prices paid that are in fact much lower than the „sold” prices reported in the MLS.

    The person in question claims to have seen over 100 of these in his area. I have copies of two, and it appears, from the evidence that I have, that at least for those two the claim is accurate.

    One in particular I was able to pull the auction data on. It „sold” under reserve, is listed as sold in the MLS at ~25% higher than the „sold” bid, and the premium is disclosed as 5%. This property also has a 90-day „anti-flip” provision on it, implying that the paper may be held by one of the GSEs. (It’s a nice-looking place, incidentally.)

    Here’s the problem, obviously – Case-Schiller and other „home statistics” numbers related to price paid are all computed off these numbers provided by the local Realty boards (via NAR.) If the data in the MLS is bogus then so is the so-called „median sales price” and so are Case-Schiller’s numbers!

    These are not small discrepancies either – in both cases the „over-reporting” is by approximately 25%! ” Sursa

    Exemplu:

    As for the examples, here is property 1 as represented by the MLS: note the price of $159,500 Sursa

    Vanduta de fapt la 115000$

  32. Rhea
    4 septembrie 2010

    Am ingrosat si eu randurile celor „pacaliti” de banca! Cand „mi-a ajuns cutitul la os „am iesit din hibernare si am inceput sa-mi caut dreptatea! Doresc sa achit creditul, dar nu sa ma jecmaneasca Banca, de la o rata de 160 euro am ajuns dupa un an la o rata de 250 euro! I-am notificat in urma cu trei luni, dar nu mi-au dat nici un raspuns, le-am comunicat in timp util ca nu voi semna Actul aditional decat in conformitate cu prevederile OUG 50/2010, adica dobanda variabila=indice EURIBOR+marja fixa din contract, (in cazul meu) si nimic mai mult!

    Probabil ca va urma si o actionare in judecata!

    Sa auzim de bine!

  33. Popescu
    5 septembrie 2010

    Aristotel, nu persoana Copos era in discutie, ci faptul ca da dovada de „animal spirit” in perioada de criza, nu resemnare, nu apatie ci pro-activitate.

    Asta e starea de spirit corecta.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *