Cum va arata noua lume imobiliara?

22 martie 2010 4 minute
Distribuie

Dura. Mai dura decat un razboi. Duritatea vine din putere. Puterea de a reusi. Si nu toti reusim.
Caz concret. Ultimul week-end am muncit. Fizic. Nu la sala de forta, nu la jogging in parc, nu de placere. Am muncit in locul angajatilor care nu vor mai mult. Evident, nu vor mai multa munca, dar vor salarii mai mari. Ca peste tot. Am muncit ca un animal, ca sa fac o afacere pe termen scurt. Duminica la ora 15.00 m-am intalnit “intamplator” cu patronul celei mai mari firme de constructii din Romania. Alt “dobitoc”, ca mine, care muncea verificand activitatea pe cateva santiere, om care invarte cateva sute de milioane de euro pe an. Ca mine, ca el, sunt convins ca mai erau la munca si alti oameni care vor ALTCEVA.
Eu cred in “politica” pasilor marunti. Astazi faci putin, maine mai adaugi inca ceva, pana termini ce ai de facut. Putini fac ceea ce trebuie si termina ceea ce incep. Eu voi termina, indiferent cat de greu imi va fi. Viata e foarte dura uneori, dar, vorba aia, “ceea ce nu te omoara, te face mai puternic”! Imobiliarele vor fi din ce in ce mai dure, mai ales pentru aceia care au crezut ca imobiliarele sunt pentru oricine.

Selecta. Din ce in ce mai selecta. Selectia inseamna evolutie si nu toti reusesc  sa evolueze.
Caz concret. Din firma Euroest s-au desprins cel putin 30 de angajati, care si-au facut firme. Bineinteles de imobiliare. Toti au plecat cu un singur gand. Sa reuseasca. Ceea ce nu stiau au aflat mai devreme sau mai tarziu. In lume exista 2 categori de oameni. Unii care fac dovada faptului ca sunt antreprenori –maxim 2 % – si altii care trebuie condusi/ghidati  de antreprenori. Asa se face diferenta si selectia naturala. Unii vor reusi sa razbeasca, altii incearca si, marea majoritate, vor claca si vor trebui condusi de un lider, pentru care vor munci ca angajati/executivi. In definitiv, evolutia este necesara intr-o lume imobiliara noua. O lume pe care foarte putini o intrevad asa cum va fi.

Diferita. Extrem de diferita de ceea ce a fost inainte. Diferenta e facuta de detaliile muncii cotidiene.
Caz concret. Acum doi-trei ani, tineam sedinte cu 80-100 de angajati si, la sfarsitul fiecareia, terminam cu urmatoarea fraza: ”cat de curand, veti munci de cateva ori mai mult, pentru mult mai putini bani”. Evident, foarte putini angajati/colaboratori pricepeau ceva din aceasta fraza, care nu facea altceva decat sa le prevesteasca dictatura imobiliara care urma sa apara. Si a aparut. Asa cum o vedeti/traiti astazi, este ca o poveste. Din toamna va fi ca un vis urat pentru multi. Dintr-un cosmar poti sa-ti revii, insa pentru unii deznodamantul nu va fi unul bun. Cati dintre acestia credeti ca muncesc in week-end?

Profesionista. Atat de dura, selecta si diferita, incat multi vor spune in curand: INCREDIBIL! Chiar asa?
Caz concret. In toamna anului 2008 am schimbat  100 de dolari in bancnote de  1 (un) dolar. M-am dus la sedinta zilnica, le-am facut tuturor colegilor cadou cate un exemplar si le-am spus: ”Nu va doresc  sa apucati ziua in care sa schimbati aceasta bancnota, dar unii – din pacate – o veti cauta ca sa va luati ceva de mancare”. Astazi, 80% din cei care faceau misto in pauza de dupa sedinta, traiesc  momente financiare dramatice. Altii, au venit si m-au rugat sa ma semnez pe bancnota respectiva. Am facut-o cu placere si mandrie. Acei oameni au primit un simbol si au inteles ceva din mesajul respectiv. Ce anume? Simplu. Un dolar este o valoare, un reper, un lucru pentru care merita sa muncesti. Dovada suprema este ca in Statele Unite exista foarte multe magazine in care orice produs costa un dolar!

Cum va arata noua lume imobiliara? Mai bogata, mai frumoasa, mai profitabila pentru cei care vor munci eficient pentru a reusi. Mai saraca, mai urata, falimentara pentru cei care cred ca lucrurile vor merge ca inainte. Pentru mine, in domeniul imobiliar, viitorul va arata un lucru cert:
NU TOTI SUNTEM EGALI!

82 Comments on “Cum va arata noua lume imobiliara?”

  1. Cred ca este cel mai cu substanta, cel cu mesaj articol de pana acum de pe acest blog.
    Trebuie citit, recitit, recitit din nou. Apoi meditati, ganditi-va la a vrut sa ne comunice Dragos. Si bagati bine la cap.
    Si acum la munca!…
    (PS: acest ultim indemn se refera la cei care au inteles ceva din acest articol)

    1. @Alexandru Suciu
      Maestre,astazi la 01.00 m-am culcat,la 05.00 m-am trezit,la 06.00 eram la un mic santier personal unde am lucrat cot la cot cu muncitorii,pina la ora asta.Nu am apucat sa mananc decat 2 pateuri in masina si acum plec la alta intilnire.Ultima o am la ora 19.30! VIITORUL SUNA BINE,pentru cei care muncesc ca mine!

  2. Camelia
    22 martie 2010

    Domnule Dragoteanu, astept ziua de luni sa va citesc editorialul cu dorinta de a „fura” cate ceva din lectiile de viata pe care le oferiti. Nu lucrez in domemiul imobiliar, insa datorita farmecului pe care il emanati va citesc si va gasesc interesante postarile, uneori imi dati putere sa merg mai departe, alteori ma faceti sa zambesc si sa recunosc in sinea mea cata dreptate aveti. Vreau doar sa va multumesc si sa mi exprim aprecierea! Tot respectul!

    1. @Camelia
      Pacat ca nu lucrezi in domeniu imobiliar! Multumesc pentru aprecieri.

  3. Cornel Balan
    22 martie 2010

    „Acum doi-trei ani, tineam sedinte cu 80-100 de angajati si, la sfarsitul fiecareia, terminam cu urmatoarea fraza: ”cat de curand, veti munci de cateva ori mai mult, pentru mult mai putini bani”

    CONFIRM in TOTALITATE daca mai are nevoie cele spuse de Dragos!
    Sincer multi nu credeau!

    Astazi insa aud de la colegi de breasla..”Daca imi iese combinatia aia cu garsoniera..m-am scos”! ( Comision asa 1000..si un pic..maxim) 🙂

    Acum cativa ani..iti radeau in nas daca le propuneai o colaborare( deci sa imparti) in care comisionul era multe multe K!

    1. @Cornel Balan
      Pentru cei care nu cunosc,va confirm si eu ca domnul sus-mentionat are un proces pe rol cu Euroest. Faptul ca,recunoaste ce scriu eu pe aici ma determina sa-l felicit ca are puterea sa recunoasca lucruri despre care altii cred ca sunt doar povesti.BRAVO TIE MAESTRE!

  4. Miron Alin
    22 martie 2010

    Bravo! A-ti abordat un subiect care intradevar merita toata atentia. Vor trebui toti cei care lucreaza in imobiliare, sa inteleaga ca daca nu investesti timp, bani, pasiune si multa, multa, multa munca in imobiliare nu vor reusi sa faca nimic. A trecut vremea in care investeai 5 lei intr-un anunt in ziar, 3 lei pe un bilet de autobuz si lu-ai un comision de 1500 de euro sau mai mult. Sincer, cred ca vor disparea tot mai multe agentii si agenti de pe piata, se va alege „graul de neghina” iar acest lucru este unul pozitiv. Vor ramane pe piata doar cei care stiu ce au de facut si care stiu sa-si respecte meseria. Asa ca, va doresc la toti cei care lucreaza in imobiliare: Spor la munca.

    1. @Miron Alin
      „Spor la munca”!!! Pe unii,mai bine ii injura-i de mama ca se simteau mai bine! MUNCA E GREA ALINE!

  5. liviu m
    22 martie 2010

    Iar in centrul acestei noi lumi imobiliare, va trona CLIENTUL.
    Si nu prin ceea ce-i putem vinde noi, ci prin ceea ce putem noi face pentru el.

    1. @liviu m
      Gresit!…In noua lume imobiliara va trona PROFESIONISTUL!

  6. eusitu
    22 martie 2010

    Ce demagogie ieftina! Si ce rai sint muncitorii! Te lauzi ca ai fost pe alte continente. Ia spune cit e platit un muncitor in Europa occidentala sau in american de nord? Si citi ai vazut prin vizitele tale ca munceasc in weekend?

    Pina la urma faptul ca tu te-ai angajat la termene pe care nu le poti respecta e doar greseala ta si nu a muncitorilor.

    Semnat:cineva care nu se pricepe la afaceri (mioritice).

    1. @eusitu
      Ramai cu tine!..Eu merg mai departe,pe plaiurile mioritice.Cand o sa castigi tu minim 1.000 euro/zi nelucratoare,numai din afacerea aia in care „nu m-am incadrat in timp”,mai stam de vorba.Pana atunci,PA!

  7. RoCoCo
    22 martie 2010

    Da, un articol reusit, felicitari, o lectie importanta, pentru cine e in stare s-o inteleaga. Pentru cine nu… ma astept la comentarii pur subiective si lipsite de substanta, pentru care am atribute nu tocmai fericite.

    Viitorul suna bine intr-adevar, piata va deveni un „teren de razboi” extrem de dur, iar cine stie sa citesca acest articol, realizeaza ca domeniul asta nu-i pentru soldati, oricata experienta ar avea. Aici nu au loc decat cei cu adevarata coloana vertebrala. Celorlalti le urez o moarte lenta si placuta desi stim ca nu va fi asa. Problema e ca odata cu zbaterea lor de pe urma, agata si trag de timp, de timpul tuturor.
    Acum ce sper este sa putem schimba armele . Deocamdata vad inca lupte cu jungherul lui Manea sau fasaituri de luneta. Haosul inca va mai dainui. Dar in haosul acesta , cel/cei care vor incepe sa puna ordine vor fi cei mai castigati. Nu am sa detaliez explicatia asta vaga si oarecum iresponsabila. Cine vrea sa inteleaga, va intelege.

    Mie tata mi-a spus cand am venit in Bucuresti: „….sa muncesti mult , oricum viata e o mare negociere. Greul sau usorul sunt total relative, ca si frumosul sau uratul. Ce conteaza insa este sa faci lucrul cu suflet, cu responsabilitate, cu placere si iti garantez ca nu-ti va fi greu , oricat de mult. ”

    Plus de asta americanii au o vorba : ” Keep doing a great job, and the money will come! ”

    Avand astea in cap, sit back, relax, take a deep breath, think (neaparat think) and go for it.

    Ne urez succes si mi-as dori ca profesionismul sa se vada, deocamdata inca e haos. Cine stie sa profite de haos, va profita, cine nu …nu are decat sa se planga in continuare pana facem ordine.

    Si as insista cu un citat di Seneca, preferat mie :
    ” Norocul se intampla cand pregatirea intalneste oportinutatea ”

    Mult noroc

    1. @RoCoCo
      MULTUMESC SI SUCCES SI TIE IN ARHITECTURA! Urmeaza sfaturile tatalui si vei reusi.

  8. Miron Alin
    22 martie 2010

    @eusitu
    Stii de ce nu muncesc cei din occident in weekend?
    Pentru ca au muncit generatiile din spate, cum altfel crezi ca au ajuns acolo unde sunt? Ai idee cati americani au murit istoviti pe santierele patriei lor? Multi, foarte multi, si nu am auzit pe cineva sa se planga.
    Noi avem mult de recuperat pentru a ajunge la nivelul lor, iar acest lucru inseamna munca, munca, munca… in toate domeniile.

    1. @Miron Alin
      Ce crezi ca e „eusitu” in Canada? Un numar,cu pasaport canadian.. Asta si-a dorit, asta are!

  9. Cornel Balan
    22 martie 2010

    @ 3
    Dragos, am fost acolo, deci as fi ipocrit sa nu recunosc ce ai zis si cata dreptate ai avut!!!

    Ai zis multe chestiuni dealungul timpului unele foarte bune altele mai putin bune!
    Am retinut doar ce am considerat ca-mi poate fi de folos!
    Si cand… ai dreptate..ai dreptate….si o sa achiesez cu placere.
    Cand NU.ai avut dreptate…mi-am rezervat (si imi rezerv) dreptul de a avea propriile opini..si stii foarte bine .. ca nimic si nimeni nu ma poate opri, ca doar nu mai am nimic de pierdut in acesta viata.

    Despre..”proces”..nu stiu la cine te-ai referit sincer..cred ca nu la mine.
    Daca era referitor la mine ..in cel mai rau caz era/este/va fi un „proces de constiinta”.
    Oricum nu este tema postului…acesta discutie…si nu cred ca intereseaza pe nimeni. Daca insisti..sa aduci la nivel public ceva ..nu am nici-o problema..

    INSA sunt convins ca ai chestiuni mult mai importante de comunicat..si de facut..

    Si pt toti care te considera..”altfel” ..sau au o parere sau alta despre mine sau despre tine…DA, ..eu pot spune ca Euroest a fost o scoala foarte dura in ceea ce privesc imobiliarele!

    Eu unul am supravietuit cu succes..la fel cum am supravietuit si in scoala lu” POP…si ala altora inainte…la fel cum supravietuiesc si performez si in PIATA acum..

    Asa cum am mai zis zis..in afacerea asta nu suntem „la scoala de maicute”….TREBUIE SA NE ASUMAM RESPONSABILITATI SI RISCURI SI SA NE DUCEM CRUCEA PANA LA CAPAT.

  10. Dan
    22 martie 2010

    Vorbim despre eficienta muncii si motivarea ei la angajati si angajatori?! Asta e nebunie totala in romania si se poate discuta pina la infinit. Nici angajatul nu stie sa munceasca dar nici angajatorul nu are habar de cum sa motiveze, sorteze, ghideze angajatul (vorbesc de marea majoritate, specific ca nu toti sint asa, sint destui care stiu sa munceasca si muncesc pe brinci si sint si patroni care stiu sa-si motiveze angajatii si sa-si formeze echipe competitive).
    Problema este ca au venit companii straine puse pe capatuiala totala si mina in mina cu mafia politica au continuat o catastrofa preluata din comunism: noi ne facem ca muncim, voi va faceti ca ne platiti. (nu toti dar marea majoritate)
    Cit priveste lenea angajatului roman … in occident sintem vazuti ca unii dintre cei mai harnici, capabili si mai putini circotasi muncitori!!!

    1. @Dan
      Ar fi multe de discutat,ai dreptate! Importanta ramane reactia oamenilor la schimbare,fie in sens pozitiv,dar mai ales negativ.

  11. Dan
    22 martie 2010

    @ Miron Alin,
    ai idee citi romani au murit la canal sau in alte lagare comuniste de munca fortata din ro sau siberia????!!!!!!
    Tu faci o confuzie enorma intre reconstructia unei tari si sistemele mafiot-politice, interene si/sau externe care o conduc cu un anumit scop. O tara tinuta intr-un sistem legislativ confuz si birocratic permite furtul cu o eficienta maxima a banilor nostrii, pentru care am muncit, de la buget.
    La ce sa dau bani la buget daca vad ca se fura fara nici cea mai mica nerusinare posibila, pe fata … de aici pleaca toata dementa angajat-angajator-stat atit privat cit si bugetar … extrapolarile le poti face singur.

  12. Cornel Balan
    22 martie 2010

    @ DAN
    Vezi ca ai probleme cu acel „i” care e „i din a” in anumite situatii de obicei la inceputul cuvantului!
    Si..”marea majoritate” =”marea mare parte din..ceva”..
    In rest corect..:)
    No offence..:)

  13. Dan
    22 martie 2010

    Cornel, scriu cu i din i, nu cu i din a … asa am invatat, nu mai stau acum sa ma „corectez” in noul „spirit” cu i din a … sint-sunt etc., mai gresesc si eu 🙂

  14. Cornel Balan
    22 martie 2010

    @ DAN
    no problem..:) nici eu nu sunt de accord cu toate normele gramaticale:)
    Dar ca sa evit orice comentarii incerc sa le aplic..asa cat pot.:)

    No offence:)

  15. Miron Alin
    22 martie 2010

    @Dan
    Eu ma refeream la cei care au muncit de buna voie, nu la cei care au fost obligati.
    Ideea mea era ca, daca nu vom invata cu totii sa facem sacrificii nu vom ajunge departe. Crede-ma ca stiu ce a insemnat munca la canal sau Siberia, dar daca vom cadea in nepasare si vom spune ca nu putem face nimic, atunci ne meritam soarta. Nu sunt nebun sa cred ca se vor schimba lucrurile spre bine in scurt timp, dar pot fi macar optimist si sa incerc sa schimb ceea ce pot. Peste ani macar voi putea spune ca am incercat.

  16. Exceptional articolul. Vorba lui Alex, mai cititi-l o data, de doua ori…
    Dragos, mi-au placut toate articolele tale, dar asta este pe departe cel mai bun. O radiografie exacta a pozitiei in care ne aflam si a traiectoriei pe care o vom lua…
    Si de ce zic recititi-l? Pai, va spun imediat. Eu si Liviu facturam cateva mii de euro pentru a expune mai amanuntit unei firme ceea ce Dragos v-a scris voua aici gratis. Pacat ca 99% din voi nu veti intelege nimic. Sau, norocul lui Dragos, al meu si al lui Liviu?… 😀
    Pentru cine are impresia ca bat campii, sau doreste sa-i detaliez, sunt dispus, dar maine seara, si am sa va si motivez atunci de ce.

  17. Dan
    22 martie 2010

    Miron Alin,
    inteleg ce spui, pe mine ma zgirie pe creier treaba cu „romanii sint o natie de putori” iar altii (precum americanii) au muncit pe brinci … 3 milioane de romani fac sacrificii enorme in clipa asta si muncesc pe brinci in strainatate, adaugam si romanii capiati de munca de acasa si ne schimbam parerea total in privinta asta.
    Am ajuns o natie fara coloana vertebrala, fara cultura financiara elementara si mai ales in deplina incultura a muncii, indusa cu scop de catre niste cotropitori in prima faza si continuata de mafioti autohtoni. Un simplu exemplu de spalare de creiere: 99% din romani pina anul trecut au visat la specula imobiliara intretinuta de sistemul mafiot-bancar, specula este in antiteza cu munca …
    In tara asta s-a format un adevarat curent cultural al banilor nemunciti, nemunca este la loc de cinste, a muncii echivaleaza cu a fi prost, exemplele nu exista la nivel mediatic … toti bogatii mediatici ai romaniei la ora actuala sint minjiti cu „rahat” (turcesc) din cap pina-n picioare, despre sistemul politic nici nu mai vorbesc ca e inutil, toti se lauda cum i-au prostit pe altii si ce metode au aplicat … iar pestele asta se impute tot timpul de la cap, nu de la coada.

    Americanii s-au „inaltat” printr-o combinatie intre tilharie, furt, specula si ceva munca … o luam de la indieni si terminam cu renumita „autostrada” bechtel … astia sint ultimul model posibil de munca. Mai bine nemtii, japonezii … dar pt asta trebuie ca tara sa crape de tot si sa pornim de la zero !!!

  18. Dan
    22 martie 2010

    Dragos, reactia o sa fie in aceeasi directie cu planul de iesire din criza al guvernului. Cind vezi niste incompetenti bulversati care fac un haos total in economie si mai si fura ca niste apucati, cum crezi ca o sa reactioneze angajatii !!!
    Eu unul am ramas cu gura cascata la treaba cu 500 milioane euro pt un jaf de site … asta-i cel mai tare furt, prin tupeu, din buget in toti cei 20 de ani.

    1. @Dan
      Pe mine nu ma intereseaza DELOC ce face Guvernul,ma intereseaza doar CE FAC EU!…Nu astept ajutor de la nimeni,in afara membrilor familiei mele.

  19. Dan
    22 martie 2010

    Vali, „citeva mii de euro” …. valeuuu scump rau

  20. Cornel Balan
    22 martie 2010

    @ Dan…
    O sa te „sinucida” o masina pe strada daca vorbesti de „speculatori”
    Draga DANE..se cheama ..omuleti de afaceri..investitori vizionari…etc etc…sau norocosi..

    Am cunoscut si eu unul de curand…un pusti pe la 24 de ani…semianalfabet…caruia ii lasase bunica si stabunica si matusa.. mostenire ..cam 5 munti/sealuri..pe la Bran-Sirnea…
    Astia sunt cei mai..nevinovati!!..

    Despre restul numai de bine:)

  21. Dane, cateva mii de euro IN MOMENTUL in care tu deja ai bagat in buzunar inca de cateva ori pe atat. Am uitat sa spun ca eu nu vand vorbe, ci solutii…

  22. Dan
    22 martie 2010

    Cornel, astia se sinucid acum in plin faliment

    Vali, glumeam

  23. Ion Catutoiu
    23 martie 2010

    @autor

    felicitari pentru articol, si pentru ideea „primului(ultimului) dolar”!

    spor la treaba!

    1. @Ion Catunoiu
      Multumesc! Succes si tie!

  24. eusitu
    23 martie 2010

    @6 Pentru Dragoteanu:
    Chiar daca nu-mi place sa dau detalii despre mine voi face o exceptie. Ia fa un calcul cit inseamna 1.25% din $335000. Atita e partea mea la tranzactia inchisa duminica. Si pentru suma asta nu a trebuit sa faca munca de santier sa si tine.

    1. @eusitu
      FELICITARI! Eu in articol nu vorbeam neaparat despre bani,doar despre PRINCIPII!

  25. eusitu
    23 martie 2010

    @8

    Canadienii nu lucreaza pe santiere in weekend pentru ca trebuie sa-i platesti minim 150% ca asa e legea. Dar la suma asta nu e sigur ca-ti vor veni la munca asa ca ajungi sa platesti aproape dublu.
    Cit cer: Pai un instalator autorizat are tariful de la $80 in sus! La fel orice muncitor autorizat fie ca e electrician, timplar, HVAC, sau roofer. Sa-ti aduca excavatorul si sa-l duca inapoi inseamna $800 asta fara sa sape macar 1 cm. Inginerul cere minim $250/ora.
    Culmea e ca cu toate preturile astea in Canada pretul mediu construit e de $200 sqft adica $2000 metrul patrat sau 1500 euro metrul patrat. Nu-i asa ca e un miracol cum pretul metrului patrat in Canada e identic cu cel din Romania in conditiile in care muncitorul canadian costa de 10 ori mai mult decit cel roman?

    1. @EUSITU
      Ai drepatate!..Miracolul vine de la rasarit si te termina la apus! IN FIECARE ZI,zi de zi!

  26. eusitu
    23 martie 2010

    Pentru dragos referitor la comentariul de la @8: Credeam ai inteles ceva din vizita cu care te lauzi ca ai facut-o in Canada. Insa incep sa am impresia ca ori nu ai ajuns in Canada ori nu ai inteles nimic din ce ai vazut.

    Si nu uita ca si tu esti doar un numar cu pasaport romanesc care trebuie sa stea la coada in fata ambasadelor pentru a calatori in lume.
    Ca un sfat: E vremea sa iti cauti un shrink sa te ajute sa scapi de complexele de inferioritate care te macina.

    1. @eusitu
      Tinere,imi jignesc inteligenta daca incep cu tine o polemica despre…care/cat a calatorit in lumea asta?! Cinste tie ca nu stai la coada!

  27. anonim
    23 martie 2010

    Piata imobiliara va fii neagra, cu tente de gri daca mai tine criza vreo un an. Doamne ajuta

  28. anonim
    23 martie 2010

    Nu vreau sa fiu rautacios, dar chiar nimeni din domeniul imobiliar nu vede realitatea ca nu exista bani.Daca statul a ajuns la fundul sacului, credeti ca populatia care de abia isi mai poate tine un loc de munca , vor avea bani sau sa se incadreze la vreun credit, e dorinta dar nu e putinta. Restul cu relansarea creditarii sunt vorbe goale si se va observa in 2-3 luni ca relaxarea creditarii e un esec.
    Problema cea mare se datoreaza faptului ca multi au cumparat sus si acum isi fac iluzii ca o sa-si mai scoata din paguba, in general se lamuresc ei cand vor vedea cat li se ofera pe respectivul imobil…

    1. @anonim
      Adevarul doare si supara multe persoane. Cei mai fericiti sunt politicienii,care stiu realitatea,dar vorbesc despre o lume virtuala.

  29. liviu m
    23 martie 2010

    @5 – Dragos, tu imi spui ca am gresit, eu spun ca am si eu dreptatea mea. Sau cum ar spune rabinul „si tu ai dreptate…si tu ai dreptate!”
    Ce inseamna profesionist? Ba nu, ce inseamna profesionist in imbiliare?! Un tip care stie cum, ce, in ce fel, in cat timp, cu ce costuri, cu ce implicatii se rezolva o tranzactie imobiliara in interesul Clientului!?

    1. @liviu m
      Hai sa te invat ceva serios in imobiliare….Pentru mine,o tranzactie imobiliara TREBUIE SA FIE CONDUSA DE UN PROFESIONIST,care poate sa aiba statutul de agent/consultant imobiliar. Restul sunt detalii si,totusi,cel mai important este faptul ca un client serios ”miroase” un
      profesionist adevarat din domeniul imobiliar,direct de la prima intilnire,fata in fata! Daca lasi un client cu bani sa te conduca in domeniul in care tu esti tare,risti sa pregatesti pentru el o afacere buna in care tu ai fost un sfatuitor bun,PE GRATIS!

  30. liviu m
    23 martie 2010

    Ai dreptate. Dar eu incerc sa fac astfel:
    1. sunt profesionist si ma intalnesc cu clientul pentru a-i prezenta serviciile mele si ce pot face eu pentru el.
    2. daca l-am convins, atunci treba se semnam un contract, astfel incat sa nu muncesc gratis. Nu ca nu as fi facut-o niciodata pana acum, slava Domnului, dar m-am invatat minte. Prefer acu’ sa am 2-3-4 clienti cu contract decat 20 de „prieteni” simpatici si las ca vedem noi cum facem la sfarsit. „Ai incredere, sunt om serios ce naiba”. Cunosc.

  31. Miron Alin
    23 martie 2010

    @liviu m
    Oricate contracte ai avea tu cu un client, daca el te simte ca esti slab sau pierzi controlul situatiei, te face de o sa vorbesti singur. Si mai sunt unii carora le place sa primeasca servicii imobiliare gratis, cu acestia am o mare placere sa ma intalnesc prin tribunale. Oricum ar fi ajungem la aceeasi concluzie, ca nu avem legi clare, ca agentiile imobiliare au o imagine proasta(in general), ca sunt in continuare multi agenti prost pregatiti, etc. Solutii sunt, dar mai dureaza.

  32. liviu m
    23 martie 2010

    @Miron Alin
    Serios vorbesc acum, din 2008 de cand ma ocup de servicii imobiliare, adica de cand am licenta de broker de imobiliare (si pana in 2008 am avut legatura cu imobiliarele, dar din alt unghi, cel al constructiilor), recunosc ca o perioada am lucrat ba cu contracte, ba ma bazam pe cuvantul clientului. Ei, de cand a dat criza peste noi, am zis, frate nu mai pot pierde timp si bani pe povestile oricui. Am zis, uite asta sunt eu, stiu asta sau asta, pot face pentru tine aia si aia. Stii care e problema cu adevarat? Ca mai sunt inca multi brokeri si/sau agenti in piata care lucreaza neprofesionist, iar clientii carora nu le place sa incheie un contract…au la cine „apela”!

  33. Ciorita Vasile
    23 martie 2010

    Buna seara,

    Eu cred ca dupa criza asta vor ramine in imobiliare cei seriosi si profesionisti si care se pot adapta la orice piata.

  34. Boom-ul imobiliar a creat multi monstri, e adevarat. Oameni veniti parca de nicaieri si imbogatiti, din intamplare, fara efort. Dar la fel de adevarat este ca exista printre ei si oameni de buna calitate. Eu am intalnit cativa.
    Din fericire piata imobiliara trece printr-un proces dur de curatire. Din pacate nu pier in acest foc doar cei care nu au facut destul ca sa merite sa continuie.
    Munca este de atata vreme legata de notiunea de om incat a devenit asemenea unui organ pe care daca nu il mai folosesti se atrofiaza.
    Sunt printre noi multi oameni cu organul muncii atrofiat; unii au ales aceasta cale, altora nu l-i s-a oferit inca o sansa. Iar eu pe astia din urma nu i-as masura la fel.

    1. @Stii bancul ala: nu se mai scoala ea,dar ce frumos atarna! Nu tine Antonio,aici vorbim de lucruri vizibile cu ochiul liber,aia cu bancul,sta in chiloti.

  35. rococo
    24 martie 2010

    Criza e foarte sanatoasa erau mai multe agentii decat apartamente de vanzare. Este firesc sa mai dea si faliment unele atata timp cat nu stiau altceva decat sa dea anunturi false si sa tina la pret, cine vrea sa vanda intelege ca trebuie sa aive volum de vanzari si nu sa stea cate 2-3 ani cu cate un anunt obosit de 2 camere semidecomandate la pret de 3 decomandate

  36. Liviu F
    24 martie 2010

    Seara buna,

    Stati linistiti ca „samsarii” nu vor disparea curand, inca se mai agata de un cadastru si de un pacalici de proprietar care incearca ultimul tren care deja nu se mai vede de mult prin gara. Apropo chiar ieri eram in com.Berceni unde n-am mai trecut de ceva vreme si ce sa vezi „samsarii” alergau un biet agent de la poarta primariei care saracul incerca sa-si castige painea.

    Referitor la comm respectiv nu cantitate ci’ calitatea conteaza .
    Dragos Dragoteanu
    22 March 2010 :: 14:04 pm

  37. funky
    25 martie 2010

    @antonio zarnescu. Antonio, am avut placerea de a negocia cindva cind lucrai la IMPACT o casa. Pina la urma n-am facut tranzactia in principal datorita Impact. Intrebare : cit era marja de profit (real – teren inclusiv) a IMPACT sa zicem acum 7 ani si la cit s-a ajuns acum 3 aci (sa zicem la ansamblul Junior sau greenfield) ? asta ptr. cultura mea generala.

  38. un oarecare
    25 martie 2010

    inafara de principii exista si o realitate a cifrelor si mai ales una si mai subtila a unei echitati care ii revine agentului imobiliar. Pentru a desfasura o asemenea activitate este nevoie de o anume investitie atat in logistica cat in publicitate de orice fel. Suma rezultata pentru acel serviciu de ar trebui sa acopere munca depusa si toate costurile aferente. Problema apare atunci cand nu au disparut toate plosnitele si nu au ramas oamenii care au un anume standard. Practica agentilor imobiliari era sa evalueze capacitata financiara a clientilor, cerintele proprietarilor si unde exista un plus mergea la proprietar si ii spunea daca obtin atata plusul in facem 50-50%? De aceea s-a creat o criza de incredere in notiunea de agent imobiliar. Mai erau practicile in care agentii isi furau comisionul. Daca mergem in acest spirit cativa se vor imbogati pe termen scurt insa vor bloca toata piata cum s-a intamplat pana acuma.
    Insa e nevoie de mult mai multe reglementari si informatii cum ar fi afisarea publica a preturilor tranzactiilor din zona respectiva, o suma de informatii cat mai complete care sa includa si gradul de uzura sau minusuri dar si plusuri ale imobilelor in discutie si tot asa, pentru ca ulterior clientul sa aiba o imagine fidela si reala. Insa principiile enuntate sunt corecte la fel ca si modul de lucru. E valabil pt toata Romania. Ganditi-va ca Dupa razboi Germania e fost in mare parte distrusa de bombardamente. Inntr-un numar destul de mic de ani au recladit-o comparativ cu pagubele. Cate domenii din Romania nu s-ar ridica daca s-ar aplica aceleasi metode ca si in germana post razboi, incepand cu agricultura?

    1. @Martin Ciprian – un oarecare
      Aveti dreptate in principiu…Sunt multe de discutat pe tema asta.

  39. Cornel Balan
    25 martie 2010

    @ funky

    Mai bine ma intrebai pe mine:)

    Antonio era cu .marketingul:)…nu se ocupa cu vanzarile sau P.M.
    Eu..eram cu munca de jos:)) Santier, caramizi+cifre:)
    Adica ala care avea grija de casa ta si iti lua si banu la final..:)

    Insa ce te interesaza pe tine profitul? 🙂
    E ca si cum ai intreba de cate ori se culca x cu y pana fac un copil!

    Asa-i romanul! Se uita in ograda altuia!!

    MAMA CE NENOROCIT! Uite cat castiga!!

    Allo…TREZIREA!! Nu mai suntem in socialism!
    Toata lumea vrea profit!

    Profitul IMPACT ERA DE 0% SAU 1000% . Acum esti mai satisfacut??

    Stii cati „clienti” carora „le cantau greierii in buzunare” am cunoscut eu?
    Daia care..se duc apoi acasa..si se lauda…” Bah..am vrut sa-mi iau vila..colo sau apa colo..dar..nu nu..niste nenorociti!!”..
    Si ai multumirea sufletesCA CA 🙂 daia nu ai tu vila ca sunt aia nenorociti!!

    Nici eu nu am x6 alb..pt ca ai de la bavaria..sunt nenorociti nene!!
    In rest..IMI LUAM X6..asa la pas…ca pe seminte:)

  40. @funky In acest caz ma bucur de reintalnire. Sper sa fi reusit impreuna in acel moment sa facem o evaluare corecta a nevoilor pe care le aveai si tu sa fi luat cea mai buna decizie pentru tine.
    Nu sunt un vanzator care vrea sa vanda cu orice pret, nici nu cred ca pot sa vand orice oricui. Cred insa ca pot sa fac o analiza corecta a nevoilor si sa il indrum pe cel din fata mea catre ceea ce il satisface mai bine. Eu nu cred in preturile formate pornind de la costuri, nu imi plac. Cred doar in preturile formate in conditii de piata, dupa cerere si oferta, in functie de cat de mult valoreaza, in acel moment, produsul pentru cumparatorul care are nevoie de el.
    Sa ma intorc la intrebarea ta, profitul companiei IMPACT nu este un lucru despre care sa iti vorbesc eu, pot sa o faca altii mai bine si mai intemeiat. Ce pot sa iti spun este ca nu consider o atitudine gresita sa iti vinzi produsul la maximum de pret pe care ti-l permite piata. Daca esti suficient de pregatit sa scoti un profit semnificativ din asta, atunci este meritul tau. Nu cunosc nici un caz in care Impact sa fi obligat pe cineva sa semneze vre-un contract de vanzare-cumparare, iar pentru mine asta inseamna ca ambele parti au simtit ca vor castiga din relatia creata. Mai mult, pot sa iti spun ca stiu cazuri de cumparatorii(speculativi) care au ajuns sa obtina doar prin revanzare profituri mult mai mari decat dezvoltatorii imobiliari.
    Fiecare parte isi asuma anumite riscuri, ca dezvoltator poti sa castigi, atunci cand piata urmeaza prezumtiile tale sau sa pierzi, atunci cand nu o face. La fel stau lucrurile si pentru un cumparator.

    PS. @Cornel Balan, m-am ocupat destul de mult timp si de vanzari in IMP asa ca funky poate sa ma abordeze si din aceasta perspectiva.

  41. funky -
    26 martie 2010

    @cornel si antonio. Bai dom’ conel eu l-am intrebat pe antonio in mod civilizat si mi-a raspuns cotito-civilizat. Mestere in plus mi-am luat casa (de 1000 de ori mai buna decit facuta de impact) si mai ieftina. Vecinii mei de complex au ‘casi’ facute de impact si le cade tancuiala in cap. Chestia cu profitul maxim o inteleg mai bine decit tine dragule, numa’ ca din cite vad eu celebra firma impact nu prea mai vinde mare lucru – vezi profitul care se apropie vertiginos de zero si datoriile ‘generoase’ pe care poate le vor rescadenta. nu crezi c-au fost timpiti cind n-au vindut sub pretul pietei acum 3 ani cind scadeau vinzarile ? ce zici ? Stii cind au disparut clientii : in momentul in care practic ati dublat preturile – exp o casa de la 145.000 pe la 300.000. asta inseamna ca ati facut 2 ani profituri nesimtite si nesustenabile dupa aia 2 ani ati luat-o in ‘mana’. cred ca per total ieseati mult mai bine daca faceati profituri decente si sustenabile.

  42. mahchind
    26 martie 2010

    Simplu: cum ar trebui sa arate. Doar nu va imaginati ca ce s-a intamplat pana acum in scurta si tumultoasa istorie a imobiliarelor mioritice e vreun etalon. Am avut multi de castigat, unii mai putin, altii mai mult, altii nepermis de mult fiecare dupa inspiratie, educatie, tupeu, etc. Unii s-au oprit la timp, altii au avut nerozia sa creada ca nu va avea sfarsit (!!!!!?) si s-au prabusit fara sanse de scapare, et c. De muncit se muncea si inainte si duminica si in sarbatori, asta nu e neaparat o problema. A fost si va mai fi in schimb o foarte mare problema (daca nu se va reglementa intr-un fel) tot talmes balmesul asta de agenti, intermediari, samsari, dezvoltatori, investitori, consultanti ca asa cum ii sta bine romanului fiecare e cate un pic din toate astea si in restul zilei primar, secretar, veterinar, administrator de firma de ocazie, preot (da, nu va mirati…), fotbalist, functionar sau vanzatoare la buticul (sic) din centru. Rezultatul? Clientul/beneficiar sta si se uita la toti ca la animalele de la un zoo in reorganizare, fara placutele de identificare incercand sa-si dea seama carei specii apartine fiecare dupa cat e de fioros. Daca spui ca esti agent esti privit cu suspiciune drept cineva care ia 3% degeaba si mai si mareste artificial pretul imobilului ca sa-si „scoata comisionul”, daca esti dezvoltator esti tepar, daca esti investitor speli bani, consultantul e cantitate neglijabila, samsarul e intermediar si intermediarul poate fi orice ca deja nu mai conteaza pentru nimeni. Nu stiu daca suntem sau nu egali, dar in optica unora credeti-ma ca facem parte toti din acelasi film. Daca aceasta criza ne-ar aduce fiecaruia locul pe care il meritam in ochii celor care conteaza cu adevarat, am putea spune ca n-am trecut prin flacarile iadului in toate aceste luni fara sa intelegem nimic.

    1. @Anca-mahchind
      Nu sunt de acord in totalitate cu ce ai scris!…Eu,am o varianta SOC pe care o aplic INTOTDEAUNA SI INSTANTANEU celor care cred ca sunt pres in fata lor!

  43. @funky Cred ca vanzarile tuturor dezvoltatorilor au scazut din cauze independente de modul de formare al pretului de vanzare. Altfel, orice dezvoltator isi face calcule si studiaza concurenta facand mereu tot posibilul sa se pastreze in piata; tinand cont de pozitionarea produsului sau vis-a-vis, mai intai, de locatie, de termen de predare si apoi de beneficii.
    In trecut, daca preturile au crescut inseamna ca au existat oameni care sa considere ca la acel moment produsul valora acel pret. Cred ca esti constient ca nu se putea face atunci de catre nici un dezvoltator o intelegere future cu „universul de potentiali/clienti” astfel incat sa creeze o oferta de genul: eu va vand astazi, cand piata permite mai mult, la preturi cu 25% sub pretul actual al pietei si voi promiteti sa cumparati si in viitor, cand pretul va scadea cu 50%, produsele mele cu 25% peste pretul de atunci al pietei. Daca asta intelegi prin a armoniza profitul spre o medie anuala.
    In concluzie, de fiecare data trebuie sa vinzi la pretul dictat de trendul de moment al pietei si totodata sa incerci sa citesti cat mai exact viitorul, mai apropiat sau mai indepartat. Cand castigi e totul frumos, dar atunci cand cifrele nu iti mai ies, ai de ales intre a deveni mai performant sau a murii. Eu nu cunosc nici un om care sa fi prevazut amploarea aceastei crize cu un inainte sa vina si poate e si asta un raspuns.

    ps. ma bucur pentru tine ca ti-ai cumparat o casa cu cel putin 19% mai ieftina.

  44. Dragos ,
    Multumesc pentru bancnota de 100 USD cu aotograf (din 2005 de data asta).
    Inca o mai am…….

    1. @Adrian
      Relaxeaza-te acum,pana la sfirsitul anului o vei schimba! TE „AJUT” EU,fara sa o rascumpar!…

  45. Never.
    Are o valoare mult prea mare.

    1. @adrian marinescu – eurometropola (daca mai exista?!)
      Adisor draga,esti „lihnit” si ‘”hamesit”, imobiliar vorbind ,si o vei schimba ca sa ai ce manca! Cat de curind!

  46. Ciprian
    27 martie 2010

    Va fi dura. SUnt de acord. Din pacate nu cred ca va fi neaparat selecta si profesionista(cel putin nu intr-un procentaj linistitor ca bransa sa nu mai primeasca atat de usor etichete). Ma indoiesc ca sunt multi care au avut de invatat de pe urma a ceea ce a fost. Sunt multi care au ales calea usoara fie ca vorbim de antreprenori/brokeri/dezvoltatori etc. Au ales autoconservarea. La momentul oportun or sa revina cu aceleasi cutume.
    Cat despre bancnota de un dolar m-as bucura foarte mult daca i-ati da dumneavoastra valoare. Asa nu ar fi doar o previziune ci o metoda de educatie „imobiliara”.

    1. @Ciprian
      Criza NICI NU A INCEPUT Ciprian! Asta e noutatea noutatilor pentru multi „antreprenori” imobiliari. Din toamna,te asigur ca multe vedete imobiliare se vor uita la UN DOLAR CU RESPECT!

  47. Cornel Balan
    28 martie 2010

    Acum 5 minute..am urmarit la tv..cum doi sportivi romani de K1 au revenit spectaculos. Pentru ca au asta in sange..si au fost si sunt buni chiar daca unii credeau sau nu..!

    Sincer nu cred in prognoze „ala va muri de foame” ..ala va schimba
    „2 $” sa-si ia paine! De la toamna de la vara de la primavara de la paste de la ziua lui AZOREL va fi rau sau bine!
    In mod normal..cand faci „prorociri” trebuie sa le si argumentezi…in cazul in care nu esti mama Omida!
    Vorbe de genul…criza va face..criza va curata..criza va..va va..suncer eu consider ca sunt VORBE!

    Ce garantie avem ca x sau y care posteaza pe aici si au ocupatii/meserii diverse..nu voi schimba ..o bancnota de 1 leu..sa ia o legatura de pentrunjel si…o juma” de franzela!

    Asa ca mai lasati ghicitul in coji de usturoi…
    Ce va fi va fi..ce nu va fi nu va fi..!

    1. @Cornel Balan
      Tu vorbesti in calitate de ce? Agent imobiliar,antreprenor sau freelancer?

  48. Cornel Balan
    28 martie 2010

    @ Dragos
    Din fericire am reusit sa le acopar pe ambele si sa creeez un echilibru incat „la sfarsitul zilei” sa ies pe o medie pozitiva.

    Daca intr-o linie de activitate criza a lovit mai puternic..vb de vanzari..in alta directie a fost o oportunitate privitor la achizitii.
    Am avut o oportunitate (de achizitie) chiar ieri (si eu muncesc si sambata 🙂 )..dar din lipsa de cash..deocamdata este in stand by..

    Consider ca cel mai mult conteaza balanta finala..
    Eu activand la un nivel micro..am avut sau nu am avut oportunitati…decat la acest nivel.
    Altii probabil au reusit o balansare mai eficace intre diverse activitati..la alte cote.
    Si aici nu ma refer doar la imobiliare ci al o afacere oarecare in orice alt domeniu.

    Daca nu au facut-o…depinde doar de ei si chiar nu vad nici un motiv sa se planga.

    Consider ca adaptabilitatea trebuie sa fie o calitate primordiala astazi.

    Cine va fi inteligent si a facut-o deja..la sfarsit de an..va avea o balanta pozitiva .

  49. Eve
    29 martie 2010

    Dragos,

    Nu pot sa zic decat ca ai o atitudine de invingator pe care am intalnit-o la extrem de putini oameni si pe care incerc sa mi-o insusesc.
    Spune-mi te rog care e metoda SOC pe care o folosesti cand incearca anumite persoane sa te intimideze/discrediteze (sa te faca pres, cum zici tu).

    Merci mult.

    Eve

    1. @Eve
      Sa spunem ca,un client este ca o mireasa frumoasa,dar isterica/nesimtita. Eu,daca se doreste intimidarea/discreditarea mea in fata „nuntasilor”,ii iau trena de la rochie si imi sterg patofii de praf, in vazul tuturor! Apoi, ii compun o melodie,cu dedicatie speciala,pe care o cant personal la microfon,sa ma tina minte! CUM SUNA?

  50. Cosmin
    29 martie 2010

    1. Suză-mi ignoranţa sau neatenţia, dar nu cred că am reţinut de ce fix din toamnă se va înrăutăţi situaţia (pentru cei implicaţi în afaceri imobiliare, printre care nu mă număr).
    2. În legătură cu munca şi implicarea, nu i-aş condamna foarte tare pe angajaţii care nu aleg să facă eforturi deosebite. Un lucru esenţial care ar trebui menţionat şi despre tine şi despre dezvotatorul imobiliar cu care te-ai întâlnit în weekend, este faptul că fiecare din voi lucra pentru el însuşi, la o afacere pe care şi-a clădit-o singur şi în care are toate motivele să se implice. Este normal să te zbaţi şi să faci sacrificii pentru afacerea ta. Nu poţi însă să ai aceleaşi pretenţii de la un angajat. Atunci când lucrezi pentru altcineva eşti motivat în primul rând să obţii nişte beneficii cât mai mari cu eforturi cât mai mici. Succesul afacerii patronului tău te poate interesa indirect, deci în consecinţă mult mai puţin.

    1. @Cosmin
      1. Totul si toate au functionat din inertie pana acum si mai se tira ceva vreme,pana prin toamna. Parerea mea…
      2. Ai dreptate! Singura problema apare cand angajatul vrea sa aibe acelasi statut cu mine si se considera egalul meu!

  51. @funky:
    Stii ca era o vreme cand era zi de zi coada la Impact la sediul de pe bd. Expozitiei, chiar de la iesirea din lift. In conditiile acestea daca ai fi fost in locul lor ce ai fi facut, ai fi redus preturile?

  52. florin andrei
    3 aprilie 2010

    @marinescu (adrian)

    Pastreaza bacnota cu sfintenie omule ca daca se adeveresc prevestirile si ne asteapta o toamna lunga si o iarna grea s-ar putea sa aiba nevoie Columbeanca ta de operatie estetica de schimbare a flecurilor de la pantofi. Poate mai pastreaza mititica si camasuta rosie de care-si amintea de fiecare data cu lacrimi in ochisori, si in care transpirase prin autobuze cu punga de snack-uri in manuta la inceputul carierei de agent imobiliar si viitor manager partner. Citat dintr-o sedinta saptamanala la sediul firmei cu nume jumatate de la Nasu” Dragoteanu, asa cum i-i sta bine oricarui cre[s]tin,Euro si cealalta jumatate Metropola de la fratiorul mai inteligent.

    Toti trebuie sa ne platim facturile in fata lui Dumnezeu pe lumea asta. Din lipsa de probe elocvente raiul si iadul sunt inca lumi imaginare.
    Ceea ce-si face omul cu palmuta lui se numeste in termeni literari masturbare. Romaneste ___ stim noi. Daca o faci acasa la tine in baie, treaba ta nu te stie nimeni, dar daca e cu public te-ai ars. Ai ajuns de rasul satului.
    Se mai intampla cand te trezesti vorbind atunci cand e timpul sa taci si sa te duci la spovedit.
    Putina rusinica !

    Sa te ajute Domnul sa-ti gasesti liniste sufleteasca si decenta de a recunoaste ca esti invins si depasit de evenimente. Ti-au luat-o si prostii inainte. Si puteai ajunge departe.

    Iar voua tuturor moderator, cititori, posteri, prieteni si dusmani va doresc Paste Fericit si multe realizari. Si nu uitati sa zambiti. Toamna e inca departe 🙂 🙂 🙂

    1. @florin andrei
      Tinere,daca ai ceva de impartit cu fratii „m”,te rog frumos abordeaza-i direct si sa incercam sa nu transformam blogul meu intr-o scena de lupta cu niste persoane care pentru mine nu mai exista de mult! Lasa-i si tu linistiti ca vor primi de la viata exact ce merita. Iti recomand sa nu-ti irosesti energia si timpul pe lucruri si oameni care nu se pot schimba! Fratii respectivi se incadreaza perfect in aceasta categorie.

  53. Ion Pribeagu
    9 aprilie 2010

    Toti cei care va dati din occident, america etc ori va bagati singuri in seama ori nu stiti unde sunteti – ori…aici Dragos spune ca a lucrat el in acel weekend…tot asa toti americanii si occidentali patroni muncesc zi si noapte dar voi astia de pe margine nu stiti pentru ca sunteti temporar angajati de un patron fie ea firma mare sau mica si un sut in partea dorsala va veni mai devreme sau mai tarziu daca….

    In alta idee voi aia de prin cele west euro sau america spuneti cat castigati dar nu cat cdheltuiti ca sa traiti ca sobolanii (cu mici exceptii) sau inglodati in credite…..asa ca dragi romani de peste TOT puneti capul sau bratele la munca pe saturate daca vreti sa traiti cat de cat omeneste ca vin timpuri si mai grele oriunde a-ti FI nimic nu vine nici usor nici gratis

  54. Razvan Calita
    10 aprilie 2010

    Buna Dragos si vreau sa te felicit pentru acest articol
    Eu port aceea bacnota cu mine tot timpul in portofel. Aceea sedinta mi-a ramas intiparita in minte, iar acea bacnota este un mijloc de motivare pentru mine.
    Mult succes in continuare.

  55. Mihaela
    16 aprilie 2010

    Din lipsa de timp, am parcurs printre randuri multimea de comentarii de pe acest blog. Am ramasa surprinsa de densitatea cuvintelor: munca, vedete imobiliare, ,, apocalipsa imobiliara,, Sunt mai mult decat convinsa ca munca nu este pentru orcine si sunt tot la fel de convinsa ca cel ce munceste cu adevarat nu are timp de dat replici si zeci de comentarii uneori ridicole. Este extrem de usor sa stai pe un piedestal si sa propovaduiesti.
    Semneaza un actual agent imobiliar care s-a dat jos de pe piedestal in timp util si tranzactioneaza intr-o piata tragica exact asa cum o descrie dl Dragoteanu.
    PS: Daca astepti sa te loveasca marea tranzactie in cap ( sa dai lovitura) stai in fata calculatorului si butonezi. Daca realizezi ca lucrurile mari sunt facute din lucruri marunte, te adaptezi. MM

    1. @Mihaela
      Saptamana viitoare o sa posteze pe Imopedia mesajul meu si apoi te rog sa comentezi mai mult.Multumesc!

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *