Impactul informatiilor imobiliare

19 aprilie 2010 4 minute
Distribuie

Informatia inseamna putere. Astazi, a detine informatii inaintea altora, inseamna mai mult decat putere, inseamna bani multi, influenta, valoare. Totul porneste de la o simpla informatie. Dar, cum se manifesta informatia in imobiliare. Raspunsul meu e clar: la fel ca in oricare alt domeniu!… Exact ca intr-un razboi in care castiga cel mai bun, cel mai bine informat, cel care stie si poate sa profite de o anumita informatie. Problema e alta: cum ajungi sa ai informatii? Aici lucrurile se diversifica si tin de mediu/anturaj, bani, relatii, discretie, pozitie sociala sau “omul potrivit la locul potrivit” etc. Cand ai posibilitatea sa faci rost de informatii sau le detii si nu le folosesti la timp, pe tine scrie imbecil!

Hai sa incercam cateva studii de caz, care pot sa dea o vaga idee unora si dureri de cap altora:

1. Acum 10 ani, am aflat despre o informatie din domeniul imobiliar. Ulterior a devenit publica. Prea tarziu pentru altii! Ce am facut atunci? Am verificat informatia respectiva din trei surse diferite, ca sa vad daca e vrajeala sau nu? La Primarie, la concurenta si direct de la… sursa! Toate rezultatele au condus la decizia imediata de a investii intr-un imobil, inainte ca cineva sa inteleaga ce se petrece. Jur!… Cu 2 ore inainte sa semnez la notariat, vanzatorul a fost sunat insistent de altcineva si rugat sa se razgandeasca si sa nu-mi mai vanda mie! “Baietii destepti ” luasera urma aceleiasi informatii, dar eu am fost mai rapid decat ei. Unii nu castiga intr-o viata un sfert din cat am avut eu norocul sa castig in urmatoarele 3 luni. Asta se numeste simplu: a specula informatia!

2. Acum 5 ani, am aflat o alta super-informatie, de la cineva care nu lucreaza in domeniul imobiliar. M-a dus la sursa, la o persoana la care ajung foarte putini oameni influenti/publici din tara asta. Sa nu credeti ca am facut ceva special pentru asta sau ca eram cineva ca sa fiu primit acolo. Nici vorba! Eram un simplu agent imobiliar, care putea sa aduca un potential client pentru o proprietate de exceptie, de numai… 10 milioane euro! Am luat informatia si m-am gandit cui sa o vand ca sa scot si eu un comision gras dintr-o tranzactie imobiliara adevarata. M-am dus instantaneu la unul dintre cei mai bogati oameni din Romania, care nu apare in niciun Top 300/500/… 1001 de “artisti”! Pana s-a “scarpinat” omul in gandire, pana a dat in studiu oportunitatea au trecut exact 7 zile! Peste o saptamana, dimineata, cand vin la birou, citesc pe prima pagina in ziar ca altcineva a facut tranzactia! Informatia a circulat, iar eu am ratat sansa de a fi agentul imobiliar castigator! Nu m-a inclazit cu nimic ca respectiva afacere s-a facut fara intermediari. Asta se numeste: degeaba ai o informatie daca nu o valorifici la timp!

3. Acum vreo 3 ani, fiind “legat” de numele Euroest, ca patron al firmei, trebuia sa verific ultra-urgent o informatie de baza, vitala pentru mine, pentru o investitie majora. Am contactat imediat o persoana care avea aceeasi informatie, ca si mine, si i-am propus o colaborare. Aveam o singura varianta ca sa fructific ceea ce stiam, dar nu puteam sa actionez singur. Trebuia sa cumpar informatia pentru a bloca accesul altora la ea! Am vorbit cu agentul respectiv, care era patronul altei firme imobiliare si, dupa ce am acceptat comisionul lui nenegociabil, deloc neglijabil, i-am spus doar atat: ”iti dau cat ai cerut cu o singura conditie, daca urmezi strict indicatiile mele si faci numai ce-ti cer eu!” Pentru suma respectiva omul s-a conformat si eu mi-am atins interesul, asa cum imi propusesem. Dar, oare, cati sunt dispusi sa plateasca pentru ceva ce cred ca pot obtine si singuri? Asta se cheama: sa fii dispus sa platesti pentru o informatie ca sa iti atingi un obiectiv!

Impactul informatiilor imobiliare este total. Actioneaza oriunde, oricind, dar nu poate fi la discretia/dispozitia oricui. Nici macar a unora care ar fi dispusi sa plateasca pentru o informatie corecta! Am intalnit in activitatea mea imobiliara persoane care au refuzat bani multi, foarte multi, fiindca nu au vrut sa vanda informatia imobiliara oricui. Asta a fost pentru mine dovada clara a faptului ca, intr-o lume anume, informatiile  imobiliare sunt mai puternice decat orice suma de bani.

38 Comments on “Impactul informatiilor imobiliare”

  1. Alexandru Suciu
    19 aprilie 2010

    Trecand prin acest articol aveam aveam impresia ca il citesc pe Donald Trump! Voi ce parere aveti?

    1. @Alexandru Suciu
      Alex,revino-ti!…

  2. In fond si Dragos e un mic Donald Trump al Romaniei!

    1. @Cristian Clenciu
      Ba’ baieti,ne ia lumea la misto,daca faceti glume din astea!Eu sunt doar D.D.

  3. Mihaela ALEXANDROIU
    19 aprilie 2010

    Nu am citit niciodata bloguri…..dar DD m-a captat! Pune punctul pe „iii” si da, ceea ce nu poti invata la nici o scoala – esenta! Cred ca Dragos, nu poate fi comparat cu nimeni, este doar Dragos Dragoteanu! Lectiile de acest fel se platesc cu banii grei afara si se numesc „mentoring si coaching”.
    Dragos, daca imi poti acorda o ora din timpul tau, asi aprecia la justa valoare!…doar sa vorbim „la o cafea despre imobiliare!
    Cu respect – pentru o experienta maxima – de douazeci de ani!

    1. @Mihaela Alexandroiu
      Cand vrei tu Mihaela,suna-ma! Ca sa nu creada lumea altceva,va informez pe toti ca ne cunoastem din liceu!

  4. Dan
    19 aprilie 2010

    Dragos, super draguta punerea in scena a reclamei, cumpar informatia – sint cinstit si ofer pretul corect, intr-o lume pragmatica fara prea multa onoare si mai ales intr-o tara manelizata in care furtul pontului este sport national printre cei cu bani si posibilitati, atunci asta da reclama inteligenta. Mult succes si daca o sa am un pont macar stiu la cine sa incerc!!!

    1. @Dan
      Uite ca la reclama nu m-am gandit direct,dar daca se gasesc vanzatori de ponturi,nu zic nu-fara sa analizez TOT!

  5. Mihaela ALEXANDROIU
    19 aprilie 2010

    Din liceu? Asta inseamna, ca sunt de aceeasi varsta cu tine? Iar m-ai dat de gol!

  6. Radu
    19 aprilie 2010

    Va rog frumos sa faceti ceva legat de ofertele din site. Este inadmisibil ca in titlu sa scrie vanzare si in continut sa fie pret de inchiriere.
    Nu cred ca firma merita asa imagine. Spre exemplu:
    http://www.euroest.ro/ro-oferta-rezidential-inchiriere-bucuresti-aviatorilor-apartament_4_camere___aviatorilor___vanzare-204.html

    1. @Radu
      Aveti dreptate! Am facut modificarea. Multumim!

  7. Alexandru Suciu
    20 aprilie 2010

    @Cristian Clenciu, DD:
    Intai sa dezvolte un proiect, doua, cinci si pe urma mai vorbim…
    Eu ma refeream strict la impresia care mi-a facut-o citirea acestui articol, parea rupt din cartile lui Trump (asta evident, pentru cei care le-au citit!)

  8. Informatia e o marfa foarte perisabila si de cele mai multe ori e foarte greu de evitat sa iti fie furata. Desi, personal sunt un om care imparte informatia cu ceilalti si pornesc mereu de la premisa ca ei nu vor vrea sa ma insele, ii inteleg totusi si pe cei care nu o fac. Asta pentru ca am vazut si foarte multe exemple in care deschiderea unora s-a intors impotriva lor.

  9. Gabriela
    20 aprilie 2010

    Da, ce sa spun Dragos, te-am admirat pana la un moment dat. Cand in revista ta, pe coperta ai afisat intrebarea „unde este criza” asociata de o poza a unui barbat care privea in zare ostentativ cu un mare binoclu.
    Atunci mi-am dat sema ca uneori ne pierdem mintile in fata gloriei si a banilor.
    Acum chiar nu stiu ce incerci sa faci. Chiar ce? ne dai lectii ?

    …sa nu te superi, e o realitate si nici nu vreau sa fiu rautacioasa dar nu te inteleg.
    cu drag Gabriela.

    1. @Gabriela
      Sincer,nici acum nu vad unde e criza!…Nicio banca nu a dat faliment,oamenii sunt bine-merci ca inainte,bugetarii sunt la locul lor,totul e sub control! Asa ca,Gabriela draga,spune-ne tu unde e criza si ce inseamna pentru tine o criza? Nu trebuie nici macar sa ma intelegi,fiindca uneori,am si eu momente cand nu ma inteleg nici eu sau – mai bine spus – nu inteleg ce se intimpla cu poporul asta,care nu rateaza nicio sarbatoare,nicio mini-vacanta,niciun concediu,NIMIC!

  10. Colosul din Rhodos
    20 aprilie 2010

    Fratilor ! Nu il mai pupati in fund pe dl. Dragoteanu ca i se urca la cap. In rest… Informatiile din articol pot fi adevarate sau poate fi un simplu bluf.
    Despre criza… Ce sa zic dl. Dragoteanu ? Eu cred ca avand in vedere scaderea drastica a consumului si a cifrei de afaceri a multor, multor companii romanesti si straine se poate vorbi despre o scadere acriza a consumului si despre o asezare a lucrurilor inspre normal. Dar faptul ca piata imobiliara este complet blocata la toate nivelurile nu va poate lasa rece si nu puteti ignora acest indicator, de exemplu. Citesc acest blog de foarte multa vreme si imi place dar uneori, sincer, exagerati. Inclusiv cu sinceritatea.
    Toate bune,

    1. @Colosul ros
      Ai dreptate „Maria Ta”!..

  11. Colosul din Rhodos
    20 aprilie 2010

    Corectez: A se citi „criza a consumului” si nu „scadere acriza a consumului”. Totusi… De ce nu pot corecta comentariul timp de X minute si dupa aceea sa il verificati ?
    Multumesc

  12. Ana Corina
    20 aprilie 2010

    @ Alexandru Suciu:
    @1 Plagiatul cred ca e ultimul lucru de care cineva poate sa-l acuze pe Dragos Dragoteanu. Probabil nu asta ai vrut sa spui dar poate fi interpretat.
    Tipul asta chiar ca e enervant de original. Originalitatea e punctul lui forte, cred.

    Sincer, chiar ma indoiesc de faptul ca Dragos Dragoteanu e fan de telenovele genul „Cum sa devii bogat” sau ca le foloseste ca sursa de inspiratie.

    Iar daca se intampla ca doua/trei/sapte persoane grele din aceasi breasla sa povesteasca lucruri asemanatoare, referitor la o specifica situatie inseamna ca deja se poate trage o concluzie, s-a format un exemplu de caz, un factor de luat in considerare, o „informatie”.

    Presupunand ca ar fi adevarat. Pe blogul asta D.D nu vinde informatii. Le daruieste pur si simplu. Se spune ca e un dar divin sa fi in pozitie sa daruiesti. Hai sa nu fim carcotasi.

    Tie nu ti s-a intamplat sa scrii sau sa gandesti ceva si apoi din intamplare deschizand blogul sau cartea altei persoane, din alta margine de lume sa gasesti aceleasi idei, trairi sau intamplari ?!?!?

    D.D nu are nevoie de „avocati” din popor, dar ai sfarsit comentariul tau cu… „Voi ce parere aveti?”

    @7 Cat despre dezvoltari de proiecte… Euroest ti se pare un lucru mic? La inceput a fost un proiect. A devenit un brand. Si inca e in dezvoltare. (sa nu confundam lucrurile)

    Daca Donald Trump ar fi dezvoltat vreun proiect imobiliar in Romania mai mult ca sigur ar fi ales ca acesta sa fie promovat si vandut de Euroest. Exclusiv !!!!
    Parera mea…

    1. @Ana Corina
      Lucrez la ASTA!…NU GLUMESC!

  13. Alexandru Suciu
    21 aprilie 2010

    @Ana Corina:
    Hello, nu l-am acuzat pe Dragos de plagiat! Nici macar nu am vrut sa zic ca articolul a fost inspirat de cartile lui Trump. Doar am zis ca am avut aceeasi senzatie citind acest post ca atunci can am citit Think big… Doar atat.
    Iar cand am intrebat ce parere aveti nu aveam nevoie de ajutorul cuiva, ci doream sa stiu daca si altii au simtit la fel.

    Iar in ceea ce priveste proiectele eu ma refeream la dezvoltari imobiliare, zona in care DD nu e activ. Sunt convins ca EE e un proiect de mare succes si este unul dintre marile branduri din imo de la noi. Mai ales ca este un brand construit de la zero de un om, de un om de-al nostru. Pe care il respect foarte mult pentru tot ce a facut.

    Dragos, in ce m-am bagat?

    1. @Alex Suciu
      Nu am citit nicio carte a lui Donald Trump,sunt un incult prin excelenta. Asta e primul pas spre originalitate!…Deci,relaxati-va!

  14. Ana_Corina
    21 aprilie 2010

    @Alexandru Suciu
    La @ 1 ai dreptate, dar uneori cuvintele pot fi interpretate.
    La @ 7 insa suna putin rautacios si lipsit de sens. Comparatia nu-si are locul. Fiecare dezvolta proiecte acolo unde crede ca se pricepe mai bine, iar piata decide daca este un bun dezvoltator sau nu.
    Proiectele tale (ma refer la siteurile de promovare ale proiectelor imobiliare) sunt de admirat, asta nu inseamna ca trebuie sa te transformi din promoter de proiecte imobiliare in dezvoltator imobiliar pentru a te numi o persoana de succes. Ti-ai castigat deja numele si locul pe piata imobiliara. Felicitari pentru asta. Si cred ca le-ai realizat inainte de a citi cartile lui Donald Trump …

  15. Alex Apetrei
    21 aprilie 2010

    „Cand ai posibilitatea sa faci rost de informatii sau le detii si nu le folosesti la timp, pe tine scrie imbecil!” –

    Numai ca fara niste imbecilii din astia care mai scapa o vrabie, „informatia” poate ca nu ajunge la „omul potrivit la locul piotrivit” .

    1. @Alex Apetrei
      Doamne ajuta ca are „balta peste”!…

  16. Gabriela
    21 aprilie 2010

    E, hai, ca asta nu credeam ca am sa aud de la un „specialist” ca tine.Tu tot nu vezi criza? …i-mi amintesti de faza cu, canicula.Celebra gafa „Cine e ba canicula asta de face ravagii in romania?” ….asa si tu, esti tare frate.
    Stii exista o vorba din batrani ” fa pe nebunul ca sa-ti mearga bine”
    mult succes.

  17. Gabriela
    21 aprilie 2010

    Apropo! legat de informatii, nu cred ca este bine sa publici astfel de lucruri ( cum dai tu bani pentru informatii), din punct de vedere juridic vorbesc. In majoritatea domeniilor se practica asta NU ESTE O NOUTATE dar nu se discuta public .

    Personal cred ca faci rau breslei tale,sau poate dai vre-o idee legislativului, care oricum a stopat (partial) scurgerea de informatii de la diversele institutii legate de proprietate.

    … nu sunt agent si nu am agentie , lucrez in justitie

  18. indignare
    22 aprilie 2010

    @gabriela Distinsa doamna care lucrezi in JUSTITIE intoarce-te la origini si studiaza gramatica limbii romane, este jenant sa faci astfel de greseli Sau macar nu te mai expune, PENTRU CA DUMNEATA ITI FACI DE RUSINE BREASLA! <>
    Eu cred ca dumneata esti „canicula” pentru cititorii acestui blog!
    (e greu sa ma abtin!)

    Pe de alta parte, domnule Dragoteanu va multumesc pentru toate lectiile gratuite oferite!

    1. @indignare
      Nu mai fiti indignata!..Eu nu sunt,chiar si cu justitia din Romania! VIATA E FRUMOASA!

  19. Gabriela
    23 aprilie 2010

    I-a, zii „profesore” indicnat ce am gresit? si de ce jignesti? stii, vorba aia romaneasca ” te bagi ca musca in curul calului” ? Iti vine manusa.

    …si nu as fi intrat pe blogurile voastre daca nu aveam sarcina de servici.

    …oricum Dragos in comparatie cu restul esti cool.

    ….si „indignare”… vezi ca nu am gresit ( pentru cool = verifica dictionarul limbii engleze).

    1. @Gabriela
      Fara comentarii!…

  20. BOSS
    23 aprilie 2010

    Mai, nu va mai certati, toti aveti greseli, ce naiba se intampla. @gabriela a scris i-mi in loc imi, se intampla oricui. Dragos are o groaza de greseli gramaticale si nimeni nu s-a suparat.
    @indignare, de ce nu te-ai suparat? Esti administratorul? Intr-un fel ea are dreptate.

    ….nu sunt noutati, tot ce spune Dragos e spus deja.
    …pentru unii,…poate ca sunt noutati, depinde cat citesti si cat te interseza domeniul in care lucrezi.

    ….aceast blog este foarte interesant, doar pentru prostii care vor mura in gura.

    1. @Cornelia Giugiu – zisa BOSS
      Stimabila,eu sunt sef,sunt pe blog pe „tarlaua” mea si pot sa fac orice gresala!…Daca nu-ti convine, nu esti obigata sa te chinui sa citesti sau sa comentezi…

  21. Colosul Ros
    23 aprilie 2010

    Si mai stii ceva ? Oricum esti enervant… Ca postezi mult prea rar aici… Intru in fiecare zi si ma toooooot uit si nimic nou. Pune si tu mai multe subiecte domnule ca imi place cum combati !

    1. @Colosul ros
      Maestre, postez cand vreau eu nu tu!..Scuze!

  22. maria
    27 aprilie 2010

    pentru gabriela care a studiat dictionarul limbii engleze
    Probabil ca i-a luat prea mult timp sa studieeze cum se scrie cool, atit de mult incit a uitat ca in limba romana „i-a zii” se scerie taman invers, pentru ca : ia zi-i inseamna la zi lui , deci ultimul i este de fapt prenume personal, dar ce conteaza, ea a cautat in dictionarul englez si e sigura de cum se scrie cool, nu stim insa, daca stie si ce inseamna, il foloseste ca asa a auzit si ea in filme sau pe unde si-o mai fi petrecut vacantele,>>>>>>>>>>>>>>>>>>bine zice vorba romaneasca -lauda de sine nu-mi miroase a bine-

  23. Fluture
    30 aprilie 2010

    Interesant. Pacat ca angajatii Dumneavoastra nu va citesc blogul sau nu au invatat lectia asta. Daca ar fi invatat-o, ar fi putut sa raspunda simplu la un email care le este trimis (cu o informatie potentiala, cu o oferta de vanzare etc). Fie si numai cu o fraza standard, nu e nevoie de personalizare. Ce sa mai zic sa dea un telefon…

    1. @Fluture
      Va rog,spuneti-mi cand ati trimis mail-ul sau va rog transmiteti-l inca o data pe adresa dragoteanudragos@euroest.ro! De restul ma ocup EU.Multumesc anticipat.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *