Sufletul fiecaruia e un brand. In afaceri nu e cazul!

28 februarie 2011 4 minute
Distribuie

Viata nu e un cerc perfect! De cand ne nastem ne invartim odata cu Pamantul. Nu avem de ales. Asteptam un nou rasarit de soare, intotdeauna de la est. Depindem de noapte si de zi. Ne rostogolim existenta cautand binele si fericirea. Uneori ne iese, alteori nu. Muncim aproape zilnic uitand deseori de esenta existentei noastre. Pacea si echilibrul interior nu mai reprezinta repere cotidiene.

Am studiat multi oameni prin natura meseriei. M-am intrebat adesea care e rostul lor si unde este limita umana? Am vazut bucurii si suferinte, putinta si neputinta, posibil si imposibil. De unde vine forta oamenilor de a merge mai departe? De ce cred ei in ziua de maine, fara sa stie ce-i asteapta? De ce spera, fara sa aiba nicio certitudine? De ce iubesc, fara sa stie daca vor fi iubiti? De ce uita cand ar trebui sa nu o faca? De ce nu iarta cand ar fi cel mai simplu lucru pe care l-ar putea realiza imediat? De ce cred in Dumnezeu, fara sa-l fi vazut nimeni vreodata? De ce se sperie de criza, cand ar trebui s-o accepte?

Oamenii se vaita ca impozitele sunt mari. Pamantul se invarteste si noi nici macar nu platim impozit pentru acest privilegiu. Suntem niste “blatisti” in cercul vietii. Din pacate, uitam sa ne bucuram de darul cu care am fost inzestrati de natura. Viata, in esenta ei, este un privilegiu. Uitam sa o pretuim si uneori ne batem joc de ea, fara sa vrem. Cautam scuze si ne mintim ca nu intelegem realitatea. Ne pierdem in detalii sau compromisuri ieftine uitand de minunile care ne inconjoara. Alergam dupa bani ca disperatii fara sa recunoastem ca se poate trai frumos si altfel. Ne amanetam sufletul in fata necunoscutului, fara sa stim ce ne rezerva viitorul. Un viitor care depinde de multe ori de vointa noastra.

De-a lungul vietii orice om isi scrie propria istorie. De multe ori, aceasta e cunoscuta numai de el. Trairile si framantarile personale se regasesc doar in inima lui. Poate, nu vor fi niciodata cunoscute de altcineva. Cautam fericirea peste tot. Incercam sa oprim timpul cand ne e bine si sa ne obisnuim cu ideea ca viata nu e intotdeauna raiul pe Pamant. Intre timp, mergem mai departe, fiecare in treaba lui. Unica bogatie care nu ne paraseste niciodata ramane sufletul. Lucram pentru acest brand personal de cand ne nastem si pana murim. Fiecare om, prin ceea ce face zi de zi, isi construieste propria marca, propria identitate.

Sufletul este singura avere care nu costa bani, desi este inestimabil. Este ceea ce reprezinti pentru tine, este propriul respect pentru viata si pentru cei din jur, este ceea ce vad altii prin faptele tale. Daca nu ai suflet nu poti avea niciodata un brand personal. In afaceri, lucrurile stau de multe ori invers: poti sa ai brand fara sa ai suflet. Acest lucru face parte din principiile nescrise ale multor companii.

Toate studiile privind brandurile umane au cladit mituri. Exista ingeri care si-au daruit sufletul pentru binele omenirii, al unei tari sau pentru bunastarea altora. Legendele acestora au facut inconjurul lumii. Frumusetea fiintei lor a venit din suflet. Si-au creat un brand prin puterea nelimitata de a darui sau de a se darui pentru o cauza, un destin, o iubire. In business, se lucreaza pentru profit si, uneori, sufletul este ultimul lucru care conteaza.

Oare cate branduri personale exista in Romania? Cate din personajele care s-au perindat la conducerea tarii au suflet? Valoarea fiecarui roman formeaza brandul de tara. Oglinda sufletului romanesc se reflecta in imaginea de ansamblu. Personal, cred ca sufletul tarii noastre a fost vandut. Demnitatea si mandria acestui popor au fost cumparate la pachet de branduri straine! Am ramas fara brand ca tara si fara suflet ca neam. Pentru ca Romania a devenit afacerea altora. Fara suflet.

Tuturor cititorilor mei le doresc o primavara dupa frumusetea sufletului.

11 Comments on “Sufletul fiecaruia e un brand. In afaceri nu e cazul!”

  1. Mielu Nebunu'
    28 februarie 2011

    @ Dragoteanu

    Chestia cu „va doresc o primavara dupa frumusetea sufletului” e un fel de a spune „sa va dea Dumnezeu dupa inima”, dar intr-un limbaj mult mai pretentios.

    Una peste alta, e un articol bun si sinecer……

  2. Un Roman
    28 februarie 2011

    Facand o analiza rapida a ultimilor 20 de ani putem afirma cu tarie ca,fara nici o exceptie din pacate,toate personajele care s-au perindat la conducerea tarii noastre au fost si sunt mai mult sau mai putin evrei(si aici lista e foarte lunga)oameni cu „suflet subtire”, care ne-au vandut si amanetat viitorul nostru si al copiilor nostri,cu plan si sprijin din afara coroborat cu justita,bancile si BNR-ul(tot cu evrei in conducere),si care au tras sforile,au distrus premeditat toata economia romaneasca aia care era(agricultura,industrie,turism,banci, etc.) nepunand nimic in schimb,ba dimpotriva,au creat un asa zis mediu de afaceri (cu statul) corupt din radacini care ne-a vandut mare parte din avutia nationala(au facut niste privatizari pentru care ar trebui sa raspunda penal la un moment dat)pe te miri ce,pentru niste comisioane de cateva milioane,urmand ca anul acesta sa ne vanda cu totul adica ce-a mai ramas,sa ne lase muritori de foame si sclavi la FMI,BM,BERD si care or mai fi pe vecie si piata de desfacere pentru soldurile lor,si care spre rusinea lor ne mai si indeamna sa plecam spre alte meleaguri mai insorite (ei bine,nu o vom face!) pentru ca lor le trebuie o masa de manipulare formata ignoranti,romani obositi,fara speranta.E clar,nu inteleg cine mai are dubii in legatura cu aceste „minti luminate” care ne-au si ne conduc, dorindu-ne din tot „sufletul lor”,tot binele din lume.

    Din fericire,inca mai exista printre noi multi romani care nu s-au murdarit,nu si-au vandut sufletul chiar daca au fost ademeniti sa o faca,care nu si-au pierdut increderea in ei,in destinul lor si al copiilor lor,si-au pastrat cu sfintenie credinta in D-zeu si care in tot acest timp si-au vazut de-ale lor,romani educati,romani simpli,romani frumosi la minte,care nu s-au grabit sa iasa in fata pentru ca,pe de o parte nu ar fi fost lasati,pe de alta parte istoria i-a invatat ca,inca nu a venit timpul lor.De ei are nevoie acum Romania noastra.Se pare ca acest timp se apropie.
    D-zeu are un plan si pentru noi romanii,toate la timpul lor,cu credinta si intelepciune le vom depasi pe toate,
    Doresc tuturor romanilor frumosi de pretutindeni, o primavara plina de sperante,un nou inceput,din tot sufletul!

  3. Dan
    28 februarie 2011

    „CARACTÉR=1. ansamblu de trăsături psihico-morale distincte, relativ stabile, definitorii pentru om 2. personalitate morală caracterizată prin voință fermă, corectitudine și consecvență, integritate etc.

    1. Ansamblul însușirilor fundamentale psihice-morale ale unei persoane, care se manifestă în modul de comportare, în ideile și în acțiunile sale. ♦ Personalitate morală fermă.”
    sursa dex

    brand uman, brand personal… ???!!! suna rau; echivalentul in imobiliare a unui „palat” ROManesc stil pagode (multe)

    lipsa caracterului nu poate fi impartita in doua lumi, a afacerilor si cea personala (doar in cazul patologiei personalitatilor multiple la acelasi individ)

  4. vasile poanta
    1 martie 2011

    Un Roman – bravo ca ai curaj sa scoti in evidenta ceace se intampla de cam 75 ani decand regele carol si iubita lui evreica si cu toata sleahta de evrei romani au inceput conducerea acestei tari iar mai apoi tot acea slehta impreuna cu cea adusa de stalin ai care i-a adus in esalonul 2 pcr pe toti tziganii viitori conducatori pcr au continuat si dupa revolutie cu iliescu si roman fii ai tovarasilor pmr/pcr si in continuare la nivel parlamentar mai mult de jumatate tot aceste specii conduc tara (furata 95 %) si acum o vor indatora inca 1000 % – si daca mai votati in continuare la fel sa nu va mai mirati si nici sa asteptati pica para malaiatza in gura lui natafleata – Incepand cu 1 MAI incepeti schimbarea ca altfel veti ajunge IOBAGI adica slugile tzig anilor si evre ilor
    chiar daca eu nu cred, ca daca esti iobag al romanilor este mai bine dar poate de data asta vreti LIBERTATE nu schimbarea lui ceasescvu cu iliescu asa cum s-a facut in 89 – revolta tineretului furata de revolutionari seco/pcr

  5. Mielu Nebunu'
    1 martie 2011

    @ Dan @ Un Roman

    Sa stiti ca eu cred in ideea de brand uman, brand personal. Uite, sa nu credeti ca am vreun interes, dar Dragoteanu, gazda noastra pe acest blog reprezinta asa ceva, brand personal. Sincer, in afara de el, mai cunosc un singur caz de brand personal ,uman, dar acela nu e in vanzari si nu e cazul sa spun cine e…

    Romanule, iti spun ca la un frate, ca roman sunt si eu si ma straduiesc sa am o atitudine civica. Ce spui dta imi aminteste de CZC, din initiale, cine stie putina istorie contemporana va stii la cine ma refer. Ai dreptate cu totul ,dar iti zic :conspiratia evreiasca n-ar putea avea nici cel mai mic succes fara participarea, chiar si prin neutralitate, ingaduinta, a noastra, a romanilor de rand! Practic, nepasarea ,inertia, si lipsa noastra de reactie a dus la asta!

    Uita-te la noul cod al muncii, care efectiv distruge oamenii si paralizeaza orice idee de progres a unui om, a unui angajat simplu. A miscat cineva ceva? Doua ore de cearta intre liderii sindicali la televizor (printre care vor mai si „regine”, asa cum s-a demonstrat…) si gata! Nu mai zice nimeni nimic.

    Dar aceia se bat cu caramida in piept: noi am protestat! Pai, ce-au facut ei, doua ore la televizor nu e protest , e praf in ochi la fraieri, cine intelege un pic din aceasta mare si nenorocita industrie care este televiziunea, intelege si ca am fost prostiti, inca o data….

    Nu e cazul meu, ca eu nu sunt angajat, dar sunt milioane de oameni in tara asta care pierd orice sansa la progres.

    As vrea sa te rog sa ne abtinem insa de la a trata aici problema evreiasca.

  6. crocodilul
    1 martie 2011

    Era mai simplu de pus intrebarea ”EXISTA VREUN BRAND ROMANESC ?”
    Si apropo, in afaceri nu exista suflet.

  7. Mielu Nebunu'
    1 martie 2011

    @ crocodilul

    Ne-am obisnuit sa credem ca in afaceri nu exista suflet! Si, la adapostul acestei vorbe, facem si noi la fel. Ne comportam ca niste hiene de cate ori avem ocazia.

    Din cauza unei vorbe idioate. Am uitat de omenie, bun simt , buna crestere….ce sa mai zic de corectitudine, respectarea unui angajament si altele de genul asta…..

    De vina suntem toti, in primul rand ca nu oferim exemplu personal de corectitudine si omenie. Altminteri, ar putea exista suflet in afaceri. Sunt convins.

    De fapt, eu am intalnit si in imobiliare oameni corecti. Putini….

  8. Dan
    1 martie 2011

    @Mileu, ma refeream strict la etimologia „expresiei” „brand uman” sau „brand moral” logica si fonetica acestor expresii fiind… hai sa ma exprim frumos, mishto.

    mult mai simplu si mai logic fiind vorba in acest text despre interactiunea notiunilor: CARACTER, MILA si conceptul american de PR;
    referindu-ma la caracter si PR, scopul celui din urma fiind de a crea iluzia primei notiuni cu intentia obtinerii notorietatii persoanei fizice sau juridice.

    Cit priveste mila in afaceri … 99,9% dintre afaceristii romani o confunda cu bunul simt, cumpatarea, demnitatea si sedimentarea afacerii (aceasta fiind si poitica de baza a grupurilor monopoliste trans-nationale prin care-si justifica impunerea sclavagismului la popoarele incapabile, profitind de labilitate psihica, sa opuna rezistenta la acest fenomen – de cele mai multe ori aceasta labilitate psihica fiind cultivata in timp prin regimuri dictatoriale si coruptibile in proportie de 100%)

  9. crocodilul
    1 martie 2011

    Ma asteptam sa raspunda cineva la intrebarea pusa de mine. Nu a facut-o nimeni. Mai cred ca oricine face afaceri vrea sa castige. Eu asa fac. Sa o lasam mai moale cu sentimentele in afaceri, nu are rost. Cine gandeste altfel e liber sa presteze pt. altii, si sa nu gandeasca in locul angajatorului.

  10. Ion Pribeagu
    2 martie 2011

    #6 Sentimentele vanzatorilor (toti au aceleasi) sunt de a lua intr-un fel sau altul banii TUTUROR vanzand fiecare ce are/poate sau VISE – totul pe bani, cat mai multi, iar cei care asteapta sa cumpere cu un pretz mai ieftin decat …. sau cu cat ar avea el bani trebuie sa astepte OCAZIA…ea poate veni mai repede sau mai tarziu dar vine..timpul le rezolva pe toate – este cel mai bun medicament iar branduri romanesti …. noi nu prea am dat importanta si de aceia vedem azi multe chestii straine ca ale noastre dar cine a fost mai intai oul sau gaina – NU STIU

  11. Ion Pribeagu
    2 martie 2011

    Brand romanesc – OM foarte muncitor cand vrea, bun la toate, credincios, NU face politica decat la un pahar de rachiu, iubitor de familie dar si a vecinului ca este mai verde, ce are el nu este bun, si marca straina mai ales germana sau frantuzeasca este calitatea dorita , viseaza america dar nu are curaj sa evadeze, ar invata mai mult dar e mai usor sa copiezi, devine periculos daca este cu spatele la zid, se descurca in orice imprejurare mai ales daca nu este pazit, se distreaza atat la nasteri nunti dar si decese/inmormantari, NU ne respectam si nici altii NU ne mai respecta, este doar o treapta mai bun decat majoritatea restului balcanicilor dar avem un viitor extraordinar DACA VREM…daca nu, ramane asa cum suntem – zicea unul odata – ca bradul cu mucii pe piept – Brand Romanesc, dar cu multe exceptii cauzate de inrudirea cu alte elemente

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *