Cine poate scoate piata imobiliara din impas?

20 iunie 2011 5 minute
Distribuie

Criza imobiliara pare sa continue. Investitorii autohtoni si straini ezita inca sa se aventureze in noi achizitii. Desi potentialul acestui domeniu este enorm, totusi piata a ramas blocata. Iesirea oficiala din recesiune si usoara crestere economica nu au schimbat perceptia generala despre acest segment economic. Chiar si bancherii cauta solutii pentru putinii clienti interesati de noi dezvoltari sau achizitii de imobile. Statul a incercat sa dea o gura de oxigen prin programul „Prima casa” si a reusit o singura performanta: sa mentina apartamentele vechi la o cota de piata tranzactionabila. Impreuna, bancile si statul nu au adus un plus de valoare real in imobiliare dupa anul 2008, piata ramanand afectata pe toate palierele ei, rezidential si comercial. Cresterea depozitelor populatiei de la 22 miliarde la 25 miliarde in ultimii trei ani dovedeste ca imobiliele nu mai sunt atragatoare pentru romanii care isi permit sa economiseasca, chiar si in perioada de criza. Astfel, toti cei implicati in imobiliare au ajuns sa se intrebe din ce in ce mai des: cine poate scoate piata imobiliara din impas?

Orice specialist serios, care a analizat solutiile posibile, nu a gasit inca un raspuns cert, care sa depinda exclusiv de Romania. Explicatia este relativ simpla. In perioada de glorie a imobiliarelor, intre anii 2004 si 2008, boom-ul a fost posibil datorita a trei factori esentiali: intrarile de capital strain destinat investitiilor sau speculatiilor, apetitul bancilor straine pentru creditarea nelimitata a oricarui tip de imobil si banii romanilor plecati la munca in strainatate, care trimiteau 8-10 miliarde de euro anual. Astazi, toate reperele care au condus in trecut la boom-ul imobiliar s-au erodat considerabil. Cu mici exceptii, proiectele incepute au intrat in conservare sau au fost amanate pe termen nedeterminat. Cele care nu au tinut cont de locatie si puterea de cumparare a populatiei, au intrat in faliment sau, in cel mai bun caz, au ales varianta temporara a insolventei. Bancile au sistat in primii 2 ani de la inceputul crizei orice fel de participare la noi finantari in domeniu, evitand riscuri nedefinite. De abia in 2011, creditarea a dat mici semne,  incurajatoare. Nu am inclus aici programul „Prima casa”, acolo unde garantiile bancare au fost acoperite integral de stat. “Capsunarii” o duc din ce in ce mai greu si sumele trimise in tara s-au injumatatit. Aceste lucruri demonstreaza clar ca nicio actiune initiata de pe teritoriul  patriei nu a modificat trendul pietei.

In acest moment, preturile pe zona rezidentiala par sa aibe o stabilitate relativa. Si zona comerciala, fie ca vorbim de birouri, industrial sau retail, a ajuns la o maturizare, comparativ cu 2008. Cei mai optimisti jucatori din domeniu vorbesc de o revenire lenta, dar nu pe toate segmentele din piata. Pesimistii atrag atentia asupra unor noi scaderi de preturi. Cine are dreptate? Personal, consider ca orice pronostic imobiliar in acest moment este nerelevant, pentru ca nu se poate baza pe nimic sigur. Orice noi turbulente economice internationale pot afecta direct si imediat mediul de afaceri romanesc, inclusiv imobiliarele. Pe de alta parte, economia globala, la nivelul Uniunii Europene, chiar daca da semne de revenire, nu este inca consolidata. Mai este nevoie de timp pentru a ne convinge ca lucrurile s-au stabilizat si ca trendul international este pozitiv, nu unul conjunctural.

Imobiliarele din Romania depind direct de economiile tarilor puternice din regiune. In aceste conditii,  neincrederea investitorilor este de inteles. Oportunitati exista si, probabil, vor fi din ce in ce mai numeroase. Politica BNR a fost axata pe o reactie controlata a bancilor asupra creditelor neperformante. Restructurarile si refinantarile au fost o solutie eficienta pentru multi creditori aflati in dificultati temporare. Cu toate acestea, majoritatea bancilor comerciale nu au ajuns inca la „fundul sacului” in privinta default-urilor corporate. Marile companii pot produce surprize neplacute in continuare si un credit ipotecar mare nu poate fi „bandajat” si tratat ca un credit obisnuit, al unei persoane fizice. Firmele afectate de criza imobiliara nu mai au de unde aduce alte garantii si sunt cu lichiditatile pe „butuci”. In comparatie, persoanele fizice mai pot primi un ajutor de la o ruda sau un prieten.

In acest context, momentul atragerii de noi fluxuri de capital, destinate unor noi achizitii in imobiliare, se lasa inca asteptat. In Spania, Irlanda, Grecia sau Portugalia situatia este mult mai rea decat in Romania. Acolo creditele imobiliare neperformante au depasit de mult 10% din portofoliul bancilor. Nu mai vorbim de SUA, unde in unele locuri situatia este dramatica. Sa nu uitam ca cei mai activi investitori din Romania proveneau chiar din aceste tari. Israel si Turcia sunt singurele tari care o duc bine in imobiliare si in aceasta perioada, avand expunere semnificativa si pe piata noastra. Fie ca vorbim de investitori straini afectati sau neafectati de criza in tarile lor, reactia lor fata de imobiliarele din Romania este aceeasi: de asteptare. Iata de ce, orice referire la contextul actual si la perspectivele imediate trebuie automat conectata la nivel international. Ne place sau nu, piata imobiliara romaneasca depinde de exterior.

100 Comments on “Cine poate scoate piata imobiliara din impas?”

  1. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ Dragoteanu

    Imi place finalul asta poteotic, „imobiliarele din Romania depind de exterior”.

    Spune-mi dta ,Dragoteanu, care ar fi motivul pentru care un investitor, care are ca domeniu de activitate strict imobiliarele si nimic altceva, ar veni sa face business in Romania?

    Nu ne referim la cei care cumpara terenuri ca sa faca sedii pentru firma lor , care activeaza in alt domeniu.

    Vorbim strict de investitori imobiliari.

  2. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    „Statul a incercat sa dea o gura de oxigen prin programul “Prima casa” si a reusit o singura performanta: sa mentina apartamentele vechi la o cota de piata tranzactionabila.”

    Eu cred ca si o marja de preturi cu 50% mai mici decat acum la apartamentele vechi tot O cota de piata tranzactionabila” ar fi fost. Preturi mai mici….tranzactii mai multe, simplu ca lumina zilei……

    Sau preturile de acum sunt „mai tranzactionabile” decat preturile mici?

  3. Dan
    20 iunie 2011

    daca tu crezi ca piata imobiliara de aici depinde de exterior atunci o sa-ti doresc asteptare placuta si rabdare de fier!!!

    morisca economica interna e gripata din cauza furturilor imense care se fac in momentul de fata fara sa mai ajunga nici un fel de bani la oameni, ba din contra se inventeaza din ce in ce mai multe metode de furt din banii oamenilor simpli si ai celor care lucreaza in strainatate prin confiscarea banilor proveninti din munca de afara… doar eu am vorbit cu citiva prieteni de pe vasele de croaziera care mi-au zis ca nu mai trimit bani acasa de frica nenorocitilor de aici care vor sa le fure banii si e vorba de oameni care aduceau intre 15.000 si 50.000 dolari de persoana pe an in tara…
    abia acum incepe furtul total al intregii populatii prin „liberalizarea” pretului la utilitati… adica un JAF complet la drumul mare

    iar tu stai si te intrebi care sint cauzele reale pt care imobiliarele sint pe tobogan…
    stai sa vezi investitii daca mai zgarmane panarama asta multa vreme si conflictele interetnice, ca oricum presa de afara a inceput sa se uita crucis la escaladarea tensiunilor intre maghiari si romani…

    parca esti copil, aveam pretentii de la tine

    tu te intrebi si tot tu iti dai raspunsul „Israel si Turcia” pai la aia se misca morisca interna a economiei

    „Spania, Irlanda, Grecia sau Portugalia” pai astia nu-si mai pot plati datoriile imense acumulate, la noi se fura ca la balamuc inclusiv prin creditele facute de bulibasa asta si categoric o sa ajungem si noi in incapacitate de plata daca nu o sa se opreasca astia din furturi si o sa imprumute in continuare bani ca sa si le finanteze in numele statului roman adica pe spinarea noastra

  4. xolv
    20 iunie 2011

    vreti sa fiti investitori ?? Industrie.

  5. Cornelius
    20 iunie 2011

    Mielu Nebunul, am vazut la matale in familie sotia de ocupa de investitii imobiliare . Nu poti sa o rogi sa intre si ea pe aici pe blogul imobiliar ? ca de dumneata si de aerele dumitale de specialist m-am saturat

  6. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ Cornelius

    La mine in familie nu se fac „investitii imobiliare”. Achizitionarea unui apartament nou nu ma transforma in investitor. E drept, nevasta-mea a decis….dar a interesat-o mai putin cine si in ce fel plateste asta.

    In alta ordine de idei, nu-ti permit sa-mi vorbesti astfel. Ataca-ma pe mine, nu-mi implica sotia in niciun fel. Numai oamenii de nimic fac asta, cei lipsiti complet de orice fel de onoare , dar mai ales, cei care n-au niciun fel de argument, lipsiti de o minima barbatie si demnitate.

    Vino, deci, cu un contraargument si nu uita ca de sotia mea nu-ti permit sa vorbesti in niciun fel.

  7. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ XOLV

    Corect, dezvoltarea unor factori de productie stabili pot sa mai dreaga ceva in tara asta….altfel suntem „papati”!

  8. Rares. D
    20 iunie 2011

    @Mielu, nu inteleg…si daca-i zici omului „ca nu-i permiti”, iar el isi permite in continuare..tu ce-i poti face? Sau cum il poti impiedica? Poti numa’ daca tu si Dragos sunteti una si aceeasi persoana, da’ nu cred!

    La tema blogului lui Dragos, as propune o alternativa de discutie: „si daca am avea 10 milioane de euro, cum i-am investi in imobiliare?”
    Da’, strict in imobiliare! Cred ca r fi mai interesant.

    1. @Rares
      Eu as investi toti banii exclusiv in parcari!…

  9. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ Rares D

    Si ce vrei sa-i zic? „Murdareste-ma cum vrei!”

    Nici pe departe, n-am nicio legatura cu Dragos Dragoteanu, nici vorba sa fim unul si acelasi om. O sa se considere jignit cand o vedea chestia asta….

    Da, buna idee, sa zicem ce am face cu 10 milioane de euro in imobiliare. ma gandesc si scriu ceva in seara asta!

  10. Rares. D
    20 iunie 2011

    @Mielu – e clar, nu prea stii de gluma! Sper sa nu tii suparare, caci am invatat ceva in viata asta…lumea e ca un sat mai mic, nici nu stii cand te intalnesti cu cine te astepti mai putin.

    @Dragos – am vazut si eu terenul tau, i-am dat ocol cu bicicleta Sambata. Are o forma destul de neregulata. Care ar fi POT-ul si CUT-ul strict pentru terenul tau, respectand retragerile si distanta fata de cladirile alaturate? Daca le poti spune…bine… daca nu, nu-i bai!

  11. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ Rares D

    Stiu de gluma, dar nu mereu si nu cu opricine.

  12. Cornelius
    20 iunie 2011

    Mielu Nebunul , investitor imobiliar nu esti, iar in familia ta nevasta ia decizia si face achizitiile imobiliare. Poate ca ar trebui sa iti vezi putin lungul nasului din punct de vedere imobiliar, ca prea te dai ca le stii pe toate si in realitate nici propria nevasta nu reusesti sa o convingi de ceva.

  13. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ cornelius

    Pas, mah! Din contra, ma laud ca pot sa-i platesc toate mofturile!

  14. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ cornelius

    Macar esti insurat, ba, sacalule?

  15. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    10 milioane de euro!

    Si eu tot parcari as face! Dar numai in orase ca Bucuresti. Adica, as face si prin alte parti, nu numai aici.

  16. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    Spuneam, altadata, intr-un alt comentariu, despre necesitatea dezvoltarii de factori de productie care sa miste lucrurile in tara asta.

    Iata ca ideea e buna, ca dovada ca oamenii intelepti o pun in aplicare :

    http://www.realitatea.net/afacere-de-succes-un-fost-cap-face-profit-si-da-salarii-de-2-300-de-euro-tractoristilor_846000.html

  17. Mielu Nebunu'
    20 iunie 2011

    @ Dan, post 17

    Am citit articolul si este bun.

    Dar o sa zica lumea ca toti redactorii seriosi din lumea asta sunt pe mana cu noi 🙂

  18. Cornelius
    21 iunie 2011

    Mielu Nebunu, treci la cratita, lasa economia mondiala si factorii de productie ca te depaseste subiectul. Aia care au cu adevarat ceva de spus in imobiliare, nu pot de gura ta. La cratita cu tine!

  19. adi
    21 iunie 2011

    am gasit un site mai tare decat al vostru:
    http://tavanulfals.wordpress.com/ vroiam decat sa va zic ca nu o sa mai intru niciodata pe acest site,acolo lucrurile sunt mult mai clare si corecte,dupa parerea mea

  20. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Cornelius, post 20

    Din pacate, pentru tine, desigur, e singurul gen de argument pe care il poti prezenta!

    Lumea vede….judeca….si trage concluzii!

  21. Dan
    21 iunie 2011

    e bine sa bagi toti banii in parcari acum… cine stie daca explodeaza bomba financiara ajungem toti sa folosim biciclete, Rares deja s-a conformat si face antrenament pt zile negre

  22. Rares. D
    21 iunie 2011

    @Dan, ai si nu ai dreptate! Dar iti spun o chestie, in weekend bat cu bicicleta Dorobanti, Domenii/Casin, Primaverii, Floreasca…Cam stiu tot ce misca in materie de case de vanzare, case in constructie, demolari, santiere noi si vechi. Si mai este si beneficiul exercitiului fizic. Si fac acest lucru din 2008. Crezi ca am o idee despre mersul pietei imobiliare?

  23. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Dan

    Bomba financiara va exploda. Dar nu va fi chestie cuantificabila de azi pana saptamana viitoare. E posibil sa fie o chestie care are aplicabilitate de la o generatie la alta…

    Adicatelea, copiii nostri sa traiasca intr-o altfel de lume decat suntem noi obisnuiti.

  24. Dan
    21 iunie 2011

    exercitiul fizic e foarte bun…
    iar ce si cit crezi tu ca stii despre piata imobliara habar n-am si nu inteleg de ce crezi ca ma pasioneaza…
    ma intereseaza de la fiecare ce scrie si cit de coerent e, macar logic sa fie… caramida in piept e pt partea de manele a societatii

  25. Dan
    21 iunie 2011

    Mielu, daca explodeaza ne curatam toti… fara nici un fel de gluma de data asta. O asemenea explozie financiara in conditiile actuale din toata lumea nu se regleaza decit printr-un cumplit razboi mondial

  26. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Dan

    Dane, tu ai dreptate! Avem insa mai multe aspecte de discutat:

    1. Suntem deja in plin razboi. Cu armele pe fata sau economic. Americanii cauta sa puna mana pe TOATE resursele importante din lume.

    2. Nu risca nimeni, intr-o situatie relativ agitata ca acum sa provoace un razboi clasic, asa cum presupui tu. Teoriile referitoare la sociologia maselor spun ca niciodata nu avem evolutie prin revolutie.

    3. Se practica, mai ales, inocularea de noi valori, de noi idoli, de noi directii sociale si general-umane. Chiar si in domeniul religiei se incearca asta. Si cand creierele oamenilor vor fi fost suficient de mult spalate….atunci se intervine cu ceva nou….NEW WORLD ORDER !

  27. Dan
    21 iunie 2011

    subtire de vara:

    http://standard.money.ro/finante-banci-asigurari/premiera-ambasada-sua-crede-ca-o-retinere-autoimpusa-ar-fi-fost-potrivita-pentru-curtea-constitutionala-din-romania-19210.html

    cum si-au dat mina americanii si securistii romani ca sa dea atacul la averile romanilor mici sau mari … ai o cutie de chibrituri sau o masina… ti-o confisca „statul” iar tu trebuie sa demonstrezi cu toate actele ca ai dobindit banii licit… adica daca ti-ai distrus sanatatea la negru in tara sau strainatate o sa vina basescu cu americanii sa-ti fure toti banii… absolut o tara de vis care trebuie sa plateasca o parte din datoriile americanilor

    america incearca a doua bolsevizare a romaniei cu ajutorul acelorasi securisti reevaluati si preluati de la bolsevici

  28. Dan
    21 iunie 2011

    Mielu, nu mai apuca nimeni nici un fel de ordine

  29. Dan
    21 iunie 2011

    „Banca centrală a Turciei a anunțat măsuri de restricționare a creditului de consum, pentru a evita supraîndatorarea populației și pentru a încetini viteza importurilor, anunță Reuters. Consumul din Turcia a crescut accelerat chiar și în criză, ajutând țara să se întoarcă rapid pre creștere, încă din 2010. Analiștii bancari recomandă mărirea dobânzilor, pentru ca o eventuală supraîncălzire a economiei să fie evitată, însă Turcia evită această măsură, de teamă că șefii acelorași analiști vor veni să facă carry-trade pe lira turcească, așa cum au făcut cu leul.

    În primul trimestru al lui 2009, când România a aflat că este în recesiune, economia Turciei se prăbușea de-a dreptul: 14,7%. Întreg anul 2009 l-a încheiat cu o scădere de 4,7%. În primul trimestru al lui 2010, când România spera în zadar că va ieși din recesiune, PIB-ul turcesc creștea cu un procent de 11,7%, aproape cât China de mare (la propriu: China a avut 11,9%). Întregul an s-a încheiat cu o creștere de 8,9%.

    Secretele Turciei sunt populația numeroasă și relativ tânără, care face ca țara să fie o piață atractivă și pentru vânzări și pentru angajări, acordurile vamale care fac ca economia să fie membră de-facto a UE, pretențiile salariale mai reduse (dar nu derizorii – salariul minim este aproape 300 de euro deși nivelul economiei este comparabil cu cel din România) și finanțele publice suple, cu un buget de venituri și cheltuieli mai mic de 25% din PIB.

    Din 2003, de când actualul premier Reccep Erdogan – proaspăt reales pentru al treilea mandat – s-a instalat în funcție, PIB aproape că s-a triplat, de la 300 la 800 de miliarde de dolari. În această perioadă, țara a scăpat de hiperinflație, a redus datoria externă, și-a normalizat relațiile cu Grecia, a intrat sub jurisdicția CEDO și pe un curs clar de aderare la UE.

    Pe de altă parte, criticii spun că doar teama de armată – garantul suprem al laicismului kemalist – îl împiedică pe Erdogan să transforme Turcia într-un stat islamic. Totuși, înaintea venirii sale Turcia avea o reputație mult mai proastă în privința drepturilor omului, a corupției, a atitudinii diplomatice și a libertăților economice.

    În România, ce s-a schimbat?”

  30. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Dan, #29

    Se incadreaza in ceea ce ti-am zis: inocularea de alte valori, alunecarea clara catre dictatura dar, mai ales, disparitia libertatilor si demnitatii cetatenesti !!!

    Semn clar ca NU mergem in directia corecta!

  31. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Dan, despre Turcia

    Dom’le, turcii sunt ceva mai corecti si mai nationalisti decat noi!

    Asta e singura explicatie!

  32. Ion Pribeagu
    21 iunie 2011

    Fratilor, bine ca nu aveti 10 mil. de euro ca si asa nu stiti ce sa faceti cu ei – auzi tu la ei sa faca parcari – pai astea aduc minim de profit
    1. PRODUCTIE 2.AGRICULTURA 3.ASISTENTA MEDICALA 4.MEDIA DECI ASTEA SUNT INVESTITIILE SI NU NEAPARAT IN ACEASTA ORDINE (TERENURILE PARCARI SUNT INVESTITII SOMNOLENTE IN ASTEPTAREA CONSTRUCTIILOR CU PARCARI LA SUBSOL, APARTAMENTE SI PARTERE COMERCIALE)
    Dragos, piata imobiliara este pentru toti rezidentii care traiesc si muncesc in aceasta tara incluiv turismul deci nu interventia straina este salvarea ci NOI cu ajutorul banilor din castiguri si/sau imprumutati dar totul depinde de GUVERNAREA ROMANIEI, altfel mai pribegim ce mai pribegim si daca ne obisnuim pe unde suntem atunci bye bye BOC FSN
    Dan si Mielu, voi sunteti credinciosi ortodocsi in privinta imobiliarelor asteptand scaderi de preturi catastrofale (la preturile 1990-2002) dar eu am gasit teren agricol langa (approx. 450 mp) Costinesti la 9.50 euro mp si agentia a vandut 10 loturi in cateva zile
    si au si rezervatii facute…(se vinde si in rate lunare) deci Popescu are dreptate… la unii merge si la altii NU iar taranii au invatat sa ceara si sa obtina bani buni/Locatia conteaza intotdeauna

  33. Cornelius
    21 iunie 2011

    Ion Pribeagu , ne puteti da mai multe detalii despre terenurile in rate de la Costinesti pentru ca sunt interesat sa achizitionez ? O pagina de internet sau un numar de telefon?

  34. Ion Pribeagu
    21 iunie 2011

    Intrebare? Mielu, cu apartamenul vechi ce ai facut?? l-ai vandut sau inchiriat, si astepti clientul cu venituri calificabile pentru prima, a doua s-au a treia casa… banuiesc ca nu ai facut o reducere de 50% al pretului de azi si l-ai vandut …. ca altfel luai mai mult finantandu-l la o banca si faliment ….. adica neplata ratelor acum vom stii ce propovaduiesti s/saui de fapt ce faci… apropo am vizitat o agentie la Brasov de nota 8+ sau -9 care merge..BINE, adica stiu ce fac

  35. Ion Pribeagu
    21 iunie 2011

    Lord of lands/in tara

  36. Dan
    21 iunie 2011

    Ioane sint catolic… cit priveste imobiliarele eu nu mai am nici un fel de asteptare… ma doare undeva de preturi iar de investit vorbim dupa ce o sa cada basescu (intr-un fel sau altul, drept sa-ti spun m-ar bucura sa revad un tirgoviste)

    pina atunci te las pe tine sa investesti in terenuri agricole de 450 mp bucata… spor la treaba ca eu deja am unele mai mari care produc praful de pe toba

  37. Mielu Nebunu'
    21 iunie 2011

    @ Ion Pribeagu

    1. Parcarile aduc un minim de profit, dar ganditi-va, dle Pribeagu ca si investitia e minima! In plus, costurile de intretinere si costurile cu personalul sunt si ele minime. Se merita….profit mic, dar SIGUR!

    2. Apartamentul vechi este inchiriat pe suma de 270 de euro, declarata integral la administratia financiara. Nu vand nici mort……

  38. Ion Pribeagu
    21 iunie 2011
  39. Ion Pribeagu
    21 iunie 2011

    Dan/Tepes nu mai vine (ca la targoviste) dar tepari vor veni – pamantul nelucrat produce praf dar poate fi folosit garantie la imprumuturi sau vandut cu o constructie pe el, dar cel mai greu este de vandut la agricultorii romani….
    Mielu-buna investitia (stai undeva unde ti-ai dorit si sotia multumita) si ai o pensie privata garantata ca ailalta nu se stie cat va fi, si daca va fi ??? bravo si bine gandit

  40. Dan
    21 iunie 2011

    ma refeream unde a fost impuscat ceausescu Ioane…

  41. Mielu Nebunu'
    22 iunie 2011

    @ Ion Pribeagu

    Acuma ma gandesc si la altceva: sa mai strang 12 000 – 15 000 de euro (asta e nivelul investitiilor pe care le pot face eu…asta imi e valoarea de piata) si sa mai iau un apartament nou undeva, in rate la dezvoltator, dar numai dupa ce ma asigur ca suma pe care o pot incasa din chirie poate acoperi rata pe care o voi avea la dezvoltator. Altminteri nu ma bag…..

    Si, daca vine iarasi vreo bula imobiliara ca in 2008…….vand contractele pe care le am cu dezvoltatorul si….gata!

  42. Rares. D
    22 iunie 2011

    Cu parte din cei 10 milioane de euro as cumpara apartamente in bloculetul aflat langa Parcul Icoanei, in spatele bisericii anglicane. Mi se pare una dintre cele mai bune locatii din Bucuresti.

  43. Mielu Nebunu'
    22 iunie 2011

    Uitati aici oameni cu atitudine si bun simt!

    Noi nu suntem in stare sa ne sustinem parerile noastre, asa rau am ajuns….

    http://www.realitatea.net/peste-opt-mii-de-oameni-au-protestat-in-luxemburg-in-solidaritate-cu-poporul-grec_846475.html

  44. Dan
    22 iunie 2011

    http://www.money.ro/soc-guvern-plateste-ratele-populatiei-la-case_1004026.html

    aleluia

    Mielu, se pare ca nu e vorba de vointa in privita ajutorului Germaniei fata de greci. Vorbeste lumea pe la colturi ca nu mai au cu ce… cica s-a ajuns pe la fundul sacului bugetar… iar tiparnita de bani duce la o alta catastrofa financiara la fel ca in cazul americanilor… scumpirile la utilitati si mincare o sa fie atit de mari incit incepe foametea ca in timpul marelui crah
    cea mai buna solutie acolo e sa-i scoata din zona euro… e perfect pt europeni si este asteptata de toti grecii cu toate ca boii nu-si dau seama ca de data asta o sa-si fringa gitul definitiv ajungind mina ieftina de lucru in banctustanul romania

  45. Dan
    22 iunie 2011

    in conditiile actuale boc nu mai e pe ultima treapta e redusilor ci se bate parte in parte cu administratia obama pt premiu…
    pai uite din cauza asta cere sus si tare ambasada americana confiscarea averilor romanilor in totalitate… usor usor incepe sa prinda contur jaful pus la cale de coada noastra de topor impreuna cu pretenii lui americani…
    logica americanilor e foarte simpla… furam de peste tot de unde se poate ca sa ne acoperim gaurile imense… iar la basescu robinetul e deschis la maxim impotriva romanilor

    deci, Rares eu zic sa donezi direct banii in contul ambasadei sua… nu te mai chinuii sa faci investitii ca oricum ramii fara ele… macar asa ajungi preten al guvernului usa si poate-ti rezerva o poza cu obama (sau cu base, dupa preferinta)

  46. Rares. D
    22 iunie 2011

    @Dane, bine pusa problema, chiar maine voi dona toti banii (cei 10 mil.), ori ambasadei, ori guvernului. Ma lipsesc de ei, nu mai fac nici o investitie.

  47. Mielu Nebunu'
    22 iunie 2011

    @ Dau si eu cei 10 mil. catre ambasada Americii. Dar vreau sa fie Boc martor, altfel nu dau niciun ban!

  48. Rares. D
    22 iunie 2011

    Dane, iara o sa-ti sara mustarul cat colo, dar da-mi voie sa-ti spun urmatorul lucru: nu spun ca ai sau nu ai dreptate in ceea ce priveste politica si politicienii nostri, dar tu vrei musai sa fii un formator de opinie, aici pe blogul asta. Probabil incerci acelasi lucru si pe alte bloguri. Dar precum se procedeaza la licitatii (alea trucate…sau alea bune…!?), oferta cea mai mica sau cea mai mare, se elimina, asa ar trebui procedat si cu tine. Opiniile la extreme trebuie eliminate. Pentru tine, discutiile pe teme imobiliare nu prezinta interes si tu o tii „langa” pe a ta!
    Ce ai de castigat? De ce tii sa-ti pierzi timpul?

  49. Dan
    22 iunie 2011

    Rares, reformuleaza intr-o coerenta care sa-mi dea de inteles ce vrei … te enerveaza modul in care comentez… nasol, problema ta

    doar aici scriu atit de mult (cind ma apuca)… mai trec aleatoriu pe site-uri unde ma descarc nervos impotriva lui basescu si a securistilor sai – acolo unde-i pot injura fara perdea

    n-am blog si nici nick-urile „Dan” sau „gogu” nu au o rezonanta incit sa propage valuri de la o picatura in ocean

    am o placere deosebita sa-i fac pe aia care gresesc si manipuleaza voluntar sau involuntar sa se enerveze pe greselile sau prostia lor!!!…. deci te-ai enervat???!!!

    p.s. daca vine careva cu zicere in care sa exista macar o farima de inteligenta fara rea vointa n-am nimic impotriva dialogului…
    fii mai atent la ce am zis, ca nu ma mai intereseaza preturile pe imobiliare sau investitiile, din punctul meu de vedere purceaua-i moarta in cotet pt foarte multa vreme de acum inainte…

  50. Rares. D
    22 iunie 2011

    Din ce ai scris in mesajul de la @51, mi-a atras atentia urmatorul cuvant folosit de tine: „dialog”! Nu am vazut la tine nici un dialog, cu nimeni!
    Dintre toti cei de aici, tu pari a fi cel mai nervos!
    Asta este un site si un blog de imobiliare!
    De ce tii sa comentezi despre lucruri care nu au legatura cu tema blogului?
    Deci, de ce tii sa-ti pierzi timpul?

  51. Dan
    22 iunie 2011

    pina acum vad ca dialogam destul de bine…

    daca tot ai o problema cu manipularea uite aici o lectie de la un profesionist
    http://www.realitatea.net/traian-basescu-la-radio-romania-de-la-ora-13-30-live-text_846547.html

    Rares… tot n-am inteles de ce trebuie sa ma intereseze, nelamurirea sau enervarea ta asupra comentariilor mele?!!!

  52. Cornelius
    22 iunie 2011

    Mielu Mebunu, ce e cu tine? Pe de-o parte te vaiti de parca mai e putin si explodam cu totii. „Bomba financiara va exploda” zice Mielul.
    Pe de alta parte nu vinzi nici mort apartamentul care ti-a ramas gol, si vrei sa mai si cumperi un apartament in plus, in rate la dezvoltator, pe care sa il inchiriezi?
    Cum se explica aceasta dihotomie ? Ori ai avut iarasi sedinta de familie?

  53. Rares. D
    22 iunie 2011

    „Rares… tot n-am inteles de ce trebuie sa ma intereseze, nelamurirea sau enervarea ta asupra comentariilor mele?!!!”

    Cred ca incerci un dialog!

    NU ma enerveaza in sine comentariile tale, ci faptul ca sunt pe langa tema blogului.
    Dar, ca sa fiu corect pana la capat, ai si un comentariu la subiect: „…ca nu ma mai intereseaza preturile pe imobiliare sau investitiile, din punctul meu de vedere purceaua-i moarta in cotet pt foarte multa vreme de acum inainte…”. Inteleg ca te-au interesat totusi candva. Vrei sa discutam pe tema asta?

  54. Dan
    22 iunie 2011

    Rares incepi sa ma plictisesti din pacate… daca ai impresia psihologica ca esti in postura de a trage de limba pe cineva… oau… e o simpla impresie pe care o ai si cam la atit se reduce puterinta ta
    stii ce ma intriga… popescu mai avea astfel de porniri cind se enerva si raminea fara puterea de combatere… o simpla coincidenta si atit

  55. Ion Pribeagu
    22 iunie 2011

    Dan – Tepes/Talpes si Nea Nelu au fost Tepesii la Targoviste (notat dar eu mai pe departe) iar prostul din capu s(t)atului vorba lui nea Marin intepatul ca a meritat iar cu bomba financiara si razboi mondial – cine va incepe si cine va ramane…nu mai are nevoie de bani ca o ia de la inceput cu ghioaga, sulita si arcul/sagetile din copilarie asa ca daca ai si o bucatica de pamant pe care creste iarba vor veni animale si…
    Mielu – buna idee adevarat ca este timpul si chiar daca chiria nu acopera toata rata inca este bine (calcul simplu 40 mii euroi (la prima casa nu te mai califici) minus 15.000 si un imprumut 25.000 cu o dobanda 6-7% pe 20 ani rata lunara 190.00 euroi deci cu taxe etc 215 euroi pe luna rate si daca inchiriezi cu peste ramane si ceva pentru cosul zilnic si cand va creste piata vinzi sau o tii ca pensie privata.
    Rares, esti pe o cale foarte buna si stii ce spui/vrei, dar fii ingaduitor cu unii
    Pentru toti anti-America, sa stiti ca pericolul nu vine de acolo ci de la rasarit de NOI si nu mai ziceti americanii cand vorbiti de unii din america, sunt putini dar uniti si stiu ce vor, si merg pe mana lor aliati cu neterminatii genetic, dar americanii se vor re-naste pentru ca au o religie sanatoasa ce permite studiul si legi care permit sa se apere cu arme de foc ceace lipseste la celelalte foarte multe state.

  56. Mielu Nebunu'
    22 iunie 2011

    @ Cornelius

    Dihotomie e un termen pe care il folosesti gresit, dar te las in pace….sa vada lumea ca esti un intelectual.

    Altfel vorbind ,apartamentul ala nu e gol, e inchiriat. De ce sa vand acum cand, in 5-6 ani putem avea o minibula imobiliara si sa incasez cu 40% mai mult decat acum, FARA sa depun niciun efort.

    daca preturile vor merge in minus……nu-i nimic, am oricand o proprietate care va ramane copilului meu (sau copiilor mei, daca voi mai avea si altii..) asa ca totul este ok. De ce sa vand? Nu sunt presat de nimic !!!

    Imi mentin parerea ca bomba financiara va exploda, dar, daca ai fi avut numai cu putin mai multa rabade sa citesti tot (ca sa si intelegi, stiu ca e un capitol care-ti da dureri de cap…) ai fi vazut ca asta e o chestie de durata, nu se va intampla nici in seara asta, nici maine dimineata….

    Pana atunci….facem ce putem!

  57. Mielu Nebunu'
    22 iunie 2011

    @ Ion Pribeagu

    Cum ati socotit dvs ratele alea, ca mie nu-mi ies asa….

  58. Dan
    22 iunie 2011

    HALUCINANT ce se intimpla in tara asta

    „Oferta lui Băsescu pentru UDMR: România cu 9 judeţe. Harghita şi Covasna să formeze un judeţ”

    Dragos unde esti patriotule!!!

    aici nu mai este joaca, e vorba de integritatea teritoriala a tarii… este pasul decisiv pt ca in doar citiva ani sa se transfrome in autonomie teritoriala totala

    stalin si hitler au mai reusit sa ciunteasca Romania

  59. Popescu
    22 iunie 2011

    Iti dai seama mai Dane ce or sa se scumpeasca tarlalele din judetul Bucuresti? Pana la Dunare tot Bucuresti o sa fie. Tot rumanul o sa aiba casa in Bucuresti..

  60. Popescu
    22 iunie 2011

    Pribeagu, ai cumparat teren de la lordoflands?

  61. Popescu
    23 iunie 2011

    Preturile aparatamentelor in Bucuresti nu s-au modificat in ultimul an de zile. Nici nu au crescut dar nici nu au scazut.Tot in articolul asta se spune ca la noi pretul unui metru patrat de apartament este 2,4 ori salariul mediu, fata de 1 salariu mediu in Cehia si Ungaria.

    Acuma stau si ma intreb: ce inseamna asta? Ca apartamentele sunt scumpe sau ca salariul mediu e foarte mic? Raspunsul e: si una si alta. Dar va asigur ca in Cehia si Ungaria apartamentele nu sunt mai ieftine decat in Romania, atata doar ca salariile sunt mai mari.

    Pe de alta parte, elasticitatea asta fata de salariul mediu mi se pare o prostie in evaluare, deoarece pretul la un imobil construit este plafonat inferior de COSTUL DE PRODUCTIE al unui apartament nou. Iar asta depinde de costul cimentului, fierului, al termopanelor, al gresiei, faiantei etc. Iar toate materiile prime nu sunt in nici un caz mai ieftine de 2,4 ori decat in Cehia si Ungaria, de multe ori sunt la aceleasi preturi sau chiar mai scumpe in Romania! Si asta pentru ca preturile materiilor prime sunt aliniate la piata internationala. Cine ar mai vinde ciment cu 1 leu in Romania, daca ar putea sa il exporte in Ungaria cu 2,4 lei?

    E acelasi rationament ca la pretul unei masini. Nu o sa fie pretul unui Ford de 2,4 ori mai mic in Romania decat in Cehia, chiar daca o sa fie produs la Craiova.

    Singurul lucru care ar trage piata in jos ar fi OFERTA. Sa apara dezvoltatori care sa produca mai ieftin. Dar astia nu apar pentru ca bancile nu le mai dau credite, si uite asa ne invartim intr-un cerc inchis..

    http://www.zf.ro/proprietati/de-un-an-preturile-apartamentelor-din-bucuresti-stagneaza-8373523

  62. Popescu
    23 iunie 2011

    Se pare ca, cladirile din Piata Victoriei nu duc lipsa de chiriasi. Avea dreptate Dragos Dragoteanu. Gradul de ocupare la Europe House este de 97%!

    http://www.zf.ro/companii/o-companie-farma-a-luat-1-000-mp-in-europe-house-ducand-gradul-de-ocupare-la-97-8368766

  63. Popescu
    23 iunie 2011

    Stirile din ultima vreme din imobiliare sunt pozitive. Am citit pagina de Proprietati din Ziarul Financiar si nu am gasit nici macar o stire negativa. Asta chiar ca e ceva cu care nu sunt obisnuit..Aporturi de capital, Adama construieste la Brasov, pasajul Basarab, Immofinanz, Popoviciu construieste mall la Oradea..etc. Immofinanz a cumparat restul de 69% din Adama pentru 42 milioane de euro. ING isi muta sediul din Kiseleff tot in Piata Victoriei…

    Asta intra putin in opozitie cu spiritul prezentului articol al lui Dragos Dragoteanu..

    http://www.zf.ro/proprietati/

  64. Popescu
    23 iunie 2011

    V-am zis eu ca cetatenii grecii trebuie frageziti putin ca sa poata sa inghita austeritatea. Ei nu sunt obisnuiti sa stranga cureaua ci sa iasa in strada.

    Ii mai tin astia putin in tensiune, dupa care or sa inghita untura de peste si or sa zica si merci ca nu isi pierd joburile (decat cativa). O sa fie un default de catifea. Ca si revolutia de catifea. Sper. Ca daca o sa fie altfel o sa fie de rau pentru toata lumea inclusiv pentru noi..

    http://www.gandul.info/financiar/ce-mesaje-lasa-grecii-loviti-de-criza-la-linia-fierbinte-sos-depresia-jobul-devine-tot-mai-stresant-ideea-de-a-l-pierde-ma-obsedeaza-8373028

  65. Popescu
    23 iunie 2011

    Dane, stii ce ma uimeste la tine si la alte trei sferturi dintre romani? Ca tot timpul nu vedeti decat gaura de la covrig

    Rares, iti explic eu cum sta treaba cu Dan si imobiliarele. Omul are un teren la Tartasesti judetul Dambovita. Si acum se discuta ca judetul Dambovita sa fie inclus in judetul Bucuresti. Si Dan al nostru, in loc sa se bucure ca investitia lui imobiliara o sa aiba alta pozitionare, si in fata bancilor, si in psihicul cumparatorilor (Tartasestiul asta e mai aproape de Bucuresti decat Snagov de exemplu), el este disperat ca ramane harta Romaniei ca un covrig. Adica fara Harghita si Covasna.

    Daneeee! Pe la noi umbla cainii cu covrigii in coada, dar tu nu o sa te alegi cu covrigul ci cu ce e sub coada!

  66. Dan
    23 iunie 2011

    „Referindu-se la sociopaţii adolescenţi,Cleckley alcătuieşte următorul profil de personalitate: -antipatici şi inteligenţi; -absenţa delirului şi a altor tulburări de gândire; -minciună şi insecuritate; -absenţa tulburărilor nervoase sau nevrotice; -imposibilitatea de a avea încredere în ei; -lipsa remuşcărilor şi a ruşinii; -imposibilitatea motivării actelor antisociale; -sărăcia judecăţii şi eşecul învăţării din experienţă; -egocentricitatea patologică şi incapacitatea de a iubi; -sărăcia generală în relaţiile afective majore; -perspicacitate scăzută; -iresponsabilitate în relaţiile interpersonale; -comportamentul fanatic,cu sau fără consumul de alcool; -viaţa sexuală impersonală,frivolă,sărac integrată; -eşec în urmărirea unui plan în viaţă; -suicidul se realizează rar; Se remarcă de asemenea ura,încăpăţânarea,lipsa de ruşine,şcolarizarea la nivel inferior,lipsă în delicateţea sentimentelor,cer mult dar nu dau nimic (Kolb,1979).Cu toate acestea ei sunt satisfăcuţi,nu resimt sentimentul de anxietate,de vină sau remuşcare.Deşi plauzibili în discuţie,nu se poate pune bază pe vorba lor,adeseori ei nu se pot adapta decât la mediul pe care îl domină. Uzual,arată Kolb,ei se prezintă optimişti,pozează genialitatea (pot fi manieraţi, fac uşor contacte sociale,înşelând pe creduli),în situaţii de frustrare ei sunt capabili de acte ilegale (în special agresiuni).Schimbările lor de dispoziţie sunt adesea bruşte,fără cauză,sunt cinici,fără cinste şi onoare.Ei îşi însuşesc literatură şi îndemânare tehnică,care îi va ajuta în activitatea lor delictuală,promit chilipiruri,căsătorii la creduli. Ca grup ei au o inteligenţă mai scăzută (Glueck şi Glueck),performanţele şcolare sunt mai reduse,dificultăţile şi bolile din copilăria timpurie sunt mai frecvente. Pentru a-şi realiza dorinţele ei nu ţin cont de alţii,nu au scrupule,sunt egocentrici,inadaptabili în orice condiţii sociale.Comportamentul lor este inflexibil şi limitat,fiind incapabili de adaptare şi lipsiţi de autocritică.Deşi temporar pot prezenta un comportament normal,în condiţii dificile,comportamentul lor este anormal şi caricaturial.Nerecunoscându-şi defectele structurale ei nu se pot corecta.Insuccesele permanente îi fac revendicativi,mereu în conflict cu societatea.Aceste paternuri psihologice comportamentale se recunosc încă din copilărie şi se dezvoltă în adolescenţă şi în viaţa adultă. Ca şi în cazul adulţilor tinerii,personalităţile antisociale prezintă perturbări ale sferei instinctivo-afective,dare există şi ceva particular care diferenţiază activitatea antisocială a tinerilor de aceea a sociopaţilor.”

  67. Popescu
    23 iunie 2011

    Dane, daca esti sociopat, nu e o scuza ca nu te pricepi la imobiliare atata timp cat stai pe un blog de imobiliare. De ce ne-ai prezentat fisa ta medicala aici?

  68. Rares. D
    23 iunie 2011

    @Popescu, chiar daca jud. Dambovita ar intra in asa zisul jud. Bucuresti, orice teren din zona respectiva, nu va avea alta pozitionare.
    Chiar daca Tartasesti e mai aproape de Bucuresti, de ce o fi pretul/mp de teren mai mare in Snagov? Se poate raspunde la intrebarea asta doar daca faci cu pasul ambele localitati.

  69. Popescu
    23 iunie 2011

    Rares, nu e asta ci faptul ca sunt clienti care nu cumpara daca aud de Dambovita , Giurgiu. Au impresia ca vor trebui sa faca drumuri la Tragoviste, Giurgiu etc dupa acte, aprobari. Si atunci cer Ilfov.

    Dar daca toate terenurile or sa fie in acelasi judet, obiectia asta dispare. Singurul lucru care va conta va fi timp de acces, distanta fata de job etc. Iesirea Nord va ramane tot timpul cea mai cautata.

    Acuma, referitor la Tartasesti versus Snagov, pot sa iti spun ca in Tartasesti poti ajunge si in 10-15 min din Bucuresti, pe 4 benzi, iar in Snagov poti face si 1 ora, depinde in ce cotlon de Snagov esti. Asa ca..or sa fie oameni care prefera sa fie mai aproape de job, si nici nu au bani de Snagov sa dea 200 euro pe mal de lac..

    Se construieste Mall Colloseum pe iesirea N-V catre Tartasesti, adica la 10 minute..

    Dar nu mai laud terenul lui Dan, ca iar il apuca simtomele alea. Ai vazut ce zice daca ii lauzi marfa..

  70. Rares. D
    23 iunie 2011

    1. Sunt de acord cu tine, iesirea spre nord va fi cea mai cautata, cel putin ceva vreme de acum incolo.
    2. Distanta fata de job? Casa e posibil sa o cumperi pe viata, job-ul cred ca-l mai schimbi de vreo cateva ori. Si daca esti un antreprenor? Atunci conteaza calitatea vecinatatii. Toti oamenii cauta vecini de cel putin aceeasi calitate ca si ei (venituri, prosperitate etc).
    3. Pe malul lacului? Nici daca mi l-ar da degeaba. Intreaba-i pe cei cu case pe malul lacului Grivita. Pot dormi de broaste? Pentru mine somnul este foarte important. Deci 200eur/mp cade.
    4. Fii corect, nu mai faci 1 ora pana in Snagov. Poate cu bicicleta.
    5. Care-i legatura cu Mall-ul?

  71. magul3
    23 iunie 2011

    HA HA HA ,pai ce nu s-a mai vazut:
    adica sa dau eu apartamentul meu din Piata Iancului de la metrou,facut in 1973 de arhitectii care au proiectat bulevardul ,pe un apartament nou facut pe la margine de niste ,,Nea Caisa ,,
    care cica au respectat cele mai stricte cerinte seismice….HAHAHA

  72. Popescu
    23 iunie 2011

    Rares

    distanta fata de job: ai dreptate, dar oamenii nu gandesc asa. Unul care lucreaza de 10 ani in aceeasi firma, prefera sa se orienteze dupa actualul job, si mai vede el dupa aia..

    mal de lac: sunt oameni care fac moarte de om numai sa aiba acces la o apa navigabila. Cum e Snagov.

    distanta de Snagov: vezi ca Snagovul e f mare, are multe sate: Gruiu etc, care sunt la distanta mare de DN. Intereseaza-te si apoi fa o calatorie din Piata Victoriei pana in cel mai indepartat punct din Snagov.

    distanta de Mall: tu nu ai vrea sa locuiesti in natura si sa ai acces in 10-15 min la un Mall, pt cumparaturi, film, distrat copii..??? Eu stau in inima Bucurestiului si fac mai mult pana la cel mai apropiat Mall. Din Sangov faci 20-30 min pana la Mall Baneasa..

  73. Rares. D
    23 iunie 2011

    Subiectiv fiind, mie imi place mai mult traseul pana in Ghermanesti, Snagov sau Gruiu (chiar daca distanta e mai mare), decat pana in Tartasesti. Si zonele in sine difera mult (Snagov versus T.)
    Pentru cineva care-si doreste un teren pentru a-si construi o casa, decizia este grea si depinde de multi factori:
    – ce sa faca, sa mearga intr-o zona deja civilizata dar mai scumpa, sau sa mearga el sa civilizeze zona si plateste mai putin? La inceput, caci pe urma costurile s-ar putea sa fie mai mari. Si nu ma refer neaparat la bani.
    – bun, voi construi o casa. Utilitatile? Sunt deja sau ma bazez pe primarie ca vor veni candva si pe la mine!? Drumurile? Mai bine bat 50 de km in plus zilnic, decat sa stau cu masina in service.
    – pretul materialelor de constructie si mana de lucru. Aici avantaj Tartasesti, ca pret…dar ca si calitate…
    – familia: siguranta, servicii medicale pt urgente, vecini, prieteni, cunostinte etc.
    – poluare si zona verde.
    In concluzie, locatia costa mai mult. La inceput.

    Dar…cu toate astea, majoritatea va prefera sa plateasca mai putin la inceput si sa riste. Romanul are o vorba…”vedem noi pe parcurs, noi sa fim sanatosi”.

  74. Dan
    23 iunie 2011

    „Ce inseamna ‘identitatea disociata’?
    In termeni comuni, un om cu o identitate multipla (disociata) este azi Ion, maine Vasile, poimaine iarasi Ion, apoi iar Vasile etc. Fiecare identitate are propriile sale trasaturi. Ion poate fi amabil, sfios, chiar foarte sociabil, in timp ce Vasile este vulgar, artagos si necomunicativ. Totusi, orice om sanatos are mai multe fatete: cel de la serviciu, cel din familie, cel de pe stadion… Evident, eul de la serviciu poate diferi de eul de pe stadion. Ca doar la serviciu nu-ti poti permite sa-l injuri cat poti de tare pe arbitru! Psihologii considera ca este normal sa existe mai multe fatete ale eului si ca ele pot sa coexiste foarte bine. La o persoana bolnava, aceste euri nu mai stiu unul de existenta celuilalt. Trecerea de la o identitate la alta se face total. Amintirile raman, si ele, separate. Ion stie ca este inginer, Vasile stie ca este fotbalist. Ion are casa in Bucuresti, Vasile are casa in Ploiesti. ?i in perioada in care bolnavul pune in actiune eul din Ploiesti, pleaca acasa la Ploiesti. In rest, traieste in Bucuresti. Asta, pana cand prietenii se prind ca ceva e in neregula si-l trimit la psiholog sau psihiatru.
    Tulburarile disociative sunt adesea mentionate ca o tehnica de supravietuire foarte creativa. Acestea permit indivizilor sa indure circumstante „disperate, fara speranta” pentru a conserva cateva zone de functionare sanatoasa.”

  75. Popescu
    23 iunie 2011

    Dane, vorbesti si tu despre orice, numai despre imobiliare nu. Si e si normal, ca doar nu te pricepi. Sa stii ca eu apreciez oamenii care tac atunci cand nimic nu au a spune. Mai bine taci si asculti..

    Referitor la Ion si la Vasile, sa stii ca e nasol daca nevasta te striga azi Ion, maine Vasile…Nu inseamna ca ai personalitate nu stiu de care, ci ca nu ai personalitate..

  76. Rares. D
    23 iunie 2011

    Sau mai incurca numele cu persoanele…

  77. Dan
    23 iunie 2011

    popescu, cu toata compasiunea pt tine… totusi „taci” sa-ti spui tu tie in oglinda… ‘nteles ma patriot de conjunctura subiectiv financiara!

  78. Popescu
    23 iunie 2011

    Rares> decizia e simpla cand esti limitat de buget. Daca nu ai bani, iei si tu ce iti permiti.

    Snagov si Tartasesti sunt lucruri diferite, asa ca, comparatiile de pret nu sunt relevante..

    Patriciu nu o sa se mute niciodata la Tartasesti, pentru ca nu are unde sa-si parcheze barca cu motor, iar Nea Petrica nu o sa isi faca casa de pensie la Snagov, ca nu are zeci de mii sa dea pe un lot de teren..

    Oameni diferiti, nevoi diferite

  79. Popescu
    23 iunie 2011

    Dane stii la ce se reduce patriotismul tau? daca e sa castige autonomia ungurii, ori cu 10 regiuni, ori cu 42 de judete, tot or o s-o castige. Nu aici este secretul. Dar evident ca tu ai pus botul la mambele lui Basescu, sau ale alorlalti, ca nu prea urmaresc IrealitateaTV ca sa stiu cine te-a manipulat pe tine..

    „Sentimentul national” si „firatiadracu de unguri” sunt instrumente de manipulare a prostimii foarte eficiente, dovada la tine. Deocamdata ungurii nu au luat nimic, se chinuie si ei sa isi mentina electoratul..

    Din cate vad, neste politicieni romani incearca sa ii dezbine pe unguri, adica sa aiba 2 partide si sa nu mai intre in parlament..

    Dar chestiile astea iti scapa tie. Macar daca ai surpinde o imagine corecta din politica, sa ne-o pui aici. Dar tu pui botul la toate mambele, ca pinguinii.

    Sper sa se tina de cuvant Dragos Dargoteanu si sa te cenzureze, dar nu pentru ca comentezi politica, ci pentru ca NU INTELEGI NIMIC DIN POLITICA

    Case closed

  80. Popescu
    23 iunie 2011

    O stire pentru patrihoti gen Dan, zis si Gogu, cu identitate multipla. Si pe care nevasta il striga ba Ion, ba Vasile

    http://www.realitatea.net/parlamentar-maghiar-furios-pe-presa-din-romania-in-chestiunea-harcov-a-interpretat-gresit_846972.html

  81. Popescu
    24 iunie 2011

    Uneori cred ca noi romanii suntem atat de prosti..O tara de cautatori de nod in papura si gauri de covrig

    In loc sa valorificam ce avem bun si ieftin, stam si ne plangem ca ..apartamentele sunt scumpe. In schimb terenurile agricole sunt de 40 de ori mai ieftine decat in alte parti. In Olanda, hectarul de teren agricol se costa ..50,000 euro!!!!!!!! Iar noi visam sa cumparam apartamente cu 20k..

    Urmatoarul calcul este dincolo de orice alte argumente:

    „Interesul pen­tru terenul agricol românesc nu este surprinzător având în vedere că la o investiţie de 2 mil. euro pentru 1.000 de hectare de teren, un investitor va obţine venituri de 1 milion de euro dintr-o singură recoltă de grâu, la un preţ mediu de 250 de euro/tonă şi o producţie la hectar de circa 4 tone.”

    http://www.zf.ro/proprietati/terenurile-agricole-mai-ieftine-de-40-de-ori-decat-in-occident-8379344

  82. Ion Pribeagu
    24 iunie 2011

    #62 nu inca dar am facut reervare 100 de lei 2-3 zile sa trimit iscoade sa-mi certifice niste indoieli…. stii cumva ceva care merita intrebat? a intrat pe site..?

    Apropo… am calatorit mult in pribegie si am concluzionat.. politicienii r(R)omani sunt cei mai rai, hoti si hrapareti pupincuristi, iar eu sunt putin ardelean si prefer bozgorii in dauna fanariotilor Viva Covasna si Harghita, jos fanarul de la Bucuresti Hai matrozul de la Constanta care incearca ceva dar nu poate de vopsitul homo calin si gssca manelistilor ex felix si patricianul dar mai ales blonzii cu gingii negre haripa nastase cred ca este cazul sa scimbam macazul votati afara FSNul si treceti pe votati LOCALNICI daca vreti putina schimbare in BINE, daca NU atunci stati cu oligofrenii fanarioti si parlamentari

    Repet – Imobiliarele merg la unii mai bine si la altii mai rau dar MERG.. banii circula

    Mielu, mergi la un dezvoltator sau banca pentru socoteli sau mortgage calculator pe google 25.000 pe 20 ani cu dobanda 7 %

  83. Ion Pribeagu
    24 iunie 2011

    Hello – ce tot vorbiti de salariu mediu …etc…voi inca nu intelegeti ca oamenii au si venituri…hello, VENITURI SI VOI STITI FOARTE BINE CE SUNT ALEA VENITURI nu mai va faceti avocatii saracilor…. aia nu sunt saraci, sunt neajutorati ca cei ajutorati cu salarii mici traiesc in palate… hai sa fim seriosi si mai lasati comaparatiile cu unguri si cehi ca pe aia nu-i vad ca pe romani cu caramizile de bani in buzunar, nu dau facturi si bonuri la vanzare cu rare exceptii.. asa ca…. saracul roman e asa de vrajeala de la comarnic la prin Brasov la Campulung sunt peste 000.000 de vile puneti voi cifra in locul unui 0 din fata ca sa nu ziceti ca vorbesc prostii dar este cu 5 de 0 dupa numar si de altfel ce se produce in europa inclusiv romania are acelasi pret/aproximativ peste tot iar noi avem si 24% TVA care mareste si mai mult pretul marfurilor… au romanii BANI – inca…

  84. Dan
    24 iunie 2011

    fanarul de la bucuresti inseamna matrozul de la constanta… deci ce incearca bulibasa asta sa faca „ceva” ca nu prea se intelege…

    ioane cu basescu pina la moarte taica… ce nu inteleg de unde atita tupeu la basisti sa se declare anticomunisti dar sa sprijine cadrele securitatii… sau de fapt logica ceausista primeaza: securitatea este virful de lance nationalist in lupta impotriva sovieticilor 🙂 🙂 🙂

  85. Dan
    24 iunie 2011

    popescu pt ca a trecut o noapte si sper ca ai reusit sa te calmezi uite aici zicere de la mine: cind o sa cada basescu o sa avem o sansa sa se opreasca si caderea economica … abia atunci incepe lumea sa vada perspective… pina atunci tu faci spume incercind tehnici de manipulare rasuflate pe un target care nu mai exista

    urmatoarea problema: cind te mai iei de cei care au avut de suferit din cauza mizeriei statului roman si pe buna dreptate sint cel putin indignati de acest stat NU mai lua in gura patriotismul ca mai devreme sau mai tirziu te faci de caca0 (permanent)… cum a fost cazul acum… si nu esti singurul!!!

    totul are o limita iar cind un dement incepe sa imparta tara ca pe halca lui de carne de la masa si tasu mostenire… unora dintre noi li se pune pata

    conflictele intre maghiari si romani au fost facute si intretinute de securistii romani cu scopuri precise impotriva propriului popor… eu te-am invatat asta… tu inca biigui meandrele securist-politice in tara noastra

  86. Popescu
    24 iunie 2011

    Pribeagu, spune-mi ce anume ai rezervat de la lordoflands, si ma uit si iti spun o opinie.

  87. Rares. D
    24 iunie 2011

    Ion Pribeagu, da-mi voie sa-ti spun: jos palaria!

  88. Ion Pribeagu
    24 iunie 2011

    88/lordoflands in tara/costinesti terenuri 450 mp la 4200 euro pe lot
    89/vorbim discutii si incercam sa invatam ceva dela fiecare
    Pentru re-pornirea imobiliarelor propun:
    Cred ca avem 10 de milioane (adulti) de opinii despre re-impartirea teritoriala fiindca NOI ne pricepem din care 5 mil. sunt pro/contra (nationalistii romani si maghiari) si restul pe aliante locale de buna vecinatate – EU as merge pe 10 judete a 2 milioane si districtul lui BUCUR fiecare cu o anumita autonomie fata de capitala si conduse de niste guvernatori alesi dintre localnicii acelui judet si un CJ de 19 – 21 de consilieri deasemenea o republica prezidentiala a 2 mandate max. x 5 ani si un congres bicameral (senatori 50 +1 pentru 3 mandate x 4 ani maximum si reprezentanti ai poporului 1 la 200.000 de mii tot localnici cu 4 mandate maximum a 4 ani) la care as mai adauga un sfat al batranilor pe langa presedinte al partidelor (primele 3, si alti 8 la alegerea presedintelui specialisti in diverse domenii vechi sau noi dar platiti cu salarii minime adaugate la pensiile lor de varsta dar nu mai tineri de 60 si nici mai batrani de 75 de ani – fara angajare permanenta si fara imunitate (pentru toti cei de mai sus cu exceptia presedintelui ales pe perioada exercitarii presedentiei)
    Si sa ezi atunci imobiliare – asta ca sa nu se creada ca este comentariu politic

  89. Rares. D
    24 iunie 2011

    Exact,vorbim si impartim din ideile si experienta noastra.
    Intr-o viata de om nu ai cum sa traiesti si sa experimentezi totul (sa spunem ca in materie de imobiliare) si atunci incerci sa inveti din experienta altora, sa eviti greselile lor si daca e posibil, sa pui in practica tu ceea ce a mers in alta parte. E simplu.

    Ce atata tevatura Ioane, cu terenurile alea la Costinesti? Daca nu ai iesire directa la plaja sau la mare, sa spunem maxim maximorum in planul 2, atunci nu merita! Tb sa existe un PUZ aprobat pentru mai multe loturi, de fapt ar trebui pentru toate. Aprobat, nu pus in discutie in consiliul local.

  90. Ion Pribeagu
    24 iunie 2011

    Multam Rares/sfat bun renuntat la cumpararea ternenului pana la – poate mai bine caut in albania – au aia niste apartamente la 30-40 mii pe malul marii…. doar ca localnicii sunt al-banezi dar ….

  91. Rares.D
    24 iunie 2011

    O iau ca pe gluma chestia cu albania.
    Am condus straini prin multe locuri din Romania si au spus sincer ca avem locuri foarte frumoase. Ce cauti, un loc unde sa te retragi sau vrei sa investesti pentru un profit?

  92. Ion Pribeagu
    24 iunie 2011

    In curand Croatia va fi acceptata in EU- investitiile IMO acolo vor creste 25% min…
    Muntenegru si Albania de sud sunt foarte frumoase si acceptabile ca pretz vreme si locuri foarte frumoase ar fi o investitie buna si dece nu Grecia – este de vanzare dar pretul este bun pentru nemti si englezi care o vor cumpara bucata cu bucata
    Romania este universal BUNA in ordinea agricultura, turism special si productie iar viitorul politico-economic se va stabiliza in urmatorii 5-10 ani cu noua generatie electorala a celor nascuti dupa 90 cand vor avea 10-12 % din voturile electoratului adica cei nascuti in anii 80-93 sper sa faca un partid al viitorului (UTS/?-Uniunea Tineretului Social/? dar moral.)

  93. Popescu
    25 iunie 2011

    Pribeagu, tu chiar ai cash si vrei sa investesti? Sau doar purtam discutii pe bloguri ?

  94. Mielu Nebunu'
    25 iunie 2011

    Din punctul meu de vedere o mare oportunitate de investitie imobiliara pe termen scurt , mediu, lung o reprezinta Africa de Nord, cea trecuta prin revolutii.

    Nu intamplator masoneria a produs revolutiile acolo, urmeaza sa-i „umfle” cum ne-au umflat si pe noi dupa revolutia noastra.

    Cine are bani….sa cumpere acolo , cu hecatru’. Cum facea Gigi in Pipera in anii ’90. Si pe urma a ajuns in Top 300…

    Vorba aia…”parerea mea!”

  95. Mielu Nebunu'
    25 iunie 2011

    „sa cumpere cu hectaru’…”

    tastez prea repede si nu ma uit ca mai si gresesc….

  96. Ion Pribeagu
    27 iunie 2011

    #95 Nu sunt investitor eu sunt localnic/romano-european si mai fac un ban cand gasesc o ocazie ieftina pe care o pot plasa sau folosi cu foloase.Investitorii sunt cei cu bani multi la dispozitie care nu umbla dupa pesti mici EI pescuiesc balene si au bani sa angajeze brokeri sau specialisti pentru sfaturi, eu le iau gratis de pe aici sau aiurea ca am miros unde se ascunde un viitor castig – am luat si sutul in kur dela jude catoria fanariota dar se pare cam am fost putin plecat prea mult si in lipsa multe se pot intampla – in tara lui papura voda, dar totul merge spre bine daca te implici personal.
    Sfat pentru ImoInvestitori:Nu recomand tarile arabe NeOcupate (O)accidental ca aia sunt mai nebuni ca balcanicii dar mai ales INtoleranti cu greselile ghiaurilor – ehe acolo nu este Romania, tara laptelui si a mierii, trebiesc intai educati, apoi privatizati si specializati toti cei din Asia Minor si Nord Africa

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *