Autoevaluarea in imobiliare

8 martie 2010 4 minute
Distribuie

Nu stiu cati dintre cei care veti citi urmatoarele randuri ati incercat vreodata sa va evaluati pregatirea sau experienta in domeniul imobiliar. Fie ca sunteti prestatori de servicii in acest domeniu, fie ca sunteti  investitori, personal, cred ca orice analiza individuala este necesara si utila din cand in cand.

Ce inseamna autoevaluarea imobiliara in opinia mea? A te autoevalua inseamna a fi corect cu tine insuti, a nu fi luat de “val”, a recunoaste unde ai gresit, a spune ca ai multe de invatat in continuare, a nu da vina pe altii cand pierzi, a respecta oamenii mai buni decat tine din acelasi domeniu. Dar, oare, cati dintre noi au puterea sa se priveasca in “oglinda timpului” si sa citeasca  limpede valoarea sau… eroarea?

Ce ne-am propus si ce am realizat?

Cel mai bine e sa nu-ti propui nimic, ca sa nu ai ce-ti reprosa mai tarziu. Daca iese ceva, sa fie primit, daca nu iese nu e vina mea! SOC! Cel putin 90% din jucatorii din imobiliare au mers pe varianta aceasta! Multe decizii au fost la voia intamplarii, iar fenomenul de “turma” a fost frecvent. Cea mai buna confirmare in acest sens e data de numarul de persoane care si astazi au aceeasi mentalitate ca inainte.

Cel mai rau e sa depinzi de altii. Iti propui ceva, dar nu se stie ce va iesi. Nimic nu poate fi mai “provocator” decat sa stai sa ia altii decizii pe care tu sa nu le poti influenta. Efecte concrete exista: blocaj imobiliar, vanzari nerealizabile, tranzactii picate, credite modificate, cumparatori nehotariti, investitori straini… disparuti etc. Oare se putea face mai mult? Tu ai facut tot ce tinea de tine?

Cel mai potrivit e sa iei soarta imobiliara in propriile maini. Sa te autoevaluezi zi de zi, pas cu pas, etapa cu etapa. Sunt perioade bune si perioade proaste. Autoevaluarea e necesara permanent, in orice perioada.

Unde am ajuns in imobiliare?

Depinde unde iti propui sa ajungi, la nivel individual sau ca firma. Dar, oare, cati stiu ce inseamna imobiliare cu adevarat? Cati stapanesc acest domeniu complex? Imobiliarele sunt tot ce ne inconjoara… Locuim si muncim in imobile, ne plimbam printre sau vazand peste tot imobile. Cum e mai bine, sa faci faci comparatie cu altii sau sa concurezi cu propriile performante si sa incerci sa te autodepasesti?

Cine se poate autoevalua corect?

Nimeni nu te poate cunoaste mai bine decat tu insuti. Hai sa fim seriosi! Valoarea unui om, profesional vorbind, e data in primul rand de rezultate. Pe echipe e la fel, in afaceri e la fel. Cifrele vorbesc! Comparatiile sunt utile, dar nu neaparat relevante, in conjuncturi diferite. Daca tu esti multumit cu putin, nimeni nu-ti poate impune mai mult, nici frica, nici foamea. Motivatia e o chestie intrinseca.

Subevaluarea poate sa-ti aduca surprize. Daca subevaluezi concurenta s-ar putea sa fii nefericit. Daca subevaluezi asteptarile sau potentialul unui client ai sanse sa-l pierzi. Subevaluarea riscului unor credite nechibzuite poate crea mari neplaceri in timp pentru oricine – end user sau dezvoltator.

Supraevaluarea in imobiliare poate fi o arma utila pentru cei mici, atunci cand vor sa para la fel de puternici in fata unui adversar important. La fel de adevarat este ca supraevaluarea te poate duce usor intr-un faliment imobiliar, mai ales atunci cand cheltuielile depasesc incasarile asteptate.

Blocajul actual se datoreaza in primul rand supraevaluarii potentialului de dezvoltare/cumparare imobiliara din Romania, cat si subevaluarii efectelor crizei economice globale.

Cine vrea cu adevarat, se poate autoevalua. Va provoc sa faceti un exercitiu de autoevaluare in domeniul imobiliar! Sunt convins ca voi avea cele mai putine comentarii de pana acum, pentru ca majoritatea jucatorilor din domeniul imobiliar fug de realitatea propriilor valori sau nonvalori.

Autoevaluarea este, in definitiv, o chestiune de responsabilitate si respect profesional. Daca exista!?…

62 Comments on “Autoevaluarea in imobiliare”

  1. Cu ocazia zilei de 8 martie urez tuturor femeilor, implicate sau nu in domeniul imobiliar, LA MULTI ANI si o primavara frumoasa!

  2. liviu m
    8 martie 2010

    La Multi Ani de 8 Martie, Doamnelor si Domnisoarelor!

    E adevarat, cati stiu imobiliare cu adevarat? Intrebarea asta mi-o pun in primul rand mie, ce si cat stiu despre imobiliare?! Acum, in vremurile astea in schimbare, raspunsul meu este ca stiu foarte putine, dar sunt pe drumul cel bun, pentru ca imi dau seama de acest lucru.

    „Blocajul actual se datoreaza in primul rand supraevaluarii potentialului de dezvoltare/cumparare imobiliara din Romania, cat si subevaluarii efectelor crizei economice globale.” Intrebarea pe care mi-o pun este „cand”? Cand isi va reveni potentialul si cand va trece efectul crizei? Asta e faza pe care nu trebuie sa o pierdem.
    Dar, daca este sa ne luam dupa semne…

    1. @liviu m
      Autoevaluarea nu e obligatorie! Cine face acest exercitiu are sansa sa descopere pe unde se gaseste. Cei care sunt pe drumul cel bun vor reusi,mai devreme sau mai tirziu.

  3. E greu sa accepti sa te autoevaluezi fara o doza substantiala de subiectivism!
    Personal, cred ca am invatat mult in ultimii 2 ani, dar in acelasi timp cred ca mai am FOARTE MULT de invatat!
    Am avut norocul sa cunosc profesionisti in domeniul imobiliar, sa ii observ si sa incerc sa invat de la ei!
    Imi doresc intodeauna sa ma aflu in preajma unor oameni de valoare, apropierea te stimuleaza.

    1. @Cristian Clenciu
      Anturajul imobiliar face diferenta de multe ori in tranzactiile importante. Cine isi da seama cu adevarat cat stie in imobiliare ,de abia atunci realizeaza cate lipsuri are in acest domeniu atit de vast.Tenacitatea in a te perfectiona in acest domeniu duce,dupa parerea mea, la o evolutie profesionala certa.

  4. Cornel Balan
    8 martie 2010

    „Autoevaluarea” in bunul specific romanesc face ce multe CIORI sa se considere CORBI, cand de fapt nu sunt decat niste COTOFENE care poate au avut noroc din cand in cand.:)

    1. @Cornel Balan
      „Cioara mea e cea mai frumoasa pasare”…
      „Corb la corb nu-‘s scoate ochii!”
      Cotofenele sunt frumoase,dar nu prea inteligente.
      Ar trebui sa dai un exemplu mai elocvent si sa ne spui si unde te regasesti?

  5. Dan
    8 martie 2010

    Teoria e buna – practica este autodistructiva in tara asta.
    Cum se poate face o evaluare aici, unde fiecare autorizatie de constructie inseamna cel putin o spaga si/sau o interventie la un „prieten” de bine, o usa deschisa etc. … Evaluare intr-o tara cu o coruptie generalizata si in care fiecare „pulitician” este un „emo-biliar” de succesuri, evaluarea cit mai ales autoevaluarea devine o simpla iluzie in care succesul poate insemna „desteptaciunea” de a deschide usi, de a te adopta unui sistem anormal de „performanta” si/sau noroc chior, iar in contrapartida insuccesul poate insemna incapacitatea adaptarii unui sistem corupt.

    Dragos, tu si cei foarte-foarte putini ca tine nu inseamna decit exceptiile care confirma regula, trist dar adevarat.
    Oricum laudabila initiativa de luminare a populatiei si de incercare in a-si constientiza fiecare necesitatea desprinderii de sistemul plin de manipulare si/sau automanipulare.

    1. @Dan
      Automanipularea poate sa fie tradusa si prin vointa/ambitie/tenacitate! Nu sunt de acord ca practica este autodistructiva….Pentru mine,cu cit o problema e mai greu de rezolvat,cu atit ma face mai al dracu si NU MA LAS ,PANA N-O SCOT LA CAPAT!

  6. Miron Alin
    9 martie 2010

    Ceea ce spui tu, e in teorie foarte adevarat, dar sa nu uitam totusi in ce tara traim cu totii, iar pentru multi adevarul doare mai rau decat orice altceva. Autoevaluarea, pentru mine, se face zilnic si se reflecta in tot ceea ce faci zi de zi. Trebuie sa fii conectat tot timpul la ceea ce se intampla in piata, sa vezi ce face concurenta, ce au in plus fata de tine, ce ai tu in plus fata de ei, ce poti face sa fii mai bun ca ei. Trebuie sa intelegem ca, pana la urma cam toti facem acelasi lucru, iar pentru a fi in fata trebuie sa ai ceva ce e numai al tau. Autoevaluarea se face zilnic si trebuie sa fie sincera si cat mai aproape de adevar, astfel te vei putea imbunatati si poate vei ajunge acolo unde vrei.

    1. @Miron Alin
      Ai perfecta dreptate! De exemplu,eu in fiecare zi cind plec spre casa de la birou si sunt in masina,fac o mini-evaluare a activitatii din ziua respectiva.De multe ori,ma injur si ma fac singur „albie de porci”,daca nu indeplinesc la timp ce mi-am propus. E stilul meu de a ma autosugestiona ca sunt un dobitoc daca nu rezolv o problema care tine exclusiv de mine! Altii sunt fericiti tot timpul ,”destepti” si traiesc in lumea lor. Fiecare cu stilul lui de viata.

  7. Popescu
    9 martie 2010

    Lasand la o parte observatiile -de bun simt- ale lui Dan, referitoare la faptul ca nu poti concura niciodata cu unul care rezolva din pix niste autorizatii, PUDuri, sau isi radiaza in instanta TVAuri de milioane, asa cum ma astept ca se va intampla, fara valoare de precedent juridic pentru altii mai putin norocosi in viata

    pe principiul ca e loc pentru toata lumea, adica cu speranta ca mai raman niste firimituri si pentru fraierii de rand in urma dezmatului celor de mai sus

    autoevaluarea se poate face pe mai multe aspecte: atitudine, motivatie, nivel de cunostinte etc.

    Referitor la nivelul de cunostine, te autoevaluezi si iti dai seama ca ai nevoie de mai multe cunostinte profesionale in domeniul imobiliar legate de vanzari, marketing, negociere etc.

    Ce e de facut in conditiile in care posibilitatile de learning pe domeniul asta sunt inexistente sau cel mult mediocre in Romania?

    1. @Popescu@Dan
      Sunteti intr-o eroare maxima! Toti jucam pe acelasi „teren” imobiliar! uneltele sunt diferite si fiecare reuseste cum poate, e o chestiune de alegere si putinta. Pentru tine Popescu,imobiliarele sunt un moft,pentru tine Dane,sunt un hobby!
      NU POTI SA PRACTICI IMOBILIARE CU ADEVARAT SI SA FACI PERFORMANTA IN ACEST DOMENIU DACA NU ESTI IMPLICAT 100%, ZI DE ZI !

  8. Cornel Balan
    10 martie 2010

    Nu ma autoevaluez pentru ca ma voi SUBEVALUA cu siguranta!
    Ma las evaluat si ma intereseza evaluarea ..celor care imi pot aduce bani, lead-uri si respect!
    Evaluarea celorlalti..nu ma prea intereseaza..!

    Dar daca totusi este nevoie sa ma autoevaluez si ca sa raspund domnului Dragoteanu..eu ma situez la nivelul unui Porc Vietnamez..: micutz dar cu potential de crestere,”manac” aproape orice. este bun si natural…am colesterolul mic..si o inteligenta dezvoltata..greu inteleasa de alti porci..autohtoni..mai mari si mai invisiosi.
    Ma refeream strict la imobiliare.:)
    Nu m-am asteptat niciodata sa fiu considerat superior multor porci autohtoni..pt ca romanul ..prefera in orice domeniu..mult si prost..iar daca „groieilile” au conotatii de „serenada” in urechi sensibile e cu atat mai bine.
    Eu am avut mereu un strigat mai „ascutit”.:)

  9. Cornel Balan
    10 martie 2010

    🙂 Cioara isi considera puiul..cea mai frumoasa pasare..:)
    # Si regele asfatului il considera pe fisu cel mai bun imobiliar”
    Corbul nu scoate ochii la alt corb..pt ca are alte prazi mai valoroase la indemana:)
    #aici sunt si corbi mai prosti dar cu tati destepti#
    Te inseli: …Cotzofana..este inteligenta.. frumoasa este cea de ‘”oras”..cu penaj multicolor…cea de camp..e monocolora..”culoare stearsa”..

    @Cornel Balan „Cioara mea e cea mai frumoasa pasare”… „Corb la corb nu-‘s scoate ochii!” Cotofenele sunt frumoase,dar nu prea inteligente. Ar trebui sa dai un exemplu mai elocvent si sa ne spui si unde te regasesti?

  10. Dragos, am citit ce ai scris ieri pe blogul lui Vali si vai!, cata dreptate ai… Lipsa de reactie la nivel de comentarii la acest articol al tau este clar o dovada ca din cei (probabil) 200 de oameni care iti intra zilnic pe blog prea putin sunt gata sa se se autoevalueze. Este dureros! Dar exprima exact situatia din piata: agentii nu sunt gata sa se schimbe, pentru ca schimbarea lor trebuie sa inceapa cu o autoevaluare sincera si obiectiva.
    Mai avem mult de lucru in domeniu, asa ca spor la treaba!

    1. @Alexandru Suciu
      E greu Alex sa faci ceva in viata daca n-ai „stofa” de imobiliare. Munca in acest domeniu e prea grea si stresanta. D-aia,imobiliarele nu sunt pentru oricine!

  11. Autoevaluare? Greu… Singurul lucru pe care il stiu clar si la care lucrez de dimineata pana noaptea este ca inca nu am atins nivelul de cunostinte – si implicit valoare – corespondent ambitiilor mele si targetului pe care mi l-am propus. Asta stiu cu siguranta, ca mai am foarte multe de invatat, si mai ales de pus in aplicare dupa invatare, pentru a-mi atinge scopurile. Dar consider ca acest decalaj permanent – in momentul in care il constientizezi – este singurul motor catre mai bine.

    1. @valentin Ionescu
      Singurul lucru in care cred ca nu esti total ok este franchetea! Uneori,ar trebui sa „rupi” pe cine te deranjaza. E o simpla parere.

  12. Ciorita Vasile
    10 martie 2010

    Buna seara,

    Autoevaluarea este necesara in fiecare zi in fiecare moment al carierei.Trebuie sa ne cunoastem inainte de a trece la actiune,da a stabili un plan si sa incercam sa ne autodepasim mereu si de a deveni mai buni si sa-i ajutam si pe altii sa devina mai buni.

    1. @Vasile Ciorita
      Bravo maestre!…Tu esti dovada vie ca,se poate sa faci imobiliare si dupa 20 de ani! Faptul ca-l ai si pe fiul tau acum alaturi ma face sa te admir si sa te invidiez! Tine-o tot asa!https://www.dragoteanu.ro/wp-admin/edit-comments.php#comments-form

  13. @Dragos
    Ai sa ma cunosti mult mai bine in timp si ai sa vezi scopul acestei „blandeti” aparente. Eu o numesc evaluare; in momentul in care lasi pe cineva sa se desfasoare in toata splendoarea prostiei, eventual sa se simta si bine crezandu-te cuminte, sau chiar slab, e aproape orgasmic atunci cand il prinzi nepregatit si-l executi la nivelul de scos total din peisaj. Am multi la activ, si nu numai pe bloguri… Deformatie profesionala:D…

    1. @Valentin Ionescu
      Vezi ca si celalalt te evalueaza in aceeasi masura. Conteaza cine e mai rapid?

  14. Dan
    11 martie 2010

    Dragos,
    „NU POTI SA PRACTICI IMOBILIARE CU ADEVARAT SI SA FACI PERFORMANTA IN ACEST DOMENIU DACA NU ESTI IMPLICAT 100%, ZI DE ZI !”
    sint de acord 100% cu tine, acum am inteles la ce si la cine te referi, din punct de vedere al profesionistului asta e adevarul, daca nu te cunosti si nu-ti faci evaluarea in fiecare zi esti mincat de viu, valabil in orice domeniu

    1. @Dan
      Multumesc!

  15. Popescu
    11 martie 2010

    Dragos, te plangi ca ai cele mai putine comentarii de pana acum. De ce ti se pare asta nefiresc?
    Mie mi se pare autoevaluarea o discutie cu tine insuti, o chestie aproape intima, nu inseamna ca daca cititorii tai nu dau navala sa publice ce rezulta dintr-o AE, faptul ca ei chiar nu si-o fac.
    Ai putea sa faci tu primul pas, sa iti faci o autoevaluare publica, astfel poate si altii vor fi insipirati si incurajati sa intre in competie in mod public.

    1. @Popescu
      Autoevaluare Dragoteanu Dragos!
      1.genial in prostie si inteligenta,in egala masura!
      2.luptator ca un taur,pana la epuizare,fara limita cunoscuta!
      3.nu merita pus la incercare,ar putea fi groaznic pentru provocatori!
      Tu Popescule,esti un onanist imobiliar,doar si pentru faptul ca „lucrezi sub acoperire” in acest domeniu!

  16. Popescu
    11 martie 2010

    Citind postul asta sunt un pic confuzat despre modul in care trebuie facuta o AE in opinia ta.

    Sa iti propui niste obiective, taskuri, iar la sfarsitul zilei, lunii sa analizezi daca le-ai realizat?

    AE periodica prin rezultate (bani)?
    -aici in mod cert imobiliari ca Gigi Becali sunt printre cei mai mari profesionisti in domeniu

    AE nivelului de profesionalism?
    Cunostitele de vanzari, marketing,negociere, evaluare imobiliare, a pietei. Daca esti manager de agentie: cunostinte de management, contabilitate, finante manageriale, resurse umane, etc etc

    1. @Popescu
      Stii care e diferenta intre o onanie si o partida de sex? La partea a doua,mai ai cu cine socializa…Asa si tu,d-aia esti confuz!

  17. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    cand mi-am zis papagalul imobiliar , m-am autoevaluat corect …personal, am peste 300 de vanzari facute… atentie, nu vanzari de aprozar gen : am exclusivitate la o dezvoltare cu 300 de unitati si fac pe ghidul turistic… nu , vanzare una cate una…intermediere adevarata… dar stii de ce-s papagal? pentru ca sunt unii cu 30 de vanzari si-au ajuns milionari iar eu nu.

    1. @papagalul imobiliar
      Esti o „pasare” comuna in imobiliare!…Probabil,vinzi 300 de colivii pe an. Altfel,ori esti un papagal de jucarie,ori esti prea risipitor.

  18. Ciprian
    11 martie 2010

    Prima tranzactie pe care am intermediat-o a fost un ap. de 2 camere cu 10.800 dolari.
    Ultima un ap de 3 camere cu 127.000 E. La mijloc o tranzactie cu multe zerouri. Am inchiriat ap. in Dr. Taberei, hala in Pipera, restaurant in centru si vila. Am vandut apartamente, vile si terenuri. Unde sunt acum? Departe de unde am plecat din punct de vedere profesional. Unde as vrea sa fiu? La fel de departe. Unde o sa ajung in mod real? Exact acolo unde tintesc. Ce tintesc? Imobiliare !
    Am urcat si cazut financiar in ultimii 10 ani, m-am molipsit cu toate tarele imobiliarilor autohtoni, am observat cum toata lumea tace la masa cand ma apucam sa vorbesc de imobiliare, observ acum ura pe care multi ne-o poarta. Ce ma tine in domeniu? O pasiune vecina cu nebunia.

    PS asta cu pasiunea e pentru impresia artistica a textului. Raspunsul e mult mai pragmatic.

    1. @Ciprian
      Nu poti sa mai tintesti imobiliare! Poti sa iubesti imobiliarele,pentru un anumit scop. Le-ai ochit de mult,tintit ca ai ramas cu/in ele.
      Nebunia in imobiliare este absolut necesara ca sa reusesti sa te diferentiezi de turma! ALTFEL,te amesteci printre ceilalti si nu te scoate nimeni de acolo.

  19. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    am 300 de vanzari si sunt pasare comuna? sa mori tu? tu cate vanzari ai? cati agenti ai avut sau ai cu 300 de vanzari la activ? crezi ca eu am zis ca vand 300 pe an?
    de ce trece timpul imi confirmi ca habar n-ai ce-s alea imobiliare, la tine totul e intamplare si gargara … ai jumulit 10 gascani investitori si ai vise de donald trump… am vazut ce profesionist esti cand te-au spreiat marea majoritatea unde ai fost reprezentant exclusiv… vezi ce obiectiv te-am analizat? poti sa te autoanlizezi mai bine decat te-am zugravit eu?

    hahahahahahahahahhaha hai ca m-am distrat cu tine!!!

    1. @Biulian Sorin – auto-intitulat si auto-evaluat papagalul imobiliar!
      Sorine draga,poti sa ai cateva mii de vanzari,daca dupa ce tragi linie…mirosi a papagal! Ramai ceea ce esti si mai mult decat atit.

  20. Valy
    11 martie 2010

    Ooooo, ce puternic esti d-le Dragoteanu, cate ai reusit prin „puterea” ta !!!
    Si ce vocabular bine dezvoltat aveti !!!
    Ce mandru sunteti d-le Dragoteanu !!!

    Si daca ai trecut prin viata fara sa stii care-i Adevarul, poti sa fii cel mai tare in imobiliare, cel mai tare in orice domeniu … caci in fata lui Dumnezeu esti „fiul ratacit” !!

    Mandreste-te, elogiaza-te, arata-le tuturor ce creier tare ai, alearga pana nu mai poti …. si ??? cand o sa mori o sa iei ceva dupa tine ? AUTOEVALUEAZA-TE !!!
    Ce-o sa faci d-le Dragoteanu in fata lui Dumnezeu ? Cum ii justifici viata care ti-a dato ?!!! Sau te pomenesti ca o sa spui ca ti-ai dat-o singur !!!

    Ai ramas pe ganduri … e bine … asa incepi AUTOEVALUAREA … sau clocesti un raspuns „tare” si rautacios ???

    Toate acestea ti le-am spus ca sa te trezesti !!! Dumnezeu Tatal te iubeste, dar tu IL iubesti ? AUTO …..

    1. @Valy
      „Enoriasule”! Cand te bagi sub „fusta” preotului la spovedanie,vezi sa nu simti ceva tare si tine gura inchisa-inclusiv atunci cand vorbesti cu mine! Cat despre Dumnezeu, Domnia Sa e atit de ingaduitor cu imbecili ca tine,ca primeste multi ratati imobiliari in gradina Sa!

  21. Cornel Balan
    11 martie 2010

    @ papagalulimobiliar

    Felicitari pt numarul…CANTITATIV de vanzari!

    Referitor..”la vanzarile de aprozar” si anume exclusivitati..cu 300 de unitati…pot sa iti spun ca TE INSELI AMARNIC!

    Pana sa „pui pe picioare” un proiect imobiliar de 100-300..sau 1000 unitati este o munca titanica de cca 1-2 ani inainte si EXTREM DE MULTE CUNOSTINTE!
    Eu o cunosc..ca pe propriul meu buzunar! si o pot expune pas cu pas si trezit din somn la 4 dimineata.!

    Si am facut si pot face si vanzare „bucata cu bucata”
    Dvs puteti duce un proiect imobiliar exclusiv ..cap coada..?
    Eu ma mandresc cu 2..prin 2003-2004…si alte cateva…10-12 incepute prin 2006!
    Sunt cred in total peste ..300 vile..si..cateva mii de apartamente..de la munte pana la mare si trecand pe al campie..in ambele cazuri!

  22. Ciorita Vasile
    11 martie 2010

    Buna seara,

    Este f.interesant materialul asta cu evaluarea.Haideti sa punem discutia pe http://www.comunitate.imobiliare.ro si pe linkdin ca sa participe mai multa lume.

    Mult succes,

    1. @Vasile Ciorita
      Ai liber din partea mea Vasile. Nu cer bani pe drepturi de autor! Vorbesc serios,poti sa pui materialul spre dezbatere unde crezi tu ca merita vizualizat/citit/dezbatut. Merci anticipat.

  23. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    cornele nu trebuie sa te simti lezat in niciun fel… felicitari pentru realizari! eu daca aveam realizarile tale nu mai pierdeam vremea pe bloguri cu toti inaptii, eram prea ocupat sa-mi numar banii sau sa lucrez la statuia pe care mi-o ridicam in centrul orasului…
    acum, eu zic ca tu nu ai inteles la ce ma refer,nu faci distinctia intre un dezvoltator si un agent exclusiv… eu nu ma refer la 10 case de le ziceti voi cartier rezidential, eu vorbesc de proiecte serioase cu dezvoltatori puternici care asigura un buget de promovare si care impun si strategia de promovare… unui astfel de agent exclusiv ce-i mai ramane? asta-i motivul pentru care multi dezvoltatori locali apeleaza la propriul birou de vanzari… doar aia mari externalizeaza serviciul asta… eu la astia ma refer si ai sa razi dar asa se castiga banii usor si multi…
    si daca tot veni vorba , intreaba-l pe dragos cum i-au dat pedale dezvoltatori seriosi pe motiv de incompetenta…

    pe lumea asta e chestie si de bulan, omul potrivit la locul potrivit… eu am dovedit constanta, seriozitate si pricepere in vanzari… e o chestiune doar de timp pana voi ajunge unde trebuie…sunt locuri unde treba se misca mai domol… probabil ca in cinci ani dragoteanu se face editorialist la el la tara iar eu o sa fiu mult mai cunoscut in bransa… asa ar fi natural , nu vezi ca dragoteanu respira neintelgere a fenomenului prin toti porii?

  24. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    dragos dragoteanu, cu sinceritate iti spun ca prefer sa miros a papagal dar sa inteleg ceva din ceea ce se intampla in jurul meu in comparatie cu tine care nu intelegi absolut nimic. ai facut niste bani , ai avut cateva idei bune dar ai o gandire de hamster care se simte excelent in labirintul din laborator… ai senzatia ca maruntisul pe care l-ai acumulat iti tine loc si de capacitate de sinteza… astea-s lucruri grele!

  25. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    „Ramai ceea ce esti si mai mult decat atit.” ce-i asta ? tu nu vezi ce zgomot ai in cap? esti fumat? astea-s fraze fara nicio noima, aproape ca-mi pare rau ca ma contrez cu tine…parca-as bate babe…. fii la obiect, barbate! lasa emantiile filosofice pentru baietii mai mari! mai mult decat sa ma faci papagal, ceea ce nu ma deranjeaza, tu n-ai facut niciodata!
    ne concentram si noi un pic sau ne facem de ras ? chiar asa subtire esti?

  26. papagalul imobiliar
    11 martie 2010

    inca ceva cornele: lasa gargara asta cu mii de apartamente la munte si la mare ca se oftica elena udrea cel mai mare constructor al tarii… vezi ca-i greu sa numeri pana la cateva mii daramite sa le vinzi. oricum, daca tu ai vandut cateva mii, ori esti singurul din tara asta care vinde , ori ti-ai cumparat monopoly asta cu orase din romania si te joci copii in fata blocului…
    ce dracu’ , bai, cornele eu te-am luat in serios dar si tu prinzi fluturi! abia acum am citit mesajul tau pana la capat…

  27. Cornel Balan
    12 martie 2010

    @ Papagalul..

    Mai citeste odata te rog!
    Nu m-am referit la vanzare..si ca am VANDUT eu atatea partamente!
    Daca era asa…:).acum scriam de pe o insula insorita!
    Alta era ideea… era vorba de punerea in piata , la vanzare a unui numar da..de mii de apartamente!
    Cum au evoluat lucrurile apoi…din cauza incapatanarii unor dezvoltatori,a lacomiei( poate)..a conditiilor generale de piatza si creditare..etc etc..nu mai este vina lui X sau Y.

    Ma repet! la asta ma refeream..ca nu este usor sa „pui in piata” un proiect imobiliar complex si sa ai sau nu exclusivitate!
    Din nefericire ..apoi este mai greu sa controlezi..ce are de gand Dezvoltatorul sa faca.

  28. papagalul imobiliar
    12 martie 2010

    cornele eu parca vorbesc cu cerbul din reclama la bere Ciucas… tu te lauzi ca ai facut publicitate la mii de apartamente? asta e egal cu zero, inseamna ca ai vocatie de distribuitor de fluturasi prin cutiile postale. atata timp cat nu vinzi inseamna ca nu stii sa vinzi sau „nu le-ai pus bine in piata”… ah , e lacom dezvoltatorul si are preturi prea mari, nu pierzi vremea cu el… dar iti convine sa te combini ca poate totusi iese ceva, iti mai faci si tu publicitate pe carca lui , merge treaba domne’…
    cornele daca te-ai bagat intr-un proiect si nu l-ai dus la capat esti un mare LOSER!!!! nu plangi dupa mamica, nu dai vina pe altii…

  29. Cornel Balan
    12 martie 2010

    @papagalul imobiliar:)

    Cum zici stu stimabile:) Ai perfecta dreptate:) Esti mai satisfacut imobiliar acum?:)

    Am mai zis eu ca trebuie sa folosec expresii si cuvinte simple pentru a ma face inteles:)

    E un fenomen mult prea complex..si nu ma astept sa stii cu ce se papa:)
    Multe „succesuri” 🙂

  30. papagalul imobiliar
    12 martie 2010

    cornele, e bine sa fii mincinos si fanfaron cu clientii tai, s-ar putea sa te ajute … dar ca sa-mi vinzi mie castraveti , e mai greu… daca in loc de argumente pui paranteze si doua puncte … fac pariu ca esti un fatalau care pierde vremea pe messenger cu tot felul de nevorbite, in speranta c-o s-o impingi si tu un pic… vezi ce bun sunt?

  31. Cornel Balan
    12 martie 2010

    @Papagalul..

    Cum spui tu.
    Vad ca citezi din experienta 🙂
    Pa..nu te mai retin ca poate ai treaba!

  32. papagalul imobiliar
    12 martie 2010

    cornele, alta data nu te mai baga daca nu poti sa duci…. te-ai bagat in seama cu mine si-ai patit buba… data viitoare stai in patratul tau , cand zic ceva iti notezi si o sa ai numai de castigat! daca-ti vezi de treaba ,te las si pe tine sa fii fanul meu ! mai am vreo doi pe-aici…

  33. Cornel Balan
    12 martie 2010

    @papagalul
    Ai dreptate :)..ca doar fiecare papagal are dreptatea lui..

    Esti penibil;patetic.. .si imi rezerv dreptul de a nu iti mai raspunde la comentariile copilaresti…ocupi spatiul degeaba pe aici:)

  34. vaimamamea
    12 martie 2010

    Esti un impotent imobiliar!
    Habar nu ai sa vinzi o garsoniera!

    1. @Razvan Mihai – zis si vaimamamea
      Ai dreptate de doua ori!…Eu si Euroest nu ne ocupam de vanzari garsoniere si vaimamata!

  35. Cornel Balan
    12 martie 2010

    @ Papagale…
    Daca ai sti nite nume macar sau ai cunoaste persoanele..cu care am lucrat eu..si o alta persoana pe care o ataci nefondat aici..sincer te-ai autoevalua si ai cere „euthanasierea”.

    Este usor sa critici sau sa sa acuzi niste persoane si situatii fara sa le cunosti!
    Este tipic romanesc!

    Si pe domnul D PROBABIL si pe domnul V si pe mine si pe multi altii..ne doare in Zona Inghinala..de parerile obosite ale unui „anonim”

    Daca ai „cohones” spui stimabile cine esti!

    In afara se jigniri infantile…si limbaj de cartier ( citez- sa mori tu?) ..nu ai dovedit nimic!
    Asa ca ..inapoi la colivie si ciocul mic!!! ca faci valuri aiurea!!

    1. @Cornel Balan
      Cornele,lasa-l mosule pe innaripatu’ ala in pace! Pai nu stii ca, daca in imobiliare iti pui mintea cu toti oligofrenii,risti sa uiti ce ai de facut in viitor!

  36. Cornel Balan
    12 martie 2010

    Da.. Dragos..!

    M-a enervat cand a zis de ..”vanzari de aprozar” ..in proiectele imobiliare noi!

    Amandoi stim si …multi altii stiu cata munca este in spate!

    Dar..”pasasila” nu are saracul de unde sa stie!

    El a vandut „300” de gasoniere in ferentari( de unde mosteneste si limbajul)..bucata cu bucata..intermediere directa :))…

  37. Dan
    13 martie 2010

    Uite o veste buna, cica au demarat astia treaba la bulevardul care o sa lege casa poporului de piata victoriei … parca mai tresalta inima cind vezi ca se mai misca ceva.
    Dragos ce zici de oportunitati pe termen lung vizavi de tronsonul piata victoriei – kogalniceanu?!

    1. @Dan
      Stii care e termenul de executie? Iti spun eu…36 de luni! Deci exista opotunitati reale toata aceasta perioada.

  38. liviu m
    13 martie 2010

    Dane, mai intai or sa faca catedrala (scuze de cacofonie) dupa care bulevardul. Intrebarea este cand?
    Destepti au fost aia care au avut informatia asta acu’ nu stiu cati ani. Urmeaza exproprierile! Bani sa fi avut, cand trebuia.

    1. @liviu m
      Fac 2 variante de a ajunge mai repede la noua catedrala. Asta e obiectivul final.

  39. Dan
    14 martie 2010

    Liviu, doream sa fiu si eu optimist, ca sa nu ajung la extrema de a pleca la vinatoare de mafioti-politicieni

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *