2012 va fi un an imobiliar de… neuitat! Care ar putea fi cauzele?
1. De 3 ani incoace, preturile proprietatilor scoase la vanzare au scazut permanent. Si, fara sa gresim, putem afirma ca, la sfarsitul anului 2008, conditiile de pe piata imobiliara erau mai bune decat perspectivele anului 2012. Nici nu trebuie sa analizam prea mult… Ce simte oare un „fericit” care a luat prin Programul „Prima casa” un apartament cu 60.000 euro in urma cu 2 ani si acum vecinul de scara incearca sa vanda unul similar cu 50.000 euro? Dar, daca nu reuseste sa vanda nici la 45.000 de euro, in anul 2012? Preturile terenurilor din camp, desi au scazut pana la 10-20% din valorile inregistrate in anii de boom imobiliar, nu isi gasesc cumparatori. Nicio banca nu mai ia in garantie astfel de proprietati. De fapt, acest produs imobiliar a atras cele mai multe „tepe”, luate de bancheri, care au ingropat banii in terenuri situate acolo unde cerul se uneste cu pamantul.
2. Banii au devenit o marfa rara, iar creditarea este in ceata! Daca in anii de glorie imobiliar-bancara, 2007-2008, investitorii imobiliari erau rugati cu credite la o dobanda Euribor + 3-3,5%, acum, cine prinde o marja dubla e tare. Asta in conditiile in care garantiile cerute de banci s-au marit considerabil si orice credit este “scanat” pe toate partile pana sa primeasca aprobarea finala. Bancile straine nu mai risca nimic, cu atat mai mult cu cat au mari probleme in tarile de origine. Doamne fereste sa asistam la un faliment rasunator in zona euro! In acest caz, multe banci prezente in Romania vor ingheta efectiv creditarea si se vor concentra exclusiv pe active neperformante. Din pacate, mai toate sunt nevandabile!
3. Noile norme BNR nu au facut altceva decat sa sugrume creditarea. Bancile se vor replia pe criteriile impuse, dar vor avea nevoie de timp sa gaseasca cele mai bune solutii ca sa mai poata sa vanda bani, in conditii acceptabile. Dar, ce credit mai este rezonabil in ziua de azi, in noua configuratie economica internationala? Turbulentele financiar-bancare au un rol primordial in atitudinea bancilor fata de clienti. Faptul ca bancile comerciale sunt vulnerabile si interconectate la datoriile suverane este o povara grea si creaza premizele unui viitor nesigur. Semnalul de alarma a fost tras demult, dar a fost ignorat.
4. Populatia s-a „lecuit” de imobiliare si acest lucru este dovedit prin cresterea depozitelor populatiei de la 22 miliarde de euro in 2009 la 24 miliarde in 2011. Cine a avut nevoie neaparat sa cumpere ceva, si-a facut „plinul” inainte. Astazi se mai cauta doar produsele imobiliare de stricta necesitate. Cei care au putut sa faca economii, nu au avut ca prioritate achizitia unui bun imobiliar. Dobanzile in lei, in ultimii ani, au fost mult prea atractive. Un depozit in lei pe trei ani – echivalent cu 100.000 euro -, la o dobanda medie de 7%, a adus un castig de 21.000 euro. Cei care au fost inspirati sa tina economiile in lei au avut cel mai mult de castigat. Ce se putea cumpara in imobiliare cu 100.000 euro in 2008 stie toata lumea. Ce s-ar putea cumpara astazi cu 121.000 euro nu mai stiu chiar toti. Stiu doar aceia care au avut rabdare sa tina banii in banci si nu au riscat nicio investitie imobiliara intre timp. De ce ar risca in 2012?
5. Anul acesta va fi unul electoral. Si ce an! Cu siguranta, vom asista la cea mai dura batalie politica de dupa Revolutie. Interesele sunt uriase si, daca vorbim de ultimul lot de privatizari din ograda statului, este lesne de inteles ca va fi „bataia pestelui” pentru ultimele tunuri. Inclusiv, cele imobiliare, la preturi derizorii, in conditii de criza. Din pacate, politicienii isi vad de interesele electorale si orice stimulent imobiliar va fi o utopie. In loc de facilitati care sa dezghete mediul imobiliar, politicienii vor oferi circ. In loc de solutii, vor oferi promisiuni. Ca de obicei!… Daca nu v-ati obisnuit cu acest scenariu, veti revedea filmul!
Iata de ce, s-ar putea ca investitorii din acest domeniu sa ajunga la concluzia ca ultimii 3 ani au fost „parfum”! Sper sa ma insel! Dar, daca nu ma insel?
Popescu
9 ianuarie 2012Ai dreptate in mare parte in ce spui DAR nu pot sa nu remarc ca esti pesimist ca intotdeauna. Un antreprenor trebuie sa aiba o atitudine pozitiva, altfel..preda armele si se apuca de altceva. Toate punctele insirate de tine sunt negative, totul e in negru si aduci argumente pentru asta. Da, ok, lumea stie ca e criza, altceva, cum putem sa facem imobiliare pe aceasta criza?
Imi aduc aminte ca si anul trecut ai facut niste predictii pentru 2011 de te apuca jalea, pana la urma piata imobiliara a scazut doar cu 3-5% (daca ne luam dupa niste calcule ale imopedia) spre mare dezamagire a celor care ii prevesteau dezastrul..
Dragos Dragoteanu
9 ianuarie 2012@ Popescu
Crezi ca te pricepi la imobiliare? Da! La un anumit nivel, sigur le stapanesti… Daca o masina gonea inainte (2007-2008 ) cu 100 km/ora, intre 2009 si 2010 „fugea” cu numai 50 km/ora, in 2011, SURPRIZA, a ajuns nesperat de „bine” – chiar dupa unii anal.isti s-a redresat si merge cu…45 km/ora! Totusi, avem motive de sperante: motorul se aude gripat, benzina nu mai avem, vantul sufla cu putere, a inceput nitel sa tune si sa fulgere, norii s-au cam adunat, dar „specialistii” ne linistesc!! Preturile in imobiliare ( viteza masinii s-a stabilizat!), nu mai coboara atat de repede ca inainte, dar COBOARA! Asta nu se numeste dezastru, se numeste realitate!
Mai concret, preturile din raportul Imopedia se refera – atentie!!!- la CE S-A TRANZACTIONAT – acolo putem vorbi de scaderi de 3-5%! Intreaba-te totusi la ce nu s-a putut vinde, care este scaderea? Asta e pentru urmatorul nivel, la care vei ajunge numai urmarind acest blog!-))0
Popescu
9 ianuarie 20121. Pretul imobiliarelor scade de 3 ani, dar asta nu ofera si oportunitati? Nu spui nimic de oportunitati.
Unul care a luat la 60k si pretul a scazut nu trebuie sa isi faca probleme decat daca vrea sa vanda. Altfel, in timp pretul isi va recupera din scadere.
Referitor la terenuri, stii ca eu platesc pe terenuri „in camp” un pret dublu decat plateam in 2008? Si ma rog eu de ei, nu invers. Si stii de ce? pentru ca am crescut eu zona prin investitiile facute. Deci se poate si invers decat spui tu..
Pretul terenurilor agricole au crescut in plina criza. Asta cum o explici? Nu era o oportunitate de criza?
2. 3. Creditarea a scazut, deci SCADE OFERTA de imobile la vanzare, deoarece dezvoltatorii nu se mai pot finanta si deci nu vor mai construi.
4. Aici chiar ca nu sunt de acord cu tine. De ce ar risca cineva sa cumpere un imobil in 2012? PENTRU PROTECTIA CAPITALULUI IN PRIMUL RAND. Mai poti avea incredere in viabilitatea sistemului bancar, a euro in vremurile astea cand se vorbeste de desfiintarea zonei euro si a monedei euro? Citeste ultimul meu post de pe blog..
Eu personal investesc in terenuri, strainii investesc in terenuri agricole la greu incat ministrul vrea sa interzica achizitia acestora de catre straini, si tu intrebi de ce ar mai „risca” cineva sa investeasca in imobiliare in 2012???? Nu, eu te intreb, de ce ar mai risca cineva sa stea cu banii in banci? asta e intrebarea corecta..
”
Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, a declarat ca se pregateste, in perioada urmatoare, un demers catre UE „pentru a intra intr-un moratoriu” ca, pana in 2020, Romania sa nu fie obligata sa vanda teren agricol catre nerezidenti.
”
Este uimitor ca tu incurajezi oamenii sa isi tina banii in banci. Eu am pierdut foarte mult tinand banii in banci datorita deprecierii diferitelor monede si mutatului de pe o moneda pe alta. In plus, mai stau si stresat ca pica Grecia, pica SUA, pica Europa, pica sistemul bancar.
Tu stii ca actiunile Unicredit au scazut in doua zile cu peste 30% nu mai departe de miercurea si joia trecuta? Ai idee cu ce probleme se confrunta sistemul bancar european?
Dragos Dragoteanu
9 ianuarie 2012@ Popescu
1. Despre OPORTUNITATI voi scrie la sfarsitul lunii, in alt editorial scris deja, care va apare intr-o revista de prestigiu, la cererea lor. AU PLATIT!
2.3. Bati campii! Daca a scazut creditarea cu ce bani se cumpara ce nu s-a putut achizitiona deja?
4. Eu cred in Dumnezeu! Pentru majoritatea romanilor exista Mugur Isarescu!!
Ion Pribeagul
9 ianuarie 20122012 – Cel Mai Greu An…in a face o alegere BUNA a electorilor de catre electorat – In
Imobiliare nu se schimba nimic sau foarte putin fata de anul trecut pentru aceleasi motive – Bancile nu mai dau imprumuturi pe minciuni, bonitatea este calculata, este nevoie de avans 15-30%, adica un mediu normal de creditare iar CASHcavalul are prioritate (cu o negociere la sange obtii pretul tau de la cei fortati sa vanda intrucat esti avantajat/cerere putina si oferta foarte mare) si am mai spus-o, investitorii mincinosi au fost pusi la punct iar imobiliarele se aleg cu adevaratii profesionisti…
Popescu – dezvoltatorii vor dezvolta daca cererea creste, altfel NU este nevoie iar investitiile in pamanturi/loturi in unle locuri (scumpe) au scazut si vor mai scade iar in altele au crescut si vor mai creste (in dobrogea eolienelor) deci concluzia mea este ca nu avem spirit de turma ci pe specialitati – unii pot si altii NU – si acum multumesc de uratura, 401K m-a usurat de 65% (investitii pe risk mare/imobiliare) dar destul sa stau/traiesc intr-un mediu foarte ORGANIC – bucurati-va si voi cat mai puteti.
Bafta tuturor – Noul an incepe azi – totul a fost inchis de sarbatori cu exceptia comerciantilor/magazinelor, HAI sa ne suflecam manecile, scuipam in palme si la treaba.. ca avem de facut inca multe in tara asta, asa cum e EA (buna cu unii si rea pentru altii)
cristi
9 ianuarie 2012in totalitate de acord cu Popescu , despre Dragos sloganul i se ptriveste IMOBILIARELE NU SUNT PENTRU ORICINE !!!
Dragos Dragoteanu
9 ianuarie 2012@ cristi
AI DREPTATE!
Popescu
9 ianuarie 2012Dragos Dragoteanu, modul tau de gandire imi confirma ceea ce stiam si eu: voi astia formati la scoala tunurilor imobiliare, e greu sa va reconvertiti, sa va reinventati imobiliar.
La vremuri noi, oameni noi!
Dragos Dragoteanu
9 ianuarie 2012@ Popescu
Pentru programul Prima casa, cu siguranta nu trebuie sa apelati la Euroest! Scuze!
Popescu
10 ianuarie 2012Dragos Dragoteanu, ATITUDINEA este esentiala in orice, mai ales in business.
A privi apa si nu golul din pahar face distinctia dintre succes si esec, supravietuire sau pieire.
Nu-mi vine sa cred ca tu ca imobiliar de meserie, iti petreci timpul dand oamenilor 5 motive pentru care …SA UITE DE IMOBILIARE. Asta arata ATITUDINE gresita, mai ales ca s-au facut profituri din imobiliare in ultimii ani (pe terenuri agricole, eoliene nu conteaza etc etc)
Pai atunci ce atitudine ar trebui sa aiba cineva FARA JOB, FARA BANI, rate la 3 banci, 3 companii de telefonie, etc etc etc?
Aha, am inteles, sa isi puna streangul de gat.
CITESTE AICI SI POATE O SA INTELEGI CE INSEAMNA SA AI ATITUDINE FRUMOASA; SPIRIT, GANDIRE POZITIVA!
http://www.thinkagain.ro/de-ce-2011-a-fost-cel-mai-bun-an-din-viata-mea/
Dragos Dragoteanu
11 ianuarie 2012@ Popescu
Modelul de fericire al celebrului autist care a scris ceva misto nu este compatibil cu mine. Daca el isi permite sa dea tepe eu am de aparat un brand. Daca el e fericit ca lucreaza pamantul eu am fugit de aceasta povara. Fiecare are in suflet un anumit gen de fericire. Ex. Copos cand fura de fericit!
funky
10 ianuarie 2012eu am ajuns pe siteul asta incercand sa inteleg niste chestii (le-am inteles la momentul respectiv). anul trecut dupa 2 ani de asteptare mi-am luat o casutza cu cash (si sunt fff. multumit – suficient de tara sa ma doara-n basca daca mai scad preturile. sapt. asta o ruda f.f.f apropiata (cam gasca in materie de negustorie) m-a rugat un apt. nou asa ca fac in curind vizionari. dupa cum vedeti cred mai se vinde si se cumpara cite ceva in tara asta.in locatie unde stau eu s-au vandul anul trecut mai multe proprietati si toate casele sunt ocupate. e posibil chiar eu sa mai cumpar ceva asa de investitie. totul depinde de pret. si inca ceva : o alta ruda apropiata si-a facut o casa (zona nu f. buna dar nicic proasta) cu 110.000 euro – inclusiv teren de 700 mp. v-o spun in calitate de om cu ceva parale ca m-a lasat masca ce a putut sa faca cu acesti bani (250mp – caramida nemteasca, vopseluri nemtesti scumpe, izolatie de 10, tigla austriaca, parchet masiv, sanitare spania, usi pinum, gresie si fai italia, electrice gewiss gard fier forjat + designer si arhitect cu nume). atunci cand exista o diferenta atit de mare preturile nu numai ca vor mai scadea dar trebuie sa scada. si ca ecomonist care am invatza la scoala pe bune va spun inca odata ca la sfarsitul crizei lumea va fi altfel decit la inceput. altfel nu se temina criza. toate cele 5 puncte atinse de maestrul dragos vor fi altfel decit am fost obisnuiti. va fi o alta lume si o alta ordine economica. vor fi unii mari care sar peste masa, unii mici care se tira pe sub masa si fraierii care vor da cu capul.
Rares.D
11 ianuarie 2012@Popescu, info de mai jos, e manipulare sau e adevarat?
http://www.zf.ro/proprietati/investitorii-in-terenuri-au-ramas-cu-zeci-de-parcele-de-doi-ani-n-am-mai-vandut-nimic-9137790
Popescu
11 ianuarie 2012Rares D, ce onoare, ai coborat de pe inaltele culmi ale constiintei ca sa te angajezi intr-un dialog cu mine. Nu iti e teama ca o sa te manipulez?
Sa dai terenurile din jurul Bucurestiului unei agentii e o greseala pe care mi-am incasat-o de mult. Face parte din inceputurile mele imobiliare, cand imi inchipuiam ca o sa stau cu burta la soare in timp ce agentia o sa ma sune din cand in cand ca s a ma invite la notariat pentru vanzare.
Am constatat insa:
1. ca agentiile nici macar nu au bani de benzina ca sa isi permita sa tina un agent bun cu masina, pe drumuri in jurul Bucurestiului. Raportul COST / COMISION este dezavantajos pentru ele.
2. Agentiile au propriile terenuri in jurul Bucurestiului (ale directorului, agentului, firmei, actionarilor, proprietarilor agentiei) asa ca, daca le pica vreun potential client ratacit, nu stiu cum sa il umfle cu propriile imobile. Terenurile tale sunt ca si inexistente pentru ei, adica nu ti le promoveaza
3. De ce am spus client ratacit? PENTRU CA, CUMPARATORII EVITA AGENTIILE, da, in zilele noastre toti cumparatorii cauta oferte direct ale proprietarilor, cum aud de vreo agentie fug de rup pamantul.
Dealtfel, scrie in articol cat de mult se ocupa agentul respectiv de proiectul in cauza, s-a apucat de inchirieri de apartamente:
„Răzvan Câmpulungeanu, un agent imobiliar al firmei care se ocupă de vânzarea acestui proiect. El spune că în condiţiile în care numărul tranzacţiilor cu terenuri a fost redus în ultimii ani, s-a concentrat pe închirierea de apartamente în interiorul Bucureştiului”
Ca urmare RaresD, e plin the WalkingDead imobiliari, pentru toate exista explicatii. Am raspuns la intrebarea ta?
Popescu
11 ianuarie 2012Dragos Dragoteanu, ai tu ce ai cu Copos. Sau esti invidios pe turnul lui?
Rares.D
11 ianuarie 2012@Popescu, multam si da, mi-ai raspuns.
Sper sa nu-mi porti ranchiuna, daca am mai scapat cate o rautate pe ici pe colo…imi pare rau!
Popescu
11 ianuarie 2012RaresD, no problem. Sa stii ca manipularea poate fi si pozitiva.
Multi oameni sunt suficient de …….. ca sa nu isi dea seama ce este bine pentru ei si ce nu..
Popescu
12 ianuarie 2012DDule, zice Tiriac ca intre doua secerisuri isi face turn langa parcarile tale de pe Buzesti..
Se populeaza zona cu turnuri, o sa iti faci si tu cand or sa permita astia un P+50 asa.., sa dai umbra la toti..
http://www.zf.ro/companii/tiriac-jr-intram-puternic-pe-agricultura-si-mai-cumparam-inca-cel-putin-2-000-ha-9141908
Ion Pribeagul
13 ianuarie 2012Pai.. Anu-i lung/de abia a inceput si daca aflam de la unul si altul ca va fi greu ce trebuie sa facem.. uite chiar aici aflam ca unii FAC treaba, cumpara/vinde, piata se misca in felul ei – EA stie cand sa accelereze sau sa franeze, ANAL-istii au pareri in functie de cat baga el in buzunar sau de cine este intrebat iar POWLIME adica noi toti, se cerne in fericiti si nefericiti ca asa este viata – NU are nimeni formula magica sa fericeasca toata lumea (cei care o au, o pastreaza la secret si cand se gata tzipa ca de vina este POLITICA, usturoiul mancat de ei nu pute si nici nu suporta detentia) DAR munca poate sa faca diferentza iar NOROCUL sa o mareasca.
Apropo cu pamantul care in jurul bucuresti-ului a scazut cu 20-30% din cat?? suma de achizitie, in care caz devine pierdere, sau oferta vanzatorului, si atunci doar se diminueaza profitul (nu este o pierdere) iar daca nu a luat pe credit, NU este nici o pierdere ci se poate numi proasta afacere sau devalorizare a banilor investiti iar daca pui putina/multa munca poti face culturi de CEVA si re-valoriza afacerea/investitia, deci totul este o judecata sau parere personala de anal-ist si NU generala…apropo de statiscieni, EI sunt platiti sa manipuleze FRAIERII, smecherii nu-i baga in seama.
Popescu
13 ianuarie 2012Cine vrea sa faca afaceri e obligatoriu sa fie pozitiv, sa aiba incredere in economie, altfel se apuca de altceva:
http://www.zf.ro/special/primii-zece-antreprenori-ai-lui-2012-nu-ne-este-frica-de-criza-am-vazut-afaceri-care-merg-bine-si-am-prins-curaj-sa-i-aplaudam-pe-cei-care-au-incredere-in-economie-9144371
Popescu
13 ianuarie 2012Funcky, la 7, zici ca ai intrat pe blogul asta ca sa intelegi cate ceva, dar vad ca nu ai inteles ce trebuie, Dragoteanu zice sa uiti de imobiliare, dar tu spui ca ai cumparat, cumperi si vei mai cumpara. Pai cum vine treaba asta?
Lasa mai Funcky, cu cat uita mai multi de imobiliare cu atat mai bine, va fi concurenta mai putina..Daca vrei sa prinzi preturi bune la ceva, nu ai nevoie de concurenta..
funky
13 ianuarie 2012@popescu : am intrat pe blogul asta acum aprox 2 ani juma sa inteleg cum merge piata si daca preturile vor scadea (daca-ti aduci aminte pe la sf. anului 2008 se dadeau multi in barci ca ei nu sunt presati si ca vor astepta 1000 de ani). eu aveam cascaval si presimteam ce va urma dar incercam sa fiu sigur, mai ales ca doream sa cumpar si aveam si cu ce. da, printre randurile dl dragoteanu am citit ce doreram si am luat decizia cea mai buna (si ii multumesc pe aceasta cale). da, daca gasesc ceva la un pret de nerefuzat (desi am probleme sa gasesc chiariasi azi chiar si la preturi super-decente) o sa cumpar (dar sume mici 40-50-60 k, preferabil garsoniera sau 2 camere ca sa nu plang daca ma parlesc). la terenuri nu ma pricep si banuiesc ca e cel mai delicat sector – terenul poate sta 10 generatii neocupat si platesti impozit pe el.
Popescu
13 ianuarie 2012Funcky, blogul asta nu exista la sf lui 2008
„la terenuri nu ma pricep si banuiesc ca e cel mai delicat sector – terenul poate sta 10 generatii neocupat si platesti impozit pe el.”
da tu ce terenuri te gandesti? Si in mijocul Baraganului daca iei, nu sta 10 generatii, il dai in arenda, sau iei subventii etc
apuca-te de agricultura ca Tiriac jr
http://blogulluipopescu.blogspot.com/2012/01/tiriac-jr-se-apuca-de-agricultura.html
Totul se invata Fucky, chiar si asta cu terenurile, mai iei o teapa, mai faci una buna, pana la urma inveti. Chestia e ca de terenuri chiar trebuie sa te ocupi, e full time job desi nu pare. La apartamente, l-ai inchiriat si gata..
Popescu
13 ianuarie 2012Vezi poate gasesti ceva interesant pentru tine aici:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/ce-chilipiruri-poti-gasi-printre-casele-executate-de-banci-961339.html#ixzz1jJvqiwZ2%20%20EVZ.ro
Mie mi-a placut partea asta. Nu ai fi zis, mai ales daca citesti din clasici in viata (Dragoteanu):
„povesteşte din experienţa proprie că s-a ocupat de vânzarea unui teren de câteva mii de metri în comuna Afumaţi, evaluat la peste 200.000 de euro. La evaluare, terenul i s-a părut scump şi s-a gândit că va găsi cu greu cumpărător.
S-a vândut de la prima licitaţie, la un preţ dublu faţă de preţul de pornire. Cumpărătorul dorea să construiască pe teren o hală, pentru că avea închiriat pentru firmă un sediu unde plătea câteva mii de euro lunar chirie”, a spus executorul, angajatul unei bănci de la noi de talie medie. „
funky
13 ianuarie 2012@popescu. eu cam din 2008 ma uit pe imopedia. posibil ca blogul sa fi inceput mai tirziu. apropo de piata : se pare ca prima casa isi da obstescul sfirsit(stiu asta de la banca, persoana importanta, banca mare), creditele in valuta for fi restrictionate drastic si probabil marita dobanda iar pe lei (singurul loc unde romania are o marja) dobanzile sunt inca prea mari. cred ca dragos are mare dreptate cand spune ca anul asta va fi groasa la imobiliare. din cite am citit apartamentele vechi sunt 90% cu prima casa. sunt curios cite tranzactii se vor mai face.
Popescu
13 ianuarie 2012Funky, e groasa anul asta, dar ce pana acum a fost subtire? Din 2008 tot groasa e, hello!!
Daca Prima Casa nu se continua cu altceva, piata apartamentelor o sa ramana fara aer o perioada, dupa care se va regrupa la niveluri mai mici.
Om trai si om vedea ce o fi, nu uita ca e an electoral si nu ar da bine..
robert dobrescu
13 ianuarie 2012Draga Dragos imi pare rau dar nu sunt de acord cu tine. 2012 vine dupa un 2011 in care numarul de tranzactii a crescut, iar povestea cu vecnul nu se plaica nici 1% tocmai pentru cee a ce remarcai prin septembrie : ofertele de calitate au disparut. ce s-a vandut s-a vandut tocmai ca avea calitate, iar doua apartamente intrun bloc bun („vechi” dar dupa 1978) nu prea gasesti. creditarea e vax si nu conteaza pt ca oamenii au scos banii de la ciorap to anul trecut. iar cine sta cu euroii la banca isi asuma un risc. anul asta cred ca se vor misca segmentele care s-au miscat putin in ultimii ani, in special loturile de teren si apartamentele de 4 camere. probabil ca trendul pe garsoniere si 2 camere va ramane. sa vedem cum o fi cu inchirerile si vilele.
Mielu Nebunu'
14 ianuarie 2012Ma uit la televizor in seara asta. Pana acum , invinuiam acest popor de lipsa de reactie si spirit de turma.
Trebuie sa marturisesc ca sunt luat prin surprindere cu totul.
Vizavi de imobiliare, eu cred ca , dupa alegeri, vom avea parte de o noua curba abrupta a preturilor.
O curba descendenta, desigur.
Sunt multe necunoscute, Standard&Poors tot retrogradeaza tarile din Europa, la noi nu se spune mare lucru despre viitor, pentru ca este an electoral si toata lumea se abtine sa spuna ca , dupa alegeri, trebuie sa strangem cureaua si mai rau.
Dar, fara sa fiu acuzat ca incit la dezordine, ma bucur ca romanii ies din amortire.