Cum au stricat strainii piata imobiliara din Romania?

8 noiembrie 2010 4 minute
Distribuie

Daca cineva mi-ar spune ca imobiliarele din tara asta nu au trecut de nivelul pionieratului, as fi perfect de acord cu aceasta afirmatie. Romania imobiliara “tanjeste” dupa puterea exemplului occidental. Dupa cel de succes, fiindca exista si esecuri!…

Practic, viata imobiliara la noi a inceput dupa caderea comunismului (teoretic!), de prin 1990 incoace. Romania a devenit in scurt timp tara cu unul dintre cele mai mari procente de proprietari din lume! Intr-un fel, impresionant… In alt fel, daca privesti ce proprietati compun portofoliul national de valori imobiliare, poti sa ai o dezamagire profunda! Evident, exceptiile au locul lor in orice domeniu. Totusi, suntem inconjurati de blocuri vechi, inghesuite, cartiere-ghetou, infrastructura imobiliara precara, case darapanate, neingrijite, urbanism defectuos – daca nu imposibil – sistematizare urbana fara viziune pe termen lung etc. Toate sunt cuprinse in procentul de peste 95% de proprietati individuale.

In aceste conditi, a aparut capitalismul imobiliar. Dornici sa “evadeze” din mediocritatea imobiliara generala sau generata de reminiscentele comunismului, romanii s-au vazut invadati de investitori din alte tari. Acestia au simtit oportunitatile pietei imobiliare romanesti si s-au apucat de treaba. Dupa 20 de ani de ani, strainii implicati in investitii imobiliare s-au impartit in 2 categorii: priceputi si nepriceputi. Da, ei sunt invingatori sau perdanti, ca peste tot in lume, in orice domeniu. Daca unii au stiut de la inceput ce vor si cum trebuie lucrat ca sa ai succes intr-o tara ca Romania, altii s-au dovedit a fi aventurieri de profesie. Cand economia duduia, tot strainul, ca si romanii, se pricepea la imobiliare, banii veneau valuri-valuri in Romania si erau investiti, uneori aiurea, in tot ce misca in domeniu. Odata cu inceperea crizei economice globale, aceeasi investiori au constatat ca tara noastra e pe aceeasi planeta ca si tara lor. Lacomia s-a transformat in inceritudine si de banii unor asa-zisi “experti” imobiliari straini s-a ales praful. Practic, s-a dovedit ca imobiliarele nu sunt pentru orice strain care aterizeaza in Romania.

Fondurile de investitii au tinut steagul sus pana in 2008. Apoi l-au lasat jos si acum l-au ingropat in berna! Unii dintre “specialistii” straini din imobiliare s-au dovedit a fi niste oportunisti ratati. Nu toti, dar cei care au cumparat sute de apartamente pentru speculatii sau terenuri in camp destinate dezvoltarilor rezidentiale, sunt cu siguranta “campioni”!… Diferenta dintre noi si ei este una fundamentala. Daca romanii nu stiau cu ce se mananca o criza economica, strainii respectivi au mai trait astfel de fenomene, inainte sa ajunga pe malurile Dambovitei. Un investitor autohton poate sa aiba o scuza plauzibila, ca a fost “dus de val” si acum fluiera a paguba, fiindca nu a mai trait o astfel de experienta. In schimb, strainii ar fi trebuit sa evite greselile traite anterior pe “propria piele”, in tarile lor.

Cu toate acestea, “prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul”! Daca ceva li s-a potrivit “manusa” investitorilor straini in imobiliare, acest lucru a fost mediul. Romania este, din punct de vedere imobiliar, – si nu numai! – o tara fudula. Vrei ceva, poti primi, vrei altceva, poti schimba! Din pacate, atat pentru romani cat si pentru straini, ce ne-am dorit am primit… O lectie, tradusa printr-o experienta noua. Economia de azi nu mai place si pana o schimbam mai dureaza nitel. Conteaza cine are rabdare, nervi si mijloace de supravietuire. De muncit, se lauda toti ca muncesc, fiecare in felul lui.

In rest, viata merge inainte, cu sarbatori dupa sarbatori, cu week-end-uri insorite si nelipsita latrina politica. In curind, vin nesfarsitele concedii de iarna, bancherii se gandesc la bonusurile de sfarsit de an si  stau precum ulii la panda. Rechinii imobiliari pandesc in “adancuri” noi tunuri imobiliare, fondurile de investitii care nu s-au prins in “plasa’’  incompetentei asteapta vremuri mai bune si romanii spera sa invete ceva din toate neajunsurile primei crize imobiliare. De la straini nu au prea avut ce!

36 Comments on “Cum au stricat strainii piata imobiliara din Romania?”

  1. Popescu
    8 noiembrie 2010

    Dragos Dragoteanu, au si aia prostii lor, tu cine crezi ca a ajuns prin Romanica noastra? Geniile imobiliare din America?

    Fondurile? Pai fondurile stiu un lucru : rise money de la prostii lor si bagat in zonele care sunt la moda. Ce au fondurile de pierdut? Pierd investitorii, administratorii de fonduri trebuie sa mearga si ei cu trendul, daca iese bine e bine, daca nu iese bine au o scuza buna: criza economica..

    Si nu uita ca au fost totusi fonduri care si-au facut exitul la timp, stii tu care..

  2. Tavanulfals blog
    8 noiembrie 2010

    Cred ca gresesti, Dragos. Eu am impresia ca nu e nicio diferenta esentiala intre speculantii ordinari de pe la noi si cei sositi de pe coasta de est a Mediteranei 😉 ori alte meleaguri de mai la Nord. Astfel de profituri de 2-300 % numai pe aici pe la noi puteau fi atinse pe fondul unei manipulari grosolane a tuturor actorilor imobiliari si mai cu seama a BANCILOR. In virtutea acestei logici, nu cred ca pot fi suspectati de recidiva „specialistii” aia straini… Unde a mai crescut pretul locuintelor, Dragos, cu 300 % intr-un an (din 2006 pana in 2007 ) ??? Daca tot vorbeam de coasta de est a Mediteranei, aici era un fel de Canaan al speculei imobiliare 😉

    Poate ca ar fi posibilitatea unei departajari intre „ai nostri” si „ai lor” doar prin volumul capitalului care in cazul speculantilor mioritici a fost mai redus; in rest lacomia, prostia si imbecilitatea absoluta i-au caracterizat pe toti.

    Stii ce ma amuza cel mai mult acum ? Expresia aia folosita de „specialistii” citati de toate sursele media : „Bancile nu sunt pregatite sa inceapa executarile silite…” 🙂 Dar nici prosti nu mai sunt „pregatiti” sa plateasca 2000 E / mp de cotet insalubru cu miros de ghena…

    Dragos, sa ne intelegem !!! Aici e vorba de mizerie, de manipulare, de indobitocire si de HOTIE. Nu uita ca Planorama e un proiect care a inceput prin 2005… Aveau tot timpul sa dezvolte „biznisul” nefiind afectati de niciun fel de criza. Dar stii ce au facut cu banii prostilor care au „cumparat” iluziile ? I-au bagat prin offshor urile de „prestari servicii”…

    Eu zic sa vedem lucrurile asa cum sunt, fara sa ne ascundem dupa deget. Pentru retardati am oarecare compasiune insa pentru hoti – NO MERCY !

  3. Ion Pribeagu
    9 noiembrie 2010

    Ce spui tu straine – Pai spun ca de aia am gura sa vorbesc bune si Nebune: exemple din California, Florida si alte cateva state unde BOOM-ul a crescut preturile cu 2-300%
    mai pe sleau o casa de cashcaval/lemn si pereti ipsos care se vindea prin 2000-2002 cu cca 150,000 de dollari ajunsese in 2007 6-700,000 de mii de dolari acum dupa/in criza aprox.280-300,000 dolari (cresterea a durat 4-5 ani mai ales ultimii ani) si uite asa cei care au cumparat la preturile de sus acum le pierd prin faliment altii le parasesc intrucat valoarea in banca/creditul este mult pest valoarea de piata dar sunt si state unde acestea nu s-au umflat asa mult si cresterea a fost inceata si acum nu au nici o criza ex.Texas si alte state foarte conservatoare (majoritatea centru tarii)
    Deci numai faceti voi prostii pe romani ca si altii au luat-o drept in moalele capului si nu mai vrea sa vorbesc de situatia pensiilor private sau bursa NYSE , etc.
    Deci in final nu uitati un lucru – guvernul inclusiv SUA ar fi putut face ceva dar dece sa faca – ei sunt marii castigatori si multi dar p r o s t i platesc castigurile

  4. Mielu Nebunu'
    9 noiembrie 2010

    @Dragoteanu

    In Romania economia n-a „duduit” niciodata dupa revolutie, economia pe credit nu e o economie care duduie, e una care isi provoaca un cancer din care nu va iesi niciodata…..

  5. Popescu
    9 noiembrie 2010

    Pribeagu :)) :)) nu-l mai contrazice pe Tavan Fals ca te ia la injuraturi

    El traieste in lumea lui, nu exista decat oameni buni si unii singuri rai, parazitii imobiliari de la noi, care numai la noi obtin profituri de 200%. In America se lucreaza cu 3%.

    „Cred ca gresesti, Dragos”. Tavan Fals, ce-i cu tine? Nu tu esti autorul frumoaselor cuvinte:

    „Parazitii societatii – agentii imobiliari
    Nu va mai lasati pacaliti de agentii imobiliari !!! Cititi mai jos toate mizeriile la care recurg acesti stafilococi si streptococi ai societatii pentru a profita de naivitatea dumneavoastra. Nu mai acceptati ABUZURILE !!!”

  6. Tavanulfals blog
    9 noiembrie 2010

    @ Popescu

    Iar te dai in stamba cu pregatirea ta de Stefan Gheorghiu… Vis-a-vis de agentii imobiliari majoritari din Romania am explicat pe larg cu exemple CONCRETE cauzele care m-au determinat sa ii categorisesc ca atare. Nu retrag niciun cuvant.

    @ Ion Pribeagu’

    La noi cresterea aia de 2-300 % a avut loc intr-un singur an – 2006 – 2007… Si nu uita ca aici vorbim de investitii la nivel european. Una e sa investesti intr-o tara intracomunitara si alta e sa mergi cu capitalul in USA.

  7. Mielu Nebunu'
    9 noiembrie 2010

    @ Tavanul Fals

    Felicitari pentru atitudine! Asa este! Ma refer la 90% dintre agentii imobiliari de la noi……

    @ Popescu

    Bre, daca ar stii lumea ce injuraturi iti iei pe alte siteuri si bloguri….si-ar scuipa in san numai cand ar vedea numele dumitale.
    Chiar nu obosesti in a fi penibil????

  8. eusitu
    9 noiembrie 2010

    Dragos nu strainii au stricat piata imobiliara din Romani ci romanii.
    1) In 2006 cind deja se vorbea de aderarea RO la UE toti prietenii mei din tara spuneau ca vin strainii (din EU) si cumpara tot. Dar nimeni nu mi-a putut explica de ce strainul ar fi interesat sa isi bage banii in Romania. Deci fobia a inceput de la romani.
    2) Legile inexistente sau proaste, climatul economic instabil au atras doar fonduri speculative si excroci. Cine trebuia sa faca legile in Ro?

  9. Mielu Nebunu'
    9 noiembrie 2010

    @ eusitu

    Foarte corect! Strainii si-au facut de cap pentru ca li s-a permis. Si li s-a permis in baza unor spagi dolofane pe care le-au primit cercurile de influenta care puteau adopta sau modifica legi.
    Daca am fi fost tari pe pozitii, asemenea enormitati n-ar fi avut loc, preturile n-ar fi crescut in halul asta si acum am fi avut mai putine drame si executari silite in acest sector al pietei….
    Boom am vrut….boom am avut! In curand o sa facem „BOOOOOOOOMMM!!!”
    Cu economie cu tot…..

    1. Dragos Dragoteanu
      10 noiembrie 2010

      @Mielu si Popescu
      V-am sters toate aberatiile dintre voi.Repet, nu transformati blogul meu in talcioc!…Multumesc !

  10. Mielu Nebunu'
    10 noiembrie 2010

    @ Dragoteanu

    E ok. Imi cer scuze.

  11. Popescu
    11 noiembrie 2010

    Sterge Dragos Dragoteanu, ca si asa erau prea multe comentarii..

    Ti-ai pus problema de ce pe blogul tau nu intra sa comenteze oameni care au tangente cu imobiliarele si stiu cu ce se mananca si nu tot felul de turisti care se plictisesc pe acasa?

    1. Dragos Dragoteanu
      11 noiembrie 2010

      @Popescu
      Daca tu crezi ca blogul meu nu este unul serios in care oamenii se distreaza si, totusi, invata ceva poti sa schimbi „canalul” printr-un clik! Nu ma intereseaza numarul comentariilor, n-am timp de diverse! Exista destule bloguri pe aceasta tema…

  12. robert
    11 noiembrie 2010

    nu cred ca strainii au stricat ceva mai mult decat romanii. cred ca romanii s-au lacomit mai mult decat romanii si i-am invatat noi pe aia la niste catiguri incredibile. Daca romanii aveau caracter si probitate strainii se conformau pietii. daca romanii erau nemti strainii vindeau totdeauna sub pretul pietii. In Germania niciun neamt nu cumpara locuinte de la un dezvoltator strain. sunt si nationalisti si precauti. La noi au cumparat de la tot felul de paraziti straini, aia au inchis firmele si s-au carat. cine asigura garantia? sa mai continui? In materie de comentarii… cum zicea cineva mai inainte, decat 100 de postaci platiti mai bine 10 insi pertinenti in opinie.

    1. Dragos Dragoteanu
      11 noiembrie 2010

      @Robert
      Lumea e un sat mic, lacomia e o „virtute” umana universal valabila!
      Cat il priveste pe Popescu, el crede ca se trage de bracinar cu mine sau ca am plimbat cercul impreuna cand eram copii.

  13. Mielu Nebunu'
    11 noiembrie 2010

    @ Robert

    Asta incercam sa spun si eu….
    Ii Invinuim adesea pe straini ca au stricat piata, dar…cine a creat conditiile in care sa se speculeze atat? Ca nu strainii au ocupat pozitii in guvern sau la Banca Nationala.
    Vina este a noastra, a romanilor, aici s-au creat regulile.
    Si cand pe BBC a aparut, pe cale de consecinta a celor descrise mai sus, faptul ca in Romania se poate castiga in real estate repede si fara bataie de cap chiar si cel mai cuminte si mai corect investitor din vest s-a gandit cum sa-si creasca averea repede si sigur.
    Asta n-ar fi insa cel mai mare rau care s-a petrecut. In ultimii 5 ani din Romania au iesit in medie 40 de miliarde de dolari pe an catre paradisurile fiscale internationale prin firme off-shore si nimeni nu a impozitat acesti bani …..cu nimic!
    Mare parte a profiturilor din imobiliare au luat si ele aceasta cale. Deci, cine e vinovat? Cel care si-a transferat profitul in strainatate sau cel care a creat cadrul in care banii puteau sa iasa neimpozitati si nestingheriti de nimeni?
    Ca , sa stiti, este unul din motivele pentru care romania a avut investitii externe in ultimii ani. Chiar si in imobiliare.
    Putreziciunea este aici, nu la straini. As fi facut la fel in locul lor.

    1. Dragos Dragoteanu
      11 noiembrie 2010

      @Mielule
      Romania e o tara fudula!…Fata de straini, ne diferentiaza doar inteligenta (superioara la romani!), prostia (egala!) si eficienta ( net inferioara!!).

  14. Mielu Nebunu'
    11 noiembrie 2010

    @ Dragoteanu

    Foarte corecta observatia cu inteligenta care e superioara la romani. Problema este ca asta , chiar si prin maniera in care o spui, e mai degraba un capat de acuzare, decat o portita de scapare.
    Ca , daca ai fi zis :”Romanii sunt inferiori dpdv mental” , m-as fi lamentat si as fi acceptat , nu fara unele rezerve , destinul implacabil si fatalist.
    Insa atunci cand inteligenta nu este luminata de un strop minim de inteligenta ea are tendinta clara si ,adeseori, inevitabila, de a se transforma in viclenie si minciuna.
    Cum la noi in tara minciuna , hotia si viclenia sunt institutionalizate la nivel central si local sunt tentat sa cred ca Romania va fi in continuare un „paradis fiscal” pentru cei care doresc sa fure linistiti, legal si, in aparenta, corect.
    Ar fi multe de discutat si de facut putina filosofie si pe aceasta tema : diferente intre corectitudinea (dpdv al Codului Penal) si moralitatea unei legi (intelese din dpdv al moralitatii, in general).
    Altfel zis, o lege poate fi corecta, dar complet imorala….
    Nu iesim din chestia asta….

  15. Ion Pribeagu
    11 noiembrie 2010

    Dragii blogeri si ami ales celor care sustin cresterea preturilor la apartamente excesiv intr-o anumita perioada – nimic mai mincins si neadevarat si am sa va spun dece:
    In perioada Ceausescu aprtamentele se vindeau cu cca 150-250 mii de lei iar un dolar era egal cu 3,25 lei valuta/franci aur (adica adevarata valoare intriseca de schimb comercial) si se schimba la turisti cu valori marite 300% approx.12-18 lei pentru atragere de schimb valutar, repet numai turistilor/vizitatori dar din cauza ca erau interzisi romanilor acestia schimbau la negru cu cat puteau mai ales marinarilor romani sau turistii si angajatii statului care plecau in strainatate cu 25-75% adaus la negru
    Asadar salariile era minim la inceput 1200 lei (femeia de servici) si mergeau pana la
    4-6000 de lei muncitorii categ.0 (industria grea) deci salarii 400-2000 de dolari lunar plus ciubucurile adica atentiile si furturile ca si astea erau considerate ca fiind luate din avutul obstesc/al nostru tuturor. 95% din populatia tarii traiau la oras cu chirie atat la bloc cat si in cele nationalizate (deci un apartament 30-60000 de dolari)
    A venit revolutia, romanii aveau foarte multi bani la CEC sau sub saltea (legea 18) si au plecat in valuri sa cumpere din europa de vest – valuta numai la negru 75-100 de lei dolarul 1990-1991 si apoi 100% devalorizarea leului de catre banci pe an sau mai tarziu pe luna si s-a ajuns la 35000 lei dolarul in 2002 dar oamenii plecau din tara pe capete si pimii bani/valuta s-au facut pe vinzarea apartamentelor 5-10000 dolari de doua camere in functie de locatie plus 4-6000 dolari total 10-16000 dolari SUBEVALUAT
    NU SE POT CONSTRUI APARTAMENTE DE 40-50 MP CU 10-15000 DOLARI/EURO dar constructiile au inflorit din cauza surplusului de masa monetara obtinuta din vanzarile masive ale tarlalelor/loturile obtinute gratis de la stat si apartamentele obtinute la fel de la FSN pentru electoratul PSD/PL/PD (fost CC al PCR si protejatii lor SECO) care au mentinut aceast surplus monetart obtinut usor dar pe la sfarsitul 2002 s-a cam terminat cu furaciunile in still mare si devalorizarea leului s-a oprit (taiat 4x 0000 ajungi la 3.50 lei dolarul (sus/jos 10-15% in ultimii 8 ani -bravo Isarescu…. dar ???)
    Deci am putea spune ca piata imobiliara s-a reasezat la valorile normale ACUM dar ele vor mai creste daca oferta scade si cererea creste si invers. Multumesc pentru cei care citesc si nu ma injura iar celor nemultumiti de preturi le urez chirie fericita ca ma fac si pe mine fericit acum la batranete cu pensia unui pribeag in romania, celorlalti le urez casa visurilor (dar incepeti cu cea cu care puteti pana la cea visata) si proprietati multe (aduc si dureri de cap acestea dar mai bine decat fara ele)

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @Pribeagu
      Daca remarcile tale nu ar include si nume de partide, ai fi un atent analist pe vremuri de criza. Toti politicienii sunt de vina, dar inaintea lor suntem noi ,toti romanii!

  16. Mihaela
    11 noiembrie 2010

    sunt si multi straini care si au luat mari tepe de la piata imobiliara romaneasca. Am cunoscut si evrei nefericiti care si au ingropat bani frumosi in terenuri ,,fertile,, aici. Mai nou, aici sau prostit si evreii intre ei. Si au pasat tepele unii altora pe bani grei de au ajuns sa nu mai faca afaceri intre ei pe teritoriul Romaniei. M-a amuzat teribil un evreu care vroia sa si vanda ,,pasunile,, pe care si le achizitionase cand visa el ca va deveni un Trump al Romaniei. Am aruncat si eu asa o vorba, ca stiu un alt evreu care ar fi dispus sa i cumpere terenul..si ce credeti? O paloare socanta i a acoperit fata cu rugamintea sa i propun un alt cumparator, destainuindu mi plasa vietii lui. MM

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @Mihaela
      Dar ce ai crezut Mihaela ca nu au si evreii falitii lor si „specialistii” lor in imobiliare? Diferenta o face invatatura! Ei o percep pozitiv, fata de multe alte natii, care se blocheaza in latura negativa a unei nereusite.

  17. Ion Pribeagu
    11 noiembrie 2010

    Dragos – Blogul tau este unul in care se poate devia de la comentariu pentruca oamenii au pareri diferite dar uita-te pe alte bloguri NO comments si atunci este bine (sa bagi batul prin gard/asa faceam eu in cartierul nostru sa intarat cainele care decateori treceam pe acolo ma speia sarind si latrand si atunci cu batul prin gard ma razbunam pe bietul patruped facand spume de atat latrat pana cind intr-o zi stapanul a pus o scandura nebatuta in cuie si m-a alergat putin, o sperietura buna noroc cu batul si ghiozdanul altfel … doar o poveste) sa ne schimbam parerile atat cele legate de comentarii cat si personale despre ce a fost, ce este si credem noi ce o sa fie…
    a la Mafalda Imobiliarelor – bafta ma duc pe alt blog sa vad ce face mircea si akhe – iubesc barfa Pro si Contra tuturor dar tu trebuie sa bagi batul prin gard ….

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @Pribeagu
      Scuze, n-am timp de diverse!…

  18. Ion Pribeagu
    11 noiembrie 2010

    pentru #1 -ce daca veneu geniile din america construiau si vindeau mai ieftin decat ceilalti sau faceau pomeni (pomeni a facut FSN/PSD dar nu din buzunarul lor ci din ce au construit romanii STATUL ROMAN 25 ani (1964-1989) si dat pe o sticla sau mai multe de de bere (stiu pe cineva care platea 100 de lei pe luna in 1999 si un dolar era 26000 iar o bere 4-5000 e lei si platea la sfarsitul anului cu penalizari 2-3000)
    Case nationalizate s-au vandut in 91-94 cu 4-5,000 de lei in rate pe 10 ani (scazuta valoarea din cauza vechimii 50-150 ani) probabil majoritatea in primaverii si cartierele bune din toate orasele dar erau ocupate numai de floarea CC al P C R si DINAMO

  19. Popescu
    11 noiembrie 2010

    Dragos Dragoteanu> nu am cum sa ma trag de bracinari cu tine. Atata timp cat am fost nevoit sa pun copy/paste definitia inflatiei pe blogul tau ca sa pot continua conversatia cu tine, nu avem cum sa ne tragem cu bracinari..

    Trage-te cu d’alde Mielu de bracinari, sau cu cine vrei tu

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @ POPESCU
      Iti doresc sa ai reusite maxime in viata, cat sa-ti acoperi cosul zilnic si inflatia anuala! Eu tintesc mai departe decat atat.

  20. AristotelCostel
    12 noiembrie 2010

    @pribeagu

    in 89 dolaru’ era vreo 60 lei.

    3.50 lei dolarul (sus/jos 10-15% in ultimii 8 ani -bravo Isarescu…. dar ???)

    dar in 2007 a ajuns si 2.2 lei, generand imobiliarilor… impresii.

    Nu conteaza la „cat se pot construi…” criza este aici, cine a ramas cu chilotii pe sarma are „alternativa” nudismului, daca-i place, daca nu… poa’ sa nu-i… placa. 😀

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @ Aristotel
      Costele, am citit ca te-au dibuit baietii destepti ca fiind unul de-al lor! Daca esti fost sau actual securist, in locul tau, as realiza ceva mai constructiv decat pana acum. Succes!

  21. Mielu Nebunu'
    12 noiembrie 2010

    @ Popescu

    Asa cum am mai precizat de cateva ori, intre mine si dl Dragoteanu nu exista nici un fel de relatie sau aranjament. Sunt onorat ca-mi da voie sa scriu pe blogul lui.

    Altfel vorbind, promit sa nu te mai bag in seama in veci amin!

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @MIELU
      Asa sa faci!

  22. Mielu Nebunu'
    12 noiembrie 2010

    @ Mihaela

    Lumea e plina de fraieri, care mai de care…
    Ce daca e evreu, e obligatoriu, e scris in codul lui genetic ca trebuie sa fie superinteligent? Nici pomeneala. Sunt insa si din aceia care stiau ce va fi de la bun inceput si au venit sprijiniti de diferite grupuri si au bagat sute de milioane de euro in Romania, au castigat pe urma miliarde si au sters-o cat au putut de repede. Evreul tau face parte din aceia care contrazic teoria conspiratiei, potrivit careia evreii trag sforile in lumea asta.
    Avea si el un banutz la saltea si a vrut sa fie smeker. Spune-i ca saptamana viitoare se deschide expozitia Indagra, o foarte tare expozitie despre agricultura ,si acolo poate sa achizitioneze diferite soiuri de capre pentru pasunile respective. Macar mai vinde un lapte, un iaurt de capra (au pret bun) si plateste impoztul la pasuni.
    Eu stiu un turc care a cumparat un teren , despre care i s-a spus ca e la A2, stand in birou. A avut atata nesimtire ca nici macar n-a vrut sa se uite pe acte, sau sa consulte un avocat, sa se uite pe actele alea, sa vada ce e cu ele. A dat 200.000 de euro in 2006 si s-a trezit proprietar peste curtea unei babe de 80 de ani din judetul Calarasi. Nepotii o „lucrasera” pe batrana, probabil nu le mai dadea pensia sa o bea….
    Nu stiu cum s-a terminat povestea, daca s-a ajuns la tribunal sau nu si, ca sa fiu cinstit, nici nu vreau sa stiu.
    Un lucru e cert: criza este peste toata lumea in anumite momente, dar prostia e numai pe unii si e PERMANENT.
    Anumite racile psihice se rezolva numai prin impuscare.

    1. Dragos Dragoteanu
      12 noiembrie 2010

      @Mielu
      Sa crezi tu ca prostia e numai pentru unii! Iti spune unul care recunoaste ca e prost in multe situatii si nu crede ca exista om pe Pamant care sa nu aiba momentele lui de prostie.

  23. AristotelCostel
    13 noiembrie 2010

    „Daca esti fost sau actual securist, in locul tau, as realiza ceva mai constructiv decat pana acum.”

    daca nu, nu.

  24. Ion Pribeagu
    15 noiembrie 2010

    Strainii nu au stricat piata imobiliara ci au ajutat aceasta piata in care unii au castigat dar voi poate nu stiti dar foarte multi au pierdut – vanzatorii au facu banii pe care i-au cheltuit mentinand economia, cumparatorii stau in acele imobile care sunt casele lor si au pierdut investitorii – cei care credeau ca le vor vinde cu un profit foarte mare si cine vrea poate afla din statistica – nici 5% din vanzarile anilor 2006-7 nu sunt in faliment (poate le tin bancile goale sau inchiriate) deci pierzanti nu sunt asa multi si nici banci falimentare – deci toata aceasta invinure a strainilor este putin deplasata si singura problema pe care o vad eu acum este pierdearea volumului la agentiile imobiliare si poate chiar a joburilor dar asta este ceva normal in economia capitalista
    iar in privinta profesionalismului agentilor romani cred ca se exagereaza, exemple rele sunt in oricare societate din lume dar sa generalizezi este o greseala – fiecare poate alege agentul/agentia si daca alegi una proasta inseamna ca esti si tu la fel…

  25. Goldie Ochoa
    29 decembrie 2010

    @Mielu Sa crezi tu ca prostia e numai pentru unii! Iti spune unul care recunoaste ca e prost in multe situatii si nu crede ca exista om pe Pamant care sa nu aiba momentele lui de prostie.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *