Cum manipulezi naivitatea oamenilor?

19 aprilie 2011 4 minute
Distribuie

Hai, ca asta-i o tema de mare actualitate! Nu de alta, dar prostia pe metru patrat a depasit orice record in ultimul timp in Romania… Reclamele de mai jos sunt al dracu’ de reale!

„Te uiti si castigi!” Iata o reclama tv pentru milioane de „bizoni”, dornici sa-si investeasca timpul in… pierdere de vreme! Ati vazut aceasta reclama ruland la nesfarsit pana pulimea a „pus botul” si a adormit in fata televizorului. Obosita, dar cu matul plin de pufarine. Pana la urma, castiga cine are noroc, fiindca banii nu sunt pentru tot poporul. In schimb, ratingul a adus postul de televiziune respectiv pe primul loc in tara noastra si datorita acestei manipulari bine gandite. Asa s-a marit considerabil numarul celor care au ramas cu gura cascata in asteptarea… castigului.

„Inscrie-te la succes!” Asa spunea vocea fierbinte a unei domnisoare apetisante, care facea reclama anul trecut la o facultate privata. Pe langa faptul ca aproape oricarui barbat care mai are erectie i-ar fi placut sa o aiba colega de an, daca nu de banca, „pupaza” respectiva voia sa demonstreze ceva si chiar a reusit! Ma si gandeam cum ar fi fost sa apara in locul pitipoancei in reclama rectorul octogenar in prime-time si sa vorbeasca din „cripta” cu o voce sfarsita despre inscrierile pe locuri limitate, dar pe bani multi. Uite-asa, universitatea respectiva, desi hulita, a sponsorizat la greu spectrul politic si a reusit sa stoarca zeci de milioane de euro din pusculitele parintilor care au vrut cu orice chip sa le ofere odraslelor un viitor „luminos”, direct in… somaj! La cate mii de imbecili cu diplome ies anual de pe bancile facultatilor, ce mai conteaza o reclama tentanta?!…Vorba cuiva: „Un fleac, i-am ciuruit!”

„Efect garantat in 30 de minute!”… Mai sa fie, zise nefericitul care mai vrea si el o data! Poti sa rezisti presiunii psihice de a nu crede ca se poate? E greu de crezut! Macar sa moara si nefericitul… fericit! Daca stomacul i s-a lipit de sina spinarii, o ultima partida de sex pe criza asta i-ar prinde bine amaratului! Doame ajuta! In caz ca efectul se lasa asteptat este evident ca instructiunile din prospect nu au fost urmate pas cu pas si reactia dorita se lasa cu… mai incearca o data! Pana la victoria finala…

„Prima Casă 4 ar putea fi ultima ediţie a programului”. Acest titlu incendiar a produs chiar panica printre cautatorii de oportunitati in domeniu, atrasi de o „pomana” guvernamentala. Parca ar fi ultima „sansa” imobiliara pentru doritorii de chilipiruri de a se “capatui” cu o rata lunara de platit in urmatorii 20-30 de anisori, care va creste an de an, odata cu Euribor. M-am gandit la tinerii care vor sa investeasca in ceasul al doisprezecela prin programul “Prima Casa 4″ – numar cu ghinion pentru unii! Saracii, cum or sa inghita ei mielul spintecat in mod traditional pe o uluca de gard, ingrijorati  ca pot rata aceasta ultima „binecuvantare” imobiliara! Si daca chiar nu mai apuca dupa Paste, daca vor fi sanatosi, vor avea surpriza ca de Pastele urmator sa ia acelasi gen de apartament la maxim trei sferturi din pretul actual, la un etaj mai bun, intr-un bloc mai bun, intr-o zona mai centrala si la o dobanda mai buna!

“Apartamente cu padure inclusa!” Iata o reclama la care si Euroest, in calitate de promotor al dezvoltatorului, a muscat momeala! E vorba de proiectul imobiliar „Green Vista”, dezvoltat de niste evrei seriosi in anii de boom imobiliar. Reclama venea direct din Tara Sfanta, branduita de o firma „verificata”. Asta nu scuza vigilenta companiei mele, dar in vremurile alea puteai sa promovezi si apartamente stil marijuana ca gaseai „adepti” dornici sa faca rezervari. Intre timp, pentru ca apartamentele nu aveau padurea inclusa in… casa, ci doar se vedea in departare pe fereastra, Euroest a primit amenda de la ANPC (pe care a si platit-o). Ulterior, firma respectiva a cerut insolventa! Nu de alta, dar pana la o noua rebranduire a dezvoltarilor imobiliare nefinalizate / nevandute, s-a inventat acesta lege pentru a proteja interesele celor care au lucrat fara prezervativ cu consumatorii.

Iata ca viata merge inainte si asa! Am iesit oficial din recesiune, chiar daca criza le iese pe nas multora, in continuare! Manipularea politica continua zi de zi si poporul se pregateste de un nou festin electoral!

De Sfintele sarbatori de Paste va doresc liniste sufleteasca! Oricum, niciun miel din lume nu se bucura ca moare de tanar, nici macar daca e sacrificat pentru o sarbatoare crestina!

55 Comments on “Cum manipulezi naivitatea oamenilor?”

  1. Eftimie Marius
    19 aprilie 2011

    scuze de off topic!
    Daca retin eu bine pe la inceputul anului 2010 dvs. anuntati ca anul 2010 este anul pentru achizitii in imobiliare, cei drept nu tin minte era vorba de noi sau vechi (pe atunci domnii care au construit nou nici nu doreau sa auda de reduceri de preturi!).
    Eu nu ma refer la achizitia de imobile vechi pentru a face ‘business’, gen 2007, il iei cu 50000E si il vinzi cu 120000E peste 1 anisor, ma refer la majoritatea care au cumparat prin prima casa, un apartament pentru locuit. Ma indoiesc ca peste 5-7 ani un apartament vechi 2-3 camere cumparat 50-70000E in zilele noastre, o sa-si piarda valoarea.

    1. @ Eftimie Ionescu
      Domnu, mai vorbim peste cativa ani! Recent am avut „norocul” sa viizionez cateva apartamente vechi in imobile comuniste! Nu mi-am schimbat parerea, din contra, dupa ce am vazut acolo, mi-am intarit-o! Acele imobile se debradeaza vizibil an de an!

  2. Popescu
    19 aprilie 2011

    Am notat-o pe asta:

    „Si daca chiar nu mai apuca dupa Paste, daca vor fi sanatosi, vor avea surpriza ca de Pastele urmator sa ia acelasi gen de apartament la maxim trei sferturi din pretul actual, la un etaj mai bun, intr-un bloc mai bun, intr-o zona mai centrala si la o dobanda mai buna!”

    O sa ti-o reamintesc peste 1 an, asa cum ti-am reamintit predictiile catastrofice pe care le-ai facut la inceputul lui 2010 si care nu s-au adeverit..

    Deci, in opinia ta, cineva care prinde un 3 cam in cartiere la 60k, peste 1 an o sa il poata lua la 40k. Sa fie primit..

    1. @Popescu
      Eu nu am folosit niciodata, repet niciodata, termenul catastrofa! Daca iti place tie cum suna, asta e…
      S-au adeverit in schimb multe alte ‘pronosticuri’ negative despre care putine persoane serioase au fost dispuse sa vorbeasca, desi aveau informatii suficiente. _

  3. Ion Pribeagu
    20 aprilie 2011

    Reclama este sufletul comertului dar publicitate mincinoasa se pedepseste dar ia timp si pana atunci de obicei produsul se termina dar poate asa invata omul sa numai creada tot ce vede la televizor si sa asculte pe altii care au mai cumparat asa ceva dar fotografiile cu persoane placute la vedere vor reusi mai mereu – acum cu aceasta scadere de cca 25% intr-un an se poate intampla dar parerea mea personala este ca NU se va intampla – adica la preturile de azi aprile 20, 2011 sa mai scada inca 25% si intreb care ar fi factorii care sa influenteze aceasta scadere, chiar daca stiu ca se poate si mai rau cred ca daca se intampla cazuri izolate de aceasta scadere eu o numesc aici chilipir care se poate gasi si acum dar toata piata in general mai jos cu inca 25% …NO WAY JOSE, iar in privinta EDUCATIONALA
    ce mai conteaza unde inveti, conteaza ce si cat inveti si ce stii, dar un alt factor important este PE CINE CUNOSTI SI CE RELATII AI – deci este nevoie de ceva in plus fata de ceilalti si asta cred ca este cel mai important si NU DACA AI DIPLOME de la stat sau privat – Un paste fericit tuturor

  4. Mielu Nebunu'
    20 aprilie 2011

    Stiu ca e off-topic dar vreau sa cititi urmatorul articol:

    http://www.money.ro/20-de-semne-care-arata-ca-ne-indreptam-spre-o-criza-a-alimentelor_932461.html

    Va aduceti aminte ca v-am spus acum cateva luni?

    Peste 12-15 ani, cine nu va fi in stare sa-si produca hrana singur va avea o foarte mare problema!

    Averile banesti nu vor mai conta, totul va fi uniformizat, monipolizat, in mana unei elite mondiale de cateva sute de oameni, restul….vom disparea! Sau…scapa cine poate!

    1. @Mielu
      Ar trebui sa te bage aia de la Realitatea sau Antena 3 in prime-time!…Tu faci parte din catastrofele de care pomeneste Popescu?

  5. Popescu
    20 aprilie 2011

    Dragos Dragoteanu> ai vazut recent apartamente in blocuri vechi.. Si eu cand intru intr-un imobil vechi de prin cartiere, ma oripilez din cauza mirosului de la subsoluri, starii lifturilor si lipsei intretinerii cladirii in general.

    Asta se intampla pentru ca mie mi-a crescut nivelul de trai si acum locuiesc intr-un loc decent. Dar nu impresia mea sau a ta conteaza, pentru ca nu noi suntem cumparatori. Ori cumparatorii fie nu au pretentii asa mari, fie sunt in alta etapa din viata cand un astfel de apartament li se potriveste fie pur si simplu se adapteaza la oferta existenta, nu au ce face.

    Ce pot face cumparatorii? Sa stea cu chirie? Pai daca stau cu chirie tot in aceleasi blocuri cu miros de subsol or sa stea, ca doar nu crezi ca isi permit sa stea in blocuri noi. Asa ca singura problema care se pune este sa opteze intre chirie versus rata la banca SAU stat cu soacra vs rata la banca.

    In general, bogatul nu crede saracului..Cel care are si sta bine nu intelege cum gandeste cel care nu are unde sa stea.

    Te asigur ca mirosul de subsol al blocului in care ai CASA TA este cel mai dulce parfum pentru unul care sta cu soacra si de care il desparte doar o usa cu geam de sticla de nu poate face dragoste cu nevasta..

  6. Eftimie Marius
    20 aprilie 2011

    Este Eftimie Marius! Of ce repede ne aprindem… Din cauza asta nu-mi place sa scriu cateva randuri atunci cand as dori, of oamenii sunt asa de orgoliosi (ne credem ca suntem cei mai!)…
    Sa revin, ok sa spunem ca pretul apartamentul va scadea cu 20K, dar ma gandesc eu, apartamentele noi ar trebuie sa urmeze trendul de scadere, pentru ca va asigur foarte putina lume va opta pentru un apartament nou de 80k in loc de unul vechi de 40k.
    Deci daca vor scadea preturile la apartamentele noi nu in acelasi ritm dar vor scadea, nu ma va deranja sa pierd cei 10k-avans. (7 anisori perioada preconizata de a schimba apartamentul).
    Pierd dublu la un amarat de leasing…

  7. Mielu Nebunu'
    20 aprilie 2011

    @ Dragoteanu

    Este o prea mare multime de oameni care spune acelasi lucru! Refuz sa cred ca sunt toti niste tampiti…..

    @Eftimie Marius

    Esti cumva contabil la Accounting Team?
    Daca da…jos palaria!

    Altfel, ai dreptate cu comentariul dumitale!

  8. Mielu Nebunu'
    20 aprilie 2011

    Apartamentele vechi!

    Sunt de acord cu Dragoteanu si cu ceilalti care sustin ca se degradeaza!

    Va rog sa luati in calcul urmatoarele lucruri:

    1. Toate sunt construite intr-un interval foarte redus de timp (cca 15-20 de ani). De aici rezulta ca se vor degrada in acelasi ritm in care s-au construit, pentru ca, dpdv calitativ, ele nu sunt foarte deosebite intre ele….
    2. Daca, din nefericire, mai avem si un fenomen seismic, nu catastrofal, dar atat cat sa zdruncine peretii….
    Vom avea o adevarata criza de imobile sigure in maxim 15-20, cand blocurile comuniste isi vor incheia , sa zicem asa, perioada de viata, vor face 50 si ceva de ani.
    Pe de alta parte, nu avem un ritm de inlocuire a lor suficient de rapid si care sa ne satisfaca dpdv al calitatii imobilelor…dezvoltarea pe orizontala, fiecare cum poate…s-ar putea sa devina o optiune!

    E adevarat, imobilele ceausiste sunt niste mizerii in adevaratul sens al cuvantului si, sa stiti, problema poate fi pusa la scara intregii tari, peste tot situatia e la fel. Sau…mai rau!

    Mielu

  9. Dan
    20 aprilie 2011

    in tara lu haisam voda’n manipulare tu-mi vorbesti de „te uiti si pierzi”…?!!!! 🙂

    prosti oamenii sau papusarii profesionisti?!

  10. Dan
    20 aprilie 2011

    pst: l-au arestat pe vintu… sase ca-i circ pe gratis pentru… poate poate mai uita de vintul care le flutura prin buzunare 🙂 🙂 🙂

  11. Ion Pribeagu
    20 aprilie 2011

    Ce repede uita OMUL si ce pretentii au cei tineri – Mani pulare se face cu cei care au, cei care nu au fac ce pot, adica cumpara cat il acopera veniturile – NU ARE OPTIUNI ca altfel ajunge in faliment ca altii care credeau ca banii bancilor sunt gratis, iar in privinta comunistilor (eu sunt cel mai impotriva conducatorilor …….) DAR acel sistem din care eu am plecat de mult acum realizez ca a facut si mult bine po-pulimei, apa curenta si chiar calda uneori, serviciu garantat tuturor (unora nu ne placea unde vroia partid ul) si acele camere unele mici (pu limea) altele mai mari (membri) din blocurile construite de catre PO-PULIME dar ce ma intriga cel mai mult este ca acele apartamente acum sunt proprietate personala, blocurile in majoritate sun proprietate personala si sunt lasate sa se deterioreze inclusiv terenul aferent acestora – DE CE intreb eu nu incearca asociatiile de proprietari sa impuna niste cheltuieli necesare intretinerii spatiilor comune?? EU am facut acest lucru imediat dupa revolutie la venirea in tara, am re-inventat munca voluntara si cine nu face plateste (si eu ca sunt plecat) dar totul este mai bine decat intr-un bloc NOU si are si LOCATIE, deci OMUL sfinteste locul nu locul OMU si mai ales amenzile/penalizarea buzunarului/cosul cu mancare.
    Concluzia, Locatie buna, orice bloc mai vechi sau mai nou poate fi cosmetizat sau se transforma in LATRINA de catre proprietari nu de comunisti sau capitalisti, ci pwoulime iar vecinii buni costa mai mult decat vecinii de peste … strada (stiti voi cine)

  12. Ion Pribeagu
    20 aprilie 2011

    #8 Intrebare pentru cei care sunt in carti inclusiv Mielu si mai ales Mircea :cu cat s-a
    devalorizat apartamentle voastre de anu trecut pana acum si daca DA cu cca 20% VETI VINDE VOI ACELE APARTAMENTE CU ACESTE PRETURI – garantat 99% din voi daca ziceti ca s-a devalorizat atat nu veti vinde (daca nu este ocupat veti inchiria) si veti tine de pretz pana cand ele vor ajunge la un pretz profitabil cu exceptia celor care au crezut si riscat cu banii bancilor sa faca bani USOR prin revanzare la un „alt” fraier daca se putea strain….. well good luck to you all si Paste Fericit tuturor

  13. Popescu
    21 aprilie 2011

    Pe mine incep sa ma distreze profetiile astea dezastruoase, facute prin metoda „din buric”, referitoare la preturile imobilelor.. Dragos Dragoteanu estimeaza o scadere de 35% a pretului apartamentelor in blocuri vechi, in urmatorul an..

    Pai hai sa vedem care e conjunctura economica care ar facilita o asemenea prabusire:
    -economia a trecut pe plus,
    -leul se intareste,
    -anul viitor este an electoral,
    -Guvernul se incapataneaza sa intervina pe piata imobiliara prin programe gen Prima Casa. Pai anul viitor or sa fie in stare baietii sa faca si programul Prima Casa de Vacanta numai sa ii votezi..

    Ca sa iti faci idee despre situatia macro nu trebuie sa fii doctor in economie, e suficient sa rasfoiesti presa. Cand baietii dau semnal de cumparare si inversare de trend, doar unii se pricep sa inteleaga, altii vad doar prabusiri:

    BCR a revizuit în urcare estimarea de creştere economică din acest an, de la 1,2% la 2%, iar analiştii băncii nu exclud posibilitatea unei reveniri economice mai rapide în contextul în care consideră că investiţiile străine directe vor avansa de la 2,6 miliarde euro în 2010 la 4 miliarde euro.

    „Economia României ar putea să avanseze cu circa 2%, dar nu excludem posibilitatea unei reveniri mai rapide în condiţiile în care investiţiile străine directe vor susţine mai bine procesul investiţional, iar Guvernul va demara unele proiecte de investiţii în infrastructură”, a declarat economistul şef al BCR, Lucian Anghel.

    „Vedem o accelerare a producţiei industriale, iar exporturile s-au apropiat de importuri, ceea ce a condus la un deficit de cont curent foarte mic. Este pentru prima dată în ultimii ani când analiştii străini pun aceste veşti pozitive în rapoartele de cercetare pe care le trimit investitorilor”, a declarat Sergiu Oprescu, preşedintele executiv al Alpha Bank.

    Şomajul scade de un an încontinuu. Rata şomajului, sub 6%: Rata şomajului a ajuns la finele lunii martie la 5,92%, în scădere pentru cea de-a 12-a lună consecutiv.

  14. Popescu
    21 aprilie 2011

    „Analiştii economici susţin că anul viitor va fi momentul când românii de rând vor simţi „în buzunare“ că trăiesc mai bine. Salariile bugetarilor şi pensiile ar putea creşte în 2012, pe fondul anului electoral. Automat, va creşte şi nivelul de trai, dar şi consumul”

    Ei, cum suna? Cadrul perfect pentru prabusire imobiliara cu 35%.

    Se pare ca unii se uita la alt film, pentru ca nu vreau sa cred ca au alt scenariu de interpretat..

    Culmea cinismului este ca Dragos Dragoteanu face astfel de estimari la un articol intitulat „Cum manipulezi naivitatea oamenilor”..

  15. Popescu
    21 aprilie 2011

    Adaug la cocktailul macroeconomic de mai jos, atmosfera din piata bancara: bancile sunt disperate sa dea credite, se lupta intre ele sa isi fure clientii prin oferte de refinantare etc:

    „Băncile susţin că apar primele semne de revenire a economiei şi se pregătesc să reia vânzarea de credite după aproape doi ani în care soldul finanţărilor a stagnat”

    „Avem tot mai multe cereri de credite pentru investiţii şi cred că în perioada următoare va creşte numărul investiţiilor pentru majorarea capacităţilor de producţie având în vedere evoluţiile foarte bune ale industriei şi exporturilor. ”

    http://www.zf.ro/eveniment/avem-lichiditati-si-am-redus-dobanzile-la-credite-asteptam-revenirea-cererii-spun-bancherii-8177426

    http://www.zf.ro/piata-bancara/razboiul-refinantarilor-concurenta-reuseste-in-sfarsit-sa-preseze-dobanzile-8168786

    Creste numarul de cereri pentru credite de investitii? Insemna ca isi revine increderea antreprenorilor si mediului de afaceri. Daca nu ar avea incredere ca isi revine economia, nu ar risca sa ia credite si sa investeasca.

    Ca urmare, dragilor, sfatul meu: nu va vindeti casele pe nimic in speranta ca le veti lua cu 35% mai ieftin peste un an. S-ar putea sa luati o mare..teapa..

  16. Eftimie Marius
    21 aprilie 2011

    Ma bucur ca nu sunt singurul care mai ‘crede’ in apartamentele vechi…
    De acord cu cele scrise de Popescu @13
    Da. Family Business! Mielu Nebunu’ @7

  17. GM
    21 aprilie 2011

    Observ ca Rares/DanS alias Popescu tot prostii si aberatii vorbeste.
    Realitatea Imobiliara este acum pe Facebook! Detalii interesante, in aceeasi linie cu ale domnului DD.
    Realitatea Imobiliara TavanulFals

  18. GM
    21 aprilie 2011

    Si inca ceva: respect pentru domnul DD care a schimbat radical traiectoria. A inteles rolul bancilor si prostia poporului.
    Jos palaria!
    Realitatea Imobiliara TavanulFals – pe Facebook

  19. Cornel Balan
    22 aprilie 2011

    Mai stiu eu o reclama buna si revenita in actualitate..
    ” DORMI LINISTIT! F.N.I Lucreaza pentru tine! In traducere era de fapt ” Te „lucreaza” pe tine” ! 🙂
    De fapt pe cine „a lucrat” F. NATIONAL.I ?
    A mani PULAT pe cei care au crezut ca MANIPULAREA este cuvant compus din „MONYE” „PULARE” adica depui niste „mani” apoi dormi linistit si dimineata cand te drezesti ai parte de „pulaRE” adica esti mai ERECTIL…FINANCIAR decat altii FARA SA FACI NIMIC!

    Asa a fost si in EMObiliare…:) unii au vrut sa faca bani…ca sa aiba parte de „PULARE”
    Unii au reusit altii au esuat si in loc de „pulare” au avut parte de ” Marea Culcare”..
    Dar mai au o sansa..le-a ramas GURA!

    ASA ca pot incerca o maniGURARE de maniPULARE NU MAI POATE FI VORBA ca oricum nu-i mai crede nimeni!

    P.S: Sarbatori fericite amicilor si „maiputinamicilor”.

  20. Dan
    23 aprilie 2011

    Sarbatori fericite!

  21. Rares Manea
    26 aprilie 2011

    Sa traiti dl Popescu ! Despre pasajul Basarab mai aveti ceva noutati optimiste ? Haideti va rog sa ne organizam putin cu optimismul ca nu mai e mult si bagam glontz pe teava.

  22. Popescu
    26 aprilie 2011

    Optimismul e pentru oameni inteligenti. Optimismul e o stare de spirit autoimpusa, care necesita vointa.

    Pentru restul lumii, se scufunda planeta. Sa nu uitati sa stingeti lumina

  23. Rares Manea
    27 aprilie 2011

    Pai eu vorbeam de situatia economica. Dvs. juisati filozofic cu notiunea de „optimism”? Nu e bine !

    Da’ e betoooon chestia cu „autoimpunerea care necesita vointa”.

    Life is so simple when you are stupid !

  24. Eftimie Marius
    27 aprilie 2011

    Life is so simple when you are RICH ! asta este formularea corecta.

  25. Rares Manea
    27 aprilie 2011

    @Eftimie

    Ntz ! Intreaba-l pe Sorin Ovidiu Vantu. Si pe altii.

    Neaparat „stupid”. „Stupid” e obligatoriu.

  26. Popescu
    28 aprilie 2011

    Isi revin lucrurile baieti. Creste cererea si numarul de tranzactii de cumparare.

    Vi-o spun de pe transee, nu din ce citesc in ziare ca altii

  27. Eve
    29 aprilie 2011

    Vantul si Ixarescu sunt manipulatorii sefi din Romanica! Desi au statut social diferit (ma rog, ca perceptie publica), ambii sunt niste golani!

  28. Rares Manea
    29 aprilie 2011

    Gata dom’ popescu

    Pai si Nimrod, la fel. 2008 va fi o amintire modesta fata de ceea ce va urma. Doar saptamana asta, la inceput s-a sarbatorit si Invierea. Sau Reinvierea. Imobiliarii stiu mai bine.

    http://www.romanialibera.ro/imobiliare/noutati/revine-interesul-pentru-achizitia-de-locuinte-in-scopul-investitiei-223818.html

    http://news.goldseek.com/GoldSeek/1304094153.php

  29. Mielu Nebunu'
    30 aprilie 2011

    @ Popescu

    Am vazut si eu ca nr de tranzactii creste si tot asa, de la oameni care stau in transee.

    S-ar putea sa creasca usor unele sectoare, dar , cel putin pe piata apartamentelor e vorba de intalnirea cererii cu oferta, puterea de cumparare intalneste oferta de vanzare si de-aia se fac tranzactii.

    Am spus asta mai de multa vreme….

  30. Ion Pribeagu
    1 mai 2011

    Intrebare cine stie despre ce este vorba si cum sau cu cat se va vor vinde apt 2 camere sau garsonierele multumesc anticipat

    Administratorul judiciar al firmei Terra Vision, aflată în insolvenţă, care a dezvoltat ansamblul rezidenţial Terra Residence din Voluntari, a anunţat în planul de reorganizare că intenţionează să vândă două structuri cu 300 de apartamente din complex pentru nouă milioane de euro.

  31. Eve
    2 mai 2011

    imi pare rau de vantul ca e la bulau…cica a manipulat lumea, i-a furat pe fraieri…dar ixarescu ce naiba a facut cand a lasat bancile sa-si faca de cap prin romanica?

  32. Eve
    2 mai 2011

    diferenta e ca in cazul sov, fraierii si-au amanetat prezentul (veniturile prezente), in cazul ixarescu si-au amanetat viitorul (veniturile viitoare)

  33. Popescu
    2 mai 2011

    Hai sa vedem, zise orbul..

    (pt Rares Manea)

  34. funky
    3 mai 2011

    alio, d-ilor optimisti din imobiliare, habar n-am cum ziceti dvstr ca merge da eu va spun din practica economiei de piata din romania ca economia reala e in acest moment la cel mai jos nivel de prin 2000 incoace. va spun calificat ca nici mancarea nu se mai vinde. e aproape totul blocat. singurii care se descurca sunt cei care exporta. ref. la piata va anunt ca am o casa de inchiriat si de vreo 2 luni nu m-a sonat nimeni – asa macar o vizionare.
    @dragos – pacaleala – domle’ in tara asta cam totul e o mare pacaleala. in romania (cu 40% demianalfabeti) trebuie sa faci musai facultatea ca sa stii sa scrii (asa cu greseli) si sa socotesti pina la 10. cred sincer ca in invatamant sistemul ala invechit comunist era neeeet superior la ce se ‘pacaleste’ astazi. asta v-o spune o fosila de 40 de ani care a dat trepte cu 6 pe loc si ex. la fac cu 7-8/loc.
    reclama : in calitate de cumparator (de case nu de apartamente) va pot spune ca cele mai multe ansambluri rezidentiale sunt facute – pe afara e vopsit gardul si … leopardul. eu unul am avut noroc (trebuie neaaparat in romania) si n-am dat-o in bara dar… am vizionat multe case cu probleme majore si elementare; pe mine unul ma socheaza cand ala care dezvolta nu se pune in pielea eventualului cumparator (daca faci scoala ca lumea inveti o chestie numite comportamentul cumparatorului) si planteaza un complex in care se pot muta numa’ extraterestrii.

  35. Popescu
    3 mai 2011

    Funky> si cand e decumparat, nu cand economia e la cel mai de jos nivel?

    A, nu, probabil cand e la cel mai inalt nivel, in 2008 era de cumparat..

    Am sunat la niste baieti care vand vile in Tunari, si mi-au zis ca au vandut toate vilele disponibile intr-o 1 luna. Nu mai aveau nimic la vanzare in Tunari, cautau sa construiasca altele. Nu aveau de ce sa ma minta pentru ca eu eram potential cumparator..

    Cine nu crede sa sune sa verifice, chiar sunt curios: http://www.vilefoarteieftine.ro

  36. Mielu Nebunu'
    3 mai 2011

    @ Popescu, la post # 35

    Stiu si eu siteul ala si stiu si locatia. Cum se face ca acolo n-au mai ridicat nimic de mai mult de un an de zile si ,totusi, promoveaza si oferta si siteul pe foarte multe canale?

    Au ramas ,asa, cu niste bani de pentru marketing necheltuiti si vor neaparat sa-i cheltuiasca?

    Va rog sa explicati asta!

  37. Popescu
    3 mai 2011

    Da de ce nu suni sa ii intrebi, eu stiu ca vand in draci

  38. Popescu
    3 mai 2011

    Bietii cretini ca Tavan Fals care viseaza sa ajunga apartamentele cat salariul lor..
    My Dream s-a vandut tot, la pachet, la vreo 750 euro/mp. Si peste pretul de pornire, adica a fost bataie pe el..

    http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Ansamblul_rezidential_My_Dream_din_Pipera-vandut_la_licitatie_cu_16-7_milioane_euro_0_473952917.html

  39. Mielu Nebunu'
    4 mai 2011

    @ Popescu

    Nu avem aceleasi informatii!

    Eu stiu ca vand o vila la 3 luni! Si mai stiu si pe cineva (de data asta personal) care a renuntat la antecontract si si-a cerut avansul inapoi cand a fost pe santier si a vazut maniera in care se construieste.

    Altfel, asa se explica marketingul agresiv!

    Prosteala pe fata!

  40. Popescu
    4 mai 2011

    Dar ce vrei sa iti faca aia in 55k? Si teren si vila si utilitati in Tunari la pretul asta, ce te astepti sa fie? Marmura de Cordoba?

    Slabeste-ma cu „pretentiile” tuturor aerienilor, ma mai suna si pe mine cate unul din asta care vrea teren, dar sa fie cu front si la padure si la asfalt. Si eventual sa se vada si lacul. Si cand il intreb ce buget are, imi zice ca nu are, ca trebuie sa vanda o garsoniera si abia dupa aia. Adica nu are un ban in buzunar..

    De cele mai multe ori pretentiile si asteptarile oamenilor sunt peste cat isi pot permite sa plateasca..

  41. Si la asta se adauga milioana de Romani care schimba toate produsele in functie de ce se da la televizor (Bem Mili sa castigam o masina, apoi schimbam la Zuzu ca dau un VW Golf …….

  42. Mielu Nebunu'
    4 mai 2011

    @ Popescu

    Pai….nu va suparati, dar , de cele mai multe ori, cine contracteaza asa ceva sta dator o viata intreaga!

    Va spun ca Becali, Patriciu, Tiriac si SOV nu se vor duce acolo sa cumpere la 55 k, fara sa se uite la ce cumpara si nici sa nu le pese de bani.

    Unul din aspectele pozitive ale crizei chiar acesta este: romanul a devenit mai constient de cheltuielile pe care le face, e mai atent, nu se mai avanta, vrea cat mai mult dar sa plateasca putin…in fine, la fel ca in Occident, decat ca situatia si veniturile nu sunt ca acolo.

    Mi mi se pare de bun simt ca omul acela, cunoscutul meu , s-a dus la fata locului, pe santier, sa vada ce si cum se construieste. In definitiv, el ar fi urmat sa locuiasca acolo, sa plateasca o suma foarte mare ( pentru mine 55 k este o suma enorma).

    Dar va spun: eu ,unul, si daca ar fi costat 50 de bani si tot ma duceam sa verific ce se petrece cu banii mei!

    E o atitudine ABSOLUT NORMALA!

    Fraier e cine plateste pe nevazute si asteapta sa-i rasara Mos Craciun in curte….Aia e prostie in stare pura!

  43. Popescu
    5 mai 2011

    Daca 55k e o suma enorma, ala de ce a dat 130.000 pe apartament, si a luat tot complexul My Dream din Pipera, aflat in insolventa? Pai daca a cumparat un proiect intreg la 130k per apartament, e clar ca asteapta sa il vanda in profit, adica la mai mult de 130k.

    Problema nu e cat de mare e suma de 55k, ci ce poti achizitiona cu suma asta in materie imobiliara.

    Spuneti-mi si mie ce locuinta NOUA poti achizitiona la bugetul asta, indiferent daca e apartament sau casa/vila. Apoi mai pune faptul ca e vila, deci mai are si ceva teren etc.

    Numai cine nu a construit o casa, nu intelege ca e nebunie. Pe mine m-a costat 35k sa amenajez un apartament, daramite sa iti construiesti o casa..

  44. Mielu Nebunu'
    5 mai 2011

    @ Popescu

    Dle Popescu, hai sa nu comparam mere cu pere!

    Nu comparam un client care cumpara un ansamblu intreg cu un client „low class” care face credit pentru un apartament de doua camere si nu stie daca peste doi-trei ani are cu ce sa plateasca. Pentru ca situatia aceasta, din urma, este atat de des intalnita in ultimii ani incat stau si ma intreb daca nu cumva este o regula!

    Ce faceti dvs acum este sa comparati un Mercedes Clasa S 600 cu un Trabant din anii ’70. Amandoua se numesc masini, au patru roti si un volan. Numai ca mercedesul costa cam de doua mii de ori mai mult decat Trabantul din exemplu.

    Da, tipul ala care a achizitionat un complex imobiliar se asteapta sa-l vanda in profit……dar astea sunt asteptarile lui! Nu si tendinta pietei!

    Daca eu cumpar azi un creion cu un leu si ma astept ca maine sa-l vand cu doi lei si cincizeci de bani inseamna ,in mod necesar, CA ASA O SA FIE ????

    Nu, domnule, nu este asa! V-am mai spus si alta data: dvs ganditi ca un om de afaceri pur mioritic, nu ca occidentalii! Pur si simplu nu aveti notiunea de esec sau de faliment! Si asta , pe bune, va strica profilul de businessman, altminteri ireprosabil.

    ……………………………….

    Aduceti-va aminte de perioada de boom imobiliar. Cum vindeau cei de la Impact vilele respective?

    Stiti cate procese pentru inselaciune au avut? Si tot asa se spunea, ca dvs, ca la banii aia ofera mult mai mult decat ofera un apartament, dar calitatea era sub orice critica.

    Corect, prost e cine da, nu cine cere! Dar se pare ca piata bucuresteana se maturizeaza din acest punct de vedere. Hotiile, minciuna, inselatoria si tzepele date de asa-zisii dezvoltatori il aduc pe bucuresteanul de rand in situatia sa verificii de 10000000 de ori ceea ce cumpara si chiar sa vada cu ochii lui cum se construieste!

    Ceea ce este FOARTE BINE!

  45. Mielu Nebunu'
    5 mai 2011

    @ Popescu

    Sunt cam mandru si cam arogant. Nu fata de mine ,si apoi, si daca ati fi fost fata de mine nu v-as fi bagat in seama.

    Manifestati o mandrie vecina buna cu dispretul total fata de o anumita categorie de oameni din tara asta: cei care sa straduiesc din rasputeri sa faca si eu ceva in viata , dar nu reusesc nici sa economiseasca, nici sa faca afaceri sau altceva.

    Ganditi-va ,totusi, ca nu sunteti un om liber! Si spun ca nu sunteti un om liber pentru ca banii dvs, veniturile si afacerile dvs depind in proportie de peste 90% chiar de asemenea clienti. Care fac eforturi grele sa plateasca un lot de teren la dvs, sau sa faca Prima Casa (1.2.3.4) pe care nu stiu daca o vor plati vreodata.

    Din acest punct de vedere nimeni nu e liber. Si la mine vin oameni cu propbleme, adesea fanteziste: fa-mi un site sau un sistem de vanzare online pentru cutare sau cutare lucru. Si, cand intru in detalii, vad ca solutia pe care o propune este complet improprie…. Sau, ii face mai mult rau decat bine.

    Oamenii trebuie sa se ajute si sa sprijine intre ei, nu sa-si ia banii cu voracite si cu rautate! Nu va tin o predica, dar bine este sa lasati garda mai jos din acest punct de vedere.

    Puteti fi un businessman foarte bun si fara sa fiti mandru si arogant! Altminteri asta e caracteristica oamenilor care niciodata n-au facut prea mult , au pus acum mana pe un pol de parale si au impresia ca lumea este a lor! Fals….

    Sigur, nu e cazul dvs….

  46. funky
    5 mai 2011

    @popescu & mielu : functie de venituri 50 k pot fi averea stransa de o familie in 2 generatii sau banii de cazinou al altuia. domnu’ mielu toata stima, si cred ca cu daca ai avea 20 k la banca ai fii printre cei 200.000 de romani (din 20 de milioane care au acesta suma).
    ptr mine acum 15 ani 20 k era o suma enorma (cu atat am cumparat primul meu apt -comunist cu 3 camere); ca sa-l amenjez am mai bagat asa pe scripuiala inca 5. acu 6 ani mi-am permis sa dau 170 k (pe o casa pe care si miine pe criza iau linistit si la prima strigare 250 – mi-au fost oferiti acu 3 sapt). intre timp mi-am permis sa dau mai mult pe o casa.
    pe de alta parte te anunt stimabile ca mi-am construit o casa la munte 200 mp, intr-o zona super (n-am platit terenul) cu fix 27 k (din care 2500 m-a costat instalatie de GPL). te anunt ca am 6 camere, hol, 4 bai, centrala, fara canalizare. in plus mi-am scos banii din inchirire de vreo 6-7 ani pe ea. n-are super fason dar daca mai bagam 10-15k in ea o faceam boboc de pus in geam. sigur trebuia sa strangi din buci, sa negociezi la baioneta cu mesterii, sa vanezi promotiile la materiale – nu neeaparat cele mai ieftine etc. daca faci asta o casuta pe pamant de 150 mp utili (fara teren si utilitati ca nu ma pricep) n-are cum sa coste mai mult de 40 k – casa decenta, medie fara fitze.
    acu ref. la cei 35 k pe care popescu i-a dat pe modernizare apt. te anunt stimabile ca pe mine m-a dus numa mobila la casa noua (plus echipamentele de bucatarie) 30k. asta nu inseamna ca asta e standard.
    @popescu – cumparare cand e ieftin. de acord sa cumperi cind e ieftin si eu am facut-o. asta e valabil ptr. cine are ‘cas’ in buzunare. ptr. cei mai multi cetateni ei trebuie sa ia credit. cum sa ia credit daca de exp. constata ca firma lor o duce super nasol, ca nu-si fac targeturile de propductie si vanzari si e posibil sa fie restructurati sau inchisi. din punctul meu de vedere (neprofesionist) o sa se dezgrete piata dvstr. emobiliara la 1 an poate 2 dupa ce-si revine economia.
    apropo : america e din nou intr-un punct mort economic si sa vedem daca reintra in criza sau nu.

  47. Mielu Nebunu'
    5 mai 2011

    @ Funky

    te felicit pentru atitudine!

    si pentru preturile finale de la casa!

    @ popescu

    funky s-a trezit inaintea altora, de-aia are succes inaintea altora!

    acum il intelegi pe omul ala, de ce s-a dus pe santier?

  48. Mielu Nebunu'
    5 mai 2011

    @ funky

    Stai, frate sa facem un calcul:

    27 k pentru 150mp?

    Vine 180 euro/mp, corect? „La cheie”, dar fara mobile si alte farafastacuri, corect?

    @ Popescu

    De ce sa dea 55 k cand omu’ si-o poate face singur? Dar, daca-i da, nu trebuie avute niste pretentii la banii astia?

    Va asigur ca da!

  49. Popescu
    6 mai 2011

    Bravo Funcky, si eu am construit acum 200 de ani o casa cu 3 lei..

    Daca vrei sa dezbati, trebuie sa ai un minim de coerenta logica macar daca nu si imobiliara..

  50. Mielu Nebunu'
    6 mai 2011

    @ Popescu

    Aratati bine la varsta asta :))))

  51. Ion Pribeagu
    13 mai 2011

    #47 Funky… am si eu un teren la munte si ma gandesc sa construiesc ceva de vacanta..cred ca este timpul, dar cateva sfaturi m-ar ajuta sa scad estimarile unor proaspeti sau mai vechi/batrani ingineri in constructii (am sosea, curent electric si apa)
    dar niste sfaturi de negocieri cu executantii si cumpararea materialelor ar ajuta atat pe mine cat si alti blogeri interesati de constructii la munte (apropierea Brasovului)

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *