Cum sa dai o teapa unei banci?

1 decembrie 2010 4 minute
Distribuie

Acum cativa ani, am primit o solicitare de la un fond de investitii strain, prin care mi s-a cerut sa prestez un serviciu imobiliar. Ca de obicei, am luat cererea in serios si, in foarte scurt timp, m-am prezentat cu cateva oferte la sediul clientului. Ca un profesionist adevarat, am venit cu oportunitatile momentului. Suma care se dorea investita a fost de peste 25 milioane euro! La asa tranzactie, m-am ocupat personal de distinsii mei clienti, toti straini. Seful lor era un american, care inainte sa vina in tara mea, mi-a marturisit deschis ca nu stia pe ce continent sa caute Romania. Dupa ce a gasit-o si a aterizat la Bucuresti, a apelat la la mai multe agentii imobiliare. Eu m-am miscat in stil… american.

Dupa cateva zile de tatonari si analize, in sedinta board-ului, tinuta… pe o terasa bucuresteana, s-a luat decizia sa fie cumparat unul dintre imobilele prezentate de mine. Un teren imens, de cateva zeci de hectare, aflat mult in afara Capitalei. De acolo, in orice directie priveai, cerul se unea cu pamantul. Pretul era unul halucinant, chiar si pentru momentul 2007-2008! In toata aceasta tranzactie imobiliara s-au folosit cateva milioane ale investitorilor si restul, grosul, de la o banca straina. Subliniez ca pe tot parcursul discutiilor dinaintea achizitiei, banca a avut permanent la negocieri un director si un expert evaluator. Ambii au dat asigurari, prin rapoarte scrise, ca investitia e mai mult ca sigura!

Ce am facut eu? De la inceput pana la sfarsit, ca orice prestator care se respecta, am zambit , i-am incurajat si, intr-un cuvant, i-am “hranit” cu produsul pe care ei si l-au dorit! Nimic mai mult! Totusi, am fost intrebat : “ce parere am?”, ca specialist cu o vechime de peste 15 ani in domeniu, la vremea aceea? Am raspuns simplu: ”Scopul dvs. este sa faceti bani, iar banca va finanteaza. Rolul meu este sa va ajut sa va atingeti interesul!”

Ce s-a intamplat din 2008 incoace cu terenul respectiv? E tot acolo, la fel ca inainte, plin de balarii! Ce s-a intimplat cu investitorii! Sunt bine mersi in Romania, administreaza imobiliarele care le mai au… Terenul cumparat cu banii bancii nu-l mai au! Firma care a achizitionat imobilul a intrat in faliment. Ulterior, bunul respectiv a intrat in posesia unei alte societati! Ce s-a intamplat cu oamenii din banca respectiva? Relaxati-va! Sunt tot acolo… Fostul directorul de credite care a sustinut tranzactia a ajuns chiar vice-presedinte pe retail! Pierderea bancii… 20 de milioane euro, net!

In ultimii ani, dar mai ales dupa 2004, bancile straine s-au specializat sa profite de orice oportunitate in Romania. Au inventat comisioane peste comisioane pentru clienti, au “muls’’ bugetul Ministerului Finantelor Publice, au inselat vigilenta BNR, au facut tot ce n-au putut sa faca in tara lor! Si-au batut joc de tot si au profitat de orice au gasit in tara fagaduintelor si a fraierilor: “the land of choise”. Au facut profituri nebanuite si neasteptate nici macar de cei mai optimisti bancheri straini, pe care nu le-au visat ei in vecii vecilor amin! Acum a venit un alt american, de la FMI, sa faca lobby ca sa schimbe, tot in favoarea bancherilor straini, ultima reduta de protectie bancara a romanilor: OG 50. Credeti ca Mr. Franks stia unde e Romania pe glob, inainte sa fie trimis la “locul faptei”? Credeti ca lor, strainilor, le pasa de romanii care au luat credite, de cateva ori mai scumpe decat in orice tara civilizata? Fata de tot ce inseamna sistemul bancar in Romania, fata de tot ce reprezinta nesimtirea bancilor – dusa adesea la extrem, eu am lucrat cu “armele” lor! Daca ei nu au mila de poporul meu, noi cu atat mai putin ar trebui sa avem.

Ca sa dai o teapa unei banci trebuie sa fii pregatit mai bine ca ei, sa gandesti ca ei si sa actionezi in interesul tau. Daca ma condamnati pentru ce am facut, va transmit salutari! Insa, ca roman, eu ma mandresc ca le-am tras-o exact cum ei ne-o trag, de fiecare data cand ne prind!

Nu plangeti niciodata un bancher strain. Pentru ei, Romania e raiul bancar pe pamant! Sau cel putin, recunoasteti si voi macar o data, in sinea voastra… Ce roman n-ar da o teapa unei banci straine? Poate doar Mugur Isarescu ar ezita!…

La multi ani Romaniei si romanilor, de 1 Decembrie!

75 Comments on “Cum sa dai o teapa unei banci?”

  1. Andy Miller
    1 decembrie 2010

    Domnule Dragoteanu,
    urmaresc de ceva timp postarile dvs. Uneori nu stiu ce sa inteleg: sunteti cu baietii buni sau cu cei rai. Tepele date de obicei bancilor ajung sa intepe „poporul meu”. Dincolo de anecdotica povestirii, daca ar fi sa fac o caracterizare a postarilor dvs. ar suna destul de amestecata: sunteti xenofob? sunteti antinationalist? sau nationalist? sunteti mic burghez? sunteti corect? sau incorect? sunteti fericit? sau nefericit? doriti sa impartiti fericirea sau sa fiti numai dvs. fericit? va doriti un stat puternic? sau unul slab ? ati avut vreun angajat bun sau nu?

    1. @Andy Miller
      Stimate domn, ca sa va raspund la toate aceste intrebari, va rog sa-mi dati inca un mic detaliu: la ce va trebuie? Vreti sa ma alatur vreunui grup de interese? Simtiti de undeva ca sunt si asa si invers, in general vorbind? Aveti nevoie de mine in vreo negociere? Sunt de vanzare, numai sa va permiteti pretul!… Pana un’-alta, eu sunt Dragos Dragoteanu, o persoana libera, independenta si fara stapan! Daca nu-mi dati detaliu cerut, va dau voie sa ma catalogati dvs. unde sau cum doriti. Oricum, va multumesc pentru faptul ca-mi urmariti postarile! Vor mai urma….Cu respect,D.D.

  2. Mielu Nebunu'
    1 decembrie 2010

    Minciuna imobiliara de 1 decembrie.

    Deja toata lumea de pe acest blog stie ca vreau sa-mi iau un apartament nou. Azi, pentru ca e1 decembrie si eu imi iubesc tara, am ales sa nu muncesc. Am fost la ora 11 sa vad parada militara.
    Dupa care, am fost la o intalnire programata cu un agent imobiliar de la o firma al carui nume nu-l voi spune niciodata. Nu vreau sa-i fac reclama.
    Preturile la apartamentele noi au mai scazut (si vor scadea in continuare….). dar am facut rost de niste bani si nu mai este nevoie sa vand apartamentul in care stau. Nici la banca nu mai apelez, am 15 000 de euro si vreau sa fac rate la dezvoltator si platesc rata din chiria pe care o voi incasa , in urma inchirierii actualului apartament.
    Vreau sa spun ca:
    1. Am fost pe un santier unde se lucra, de 1 decembrie, ca la balamuc. Cine zice ca nu se munceste in Romania??? Se munceste ca in mina, stati linistiti. Am vazut blocuri deja construite, finisaje foarte bune, calitate….preturi destul de ok. N-am putut sa ma abtin si am batut un muncitor pe umar si i-am zis :”Sa-i zici la patron ca ziua asta e libera prin Hotarare de Guvern! Daca muncesti azi …trebuie sa primesti un suplimenta la ora lucrata de 100%”. A fugit de mine ca dracu’ de tamaie…..
    Uite mentalitate! Oamenilor le e frica sa reactioneze! Le e frica sa-si ceara drepturile.
    2. Am ajuns la biroul de vanzari. Acolo dam peste o domnisoara „agent de vanzari”, care in afara de faptul ca arata beton, n-avea nicio calitate care sa te incante. Prostie si incompetenta, veti vedea….
    In momentul acela si agentul imobiliar care m-a condus acolo si-a iesit din rol (gafa impardonabila….) si m-a lasat cu totul pe mana „agentei de vanzari”
    -Buna ziua! Vreau si eu un partament la dvs in complex!
    -Da, sigur, avem!
    Stam de vorba, macar se face ca ma asculta si-mi zice:
    -Avem unul, cum vreti dvs, la etajul 4!
    -Ok, hai sa-l vedem cum arata!
    Si mergem sa vedem unul la etajul……1!
    -Bine, dar ati zis ca e la etajul 4!!!!
    -Pai, ala nu e gata si am vrut sa-l vedeti pe-asta!
    -Nu, ati gresit! Eu pe acela vreau sa-l vad…..
    Providentiala initiativa, pentru ca acela s-a dovedit a fi nefinisat, nici macar bransamentele la apa si gaze nu erau montate!
    -Va fi gata in doua zile, veti vedea! Zice agenta de vanzari.
    Bietul agent imobiliar era de 20 de minute la telefon, se alinta cu amanta lui, uitase de mine, vorbea ca un idiot la telefon……
    ……………………………………………
    Am plecat de-acolo cu un gust teribil de amar. Minciuna si exploatare!
    Angajati exploatati si pusi sa minta cu nemernicie!
    A avut si Isarescu dreptate cu o problema: zice-se ca bancile au angajate echipe de vanzatori de credite pentru persoane fizice si IMM, dar care nu sunt in stare nici sa citeasca un bilant contabil.
    Ii dau dreptate. Prostie, minciuna si incompetenta ca azi ,1 decembrie 2010, in mediul privat si ,culmea, in inima unei afaceri de succes (un complex imobiliar) va rog sa ma credeti ca foarte rar am vazut!
    Tavanulfals a avut dreptate: 95% dintre agentii imobiliari trebuie impuscati la zid. Asemenea si angajatii de vanzari din complexele imobiliare. Nu se poate sa minti in halul asta!

    1. @Mielu
      Maestre, te rog sa faci postari mai concise! Lumea se plictiseste sa citeasca mult!
      Tavanulfals a gresit!…Nu 95 % , ci 98% dintre asa zisii agenti imobiliari vechi sunt niste „mortaciuni in putrefactie” astazi!

  3. Mielu Nebunu'
    1 decembrie 2010

    @ Dragoteanu

    Sunt de acord cu Andy Miller. Foarte bine ca ai incasat comisionul la o afacere asa de frumoasa, dar pe ansamblu ai facut rau si tie, si tarii si Euroest.
    Iata de ce:
    1. Esti un om foarte cunoscut. Aproape ca nu poti sa zici „imobiliare” in Bucuresti si pe o raza de 50 km in jur fara sa zici „Euroest” si „Dragoteanu”. Acuma, oamenii aia sigur si-au pus intrebarea :”Oare Dragoteanu nu stia ,cand ne-a prezentat terenul, ca aici nu e perspectiva? Nu stia ca vine criza si pe zonele astea?”
    Mi-e teribil de greu sa cred ca nu au facut-o….
    Iar ,daca am dreptate si au facut-o, in veci nu vor mai face afaceri cu tine si cu Euroest. Trist dar adevarat!
    In fond, la faza asta nu te-ai deosebit cu nimic de foarte multi agenti care judeca dupa principiul :”Hai sa vad ce pot sa incasez ACUM, ca viitorul nu stim ce ne mai aduce….”.
    2. Ai facut un mare deserviciu tarii. Aia se duc la ei acasa si zic :”Uite ce ne-a facut Romania, in speta – un roman de-al lor….”. Si, mergand pe premisa sca sunt bogati si influenti pe la ei pe-acasa, poate ca Romania a pierdut investitii de 150 de milioane iar Euroest comision aferent la investitia asta….
    3. Cu toata taria si responsabilitatea iti zic : Ai gresit, Dragoteanu!

    1. @Mielule
      Imobiliarele nu sunt pentru oricine, ca sa ma… auto-parafrazez!
      1. O sa te miri, dar am mai avut recent intilnire cu americanul respectiv. Daca vrea „hrana” ii dau cat incape! Sa nu uiti niciodata: decizia unei achizitii imobiliare nu tine de un consultant imobiliar,ci de investitor!!!
      2. Ce deserviciu am facut tarii? Am bagat in contul unui roman 25 milioane euro? In fiecare zi mi-ar placea sa fac astfel de „deservicii”!…
      3. Cu tot respectul pentru orice critica – din partea oricui, reconfirm ca mi-am facut datoria si, daca nu eram eu, era cu siguranta alta firma! Am fost multumit ca s-a numit Euroest!

  4. Ion Pribeagu
    2 decembrie 2010

    Bravo Dragos – asa se face BUSINESS – ai vandut ceace el si-a dorit – nimeni NU STIE CAND SI CAT CRESTE SAU SCADE VALOAREA IMOBILELOR – si daca tavanfals stie ar trebui sa devina daily trader la bursa si atunci se vede cine stie CE si CUM altfel se bate apa in piua – deci ai fact cel putin doau persoane foarte fericite tu si vanzatorul
    (adica 2 romani si locul este inca tot acolo nu l-au dus in america doar a schimbat proprietarul) si sunt sigur ca si el este fericit ca l-a luat mai chilipir si sta si asteapta

    ptr Mielu si Andy- Ce chestie este asta cu tara si romanii facuti de ras (din aceasta cauza ne facem de ras ca suntem prostii si8-i credti pe straini corecti si cinstiti ca in filmele cu cowboy si indieni) cine vrea vine, si vine sa faca bani nu sa iubeasca tara ci vreo tanara romanca iar dragostea noastra pentru straini s-a cam terminat de cand am ajuns si noi pe la ei si vedem cum ne trateaza (noi suntem adevrati crestini in comparatie cu ei dar fiindca nu-i puteam vizita i-am crezut binefacatori dar ei sunt beneficiari adica iau TOT daca se poate cu ajutorul altor RROOMMAANNII ca altfel nu ar putea si merg toti la imparteala tovaraseasca) apropo cu mila pentru banci inclusiv cele romanesti daca mai sunt (eu nu stiu dar toata tara a fost tepuita intai de ai nostri si bancile romanesti dar acum au schimbat firma/numele dar tot asta fac impreuna cu mercenarii lor) VIVA Dragos si la mai mare – NU ai pierdut nimic, BA din contra – stima mea ca nu astepti sa ti se dea ci iei singur ce este al tau.

  5. Ion Pribeagu
    2 decembrie 2010

    Mielu, eu te sfatuiesc sa iei acel apartament daca acela-ti place – ea/agenta de vanzari ti-a aratat unul FINISAT – deci asa va arata si acela cand este finisat daca nu cumva altcineva nu se supara ca tine si-l aconteaza, adica accepta oferta si demareaza procesul de cumparare care ia ceva timp si nu semnezi actele pana cand nu este ca in contract – nici banca nu va livra banii fara semnatura ta si ni ei nul mai pot vinde odata cumparat (acontat cu o suma de bani pe un contract notarizat) deci aici nu vad mari greseli (doar de comportament al agentului) atat vinzatoarea cat si agentia iar chestia cu 1 dec/sarbatoare si se lucreaza – asta este economia libera vrei bani muncesti zi si noapte iar chestia cu 100% dublu triplu s.a.m.d. se face mai greu in conditiile actuale mai ales criza locurilor de munca. Oricum succes – cred ca-l poti cumpara si fara agent daca nu ai semnat un contract beton iar el ia comision oricum de la vanzator.

  6. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Pribeagu

    Pana la urma, asa voi face. Dar e fara banca, platesc ratele direct la ei, la constructori. Pe zece ani, o rata de vreo 400 de euro. Sper sa scot 350 de euro daca inchiriez apartamentul in care stau acum. 50 de euro , diferenta de rata, vorba aia, e mai nimic…..

  7. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Dragoteanu

    Ok, ok ,ok incerc sa te inteleg , desi mi-e greau.
    Da’ , apropo, unde ai gasit asa niste prosti?
    La ce noroc ai gandeste-te sa joci la loto. O sa castigi premiul cel mare si daca pui un numar mai putin…..

  8. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @Dragoteanu

    Sunt de acord ca imobiliarele nu sunt pentru oricine. Sunt prea putini cei care au cu adevarat veleitati pentru asta.

    Si mai putini sunt cei care pun capul ,seara, pe pat si nu-si reproseaza nimic!

    Prefer sa fac parte din a doua categorie. Banii nu sunt totul pe lumea asta.

    Poti sa ai banii lui Bill Gates inmultit cu cifra 1 000 000 000, nu iti poti curata constiinta cu ei….

  9. Andy Miller
    2 decembrie 2010

    Domnule Dragoteanu, intrebarile erau retorice si nu ma asteptam sa raspundeti la ele. Si sunt femeie, desi numele e real. Stati calm: nu vreau nici sa va iau acasa, nici nu pareti sa fiti genul care sa faca parte din grupuri de interese. Sunt de acord cu Dl. Pribeagu in ceea ce priveste afacerile, cit despre romani daca nu isi apara ei interesele nimeni nu va face asta in locul lor. Asta e viata ! In alta ordine de idei, da, reprezint un grup de investitori. Pentru asta ma aflu in Romania. Incerc sa inteleg ce se intimpla aici si cum se lucreaza din acest motiv va si urmaresc blogul. Asta cu a fi liber, independent si fara stapin am vazut ca o repetati des probabil sa va intre bine in cap. Dupa cum am observat sunteti imprevizibil in temele alese pe blog dar previzibil in reactii. Da, Domnule Dragoteanu asteptati-va ca oamenii sa aiba reactii diferite fata de dvs atunci cind deventi o persoana publica, daca nu cereti numai parerea sotiei in dormitor.

    1. @Andy Miller
      Agresivitatea dvs. e de inteles…Va informez ca, nu ma consider o persoana publica, ma comport natural pe oriunde merg si nu dau socoteala nimanui, nici macar sotiei!…In schimb, in anumite situatii, am maximum 5 persoane cu care ma consult oricand, pe diverse teme. Nu va inchipuiti vreo clipa ca ati putea dvs. sau altcineva sa-mi ghiciti reactiile! Nu va doresc sa ma puneti la incercare! Succes in afaceri si investiti in Romania! Merita!!

  10. crocodilul
    2 decembrie 2010

    asta e cea mai tare…”Succes in afaceri si investiti in Romania! Merita!!”
    parca si vad ca o sa citesc peste ”n” ani aici pe blog….cum i-am ars pe unii care vroiau sa faca ”biznis” in rromania…

    @andy…viata e complexa si are multe aspecte… cum ar spune unu’ mort….

    1. @Crocodilul
      De ce nu merita maestre sa investesti acum in Romania? N-am eu suficienti bani sa investesc, altfel as cumpara masiv..terenuri!

  11. Andy Miller
    2 decembrie 2010

    Domnule Dragoteanu,
    Nu sunt deloc agresiva. Ma amuz, doar. Si, chiar v-am pus la incercare! Da si eu cred ca merita sa investim aici, probabil ca veti afla curind.
    Si, fara suparare, din cind in cind mai dati socoteala sotiei, asa e sanatos si nici nu va scade pe dvs ca om in ochii nimanui.

    1. @Andy Miller
      Va propun sa va amuzati altfel!…Investind prin Euroest! Facem o incercare?

  12. Dan
    2 decembrie 2010

    @Andy Miller,
    „arbeit macht frei” este noul dicton care ghideaza politica social-economica a tarii, inclusiv cea investitionala, deci… atentie de unde luati lumina!

  13. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Dragoteanu

    Te-a „facut” doamna Miller….
    Nu mai zi nimic ca n-are rost.

  14. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Dan

    Munca sa te faca liber pe dta! Deocamdata eu cred ca , in Romania, daca muncesti esti prost si gata!

    1. @Mielule
      Eu sunt prost si gata! Fii multumit, nimeni n-a reusit altfel in viata!

  15. Dan
    2 decembrie 2010

    Mielule, nu-i dictonul adoptat de mine ci al javrelor care „guverneaza” azi tara asta…

  16. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Dan

    M-am linistit…..

    Credeam ca ma trimite un om ca lumea la munca, adica dta!

    Daca e vorba de zevzecu’ ala nu-i nicio problema! Dorm linistit si ma duc si-n concediu de sarbatori. Doua saptamani, ca tot se vehiculeaza ideea ca nu se munceste in Romania……

  17. Kman
    2 decembrie 2010

    Ma insel eu sau in articol dl. Dragoteanu vorbeste de un „inside job”? Un investitor s-a inteles cu cineva din banca sa dea o teapa bancii. Eu asta inteleg. Normal ca firma care a cumparat terenul a dat faliment…Normal ca terenul a ajuns la alta firma…Normal ca toata lumea este inca pe pozitii(eventual au fost promovati). Banca era cumva americana?

    1. @Kman
      Va inselati!…Banca era europeana! „Artistii” erau americani, specialitatea mea!…

  18. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Kman

    Kman, ce spui e dea dreptul fantastic si demn de „dosarul penal al anului in Romania”.
    Marturisesc cinstit ca nu m-am gandit la asta.
    Interesant ar fi de stiut daca intre cumparatorii initiali ai terenului si societatea care a preluat terenul pe nimic exista vreo legatura ca, daca exista, e clara treaba.
    Peste 4-5 ani vor vinde din nou terenul! Pret 25 de milioane! Tranzactie sustinuta de banca, desigur……

  19. Mielu Nebunu'
    2 decembrie 2010

    @ Dragoteanu

    De ce exagerezi? Nu te-am facut asa. Si ,oricum, nu ma refeream la categoria oamenilor din care faci parte.

    In ziua de azi, In Romania , esti un prost si jumatate daca muncesti pentru stat. Uite-te si dta cum sunt oamenii tratati in sistemul de stat. E drept ca unii o merita din plin, dar asta nu scuza fenomenul in totalitate.

  20. Serban
    2 decembrie 2010

    Salutari de la Campulung!
    Ma bucur sincer sa aflu ca un fost coleg de liceu a devenit un om de succes, din cate stiu, prin propriile puteri. Felicitari!

    1. @Serban
      Multumesc!

  21. Ion Pribeagu
    3 decembrie 2010

    Teapa la banci – este greu dar nu imposibil, cum zice cineva cu insider adica lucrator in banca la credite, dar… de obicei sumele mari sunt aprobate de catre conducerea bancii si uneori chiar bastanul bancii, insa aici s-a intamplat spartul balonului si se pare ca si investitorul care s-a creditat de banca a pierdut ceva – avansul probabil caci se pare ca nu s-a mai revandut cu profit pentru a fi o banuiala ca a fost inside JOB dar noul proprietar daca nu a bagat multi bani poate sa stea pe investitie – se stie ca cine are e fericit ca domnul altul nu mai face iar banul se aduna mai greu. DA ar putea fi si o relatie intre primul investitor care a bagat avansul si ultimul proprietar care a ramas pe un teren balon-at pentru banca dar preluat TARLA.. asta este mai pierd si evreii si americanii ca si ei au fraierii lor mai greu cu bancile dar uite ca si ele pierd uneori-f.rar

  22. Popescu
    3 decembrie 2010

    Andy Miller, chiar exista investitori interesati de Romania, sau e doar gluma?

  23. Dan
    3 decembrie 2010

    amcham „doreste” ziua de munca in romania de 12 ore… Dragos unde draci te bagi tu linga diversiunea scursurilor astora cu indemnurile la „munca”?! traiectoria este trasata pentru ca tara asta sa devina un banctustan sclavagist complet, legiferat si cu deplinul sprijin al americanilor.
    Un indemn la greva inseamna un indemn la revolta iar REVOLTA este singurul lucru care ne poate scapa din ghearele acestor bestii, alta cale nu exista. Resemnarea e pentru prosti, revolta pentru cei care au coloana vertebrala. Este timpul revoltei, altfel ne batem joc de noi insine si de viata copiilor nostri.

    1. @Dan
      Cea mai buna revolta e cea inteligenta, cu ce avem…Oameni cu caracter, romani adevarati! Altceva nu ne avantajeaza.

  24. Andy Miller
    3 decembrie 2010

    Domnule Dragoteanu, este destul de posibil sa raspundem invitatiei dvs. Insa cere ceva timp. Am vazut ca exista destul scepticism legat de investitii in Romania. Din pacate concluziile mele de pina acum sunt ca: romanii pot munci la fel de bine ca orice alta natie numai ca nu ii motiveaza lucruri care pe altii ii motiveaza, cum ar fi valorizarea muncii, simtul datoriei;
    – nu stiu inca cum sa faca bani, desi nu lipseste nici creativitatea, nici inteligenta. Eu, de exemplu, m-am format intr-un mediu in care a trebuit sa fiu creativa, sa am ochii deschisi sa vad oportunitate acolo unde altii nu vad. Si, da, domnule Popescu, mai sunt oameni interesati sa investeasca in Romania, insa chiar atitudinea romanilor de neincredere face ca lucrurile sa mearga greu.
    Domnul Dragoteanu cred ca stie despre ce vorbesc, chiar daca nu pare usa de biserica, are ochi pentru oportunitati, vede acolo unde altii nu vad nici o perspectiva. Investitorii, antreprenorii adevarati vad oportunitati chiar daca e criza, razboi sau alte conjuncturi nefavorabile. A misca banii pentru ei e un fel de a fi. Nu-i asa , domnule Dragoteanu?

  25. Popescu
    3 decembrie 2010

    Andy Miller > nu ma indoiam ca sunt straini interesati sa investeasca in Romania.

    Motivul pentru care am pus intrebarea este datorita faptului ca MOMENTUL in care strainii (investitorii profesionisti) incep sa se intereseze de investitii imobiliare in Romania imi indica ceva anume (si anume cat de mult s-a intrat in ultimul cadran al crizei).

    Inca nu imi dau seama cat de mult s-a intrat in acest cadran, stirile care apar sunt destul de razlete. Vezi mai jos o stire de azi.

    http://www.gandul.info/printare/international/investitor-norvegian-cu-un-buget-de-45-de-milioane-de-euro-cauta-apartamente-vreau-sa-cumpar-dar-nu-prea-am-ce-7773318

    1. @Popescu
      Maestre, esti in eroare, investitorii de calibru vin inainte sa inceapa criza, cu 2-3 luni!…Cred ca doamna Miller n-a venit in plimbare in Romania, stie ea ce stie… Sunt convisnc ca vaneaza ponturi grele nu „Prima casa”, varianta imbunatatita!
      @Miller
      Miscarea banilor este precum miscarea Pamantului, intr-un singur sens! Diferenta e ca undeva e noapte, in partea opusa e zi…Asa cred ca putem vorbi si despre cicluri economice, crize, boom-uri, etc

  26. Viorel
    3 decembrie 2010

    Din moment ce functionam cu bani de la FMI despre ce faze ale crizei vorbim? Suntem pe avarie si vin alegerile, ramanem in promiscuitate si anul viitor.

    1. @Viorel
      Domnul Popescu a impartit criza in cadrane si joaca sotron virtual. Eu ii recomand sa inventeze: „hotii si vardistii” sau „urma scapa turma”, in plina criza…Ar fi niste jocuri mai dinamice.
      Intr-o zi o sa scriu un editorial care se va intitula” Scuipatul la tinta si managementul performant”.

  27. Popescu
    4 decembrie 2010

    Nu eu am impartit criza in cadrane, ci altii mai destepti decat noi. Crizele se repeta chiar daca nu sunt identice.

    Economia evolueaza in cicluri, fiecare ciclu mare e format din cicluri mai mici care la randul lor sunt formate din alte cicluri si mai mici.

    Dupa ploaie apare soarele INTOTDEAUNA.

    Viorele, te-ai intrebat vreodata de ce ciclul biologic al unei femei este lunar, adica la 30 de zile, adica timpul necesar Lunii sa faca o rotatie completa in jurul Pamantului? Indiferent daca e pe banii FMI sau nu..

  28. laur77
    4 decembrie 2010

    Domnule D.D. m-ati putea ajuta cu o informatie,ce ziceti in orasul buzau se merita sa se plateasca pe un apartament de 50mp suma de 25000€?Daca puteti raspunde va multumesc anticipat daca nu eu tot o sa va urmaresc postarile.Salutari si mult respect.

    1. @laur 77
      Maximum 20.000! Ce-a ajuns Buzaul?

  29. Popescu
    4 decembrie 2010

    DD, imi place de tine cum dai formule magice in ceea ce priveste viata oamenilor..

    De unde stii unde e situat apartamentul?
    Poate e in buricul targului, sau in afara orasului, poate e in milocul tiganiei sau peste drum de casa primarului. Poate omul il ia sa stea 50 de ani in el sau sa faca o speculatie, poate il ia cu banul jos sau poate cu credit. Poate omul are familie si 5 copii sau poate e singur. Poate va gasi la 20k maine, sau poate niciodata. Si atunci o sa te tina minte..

    Ceea ce vreau sa spun e ca nu ai suficienta informatie sa poti sa ii dai o formula magica. Oamenii sunt diferiti si nevoile lor asisderea..

    1. @Mai Popescule, daca ti se pare prea putin 400 euro/m.p. in… Buzau. du-te tu si cumpara-l si poate faci o speculatie! Altfel, cum iti explici ca, prin ANL, madame Udrea nu a vandut nimic cu banii astia, blocuri noi, e adevarat, construite ca vai de mama lor?…Eu nu as plati nici pretul de cost al metrului patrat in centrul Buzaului! Si, inca ceva…Am spus ca face maximum 20.000 euro, deci poate sa coste si 8-10.000 euro, daca e la …’prasila intai”.

  30. Viorel
    4 decembrie 2010

    ptr 29: Normal ca are formule „magice”, stie cat de industrializat e orasul de provincie romanesc, cam cum merg joburile si salariile pe acolo si cam cat iti permiti sa platesti pe o casa. Presupunand ca ar exista un super cartier pe acolo ar trebui sa fie populat numai de expati, judecatori si alte categorii sociale „deosebite” ca sa le poata achizitiona pt ca oamenii obisnuiti au salarii de +/- 1000 roni sau mai jos. Sunt absolut de acord cu evaluarea DD pentru orase de provincie mai mici.

    1. @Viorel
      Popescu nu stie ca eu vin in Bucuresti de la tara, cum zic bucurestenii, dintr-un oras similar Buzaului – Campulung Muscel, si stiu exact ce inseamna 10.000-20.000 euro in provincie! Am un amic bun din Pitesti care nu reuseste sa vanda cu 500 euro/p.p. contruit, bloc nou, central…. Si. totusi, vorbim de Pitesti nu de Buzau!

  31. Popescu
    4 decembrie 2010

    Viorele, aha acum am inteles.

    Am gasit si eu un apartament de 50 mp in Bucuresti, cat merita sa dau pe el?

    1. @Popescu
      Esti total rupt de imobiliare… Daca tu compari Bucurestiul cu orice alt oras din tara, ori esti nostalgic, ori esti analist imobiliar nedeclarat! In Targu-Jiu, daca cineva are 100.000 euro in banci e rege local! Asa e si in Buzau.

  32. Viorel
    4 decembrie 2010

    Pot sa avansez o medie de 30000 pentru vremurile astea, ramane de „customizat” in functie de locatie si alte aspecte pe care le-ai sesizat in postul anterior… Desigur e doar parerea mea si poate ma insel…

  33. Popescu
    4 decembrie 2010

    Viorele, eu zic ca esti prea generos.

    Dar de o garsoniera pe Mosilor, 57mp la 85.000 euro sau ap Pta Victoriei Titulescu 75 mp 120.000 euro, nu prea iti ajuta media. Ambele sunt de pe site de la Euroest..

    1. @Popescu
      Ma bucur ca faci publicitate firmei mele!…Pote iti trimiti si prietenii aia milionari sa cumpere ceva.

  34. Popescu
    5 decembrie 2010

    Ai dreptate dar numai partial. Pentru ca cineva sa cumpere la pretul asta, trebuie ca altcineva sa vanda.

    Nu inteleg cum poate fi sfatuit cineva sa isi vanda apartamentul de 50mp chiar si din Buzau, pe banii de o Dacie. Chiar 20k daca ar lua pe el, asta e pretul unei Dacia Duster cu motor de 1600 (adica putin mai mult decat celebra Dacia 1300).

    Din aceasta perspectiva mi se pare relevant mesajul transmis de cineva pe un blog:

    „“4.de Maria:

    Minciuni si manipulari din partea unor speculanti care cauta cu disperare sa duca pretul in jos pt. a profita ulterior. Romani, nu va lasati fraieriti. Tot occidentul cauta sa ne cumpere cu case cu tot cat mai ieftin. Acum ne vor cumpara pe 2 lei si peste 5 ani le vom plati chirie. Este momentul sa va treziti din amorteala. Nu va vindeti casele la pretul unei masini. Este hotie. 2010-09-16, 11:17:25 (adresa: 188.27.64.*)

  35. Popescu
    5 decembrie 2010

    Daca esti din provincie, poate ar trebui sa mai faci din cand in cand cate o vizita pe acolo ca sa vezi ce masini are lumea pe acolo. Si nu ma refer la Dacia Duster. Eu cele mai multe Audi pe mp din Europa, le-am vazut in marele oras Onesti (aproape de Buzau) parca era showroom Audi.

    Cat priveste comparatia cu ANL, sunt un pic dezamagit, tu chiar nu ti-ai dat seama ca aia nu cumpara pentru ca oricum nu-i poate da nimeni afara, NEVER? Pai daca nu te poate da nimeni afara din casa, si platesti o chirie modica, de ce sa o cumperi? Pai tu compari situatia asta cu a unei familii cu 4 copii care nu are unde sa stea si trebuie sa isi gaseasca casa?

    Cu ocazia asta ofer un sfat gratuit Dnei Lenuta Udrea: daca vrea cu adevarat sa vanda, sa le dea termen de eliberare a apartamentelor 3 luni, sa vezi cate cumparari or sa fi la apartamentele ANL. Poate sa mareasca si preturile inainte. Dar nu cred ca are cineva interesul sa ii dea pe pilosii aia afara (ca doar nu credeti ca sunt tineri defavorizati cei care stau in chirie la ANL).

    Ca sa sintetizez Dle Dragos Dragoteanu, e usor sa arunci cu preturi cand nu e vorba de casa ta la vanzare. As vrea sa vad ce preturi a-ti cere daca vi-ati scoate apartamentele proprii la vanzare. Probabil din alea de pe situl Euroest.

    Eu nu am nimic impotriva sa vehiculati preturi de tot felul, daca insa a-ti veni si cu oferta pe masura.

    As vrea sa il vad pe Viorel ca zice: ” am eu 10 apartamente la vanzare in Bucuresti la preturi intre 25-30k” in loc de „parerea mea e ca atata valoreaza”

    Sau pe tine DD: „am rubrica pe situl Euroest cu apartamente la Buzau cu preturi intre 8000-20,000” si atunci ai avea respectele mele, si coada de milionari la usa. Dar eu cand intru pe Euroest vad altceva si atunci care e sensul acestor „evaluari”?

    1. @Popescu
      Sa stii ca si in alte orase din provincie sunt multe masini bengoase!…Diferenta e unde vrei sa traiesti…la tara sau in Capitala? Eu personal ma pis pe orice Ferari, indiferent de model, valoare si an de fabricatie! Unii ca tine, poate, tanjesc cu privirea dupa el!

  36. Viorel
    5 decembrie 2010

    35: Imi permit sa iti raspund eu.. Sensul acestei evaluari este sa avem tranzactii sanatoase. Am o gramada de cunoscuti care au facut achizitii care nu au nicio legatura cu veniturile lor si sunt si in pericol de somaj. Au cumparat la preturi supraevaluate. Chiar si acum imobiliarele depasesc cu mult puterea de cumparare a familiilor obisnuite. In plus preturile actuale nu se bazeaza pe costuri reale. Daca chiar te vrei sa afli un pret afla cat te costa sa ridici un bloc la costuri actuale de manopera, materiale si teren. Apoi aplica un coeficient pentru apartamentele vechi. Si in final, ce e mai important: despre ce preturi vorbesti tu ca sunt mici cand oamenii sunt focusati pe asigurarea veniturilor pentru cheltuielile lunare? Accepta ca imobiliarele nu sunt momentan la moda si nici nu vor fi cat avem „nesiguranta nationala”!

    1. @Viorel
      Trebuie sa accepti Viorele ca, in privinta sfatului pentru Lenuta, Popescu are mare dreptate!

  37. Mielu Nebunu'
    5 decembrie 2010

    Am promis ca nu-l mai bag in seama pe nea Popescu, dar iata ca nu ma tin de cuvant.

    Dom’ Popescu, cand eu m-am angajat in imobiliare (vara lui 2000) o masina de 10 000 de dolari (inca nu intrase febra euro la tranzactionare) era de doua ori mai scumpa decat p garsoniera intr-un cartier bucurestean. Sa zicem Titan sau Militari.
    In vara lui 2003 tatal meu a vandut un apartament mostenit de la un unchi de-al lui in centrul orasului Slatina (3 camere semidecomandat) cu enorma suma de 5500 de euro si credea ca a dat norocu’ peste el. A stat beat critza o saptamana…..

    Treaba cu masina care e mai scumpa decat proprietatea e mai mult o chestiune psihologica. 10-12 ani dupa Revolutie , din cauza fluxului mare de proprietati pretul a fost chiar in termenii astia: mai repede luai o casa decat o masina de 10 000 – 15 000 de dolari.
    Romanasii nostrii s-au trezit proprietari peste noapte si au „inundat” piata cu apartamente. Pe Becali l-am auzit la tv ca aspus ca , la inceputul anilor ’90, cumpara teren in Pipera si cu 200 de dolari hectarul. Cat s-a putut…..unde s-a putut. In vara lui 2008 in aceeasi zona terenul costa si peste 1 000 de euro metrul patrat.
    Intrebare: cu banii de pe o Dacia 1300 noua (care in dolari ar fi valorat in jur de 3 300 de doalri) cat teren cumparai in pipera , daca erai destept?
    Nu ma refer strict la dta, la oricine altcineva….
    Raspuns, aproape 17 hectare…in stil Becali si cu sursele acestuia.
    Facand un calcul aproximativ, daca ai fi primit pe cele 16.5 hectare, la un pret mediu de 200 de dolari pe metrul patrat suma de 33 de milioane de dolari in vara lui 2008.
    Am zis 200 de dolari pe metru, desi pretul era cu mult mai mare!
    Acum, te rog sa-ti amintesti ca am plecat de la o nenorocita de Dacia 1300 si atat….
    …………………………………………….
    Revenind la ce spunea doamna respectiva pe acel blog, tema nu e noua deloc. O sa stam cu chirie la straini daca suntem prosti,ca, daca am fi destepti si ne-am iubi tara cu adevarat, n-am face asta. Dar Dragoteanu a spus o vorba mare intr-un comentariu catre dna Andy Miller :”Banii au un singur sens” si asa este! Treaba e ca trebuie sa ne dumirim in ce capat al circuitului sa ne pozitionam: acolo de unde pleaca banii sau acolo unde ajung!
    …………………………………………………………………….
    Ultima fraza, ca sa nu ma mai acuze Dragoteanu ca scriu prea mult: nu e bine in capul meu sa compari mere cu pere. Masinile cu proprietatile. Piete diferite, chestiuni diferite. Cererea si oferta dicteaza si aici. Dar un Logan nu va valora niciodata 80 000 de euro in functie de cererea pe piata, asa cum a fost cu garsonierele in Bucuresti. In cel mai rau caz, daca cererea creste enorm, se ajunge la intarzieri la livrare, dar in niciun caz pretul nu creste.
    Cu proprietatile este altceva. Si mirajul statutului social de proprietar si lobby-ul nenorocit pentru creditele ipotecare de achizitie care s-a facut incepand cu 2005, si multe altele au condus la umflarea balonului in mod exagerat.
    ……………………………………………..
    Nu m-ar mira ca doamna respectiva sa fie agent imobiliar sau proprietar de agentie. Ar explica si justifica din plin atitudinea ei.

    Orice pentru ceilalti, acelasi pentru cei care ma stiu,

    Cu drag, Mielu

    1. @Mielu
      Descrierea sensului banilor e precum sensul sexului oral, mai Mielule!Depinde de ce parte esti, vorba ta, iei sau dai…

  38. Popescu
    5 decembrie 2010

    Bine mai Viorele, m-ai distrus cu tranzactiile tale „sanatoase”. Gandirea de genul asta se justifica prin faptul ca tu te uiti in directia celor saraci si muritori de foame. Astia sunt cumparatorii/investitorii pe care crezi tu ca se bazeaza piata. Asta ma face sa imi dau seama si cati bani ai tu in tescherea (no offence). Directia in care te uiti, te defineste, parerea mea.

    Eu insa ma uit in alta directie. Uite in ce directie ma uit eu, a oamenilor care nu se vor mai multumi cu 3% pe an, si vor vrea mai mult. Si vor calcula CHIRIE/PRET ACHIZITIE, care se numeste YIELD, si le va da mai mult de 3%. Ceea ce inseamna: CUMPARA :

    „Monica Tatoiu, fostul şef al Oriflame România susţine că nu simte lipsa salariului de 7.000 de euro pe lună pe care îi câştiga, deoarece „am milioane de euro în bănci, am o dobândă de 3% şi trăiesc bine acum. Cei 7.000 de euro nu meritau stresul pe care-l aduceau”.

    Un agent imobiliar destept (Dragos Dragoteanu de exemplu) se duce la Monica Tatoiu si ii spune ca i-a gasit 10 apartamente de 50k fiecare, pe care il poate inchiria la yield de 9% pe an, adica de 3 ori mai mult decat dobanda din banca.

    Astia sunt cumparatorii perioadei care va urma, nu aia la care te uiti tu.

    1. @Popescu
      Iarasi ai dat-o-‘n balarii!…Total intamplator, am fost de trei ori in excursii private cu Monica Tatoiu, pe care o respect ca femeie, ca manager si…atat! Te asigur ca, stiu in principiu cam cati bani poate sa aibe in banci… Nu a fost, nu este si nu va fi niciodata om de investitii imobiliare. Ca ea, sunt prietenii tai, prietenii mei, si prietenii altora ca noi, care au mai multe sau mai putine „milioane” in banci! Te mai asigur ca, cu un om cu bani mult mai putini – cateva zeci de mii de euro- faci infinit mult mai repede tranzactii astazi decat cu orice „nabab” declarat sau discret! Vorbesc in cunostiinta de cauza 100%, nu 99.99%!!! Astia cu banii multi cumpara astazi doar daca le oferi …degeaba!

  39. Mihaela
    5 decembrie 2010

    Hmm!! Mielu?? Generalizezi si asta nu suna bine. Iti creeaza o imagine superficiala. Cred ca vorbesti doar din carti.

    1. @Mihaela
      Mielu a fost sincer, el nu mai face imobiliare de mult, a iesit la „pensie” de mult! Tot asa si cu pensionarii care se uita la albumele cu fotografii si-si deapana amintirile. Exprima pareri, voteaza, se lamenteaza si „defileaza” cu ce-au trait anterior.

  40. Viorel
    5 decembrie 2010

    Bun, iti doresti sa se dezmorteasca piata si sa vinzi si tu ceva. Eu iti repet ca nu o sa vinzi nimic pentru ca perioada e asa cu e. Daca vrei sa pricepi bine, daca nu, nu. Ca sa faci o analiza pertinenta nu trebuie sa te uiti la banii tai din tescherea. Ma faci sa rad: daca ai imaginatie si te duce capul faci bani, daca nu ii pierzi si pe aia din tescherea! Eu imi pierd timpul sa iti explic ca nu te duci In Buzau sa vinzi oamenilor saraci de acolo imobiliare de „n” de zeci de mii de euro si tu ma iei cu investitorii tai de parca imobiliarele cu investitori se tin. Nu, se tin cu zeci sau sute de mii de tranzactii obisnuite ale unor oameni obisnuiti.

    1. @Viorel
      Ai spus o vorba „maiastra”! Piata imobiliara adevarata nu e data de tranzactiile celor putini, dar bogati! Bravo! Am invatat cava de la tine, Viorele, si-ti multumesc pentru asta!

  41. Popescu
    5 decembrie 2010

    Pai de asta va vorbeam de cadrane investitionale ale crizei. In fiecare cardan intra alti investitori in scena. Dar gata, informatia costa bani, te las Dragos Dragoteanu cu admiratia pentru Viorel, joci sotron cu el.

  42. Popescu
    5 decembrie 2010

    Dragos Dragoteanu, ref la parerea ta despre Tatoiu: era doar un exemplu de rationament, Ca ea sunt alte cateva mii pe care ai putea sa ii targetezi.

    Pe de alta parte, referitor la exemplul cu Tatoiu, depinde doar de tine. Un vanzator adevarat vinde si Turnul Eiffel (chiar s-a intamplat) daramite un randament de cateva ori mai mare

  43. Mielu Nebunu'
    5 decembrie 2010

    @ Popescu

    Da, un vanzator adevarat vinde si Turnul Eiffel, DAR IL VINDE ACELUIA CARE E INTERESAT DE UN ASEMENEA PRODUS!

    Nu poti aduci in imobiliare chiar pe oricine , asta e clar.

  44. Mielu Nebunu'
    5 decembrie 2010

    @ Mihaela

    1. Nu stiu la ce va referiti cand ziceti ca generalizez. Eu am vorbit din experienta mea ca om si atat. Nu vorbesc din carti, de altfel, de la o vreme nu mai am timp sa citesc nici titrajul filmelor de la tv.
    2. Am fost in imobiliare din 2000 pana in 2008. M-am lasat de asta din motive pur personale pe care le-am explicat pe acest blog cu ceva vreme in urma. Nu stiu daca mai este cazul acum, dar daca veti insista o voi face pentru dvs.
    3. Timp de 12 ani , dupa Revolutie , o masina de 12 000 de dolari a fost de DOUA ORI MAI SCUMPA decat o garsoniera in cartierele din Bucuresti si DE TREI ORI MAI SCUMPA decat acelasi tip de imobil oriunde in tara!
    4. Daca ati intalnit altceva se datoreaza faptului ca va ocupati de o altfel de piata (terenuri sau birouri sau mai stiu eu ce…) si , ca sa parafrazez un antevorbitor , nu tranzactiile de milioane de euro caracterizeaza piata (si nu o vor caracteriza niciodata) , termenul cel mai comun in imobiliare oriunde in lume este :”apartament de bloc”. Am mai spus pe acest blog si chiar Dragoteanu m-a aprobat la momentul respectiv : piata e data de nr tranzactiilor cu apartamente iar in Romania, ca pondere, ele au mai mult de 80%. Prin urmare este firesc ca INDICELE IMOBILIAR SA SE CALCULEZE IN ACEST SECTOR DE PIATA SI NU ALTUNDEVA!
    5. Nu mi-am facut niciodata un idol din imobiliare, nici atunci cand castigam bani multi. Bani multi, adica, eu, ca simplu agent, ma duceam, intr-o vreme, si cu 2 000 de dolari acasa, ceea ce nevasta-mea, ca bugetar, n-a sperat niciodata. Nu mi-am facut un idol din nimic, de fapt….
    Referitor la imobiliare, m-am retras la timp, am avut bun simt si n-am acceptat sa devin ridicol intr-o piata care traieste cu perfuzii gen „Prima Casa”. 90% din agentii care ii cunosc s-au respecializat sau traiesc din datorii. Eu am ales sa ma respecializez.
    6. Scenariu real : Rhone-Poulenc va cumpara un teren de cateva zeci de hectare undeva in ialomita pe care il va dedica cercetarii in domeniul erbicidelor. Va rog sa-mi raspundeti la intrebarea : imobiliarele in Romania au devenit interesante pentru un concern mondial ca Rhone-Poulenc sau agricultura romaneasca a devenit de interes pentru cercetarea strainilor care au afaceri in domeniu?
    Ca nu e aceeasi treaba……
    Daca tranzactia se concretizeaza inseamna ca avem un nou puls in imobiliare, doar pentru ca s-a facut o tranzactie de milioane de euro? Dar, in tot acest rastimp cate tranzactii la 20 000 de euro se fac in tara? Va spun eu : cateva mii!
    Prin urmare, calculul mediei ponderate (algebra de facultate) ne spune ca fenomenul atipic este tranzactia de milioane de euro si nu cele la 20 000…..
    ………………………………………………
    Sorry, dar chiar nu vorbesc din carti!

  45. Mielu Nebunu'
    5 decembrie 2010

    @ Dragoteanu

    Nu „defilez” doar aici. Iti spun numai asa, ca sa stii. Sunt o multime de alte locuri, din cel putin doua domenii, unde „defilez” mult mai mult ca aici.

    Dar ma bucur ca (inca) imi dai voie si-mi place sa raman la curent. Eu, in capu’ meu, traiesc cu impresia ca invat ceva (gratis! sic, sic sic!) de la tine!

    Cu stima, Mielu

  46. Ion Pribeagu
    6 decembrie 2010

    1.ANeLe-ul poate construi mai ieftin ca are terenuri gratis, finantare arantata si o armata de clientela politica cu odraslele lor care vor cumpara acele imobile unde stau cu chirie cand piata incepe sa creasca sau diferenta intre chirii si ratele de plata se egalizeaza (deocamdata exista un surplus de apartamente pe piata chiriilor care tin chiriile jos iar vanzatorii acestora asteapta acea crestere a apartamentelor)
    2.Constructiile de noi blocuri de apartamente reincep de obicei primavara si daca creditarea se re-lanseaza (NU la nivelul BOOM-lui dar in limite normale) odata cu aparitia intrarii BANILOR imprumutati care trebuie sa circule altfel le scad valoarea intriseca iar singura metoda a mentinerii valorii lor este imprumutul cu dobanda aferenta constituita din mami multi factori inclusiv cheltuielile de a face acest lucru – Bancile nu pot face profit fara imprumuturi – numai din miscarea conturilor care este destul de impovaratoare la NOI sugruma puterea unei banci si scaderea dobanzilor sub un anumit procent duce la retragerea banilor si folosirea in alte directii inclusiv transformarea in valute FORTE daca mai exista asa ceva (dolar-euro sau CF)deci este nevoie de BANI (JUMP START ) si atunci se reincepe cu pasi mici o noua relansare economica.
    Diverse: Estul european este inca o piata buna pentru west sau AIUREA de a investi in imobiliare – investitii cu bataie lunga si GARANTAT asigurarea „mulgerii investitiei pe timp indelungat” cine stie pricepe, cine vrea poate invata, cine NU zice ca nu a avut NOROC si trenul trece fara oprire.

    Apropo de turnul Eiffel, un smecher prin anii 1938 sau mai inainte a vandut statuia lui Ovidiu din Constanta Primariei (sat) Ovidiu de langa Constanta – astia SALEMEN care vand imagini-dorinte-cai verzi pe perete celor cu BANI ca saracul cu bani putini cheltuie TOT pe tigari si alcool singura lui investitie sigura spre RAIUL de pe TERRA

  47. Ion Pribeagu
    6 decembrie 2010

    Unde stam in Bucuresti si despre, sau …langa… e bine sa stim cate ceva despre
    La 1909, in Bucuresti. Viata cotidiana: Orasul, strazile, oamenii, obiceiurile…Erau bucurestenii de acum un veac, strabunicii nostri, altfel decat noi? Aratau altfel strazile orasului? Cu sigutanta, da, dar nici mai bine, nici mai rau decat azi – doar altfel, fiindca vorbim de epoci diferite. Vom incerca sa reconstituim ceva din atmosfera Bucurestilor de atunci.
    ***In 1909, capitala avea de 7 ori mai putini locuitori decat acum, doar 300.000, adica mai putin decat populatia de azi a orasului Constanta. Orasul se intindea doar pe un sfert din suprafata de azi. Capitala noastra era atat de mica acum 100 de ani, incat strazile care si atunci si acum poarta numele de “sosele”, formau “centura” Bucurestilor : Sos Stefan cel Mare, Sos Mihai Bravu, Sos Vacaresti, Sos Viilor, Sos Panduri, Sos Basarabilor (azi, Sos N.Titulescu), Sos Bonaparte (azi, Sos Iancu de Hunedoara). Dincolo de aceste “sosele” nu mai erai in Bucuresti, ci in comunele limitrofe. Cateva din punctele de intrare-iesire in oras, puncte de control ale autoritatilor, numite pe atunci “bariere” erau : Bariera Vergului (azi Piata Muncii / Hurmuzaki, la intretaierea Caii Calarasi – numita pe vremuri Calea Vergului – cu Sos Mihai Bravu), Bariera Vitan (la intersectia Caii Vitan cu Sos Mihai Bravu), Bariera Serban Voda (la intalnirea Soselei Viilor cu Calea Serban Voda – in fata Cimitirului Bellu), Bariera Mosilor (azi, Magazinul Bucur Obor) etc. Ca si azi, acum un veac strazile care poarta numele de “cale” erau arterele de intrare-iesire in oras (Calea Victoriei, Calea Mosilor, Calea Grivitei etc.), iar la intersectia unei “cai” cu o “sosea” era o “bariera” de acces in Bucuresti. Cartiere care azi sunt foarte populate ca : Giulesti, Tei, Berceni erau niste mici comune dincolo de marginea orasului.

  48. Kman
    6 decembrie 2010

    @Dragoteanu
    Astept un articol cu titlul ‘Cum isi dau bancile „tepe” singure’.
    Avand in vedere ca la noi sistemul bancar este un sistem fractionar, mai exact la creditele in euro trebuie sa ai o rezerva minima obligatorie de 25% la euro, va intreb daca este rentabil sa ‘investesti’ 1 euro si iei 3. Daca nu dai banii inapoi pierzi un euro. Profit 300%. O fi rentabil? Sa zicem ca esti bancher, proprietar de banca. Treaba merge bine, te incadrezi in standardele impuse. Si vrei rapid niste bani. Iti dai singur un credit si nu il mai dai inapoi. Pierzi sau castigi? Aceasta este intrebarea. Nu cred ca bancherii fac asa ceva insa nu ma pot abtine sa nu ma intreb daca este posibil.

    1. @Kman
      Aici Popescu iti poate raspunde. Eu nu-ti spun decat ca minimizarea pierderilor inseamna tot profit! Culmea!!

  49. laur77
    6 decembrie 2010

    tare!am provocat o adevarata polemica,dar va spun ca in buzau totul aluat-o razna eu nu sunt in tara lucrez in spania pentru a putea sa-mi cumpar o casa si nu gasesc un apartament in buzau(nu vreau in zone centrale) sub 25000€ dar astept poate mai pot strange niste bani.Multumesc pentru raspuns domnilor.O seara buna!

  50. Latoya Bridges
    22 decembrie 2010

    @ Dragoteanu Nu „defilez” doar aici. Iti spun numai asa, ca sa stii. Sunt o multime de alte locuri, din cel putin doua domenii, unde „defilez” mult mai mult ca aici. Dar ma bucur ca (inca) imi dai voie si-mi place sa raman la curent. Eu, in capu’ meu, traiesc cu impresia ca invat ceva (gratis! sic, sic sic!) de la tine! Cu stima, Mielu

  51. Winifred Newman
    24 decembrie 2010

    @ Dragoteanu Nu „defilez” doar aici. Iti spun numai asa, ca sa stii. Sunt o multime de alte locuri, din cel putin doua domenii, unde „defilez” mult mai mult ca aici. Dar ma bucur ca (inca) imi dai voie si-mi place sa raman la curent. Eu, in capu’ meu, traiesc cu impresia ca invat ceva (gratis! sic, sic sic!) de la tine! Cu stima, Mielu

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *