“Domnu’, n-aveti ceva de munca pentru mine astazi?”

26 iulie 2010 5 minute
Distribuie

Toata lumea vorbeste de criza si eu, in viziunea mea primitiva, spun sus si tare: astazi, in Romania, nu este nicio criza economica, financiara, fiscala. Exista doar o criza morala si de valori!

In general, criza economica inseamna ceva. La romani, inseamna cu totul altceva. Am observat cu stupoare ca, in plina “criza”, cele mai vizitate site-uri sunt cele cu si despre vacante!? Toate ca toate, dar romanul  poate sa suporte orice, poate sa inghita orice, numai weekend-urile prelungite, concediile repetate si minivacantele de suflet – legate cu sarbatorile legale – nu va accepta sa-i lipseasca. Se spune ca economia e la pamant, dar oamenii sunt in concediu! Alb sau negru? Domnisoara sau curva? Iata cateva exemple similare. Politicienii se jura ca fac tot ce trebuie sa scoata tara din impas si ei mananca de dimineata pana seara tarziu – ati ghicit – cacat! Noroc ca acum au plecat si ei in vacanta vreo 2 luni! Poporul “rabda” de foame, dar berea, spritul si racoritoarele nu lipsesc de pe masa majoritatii romanilor. Suntem intr-o economie de piata autentica, presarata de condimente romanesti si ingrediente straine. Pulimea suspina dupa Ceausescu si se vaita ca era mai bine atunci. Cica aveau un viitor mai sigur si o perspectiva certa, cincinala. Acum, perspectiva e sumbra, dar prezentul e trait din plin. Foarte tare! Pentru necunoscatori, fac precizarea ca economia unei tari functioneaza si in situatie de razboi. Si atunci se face productie si atunci se cumpara sau se vand imobile, lumea face sex, mananca, consuma, petrece, viata merge inainte. Criza economica ati zis?  Depozitele din banci ale populatiei au crescut anul acesta comparativ cu anul trecut. Atunci inseamna ca “e bani pe piata”! Numai ca, nu circula in economia reala.

Criza financiara inseamna ceva. La noi, inseamna tot altceva. Nu s-a facut insa niciun sondaj relevant in Romania, care sa ateste clar ce sacrificii financiare au facut romanii, comparativ cu perioada dinainte de “criza”! Daca a nu mai bea vin scump sau sampanie frantuzeasca la fiecare intalnire cu prietenii inseamna sacrificiu, eu nu mai scriu niciun editorial. Daca nu mai mergi cu masina la serviciu si iei un mijloc de transport in comun, daca nu te mai duci in vacanta doua saptamani la Mamaia si pleci numai o saptamana la turci sau bulgari e o durere, atunci sacrificiul e “suprem”. Daca ai datorii la banca si asta e ultimul lucru care te preseaza e clar ca esti intr-o criza de gandire logica. Da, o sa va mirati, dar plata ratelor la creditele luate de la banci nu este o prioritate maxima pentru cel putin 90 % din romani.  Dovada suprema este ca procentul intarzierilor la plata creditelor si activele neperformante cresc de la luna la luna. Intre timp, dar permanent, BNR – Banda Nationala a Romaniei (nu e o greseala!) – sponsorizeaza la greu bancile straine cu banii… populatiei. Cred ca blestemul romanilor este dat de bogatia acestei tari. Oricat de rau ar ajunge tara asta, tot romanul are ce manca. Doamne fereste de vreo criza de alimente ca, in acest caz, poporul chiar ar trebui sa se apuce de munca.

Criza fiscala in Romania se manifesta exact pe dos! Adica, statul nu mai are de unde sa ia bani? Asta ar inseamna ca nu se mai poate fura nimic, bugetarii sa se apuce de munca si politicienii sa moara de foame. Tara asta e atat de bogata ca tot romanu-i pricopsit! Am avut tangenta intens cu functionari publici in ultimul timp, pentru niste acte. N-am vazut atata frecangeala ca acum de cand sunt eu in afaceri. Cand Patriciu a spus ca 3 din 4 bugetari trebuie concediati, pentru ca o freaca degeaba la birou, nu s-a inselat deloc! Ma iertati, acum n-o mai freaca la birou, se relaxeaza in concedii binemeritate. Si atunci, despre ce vorbim? Cu cine, prin cine si pentru cine sa faca guvernul reforma fiscala? Doamnelor, domisoarelor si domnilor! Sistemul anti-fiscal e atat de birocratizat si bine pus la punct ca, oricine ar veni la putere, daca nu taie in carne vie, vine cel mult sa constate o stare de fapt. Poporul asta e condamnat la saracie morala si blestemat sa se scalde in propria mocirla umana. ANAF-ul stie exact sau poate oricand sa aduca miliarde de euro in vistieria tarii, dar nu e lasat, pentru ca interesele sunt atat de mari, ca numai o greva fiscala nationala ar putea trezi la realitate plebea functionarimii publice! Ministerul Finantelor Publice s-a pus pe treaba si a trecut la recuperari. Cu japca, cu forcepsul, din condei, mai abuziv sau mai discret, direct sau indirect, banii incep incet-incet sa reintre in trezoreria statului. Poporul se simte “abuzat” fiscal, dar are acelasi tonus si cheltuie la fel ca inainte. Fara sa se gandesca la ce-l asteapta la anul, merge pe un principiul: ”Cand ne-o fi mai rau, asa sa ne fie!’’

Daca mai spune cineva in tara asta ca e criza eu o sa-i raspund simplu: ”Cand se va infiinta o piata de oameni dispusi sa munceasca cu ziua sau cand o sa vina muritori de foame la usile patronilor zicand: ”Domnu’, n-aveti ceva de munca pentru mine, astazi”, atunci o sa zic si eu ca a sosit criza in Romania!

2010 e parfum pe langa ce o sa traim in 2011! Mai vorbim!… Sanatosi sa fim!

36 Comments on ““Domnu’, n-aveti ceva de munca pentru mine astazi?””

  1. Marian Popa
    26 iulie 2010

    2010 e parfum pe langa ce o sa traim in 2011!
    Foarte adevarat!!!!si 2012!!!

  2. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    E foarte adevarat, Dragoteanu, tot ce zici aici.
    Nici eu nu cred ca avem (inca) o criza in Romania.
    Pe meleagurile noastre se fura ca in codru, totusi, cred ca Patriciu (chiar daca are dreptate) nu merita citat, sa nu uitam cum a fost „iertat” de o datorie de vreo 800 de milioane de euro catre bugetul de stat!
    Ce are Patriciu in plus fata de mine, de exemplu, care sunt tot un contribuabil? Daca el a fost iertat, eu de ce sa nu fiu????
    Inca o chestie, dupa 1 august se va simti criza in realitate. Da, bugetarii stau in concedii dar si in inconstienta in perioada asta, petrecand la mare sau la munte neavand nici cea mai mica banuiala referitor la ce urmeaza in amarata noastra tarisoara.
    asa cum am mai zis, lumea se asteapta sa vina cineva la televizor, sa rezolve niste ecuatii simple (eventual fara necunoscute…) si sa zica la sfarsit : Romania a iesit din criza!
    Populatia inca nu a resimtit masurile de austeritate, sa vezi circ dupa 1 august. Sa vezi circ la iarna cand salariile bugetarilor nu mai ajung sa plateasca nici intretinerea….
    Sa vezi circ la iarna cand FMI-ul o sa zica STOP la banutzi.
    Sa vezi circ cand euro va costa 7.0-7.5 leutzi sau chiar mai mult….
    In orice caz, nu ne vom plictisi!!!!

  3. Edi
    26 iulie 2010

    Articolul este doar partial adevarat. Practic autorul combate faptul ca nu ar exista criza finanicara (criza sa iti sara maselelee), si deduce acest fapt din inspectia vizuala la masa restaurantelor, teraselor, etc. Insa de ex. in acest domeniu numarul de tranzactii nu a scazut, insa a scazut valoarea bonului la casa.

    Romania nu e formata numai din cei care stau la terasa, sau sunt politicieni, Romania este formata din mult mai multe categorii de oameni (cei de la tara, cei care nu ies la restaurant, cei care viziteaza muzee, etc). Din cauza crizei, acestia:
    – nu mai platesc pachetul full la TV ci doar baza
    – nu mai ies 2-3/saptamana in Muzeul Satului
    – nu se mai duc asa de des la Supermarket si au redescoperit piata.

    @Mielu Nebunu:

    oarecum gresesti. Populatia a simtit si simte masurile de austeritate. Te rog nu confunda populatia cu bugetarii. Bugetarii sunt o specie aparte in tara asta si pentru care nu am decat motive de antipatie (cei care au firme si nu numai stiu de ce).

  4. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Edi

    Admit comentariul tau cu privire la mine. Ai dreptate, asa este…..

  5. mihai
    26 iulie 2010

    eu NU inteleg unde e bucuria in a ajunge in cacat ( adica in adevarata criza cu somaj de 20%) si salarii de 100 Euro. Pana cand Patronii nu isi vor plati angajatii si taxele nu vor fi achitate statul se va imprumuta is la un moment dat vom ajunge toti in faliment (99% din oamneni).
    Cum explici faptul ca agentiile imobiliare dar si alte firme angajeaza oameni cu contract de munca (inclusiv carti de munca) dar nu platesc salarii. Cum se pot intretine acei oameni? Nu cumva jigodenia pleaca de la cap? adica patroni.

    1. @Teoria lui Charles Darwin se potriveste si mediului de afaceri romanesc!

  6. Popescu
    26 iulie 2010

    „Am observat cu stupoare ca, in plina “criza”, cele mai vizitate site-uri sunt cele cu si despre vacante!? Toate ca toate, dar romanul poate sa suporte orice, poate sa inghita orice, numai weekend-urile prelungite, concediile repetate si minivacantele de suflet – legate cu sarbatorile legale – nu va accepta sa-i lipseasca. ”

    Dragos Dragoteanu, daca ai observat o industrie care duduie in plina criza, de ce nu iti deschizi o agentie de turism?

    1. @Popescu
      M-am gandit la una matrimoniala, fiindca sexul e mai la indemana! Pentru turism, chiar mi-ar placea ca unul din copiii mei sa faca turism de lux, adevarat!

  7. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Mihai, la post 5

    Eu am zis de mai multe ori : in Romania nu se practica munca, se practica sclavia!
    Sa facem o socoteala simpla : cutare angajat lucreaza intr-o firma unde este platit pe baza de comision. Are trecut in cartea de munca salariul minim pe economie, dar NU il primeste. mai primeste 30% comision din realizari.
    Patronului i-ar fi mult mai usor daca ar plati , sa zicem , 1500 de lei pe cartea de munca si chiar sa plateasca salariul, iar la comision sa ofere ceva progresiv, pornind de la 3-4% si ajungand pana la 15%.
    Motivatia angajatului ramane, deci, sa castige din ce in ce mai multi bani. In afara de asta, si personalul ramane stabil, ceea ce e un mare castig pentru firma.
    Chestia e aplicabila nu numai in imobiliare, e aplicabila in toate domeniile unde se munceste pe comision.
    …………………………………..
    Si angajatii au partea lor de vina! Situatia cu salariul platit numai pe hartie NU trebuie inghitita in nici un fel !!!

    1. @Mielu
      Mielule, dintr-o experienta proprie de 16 ani, zi de zi, iti spun ca un vanzator adevarat nu trebuie sa accepte decat comision! Cu cat primeste mai multi bani ca salariu fix- pe langa comision – cu atat scad interesul si efortul in a produce cat mai mult! Crede-ma!

  8. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Dragoteanu

    hi hi hi
    Daca faci o agentie matrimoniala stiu eu niste „doamne” care se marita de cate ori e necesar.
    Faci bani, nu jucarie!
    Imobiliarele au fost minciuni nevinovate pe langa matrimoniale!

  9. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Dragoteanu

    Avem urmatoarea situatie:
    -ai un agent bun. Iti dai seama de abilitatile lui de la :interviu, ai auzit de el pe piata, stii de tranzactii pe care le-a realizat la un moment dat. In fine, l-ai angajat.
    Dar: intervine nesansa, pisica neagra, farmecele oamenilor rai, invidia, clientii rai si fara cuvant si omul tau nu mai face nimic 3-4 luni de zile.
    Tu stii insa ca e bun si esti incredintat de asta. Il vezi pe om ca intra in panica, primeste 5-6 telefoane de la proprietarul unde sta care ii zice : „Cand imi dai banii?”. In fine, il vezi ca e intr-o situatie grea….
    Ai fi in stare sa-l lasi in continuare fara salariu? Esti in stare sa-i dai, sa zicem , 1 000 de dolari imprumut pana se pune pe picioare?
    Ca, daca zici „da”, atunci faci foarte bine ca nu platesti salarii…..
    Chiar ma intereseaza ce pozitie vei avea, asa ca te rog frumos sa raspunzi.

    1. @Mielu
      Daca-i stii tu cate mii de euro am dat eu imprumut si nu i-am mai vazut niciodata, mi-ai plange de mila! Eu am agenti colaboratori in firma, toti au firma lor, au doar un regim de exclusivitate cu Euroest! Nu dau salarii decat la personalul firmei, toti cu carte de munca! Daca un om ajunge astazi la Euroest muritor de foame e problema lui, istoria lui, ghinionul lui! Eu pot sa-i dau o sansa, sfaturi de luptator, o stare de spirit de invingator. Viata mea nu a fost presarata numai de glorie, bunastare si realizari. Nu am nevoie astazi la Euroest de „mortaciuni” imobiliare, ci doar de oameni care-si doresc sa reuseasca cu orice pret, cu caracter puternic si optimisti. Pe asta ma bazez si in sistemul de franciza pe care-l voi propune in toamna! La asta lucrez de zor!

  10. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Dragoteanu

    A! N-am stiut…. Umbla un folclor pe piata ca tii agentii fara carte de munca, dar ,iata, se pare ca nu e asa!
    Vad ca s-a gasit o cale legala , dar si morala, sa colaborezi cu agentii tai.
    In ceea ce priveste banii oferiti imprumut…….asta e!

    1. @Mielu
      Sa nu mori de grija folclorului! Ce-ai vrea sa spuna concurenta despre Euroest? Dar aia care au trecut pe acolo ca turisti imobiliari si acum numara banii sa-si ia paine?

  11. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    Dar…nu prea e bine!
    Pe firma exista o multime de costuri , de impozite, daca agentul isi face carte de munca in propria firma…..e fript de impozite si taxe.
    Trebuie sa-i dai comision 80% ca sa zica si bietul agent ca se alege cu ceva…..
    Nu mai punem problema cat de greu e in ziua de azi sa scoti banii cash din firma…..

    1. @Mielu
      Vezi, d-aia imobiliarele nu sunt pentru orice! Nu oricine e dispus sa munceasca zi de zi si sa faca bani pe termen lung. Toti vor…ieri!

  12. Mielu Nebunu'
    26 iulie 2010

    @ Dragoteanu

    Asa o fi……
    Nu mor de grija floclorului, fii pe pace.

  13. mihai
    28 iulie 2010

    da Dragos, dar oamenii mananca azi! Pana si in sclavagism oamenilor li se oferea de mancare. Acum nici macar asta nu se ofera. Crezi ca e normal?

  14. Mielu Nebunu'
    28 iulie 2010

    @ mihai

    Bravo, frate!

  15. eli
    28 iulie 2010

    Bravo!!!! Daca nu amestecam bugetarii cu restul populatiei….e bine…pana la urma nu e vina celui ce primeste..nu?…e vina celui ce da! Daca statul nu ar fi admis(dar vorbim sa ne aflam in treaba) angajarea pilelor in toate categoriile de bugetari,daca statul ar fi taiat in carne vie de la inceput…nu am fi ajuns acolo unde suntem acum…..DAR cine isi risca viitorul politic pentru a salva o tara????
    In rest sunt de acord cu Dragos,la noi in tara NU se munceste!!! A nu se intelege ca sunt DOAR taietori de frunze la caini…..dar acei care muncesc…..sunt inghititi de ceilalti….si e adevarat…pacat de tara asta frumoasa si bogata ca nu se intretine singura……Era o povestioara veche ……in care Dumnezeu si SF.Petru au coborat pe Pamant sa imparta „daruri” la popoare….dupa ce au trecut Dunarea s-au luat la harta pe motiv ca nu se impart egal aceste „daruri”…si tot ciondanindu-se au ajuns la granita de iesire din Romania(nu mai conteaza directia….) si acolo Sf.Petru cade in genunchi si cere iertare lui Dumnezeu: Doamne,iarta-ma,dar in drumul nostru prin aceasta tara s-a rupt „sacul” si numai avem nimic in el…….Dumnezeu se intoarce catre Romania si „glasuieste” : romani,v-am dat de toate;v-am dat ape si munti,v-am dat paduri si campii,v-am dat iesire la mare,in munti v-am lasat aur si argint,aveti carbune,aveti gaze…..dar saracii de voi…..niciodata nu o sa stiti sa pretuiti si sa gospodariti ce aveti……..sa-mi spuna mie cineva care a fost perioada in care noi,singuri,ROMANII ne-am pretuit si gospodarit comorile??????? Da,Dragos,subscriu suntem blestemati sa fim ORBI la ce si cat avem in tara noastra „draga”.De mult n-am mai citit pareri spuse pe sleau ca acele din acest editorial.Bravo si la mai multe!

  16. Corul Van(z)atorilor
    28 iulie 2010

    mihai,
    … partea buna este ca spre deosebire de sclavagism acum avem posibilitatea de a alege mancarea pe care ne-o dorim. Nu ni se da… castigam.

    Cel putin pentru cei care au ales imobiliarele ca (hai sa zicem) „meserie” castig nelimitat inseamna… de la zero… la infinit.

    Nu poti fi in acelasi timp … si uliu … si canar

  17. Mielu Nebunu'
    28 iulie 2010

    @ Corul Van(z)atorilor

    Nu este asa!
    Omul iti munceste, dar un minim respect pentru munca depusa trebuie sa existe.
    **** ***** , dar te mai uiti si-n ochii ei!
    Daca muncitorul n-are bani intra in panica si e mai rau! Asta are un efect teribil de nociv asupra productivitatii.
    Dragoteanu ar zice ca , daca e un om de vanzari….trebuie sa produca! Dar e si el tributar mentalitatii de patron de agentie.
    Adevarul e pe undeva pe la mijloc….. Muncitorul (agentul) trebuie sa se simta sprijinit si ajutat….altfel problemele vin una cate una….
    Cine pierde? Toata lumea…

  18. Corul Van(z)atorilor
    28 iulie 2010

    mielu’
    nu vreau sa ma contrazic cu tine .. avem viziuni diferite..

    In jobul asta omul nu „iti munceste”, ci munceste pentru el, pentru partea lui din „share”. Partea ce revine companiei este contravaloarea brandului, publicitatii, logisticii, net, telefon, chiria biroului, etc… Fair. Cateodata se justifica procentajul, cateodata nu.

    Dar mie personal daca mi-ar propune cineva sa aleg intre un salariu mediu si comision (pe acelasi target desigur) inca as alege comisionul. Si pun pariu ca 90% dintre agentii care vor sa ramana pe piata si dupa furtuna asta numita criza ar face la fel. Inainte de 2008 daca cineva ti-ar fi oferit doar salariu ca agent imobiliar ai fi semnat contractul de colaborare cu firma? … Nu cred.

    Greul cel mare inca ramane de partea patronilor nu a noastra a agentilor. Noi putem schimba agentia, domeniul chiar, daca e cazul, ei nu pot schimba debitele, pretul kilowatului, telecomunicatiilor, tva-ul, taxele, etc

  19. Mielu Nebunu'
    29 iulie 2010

    @ Corul Van(z)atorilor

    Nu e asa!
    Si iata de ce: agentii in unele firme nici contracte de munca nu au. Se dau banii pe PFA sau SRL. Stii ce inseamna asta? Nu se platesc bani la pensie, nu se platesc bani la sanatate.
    Cazul PFA:
    Agentul primeste 30% din incasarile pe care le aduce in firma, dar plateste impozit din ce primeste. Isi plateste singur la fondul de pensii si la asigurarea medicala de stat. In mod real, mai are 30%? Nu poate nici jumatate…
    Cazul SRL:
    Si mai grav. Declaratii peste declaratii la fisc, impozite de tot felul, trebuie platita si contabilitate pentru firma, iar daca face prostia sa-si mai inregistreze si un contract de munca pe numele sau in firma respectiva……e terminat! Chiar daca face 2 tranzactii pe luna, vine cu bani de-acasa, sa tina srl-ul pe care l-a infiintat.

    E o bataie de joc. Dar sper ca lumea se va trezi la un moment dat………

  20. andrei
    29 iulie 2010

    dragos,
    te citesc cu placere de vreo 2 ani. in ultima vreme se simte din ce in ce mai mult supararea in articolele tale ,cred ca din cauza asta incep sa si prind mai greu firul ideilor tale.

    referitor la mentalitatea angajatilor romani(eu nu am treaba cu imobiliarele),indiferent la stat sau privat, idealul romanului este sa ia bani si sa nu faca nimic.

    din experienta mea de-a lungul anilor,fostii mei angajati se laudau la cei care ramasesera la mine ca, la noul loc de munca ei stau si nu fac mai nimic,luand aceeasi bani care ii luau la mine!
    deci lauda lor nu era ca uite ce job nou si bine platit au acum,ci doar ca stau pe aceeasi bani ca inainte,iar cei ramasi la mine sunt prosti ca trebuie sa si munceasca.

    si inca o chestie: oricat de multi bani le dadeam, erau fericiti o perioada si dupa aia ma injurau pe la spate din nou,ca uite ce mult are patronul.

    1. @Andrei
      Unii romani se nasc…nefericiti si nemultumiti. Din pacate, sunt multi, nu fac nimic sa fie multumiti sau sa simta „gustul” fericirii si mor cum s-au nascut! Sunt intr-adevar suparat,dar pe mine, nu pe altcineva! Am crezut ca in situatii mai grele, oamenii se vor apuca de munca si vor fi mai constienti. GRESIT! Piata munci este exact la fel ca inainte, „oamenii” au aceeasi mentalitate! Nu invinovatesc pe nimeni, doar constat ca m-am inselat din nou!

  21. Mielu Nebunu'
    29 iulie 2010

    @ Andrei

    Pai, uite, dumneata nu-ti vorbesti de rau angajatii (actuali sau fosti)? De ce te astepti ca ei sa faca altfel?
    Munca trebuie respectata.
    Legal si moral.

  22. mihai
    29 iulie 2010

    pentu ca cineva sa faca performanta are nevoie de cel putin 3 luni sa inteleaga ce trebuie sa faca si cum. Eu nu spun sa platesti salarii fara a cere performanta. Eu spun ca pentru 3-4 luni trebuie sa ii asiguri agentului un venit minim pentru a capata experienta si dupa aceea sa alucreze doar pe comision.

  23. Mielu Nebunu'
    29 iulie 2010

    @ Mihai

    Da, e o varianta. Si sa stii ca se foloseste de multa vreme solutia asta de plata.
    Dar chestia asta are un mare dezavantaj: dupa alea 3-4 luni agentul pleaca in alta firma unde mai incaseaza cateva luni alt salariu fix si…iarasi pleaca dupa 3-4 luni.
    E un fel de turism imobiliar si l-am vazut practicandu-se cu succes de o multime de indivizi.
    Cel mai bine este ca in Occident, inclusiv peste ocean. salariu fix, carte de munca si comision minim. Nu se angajeaza nimeni in meseria asta daca nu obtine un certificat de competenta profesionala.
    Aici avem o mare problema : avem ARAI acum, aveam UNAI pe vremuri….degeaba! Nimeni nu misca un pai sa faca un sistem de acreditare a acestei meserii, a acestei bresle.
    Pai….e treaba statului sa acrediteze meseria??? NU!!! Patronii imobiliari trebuie sa puna osul sa faca sistemul de acreditare.
    Treaba e ca nu exista interes sa acreditezi meseria, foarte greu il poti da afara pe agent pe urma….
    Patronatul intretine aceasta stare de sclavie a agentilor (cu riscurile aferente…), special ca sa profite.
    Nu mai bine, in loc de 10 000 de agenti ai numai 1 000 la nivel de tara, dar sunt toti superprofesionisti si patronul STIE DIN START ca va avea profit maxim pe urma agentului? E vorba de mentalitati. Toti gresim aici…..

    1. @Mielu
      Toti gresim,dar nu toti platim pentru greselile facute! Unii platesc si pentru altii!

  24. Atata timp cat in Romania o sa existe venitul minim garantat si pensia minima , nu o sa vedem asa ceva , si nici capitalismul in Romania nu o sa fie capitalism adevarat , nu capitalism de cumetrie .

    In Romania sunt asigurate si persoanele care nu contribuie la sanatate si somaj , asa ca de ce ar veni cineva sa te roage sa-i dai ceva de munca ?!

    1. @ romania inedit
      La un moment dat, nu prea indepartat, capitalismul se unii cu socialismul! Parerea mea!…

  25. Mielu Nebunu'
    29 iulie 2010

    @ romania inedit

    E rau ca exista un venit minim garantat?
    Uitati-va in jur, in Europa, care este venitul minim garantat, in ce conditii se acorda, ce valori are acest venit, comparativ cu venitul minim sau mediu pe economie…..
    Suntem in urma, tata, protectia sociala este 0 taiat si impuscat in tara asta….
    Asta e marea problema, ca nu-i lasa statul pe unii sa moara de foame, de-aia merge tara rau…..
    A avut si Elena Udrea dreptate cu o chestie : „Daca Patriciu ar da banii pe care ii datoreaza statului roman…s-ar putea plati pensiile o buna bucata de vreme!” In rest, Elena Udrea nu merita niciun respect, dar aici are dreptate!
    Acolo e problema, in ilegalitati si devalizari de buget (furt sau neplata) nu ca incaseaza vreun amarat 300 de lei pe luna…..
    Ca, daca s-ar fi facut cu cap capitalismul in tara asta, azi nu se vaita nimeni!

  26. Nicolae Mohanu
    3 august 2010

    Buna Dragos,

    M-am delectat din nou cu gindurile tale…si nu pot spune decit AMIN. Totusi ma macina gindul de ce tu sau altii ca tine nu se trezesc intr-o dimineata si zic: ATIT, nu se mai poate, trebuie sa facem CEVA. Nu ma gindesc la proteste de strada care in Romania pot sa fie asa de usor manipulate ci la un nou partid sau ceva asemanator. Sunt sigur ca ceea ce spui rezoneaza cu majoritatea populatiei, iar maturitatea politica este alta decit acum 10-15 ani. Eu locuiesc in Australia dar tot ‘ma doare de ce aud si vad’.

    Dr Nicolae Mohanu

    1. @ Nicolae Mohanu
      NU MA INTERESEAZA POLITICA!

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *