Rezistenta la schimbare

29 martie 2010 4 minute
Distribuie

Ce ar putea fi mai grav, in procesul evolutiei pietei imobiliare, decat rezistenta la schimbare?
Ce inseamna de fapt schimbarea? ADAPTARE! Adaptarea la noi conditii impuse si regasite in noua conjunctura economica si, in mod particular, pe piata imobiliara din Romania zilelor noastre. Studiile de caz urmatoare vor contura sper o vaga idee despre ce inseamna sa te misti, atunci cand toata lumea sta!

1. In toamna trecuta, am fost chemat de un client la o intalnire in care am dezbatut vreo 2 ore situatia lui, ca dezvoltator rezidential aflat in pragul disperarii. Ca de obicei, eu mi-am notat tot ce s-a discutat, el fuma si nu scria nimic. Problema era grava si se rezuma intr-o fraza la blocajul vanzarilor. Antreprenorul vanduse peste 50% din proiectul sau si isi scosese deja investitia initiala, profitul fiind dublu, evident. Dezvoltarea rezidentiala avea insa mai multe etape si costul banilor – prin dobanzile la credite – puneau presiune zilnica pe afacere. Eu i-am dat un singur sfat: scoateti urgent la vanzare minim 20% din unitatile nevandute la pretul de cost al constructiei + costul banilor. Replica dezvoltatorului mi-a “sufocat” neuronii: ”nici daca imi ia banca tot si nu voi vinde vreodata la pretul de cost”! Zilele trecute, dau nas in nas cu “artistul” imobiliar si-l intreb direct “cum merge?”. Raspuns fara echivoc: ”Bine, banca mi-a dublat dobanda, a mai pus ipoteca pe tot ce mai aveam liber si vanzarile sunt la fel! Poate treceti pe la mine sa mai discutam”. Eu am replicat sec: ”Nu mai aveti de mult nevoie de mine!”

2. Cu un an si jumatate in urma, simtind ca piata imobiliara urmeaza sa se sfarame incet-incet, mi-am strans angajatii si colaboratorii si am dezbatut zile si saptamani la rand un singur subiect: necesitatea schimbarii. Multi m-au “ascultat” si si-au schimbat locul de munca in alt domeniu, altii au cugetat pana la exasperare, dar nu au incercat sa schimbe nimic, absolut nimic. Cei mai “inteligenti” au fugit la alte firme, crezand ca vor schimba norocul. Din pacate pentru ei, conditiile de piata erau aceleasi si teapa a venit peste ei, dar mai ales si-au luat-o patronii care au crezut ca s-au pricopsit cu vedetele de la Euroest, fugite de la locul “condamnarii” la schimbare. Rezistenta la schimbare a “invins’’. Orice tentativa a mea a esuat in fata celor care si astazi sunt LA FEL! La fel, mental vorbind, ca financiar sunt jale!

3. Toata lumea implicata in acest domeniu, cunoaste cu siguranta ca dezvoltarea pietei imobiliare depinde in mare masura de creditele oferite de bancile comerciale. De 2 ani de zile, bancile respective, cu largul si generosul concurs al BNR-ului, prin grija “luminatului” Mugurel, au reprezentat, generic vorbind, miscarea de rezistenta la orice! La orice schimbare de atitudine fata de client, la orice risc! De risc zero s-a ocupat personal Guvernul, prin programul Prima Casa. Cei care au fost ”ajutati” sa li se restructureze/rescadenteze/refinanteze au mai stat o data. Capra! Bancile s-au ajutat de fapt pe ele, pe banii clientilor, mai multi si mai siguri in viitor – dobanzi mai mari, garantii mai multe! Schimbarea ecomomica nu a venit, greutatile s-au inmultit, executarile silite si popririle pe conturi s-au pornit. BNR s-a dovedit imuna la orice schimbare de registru in relatia cu bancile. A ramas exact la fel ca inainte: in genunchi si cu mana intinsa! La fel ca Guvernul in fata institutiilor financiare internationale.

4. Fara a intra sub nicio forma in latura politica, imi permit sa fac totusi o trimitere directa la ce se intimpla la nivel macro. Statul roman s-a “schimbat” din nou la fata… Noi promisiuni, noi alegeri, noi tepe, toate pornite din Piata Victoriei. Cea mai mare rezistenta la schimbare vine din “sanul” Guvernului. In mediul privat se fac in continuare disponibilizari si la stat inca se mai gandesc, inca mai calculeaza. Primul-ministru cugeta. Doar e ardelean! Vor pleca intr-un final cativa nefericiti, care nu au pile, relatii si bani de spagi ca sa-si plateasca mentinerea posturilor. Asa se manifesta rezistenta la schimbare.

A vorbi despre schimbare in Romania echivaleaza astazi cu a urla la luna cand cerul e plin de nori. Schimbare fara sacrificii nu exista. Cineva trebuie sa fie sacrificat, chiar daca noi romanii, opunem o rezistenta crancena la schimbarea spre binele nostru si al tarii. Noroc cu sarbatorile pascale. Daca majoritatea oamenilor nu au spiritul sacrificiului, vor sacrifica in locul lor mieii care nu pot opune nicio rezistenta la schimbarea destinului. Romanii se vor bucura din nou de o lunga vacanta, binemeritata si mult dorita. Ce ne mai  trebuie schimbare, daca tot am rezistat atat?

76 Comments on “Rezistenta la schimbare”

  1. Imobiliarix
    29 martie 2010

    Felicitari pentru subiect.
    Ai lovit sub centura, si sunt convins ca multi nu vor intelege de unde vine lovitura, chiar daca vine de la ei din gradina.
    Nu sunt multi oricum, vreo 99 %.

    1. @Imobiliarix
      Merci.

  2. Eve
    29 martie 2010

    Dragos,

    Buna Dragos,

    Nu pot sa zic decat ca ai o atitudine de invingator pe care am intalnit-o la extrem de putini oameni si pe care incerc sa mi-o insusesc.
    Spune-mi te rog care e metoda SOC pe care o folosesti cand incearca anumite persoane sa te intimideze/discrediteze (sa te faca pres, cum zici tu).

    Am si eu o metoda de acest gen.

    Merci mult.

    Eve

    1. @Eve
      Acum,spune care e metoda ta?

  3. liviu m
    29 martie 2010

    Dragos, valoarea spuselor tale este cu atat mai mare, cu cat acestea vin din experienta ta personala. Cu angajati, colaboratori, constructori, proprietari, vanzatori etc.
    Si ce e de facut, asta as vrea eu sa te intreb pe tine?

    1. @liviu m
      Sa ai rabdare doar cu cine merita si conteaza pentru tine cu adevarat! Sa opui rezistenta la tot ce-ti face rau,iti provoaca greutati/sila/probleme-in general.
      SA INCERCI SA SCHIMBI IN FAVOAREA TA,ORICE POATE FI SCHIMBAT! Sa faci diferenta intre ce poate fi schimbat si ce nu poate fi schimbat. Cu cat mai repede,cu atit mai bine,cu atit mai multi neuroni salvati. ETC.

  4. Miron Alin
    29 martie 2010

    Problema cea mai mare este ca cei mai multi „oameni de afaceri” din Romania au facut, in trecut, bani foarte multi, foarte usor, iar acum cand trebuie sa investeasca si sa munceasca, mult mai mult, pentru bani mult mai putini, refuza cu inversunare sa se adapteze noilor conditii si singurele solutii pe care le gasesc sunt cele in care profitul lor ramane acelasi iar rezultatele, bineinteles, sunt zero. Mai sunt exemple fericite care confirma regula, exemple pe care cred ca o sa le vedem din ce in ce mai des. In natura speciile care nu se adapteaza dispar incet, incet iar locul lor este luat de alte specii care au evoluat si s-au adaptat mai repede noului mediu. Asta ar trebui sa le de-a de gandit tuturor celor care refuza sa treca la „munca de jos” si sa „puna osul la treaba”.

    1. @Miron Alin
      Chestia asta tine de caracterul individual.

  5. Dan
    29 martie 2010

    1. categoria emo-dezvoltator, merge pe un fundal muzical, melodramatic, asigurat de guta&salam
    2. daca acum 1 an jumate i-ai invatat de bine privind iminenta catastrofa imobiliara… JOS PALARIA
    3. sintem pe aceeasi unda
    4. usor, usor ajungi la aceeasi FURIE cu a mea … aici nu exista rezolvare – dar nici resemnare, viitorul este lugubru in directia politica

  6. Cornel Balan
    29 martie 2010

    @ Miron Alin

    Este exact ce am spus si eu stimate domn intr-un post anterior..
    Ma bucur sa vad ac sunt si altii care gandesc la fel….

    „Altii probabil au reusit o balansare mai eficace intre diverse activitati..la alte cote.
    Si aici nu ma refer doar la imobiliare ci al o afacere oarecare in orice alt domeniu.

    Daca nu au facut-o…depinde doar de ei si chiar nu vad nici un motiv sa se planga.

    Consider ca adaptabilitatea trebuie sa fie o calitate primordiala astazi.

    Cine a fost inteligent si a facut-o deja..la sfarsit de an..va avea o balanta pozitiva”

  7. liviu m
    30 martie 2010

    Ieri, la postul meu am vrut sa scriu mai multe, dar la sfarsit m-am razgandit si am incheiat cu intrebarea aia de 2 bani!
    Parerea mea este ca deja multe s-au schimbat, in special din vara lui 2009 incoace!
    Dau un singur exemplu: client care acum 2-3 ani, care avea 3 apartamente centrale (maria rosetti) si negocia la inchiriere sau la vanzare de pe niste pozitii superioare, acum este „mielusel”, de fapt abia acum negociaza! Pentru voi poate nu e relevant exemplul si nici nu va pot reda aerele propritarului, doar eu stiu cat de arogant putea fi si cati nervi mi-a facut.
    Nu toti s-au schimbat, unii inca mai „rezista” in trecut, dar o sa se schimbe cat de curand.
    Dar, incet incet suntem pe drumul cel bun. Si noi (brokerii) si ei – clientii.
    Cand spun „clienti”, eu ma refer in primul rand la proprietari, pentru ca daca nu ar fi ei si proprietatile lor, noi nu am avea obiectul muncii. Aici trebuie lucrat masiv, la mentalitatea acestora, pentru ca majoritatea isi supraevalueaza valoarea de piata a proprietatilor lor sau inca mai crede ca se poate gasi un cumparator ceva mai …fraier!

    In fine, Dragos a atins rand pe rand mai multe aspecte din piata imobiliara: „Dictatura imobiliara”, „Autoevaluarea in imobiliare”, „Evaluarea proprietatilor…”, „Cum va arata noua lume…”, „Rezistenta la schimbare…” si toate celelalte posturi! Am invatat si am aflat foarte multe lucruri, mai mult decat folositoare, atat de la Dragos cat si de la Vali!

    Uite, schimbarea a inceput chiar de la varf, asa cum si trebuie de fapt! Daca nu era aceasta criza si nu ne-ar fi lovit pe toti, de la mic la mare, cati credeti ca Dragos Dragoteanu ar fi fost dispus sau ar fi avut timp sa stea la vorba pe un blog?

    1. @liviu m
      Cu siguranta,NU! Numai ca eu am fost capabil sa string din dinti si sa ma schimb.De fapt,sa ma adaptez la noile conditii din ‘jungla’ imobiliara.

  8. Eve
    30 martie 2010

    Eu sunt genul de om care tot timpul schimba ceva. Pt. mine a schimba = a evolua.
    Am schimbat de-a lungul anilor diverse joburi, firme, daca simteam ca sunt un dead-end.
    In 2008 am facut o schimbare majora (am schimbat domeniul in care activam si m-am indreptat spre ceea ce-mi place sa fac cu adevarat insa pe mai putini bani – deci am facut un sacrificiu) insa schimbarea a fost pregatita cu un an si jumatate inainte.
    Am strans din dinti, mi-am facut treaba, mi-am construit niste relatii si o reputatie.
    A fost o miscare foarte inspirata care culmea, abia acum, pe praful asta incepe sa-mi aduca multi bani, desi pare incredibil.
    Mai multe in posturile viitoare…
    Cred ca blogul tau e excelent pt. sharing knowledge, experienta de viata…pe mine ma motiveaza f. mult!

    1. @Eve
      In imobiliare un singur lucru nu trebuie sa-l schimbi niciodata! TENACITATEA!! Acest lucru genereaza continuitate in evolutie si este exact ce lipseste multora.

  9. Ciprian
    30 martie 2010

    Acest articol d-le Dragoteanu este al 3-lea sau al 4-lea foarte bun. Citesc inca de la primul post blogul d-voastra si il gasesc chiar instructiv. Daca la inceput va spuneam ca ma indoiesc ca o voce vehementa ca a dumneavoastra este ultiumul lucru de care are nevoie piata acum incet incet imi dau seama ca puterea exemplului pe care dumneavoastra nu va sfiiti sa il folositi in scrierile dumneavoastra depaseste „duritatea’ limbajului. Va felicit pentru postul de mai sus si pentru deschiderea care o aveti pentru domeniu in care activez si eu de altfel.
    Ce nu inteleg eu este atitudinea dumneavoastra asupra oamenilor care v-au trecut pragul agentiei. Din ce scrieti dumenavoastra toti sunt numai „vedete” , incapabili, lenesi, fara viziune etc. Nu o sa ma intreb de ce i-ati angajat ci ma intreb daca nu este si vina dumneavoastra ca nu ati reusit sa ii pastrati si mai ales sa ii instruiti in asa fel incat sa „treaca puntea” alaturi de dumneavoastra. Nu sunt manager dar din cate stiu eu un manager performant reuseste sa faca dintr-o echipa slaba una performanta.
    Nu cumva si dumneavoastra ati ales sa „rezistati la schimbare” alegand calea usoara?

    1. @Ciprian
      Eu i-am facut vedete imobiliare,oferindu-le posibilitatea sa castige bani multi nemunciti!…Atunci se vede caracterul oamenilor. Viziune nu poate sa aibe un angajat,doar un patron. Lenevia vine din „prea-plinul” imobiliar al celor care se cred buni,fara sa se intrebe cat de buni sunt si fara sa se mai autoevalueze,din cind in cand. Cine vrei sa „treaca puntea” alaturi de mine? Am ramas o mana de oameni care stim ce vrem/ce putem si ce oferim in imobiliare. Restul s-au evaporat de la sine. Cand e vreme rea in imobiliare,tot poporul fuge,raman numai cei care pot sa reziste la orice greutate.Asa mi-am manifestat eu rezistenta la schimbare,am rezistat/rezist la schimbarile vremurilor imobiliare! Daca asta ti se pare o „cala usoara”….

  10. funky -
    30 martie 2010

    domle’ ma intreb si eu asa ca prostu’ cine oare i-a cultivat ani buni dezvoltatorului de la pct 1 (sau altor proprietari) sentimentul ca daca are niste case e stapinul inelelor ? dar despre ‘vestile’ prin toate ziarele ca romania e ‘bonanza’ lumii la imobiliare ? dar faptul ca preturile din romania sunt cu muuuuult mai mici decit in alte parti (dar nu se spunea ca sunt si mai mari ) ? dar ca vor mai creste vreo 10 ani ?. pai cum sa nu ‘reziste cind prin 2007 imobiliarul era valoarea suprema.cred ca mai avea un pic si ajungea religie cu dumnezeul numit imobil si apostolul becali. stiu citiva cetateni cu firme bunicele care le-au vindut si au cumparat terenuri. acum pling in pumni de nervi. agentii de la punctul 2 evident au fost desemenea indoctrinati (ca pe vremea lui ceausescu) si evident si-au pierdut ‘uzul ratiunii’ intr-un munte de bani cistigati repede. si azi se vizeaza la vremurile ‘bune’ si toti se uita la banci care zic ca ‘crediteaza’. eu va intreb : mai au pe cine ?. ps : toata stima ptr. articol.

    1. @funky
      Multumesc! Intrebarile tale nu vor ramane fara raspuns. E o chestiune de timp. Rabdare!

  11. funky
    30 martie 2010

    salut la toti agentii imobiliari care citesc intrebare. vreau sa stiu si eu asa in mod constit : cite apt. de peste 400.000 euro ati vindut in ultimul an ? dar case ? (n-are importanta unde, de unde, etc). multumesc la toti ptr. sinceritate.

    1. @funky
      3 (TREI) BUCATI !…

  12. Ciprian
    30 martie 2010

    @funky
    ce inseamna 400.000 E? este un prag psihologic?
    daca vrei sa spui ca nu s-au mai facut tranzactii peste aceasta suma ai mare grija ca esti intr-o mare eroare. vanzarile peste o anumita suma (proprietati considerate „de lux”) au o oarecare constanta indiferent de situatia pietii. nu au valoare statistica si daca incerci sa raportezi o piata intreaga la ele este posibil sa obtii niste rezultate surprinzatoare si neadevarate. daca este strict o intrebare de curiozitate atunci e ok. eu personal nu am vandut nimic rezidential peste acest prag pe care l-ai propus.

  13. a_c
    30 martie 2010

    Dragos, felicitari pentru articol.
    Daca ti-ai cultiva talentul literar cred ca nu ai avea nevoie de imobiliare 🙂 . Poate doar ca sursa de inspiratie.
    Exemplele tale sunt pertinente, continutul excelent iar finalul e de nota 10+.
    O alta dovada de caracter. Multe lucruri de invatat de la tine.
    Inteligenta si spirit analitic au multi (sau destui), tu ai ceva in plus dragoste, suflet, traire in ceea ce faci si zici (scrii). Putere de exprimare. Poti folosi cuvinte frumoase sau cuvinte urate, intotdeauna in spatele lor e o idee, un mesaj. Pentru cei care sunt deschisi sa-l inteleaga desigur.
    Cat despre schimbare: totul e spre bine!
    Cat despre miei: vorba cantecului: „cine moare mielule? … si noi mieii domnule, si voi domnii domnule, noi cu totii domnule..”
    Ce ramane conteaza. Cineva crezi ca-si va aminti vreodata de .. Popescu, Georgescu, Marinescu, si alti Escu zburati de la Euroest la alte Euro…planete de fluturi….?!?!?!
    Poate doar in exemple de grup, genul „aia care au fost scoliti de Dragoteanu” …
    Succes si Respect.

    1. @a_c
      …”Scoliti de Dragoteanu”??? Fii serioasa! Eu evoluam si-i foloseam,atata timp cat au vrut sa fie bagati in seama de mine si s-au folosit si ei de Euroest…Scoala imobiliara nu poti sa faci cu oameni fara caracter.Apoi,au „emigrat” spre alte firme sau si-au rupt picioarele singuri!..Rau mai mare decat isi face omul singur,nu poate sa-i faca nimeni! In rest,multumesc pentru ganduri si sper sa-mi fac timp sa nu va dezamagesc intr-o buna zi pe toti si sa zic AJUNGE !

  14. Cornel Balan
    31 martie 2010

    @ funky

    „salut la toti agentii imobiliari care citesc intrebare”
    GOGU TRANSLATE:
    „salut la toti fratiorii mei care asculta manele”

    SALUT ..(cui?) TUTUROR AGENTILOR…

    Eu consirer ca o persoana care nu cunoaste gramatica limbii romane..cu greu are un job de top..si va castiga..suficienti bani..incat corelat cu gradul de indatorare…sa isi poata permite un imobil de 400.000.

    Asta in cazul in cate nu ti-a lasat bunica „TZARANA” la POPLACA..! si ai vandut prin 2007:)
    Unde era relevanta intrebarii? :))

    1. @Cornel Balan
      Cornele,Funky ti-a pus o intrebare clara si tu,neschimbat si la fel de bou ca inainte,o dai in diverse!

  15. Cornel Balan
    31 martie 2010

    @ FUNKY

    Multumesc..TUTUROR!

    pffff..bine ca nu ti-a dat casa ANTONIO LA IMPACT:))

    Zau..e funn(k)y…:))

  16. Cornel Balan
    31 martie 2010

    @ funn(k)y

    Si ca sa nu se considere off topic..posturile anterioare..dvs dovedit o mare rezistenta la schimbare! ..de fapt la normalitate!
    La normalitatea limbii romane!

    Ce ziceti? Incepeti schimbarea? Cu gramatica limbii romane?:)

  17. funky
    31 martie 2010

    @ciprian – multumesc ptr sinceritate.
    @chiornel balan – vad ca tot incerci sa ma musti de una din cele 2 ‘cojones’, dar cred ca podoabele mele cu pricina sunt prea sus ptr. un fost palmas la impact. probabil ca m-am ‘ecsprimat’ gresit mai jos. poate ca pe vremea cind tu lucrai cu circa la impact si conduceai la comun o dacie si in renault symbol eu eram deja patron (si nu aveam decit vreo 2-3 ani mai mult ca tine sau antonio). poate ca pe vremea aia eu aveam deja 150 k cash iar tu stateai cu mama si bunica intr-un getto din bucuresti . poate ca eu m-am adaptat anul trecut (asa fara gramatica) la criza si am facut mai multi bani decit inainte. si poate ‘fuck’ si acum bani. si poate ca am fost si director la multinationala pe vremea cind tu pazeai kaka cu batzu. si poate ca vorbesc si vreo 3 limbi. si poate ca am si 400 k cash si citeva proprietati. ei ce zici ? sorry mestere nu toti sunt looseri. mai sunt si romani fericiti.

    1. @funky
      Ai dat in minteal lui Cornel si o sa pierzi. In primul rind,daca esti asa de tare precum te lauzi,ai avea un nume,eventual si un prenume! Asa,cel putin pentru mine,esti un „mutant” in domeniu,care nu vrea sa fie identificat pentru ca lucreaza „discret”,in intunericul imobiliar. Fii serios si vei primi respect de la mine,chiar si de la Cornel. A mai fost un mare domn pe aici pe blog,autointitulat „Popescu”,pe care l-am facut onanist imobiliar fiindca mai avea putin si confunda blogul meu cu un chat de dezbracat femei. S-a simtit atit de ofuscat ca n-a mai scris deloc. POATE AVEA UN ANONIM RESPECT,CARACTER SAU DEMNITATE???

  18. Cornel Balan
    31 martie 2010

    @ Funky
    Sincere felicitari pentru „succesuri”! Mare om..mare caracter 🙂
    Va doresc „crize” cat mai usoare.

    1. @Cornel
      Daca nu te potolesti,te scot de pe blog pina de CRACIUN,cand te voi lasa din nou sa mai grohai pe aici….

  19. funky
    31 martie 2010

    @dragos. scuze !!!. am nume si prenume si din cite stiu v-am trimis o cerere in ianuarie ptr. o casa – cu nume si prenume. agenta dvstr. n-a inteles ce doresc si m-a bombardat cu oferte de toate felurile vreo sapt. la un moment dat i-am raspuns poate putin mai intepat (dar politicos asa cum fac de obicei). dupa care m-a uitat. intre timp in ciuda crizei am mai ‘prosperat putin’.

    1. @funky
      Noi,astia de la Euroest,suntem mai retardati de felul nostru si apreciem/reactionam mai greu cererile de la funky. Sarbatori fericite!

  20. Cornel Balan
    31 martie 2010

    @ Dragos

    Multumesc pentru „aprecieri” dar ..exagerezi fara motiv!

    La intrebarea „intepatoare” a domnului Funky..CARE de fapt nu era o intrebare ci era ceva de genul „Fraierilor.de agenti…eu am 400K..voi nu o sa vindeti niciodata o proprietate de exact 400K” am raspuns asa cum se merita!

    Si eu ca si altii ne-am schimbat..si daca mai demult din diverse motive nu puteam sa spunem ……… in fata unui „potential client inchipuit” ,acum putem!

    Dupa cum observi pe stimabilul domn nu-l multumeste nimic..nu l-a multumit nici Impactul cu Antonio,,,nu il multumeste nici agenta de la tine la care ..dupa cum spune..mai ..tipa..”intepat”

    Eu macar am taria sa-i raspund la un nivel la care intelege! (sper)
    Ce a raspuns dansul si in ce limbaj…am vazut toti 🙂

    Referitor la „apelativele” adresate mie si la „amenintare scoaterii de pe blog” ..ce sa zic…fiecare are dreptul sa aleaga!
    Atat retine te rog!
    Eu nu te-am jignit niciodata desi tu ai facut-o in repetate randuri!
    Dar cum sunt o persoana intelegatoare..nu m-am atacat..
    Am citit cu amuzament…

    Crezi ca asa dai un exemplu celorlalti? Eu cred ca nu!

    Sper insa ca te-ai referit la zodie „bou/taur” dar..eu am alta zodie! 🙂

    Toate cele bune!

  21. funky
    1 aprilie 2010

    @cornel – ptr. ca e sapt patimilor imi cer scuze ptr insulte dar sincer cred ca ti-ai cautat-o. in tot ce am intrebat nu a fost nici o urma de aroganta ironie sau altceva. pur si simplu asa ai interpretat-o. nu sunt inchipuit si aproape niciodata nu jignesc pe nimeni. iti doresc un paste fericit, sanatate maxima si tot ce-ti doresti.
    promit solemn sa nu-ti mai raspund niciodata indiferent de comentariile pe care o sa le faci.

    @toti – sanatate maxima si paste fericit la toata lumea.

  22. liviu m
    1 aprilie 2010

    Dragos si tuturor colegilor si nu numai, va doresc Sarbatori linistite si Paste Fericit!

    1. @Multumesc,la fel!

  23. olteanu
    1 aprilie 2010

    Dragos,
    Unul dintre Marinescu ti-ar fi dat lectii (si ai invatat multe de la el).

    Ai uitat sedinta in care un singur escu din firma (la propunerea ta de a face un concurs pe teme imobiliare ) a ridicat 2 degetele sus si a spus ca el participa cu tine oricand.
    de ce nu a avut loc? ……pt. ca multi dintre agentii tai ti-ar fi dat clasa.

    1. @olteanu – angelo ciuca / neolandinvest
      Angelo,ca sa ma exprim elegant,fiindca esti un fost angajat Euroest,daca credeti vreunul dintre fostii ca va veti ridica-in vecii vecilor Amin- la 10% din valoare mea sau a brandului Euroest,ori ai tinut post negru si ai o foame imobiliara crasa in gat,ori esti atat de simpatic incat m-ai facut sa rad pana dupa Paste. Hai s-o lasam asa,fiindca oricum toti fostii,luati la pachet, nu aveti cum sa valorati niciodata mai mult decat ati demonstrat in X ani de cand ati plecat din „ograda” mea. Scuze!

    2. @acelasi olteanu – angelo ciuca /neoland invest
      Eu nu stiu cine e acest/aceasta a_c,dar pot sa-ti spun ca,cel putin intelectual vorbind si in exprimare,este net peste „valoarea” voastra. Si,indraznesc sa cred ca,cel putin eu,stiu cam cat valorati voi individual,in grup,in grupuri,grupulete,perechi,la legatura,sau orice alt mod in care ati plecat de la Euroest,cu tot cu baza de date si clienti!

  24. olteanu
    1 aprilie 2010

    comentariul de mai jos este facut la…..@a_c

  25. cristian
    1 aprilie 2010

    Apropos de cateva posturi.

    Nu inteleg de unde ura asta impotriva fostilor angajati (colaboratori). Eu unul consider ca toti banii castigati au fost munciti 14 ore pe zi.
    Daca nu eram noi unde ar fi fost acum Dragos

    1. @cristian marinescu – fost…
      In cele 14 ore pe zi se incadreaza si banii furati de fosti angajati/colaboratori,ca tine? Cat priveste persoana mea.va recomand sa aveti grija de voi,ca de mine si Euroest ma ocup eu! Va asigur si certific acest lucru. Sa fiti sanatosi!

  26. Nica Bogdan
    1 aprilie 2010

    domnule Dragoteanu
    Brandul ti l-ai creat impreuna cu fostii angajati.
    Eu unul am achizitionat un teren cu un angajat al dumneavoastra care a fost extrem de profesionist.
    Nu v-am cunoscut si nici nu v-am simtit ajutorul in a ma face sa-mi doresc sa achizitionez ceva.

    P.S nici macar sediul nu am avut onoarea sa vi-l vizitez
    Deci fara oameni buni in spate erati un nimeni

    1. @Nica Bogdan
      Si acum sunt tot un nimeni,ceva mai performant ca inainte! Ceea ce nu se vede,se simte prin oamenii pe care-i pregatesti/ghidezi/conduci din „umbra”….Nu pot decat sa va multumesc ca ati apelat la serviciile Euroest,sa fiu satisfacut ca ati fost multumit de ele si va mai asteptam. Oamenii pe care-i am sunt cel putin la fel de bine pregatiti ca cei care au plecat! Puteti sa verificati oricind personal asta! Sarbatori fericite!

  27. rezidentialex
    1 aprilie 2010

    @catalin 25:
    Atentie, se poate intreba si invers: unde ar fi acum fostii agenti de la Euroest daca nu ar fi trecut prin aceasta firma?

    1. @rezidentialex
      Maestre,unora le place sa analizeze lucrurile numai din perspectiva lor! Daca ar trebui sa se puna si in locul celuilalt,deja se schimba „placa”!

  28. a_c
    1 aprilie 2010

    @toti Escu,
    Imi cer scuze daca s-a inteles gresit. Nu am spus (si nici nu am vrut sa spun) despre cei care au plecat de la Euroest si si-au deschis propriile firme ca nu au fost agenti imobiliari buni.
    Daca nu ar fi fost, nu ar fi ajuns la Euroest 🙂 sau nu ar fi reusit performante financiare care sa le ofere posibilitatea sa-si deschida propria afacere.
    Dar sincer vorbind unde ar fi ajuns fara suport din partea companiei, atat logistic cat si managerial? Chiar daca ar fi lucrat 24/7 ar fi fost dificil sa-si valorifice calitatile intr-o agentie de cartier.
    Si totodata… felicitari celor dintre ei care au urmat exemplul Euroest la calitate si standard.
    Dar … A fi un bun agent imobiliar, chiar unul de top, nu inseamna ca poti fi peste noapte si un bun manager. Cand din agentiile dvs vor pleca oameni care au evoluat asa cum a-ti evoluat domniile voastre la Euroest (financiar si profesional) si vor fi capabili sa-si deschida firme la fel cum a-ti facut-o dvs, atunci da, va puteti aseza pe aceeasi tabla se valori cu Dragos Dragoteanu.
    Atunci cand veti deveni repere in domeniu, cand va vorbi lumea oriunde despre voi: pe strada, pe bloguri, la televizor, in ziare, la coada la lapte.. si asta la liber, pe bune, de-adevaratelea, pe nume (personal sau brand nu conteaza) atunci veti avea identitate si veti depasi status-ul de Escu. (Nu comunicate de presa platite si pregatite de echipa de marketing, asa sa va mai ridicati si voi un rand in google search…) Pana una alta sunteti pe „invisible for everyone”.
    Duceti-va pe blogul lui Valentin Ionescu – e acolo un topic despre manageri, logati-va cu numele si compania, spuneti-va parerea, chiar daca e gresita, iesiti din anonimat, aveti simtul raspunderii asa cum i-l are Dragoteanu. Bateti-va pentru ideile si idealurile voastre, fi-ti vii. Puteti? Cel putin incercati. Faceti-va propriul blog si moderati-l. Puteti? Cel putin incercati
    Atunci o sa intelegeti ca nu orice salesman poate fi manager. Si nu o sa va mai simti jigniti la apelativul Escu.
    Dragos Dragoteanu e un caz aparte. El nu poat fi copiat sau imitat pentru ca el e diferit. El e managerul inascut si educat la scoala vietii, Poate a avut sansa unei vieti libere si auto educative. El lucreaza cu costiinta si experienta (Stiu replica: de strada, de maidan, de curtea scolii, de mahala, spuneti-i cum vreti, important e ca exista. Cati dintre noi o avem?). El spune lucrurilor pe nume indiferent de cuvintele folosite. Te injura, te provoca, te determina sa dai tot ce ai mai bun si poti fi sigur nu te va vinde ca pe o proprietate. Cel putin nu ieftin :). El e liderul nativ.
    Din pacate pentru industria asta.. Editie limitata. Copyright. Marca inregistrata.

    Nu as vrea sa sune iar ca o ofensa pentru unii. Ci ca o provocare. Aratati-ne altceva. Valoare, credibilitate, calitate, performanta, solutii geniale de depasire a situatiei financiare mondiale, sau macar autodepasire personala. Real estate trebuie sa mearga inainte si asta depinde de fiecare dintre noi, patroni sau angajati, dezvoltatori sau investitori, privitori sau competitori.

    Doar o parere. Inainte de a lua cursuri de etica, engleza sau fashion, unii dintre ajunsii manageri ar trebui, cred, sa ia cursuri de psihologie umana, sa invete sa-si inteleaga angajatii, sa-i coordoneze, sa-i motiveze, sa-i valorifice. Sau daca se vad incapabili sa o faca cel putin sa angajeze personal de specialitate.
    Sarbatori Fericite tuturor

    1. @a_c
      Frumos ar fi sa-ti dezvalui si identitatea,ca sa stiu si eu cui sa-i multumesc! Oricum,te rog si insist sa nu-i mai „palmuiesti” pe fostii de la Euroest,fiindca viata lor imobiliara,dupa plecarea din firma mea,le-a dat o gramada de palme! Asta,ca sa traiasca si ei ce am trait eu cand simteam/aflam ca am fost furat,vorbit de rau/urit cand ei erau la mine in ‘ograda’ si ca sa vada-pe propria piele- ca viata de manager in imobiliare e total diferita de cea de simplu agent ! Sarbatori fericite a_c!

  29. Cornel Balan
    2 aprilie 2010

    @ Dragos..
    Sincer nu inteleg de ce iti jignesti fostii angajati!

    Referitor la „prognoza ” ta..ca unii vor murii de foame..ai dreptate!
    Asa este! Astazi multi fosti angajati EUROEST mor de foame!
    Dar stii care? Aia care erau favoritii tai si care faceau „sluj” in fatza ta si nu aveau puterea sa spuna:” Nu ai dreptate! Cu argumente logice!”

    Sunt acei pe care eu i-am facut MOLUSTE!..lucru care te-a suparat!
    Ai avut multi oameni extrem de buni in firma dar ai preferat si promovat.. sincer „molustele”! aia care nu carteau in front!
    Altii pe care tu i-ai desconsideratlucreaza astazi direct pt Dezvoltatorii respectivi!
    Oare chiar aia erau tampiti de-i opreau daca nu ereau buni?

    Vedetele si molustele tale favorite nu au azi bani de o cafea!

    Unul ca mine…asa cum ma consideri tu ..prost bou…bolnav..arogant ..dement etc etc..a avut curajul sa nu fie molusca!
    Si ti-a dus proiecte/portofoliu.. bani si nici nu te-a furat!

    Si ca mine au fost multi altii!!

    MOR DE FOAME AZI!… molustele pe care le simpatizai!
    Multi cand au venit in E..stiau imobiliare si stiu si azi!
    Eu cel putin pe felia mea..proiecte rezidentiale noi pot sa afirm ca eu Cornel Balan am …o viteza in plus fata de tine!
    Nu trebuie sa ma crede-ti pe cuvant! PARAFRAZANDU-VA!
    O pot demonstra la orice ora din zi si din noapte! E ca mersul pe bicicleta!

    Stii ce faci tu? o vb de rau pe „ex”..prosta..fudula..nesimtita hoata!
    Un BARBAT adevarat nu vb niciodata de „EX” pt ca la momentul respectiv a considerat-o ..POTRIVITA!

    EU SUNT UNUL CARE STIA IMOBILIARE PE SEGMENTUL MEU..pana sa vin la tine!
    Si de la mine ai invatat MULTE asa cum am invatat si eu de la tine si de la altii!
    Ai puterea sa recunosti asta??!!
    Eu ti-am explicat in cuvinte simple ce insemana „randare”! si de ce nu poate fi facuta asa ..facand poc poc din degete!

    Cea mai mare gresela a unui OM..este sa se considere DUMNEZEUL DOMENIULUI! CONSIDERANDU-I PE ALTII PROSTI!

    Ce ma deranjeaza este ca ne jignesti pe toti fostii angajati E!

    Fiecare are dreptul sa se considere mai bun ca altul…dar asta nu da dreptul la a jigni!
    Doar viata si soarta te poate „jigni” sau ingenunchia!

    Raspunde sincer si barbateste la o intrebare!
    CATI ANGAJATI MAI ARE EUROEST ACUM???
    CARE ESTE COTA DE PIATA PE ..DIFERITE SEGMENTE?
    Sincer ..cred ca orice alta firma de cartier te poate concura cu succes!

    Eu am auzit ca ..cca ..X..PE CARE-I NUMERI PE DEGETELE DE LA O MANA!
    Dar prefer sa ne spui tu!
    SI SINCER!

    Stii care este marea ta Ploblema?
    TE-AI INCONJURAT DE MOLUSTE care iti spun numai ce vrei tu sa auzi!
    REALITATEA este insa mult mai cruda si mult mai dura!
    Mult mai dura decat ti-ai inchipuit!

    Scuza-mi furia..te-am apreciat si te apreciez (luat in modul) dar te rog nu ne mai jigni!
    ATAT TIMP CAT MA JIGNESTI ..ma vad nevoit sa sa cobor la celasi nivel..si garantez ca pot jigni…cam 3 luni fara sa ma repet in expresii!
    Dar nu vreau asta si nici nu imi sta in caracter si nici nu este scopul meu!

    Poti face altceva mai bun ..sincer..!
    Sper ca aceste Sarbatori sa iti aduca mai multa implinire si mai multa liniste!
    Poate ca de saptamana viitoare o sa vezi lucrurile altfel!

    RESPECTA SI VEI FI RESPECTAT!!!

    Paste linistit!

    1. @Cornel Balan
      Daca ti-as raspunde frumos la aceasta plangere publica,mi-as jigni personalitatea. Tu ai reusit sa bagi in semi-faliment proiectul islandezilor de la Pallady Tower si acum vrei sa pari un smecher pe proiecte rezidentiale noi! ESTI! Mare om,mare caracter! Faptul ca esti un om bolnav la propriu,nu-mi provoaca mila,cel mult sila,fiindca nu intelegi ca ura si invidia iti fac rau TIE,nu altora! Ti-am postat si raspuns la acest comentariu ca sa vada si altii ca eu nu ma feresc de niciun „EX”(fost angajat/colaborator Euroest) si mi se rupe de actiunile lor negative si murdare impotriva mea. Toti ati uitat ca,SINGURUL MEU CONCURENT ADEVARAT ESTE…Dragos DRAGOTEANU! Cat priveste firma EUROEST,public declar ca am ramas 16 oameni si acoperim cu brio orice cerere serioasa,in timp util. Si,ca sa ai sarbatori mai „fericite”,daca vrei postez cele 12 facturi taiate in luna martie,care depasesc 100.000 euro ca valoare! Stiu,tie nu ti se par multi bani,fiindca nu ai avut niciodata atatia si nu intelegi valoarea banilor si rostul lor in imobiliare. Cat priveste dorinta unora de a intra eu si Euroest in faliment,ii asigur pe absolut toti ca,vor muri multi si nu vor avea prilejul sa se bucure de aceasta zi! Standardul meu de viata nu a scazut nici in aceasta perioada mai grea,castig in continuare net minim 1.000 euro /zi calendaristica si sunt mai sigur/puternic/implinit ca niciodata! Imi cer scuze ca v-am dezamagit si va voi dezamagi si in viitor cu stiri similare,din ce in ce mai rele pentru voi,ca asa-zisi „concurenti” din domeniu imobiliar! Bucurati-va de Paste,CA APOI VA PASTE ALTCEVA! Sa nu credeti ca eu stau si astept ca voi sa ma ajute altii/vremurile! Vi se pregateste ALTCEVA! Mult mai nasol decat ce ati trait pana acum!

  30. Eftimie Marius
    2 aprilie 2010

    🙂 S-a mai gasit un ‘Popescu’…
    Felicitari Cornel Balan pentru post.
    Tot respectul pentru ‘coloana vertebrala’ a dl-ului Dragoteanu, dar ce am observat in majoritatea postarilor lipsa crunta de respect pentru cei ce nu sunt de acord cu dansul.
    Iar pentru dl. Popescu in caz ca mai urmareste acest blog, o incurajare pentru viitoarele postari.

    1. @Eftimie Marius
      Cu si fara scuzele de rigoare,nu pot sa am respect pentru cineva care nu se auto-respecta (nici macar nu-si asuma responsabilitatea identitatii!) si,cu atit mai putin,pentru aceia care nu sunt de acord cu mine ,dar NICI NU ARGUMENTEAZA DE CE? Asta sunt!…Sarbatori fericite!

  31. Ciprian
    2 aprilie 2010

    D-le Dragoteanu va urez dumneavoastra si cititorilor blogului „PASTE FERICIT” !

    1. @Ciprian
      Merci,la fel! Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

  32. Dan
    2 aprilie 2010

    Dragos si la toti cei care citesc acest blog, Paste Fericit si toate cele bune!

    1. @Dan
      Merci,la fel! Sarbatori fericite!

  33. Dragos, iti urez si pe aceasta cale sarbatori linistite si fericite si putere sa realizezi absolut tot ceea ce ti-ai propus si chiar mai mult.
    Tuturor membrilor colectivului Euroest si cititorilor acestui blog, va doresc din tot sufletul un Paste Fericit si o primavara frumoasa!

  34. laur77
    3 aprilie 2010

    PASTE FERICIT

  35. Ciorita Vasile
    3 aprilie 2010

    Sarbatori fericite Dragos si tuturor care postati pe blog.Dragos ma bucur pt.tine mai ales daca zici ca ai facut 100000 E in martie.Daca poti sa-mi spui ce ai vindut pt.curiozitatea mea m-ar interesa.Fii conciliant mai ales cu fosti angajati.Nu conteaza ce a fost ,cine este de vina, ci important este sa mergem inainte ,sa fim fiecare profesionisti si seriosi acolo unde ne facem treaba si sa aducem cinste acestei meserii,pt.ca lumea sa ne caute tot timpul si sa ne priveasca ca niste profesionisti.
    Te-am mai intrebat,te mai intreb,te mai ocupi de dosare pe legea 10,pt.ca am niste dosare bune ?Noi cei vechi trebuie sa fim un exemplu pt.piata imobiliara.Vroiam sa-ti mai spun ceva,dar ma duc sa alerg prin parc,dorindu-ti inca o data Paste Fericit si Dumnezeu sa-ti lumineze inima si mintea sa faci numai fapte bune si sa iei numai decizii intelepte.

    1. @Ciorita Vasile
      Vasile,simpatic ai fost,simpatic ai ramas! Am vandut…idei de afaceri imobiliare,transformate in investitii concrete! Daca chiar vrei sa stii,terenurile au adus in continuare cei mai multi bani la Euroest,pentru ca cine n-are teren bun,trebuie sa-si cumpere acum unul-cel putin-,evident,prin Euroest! Salutari cordiale!

  36. Liviu Marin
    3 aprilie 2010

    Dragos, tot ce-i mai bun pentru tine si cei dragi.
    Paste fericit!

    1. @Liviu Marin
      Liviu,apuca-te de treaba ca AVEM TREABA!

  37. Catalina Mititelu
    5 aprilie 2010

    Dragos, sa ai parte de multa inspiratia in continuare. Cu respect si admiratie.

    1. @Catalina Mititelu
      Catalina,daca n-ai vazut de Paste filmul „In cautarea fericirii”,ai pierdut timpul aiurea! Succesul si respectul vin din munca,nu din admiratie!

  38. comision 3%?????????
    7 aprilie 2010

    A facut 100.000 euro din comisionul luat prostilor care tranzactioneaza cu ei.Asta e , a fost mai vigilent agentul tau.O intrebare DOMNULE DRAGOS DRAGOTEANU,aplicati si TVA la uriasul comision.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. @comision 3% – „doamna” anda.vasile@yahoo.com
      Da,stimabila,exact 3% + TVA!!! Sa nu crapati de invidie!

  39. Cornel Balan
    7 aprilie 2010

    @ Dragos
    1. Sarbatori mai fericite sau nefericite nu am avut nici daca postai sau nu cele x facturi de y euro. Felicitari!
    Nu cred insa ca intereseaza pe nimeni asta!

    2. Daca ai caracter nu ma ataci pe mine ca persoana fizici ci ca profesionist.A ataca un om „fizic” nu face cinste nimanui.

    3. Referitor la proiectul Pallady Towers tin sa te INFORMEZ ca NU sunt proprietarul proiectului si nu sunt raspunzator de actiunile sau inactiunile acestora.
    3.1 Nu exista notiunea de semi-faliment…ci eventual de incapacitate de plata/insolventa ..apoi faliment. Sunt notiuni judico-economice total diferite.
    3.2 Esti ma repet in TOTALA necunostinta de cauza.

    4. Iti urez toate cele bune si mult succes si ma repet te apreciez atat timp cat nu ma jignesti nefondat!
    Pacat insa ca tu nu poti trece peste niste copilarii.
    Cred ca am ambii avem mult mai multe de facut decat sa intram in polemici aiurea care nu duc la nimic ..in concret..

    1. @Cornel Balan
      Cornele,mai am o singura rugaminte la tine si-am rezolvat DEFINITIV „problema”! Nu mai posta pe blogul meu si esti mai intelept ca mine! Dac ma provoci,tu sau altii ca tine,veti avea parte de ce meritati. Eu nu cred in lacrimi si nu pling nici macar mortii,d-apoi „mortaciunile” imobiliare,in generral. Sa fii sanatos!

  40. Cornel Balan
    7 aprilie 2010

    Corect. Voi da dovada de intelepciune.:)
    Chiar m-am intrebat in sinea mea de ce e nevesar sa-mi consum energia cu fosilele, in general vorbind. Mult succes!

  41. anda. vasile
    7 aprilie 2010

    STIMATE DOMN ,NU CRAP DE INVIDIE!!!! CA MANANCI DIN URMA UNEI TRANZACTII FACUTE CU MINE(OM SIMPLU CARE SI-A VANDUT BUNUL CU AGENTI TAI).IDEEA ERA URMATOAREA:CINE TRANZACTIONEAZA O DATA CU VOI A DOUA OARA BA!!!!!!!! PE LANGA CA AGENTI TAI SUNT ADEVARATI MINCINOSI.DAR NU MA MIRA NIMIC,CHIAR EI TE LAUDAU , CE FEL DE OM ESTI,SI CE CARACTER ,AU CE INVATA DE LA TINE.MA INTREB UNDE A FOST PROFESIONALISMUL ?????????

    1. @anda vasile
      Stimata doamna,faptul ca nu aveti mai multe proprietati/bunuri la vanzare (cel putin deocamdata!) nu ne ofera prilejul sa va demonstram ca ati putea apela la noi in continuare,chiar daca…”mancam si de pe urma tranzactiei facute cu bunul dvs”. Eu va doresc sincer sa aveti ce vinde,sa faceti bani cat mai multi in continuare si…stiti unde ne gasisti,in caz ca nu va vinde altcineva imobilele disponibile la vanzare! Va doresc succes! Cu stima,DD.

  42. Catalina Mititelu
    7 aprilie 2010

    Dragos, cand cineva te admira inseamna ca vede in tine mai mult decat respect. Este alegerea ta cum interpretezi.

    1. @Catalina Mititelu
      Catalina,degeaba ma admiri daca nu inveti nimic de la mine! Te-am trimis la „studiu” individual si ti-am sugerat sa urmaresti 2 filme de referinta pentru vanzari,in general. Daca nu le-ai vazut,pierzi timpul citind ce scriu eu pe aici si prefer sa ma „admire” unii care ma injura in tacere ,dar invata ceva in imobiliare de pe blogul meu. E stilul meu de a fi respectat…. Cu cat ma injura mai multi,cu atat sunt mai folositor comunitatii din care,cu mandrie,fac parte! Salutari cordiale!

  43. Camelia Mihai
    8 aprilie 2010

    @anda. vasile_ Eu vreau sa va spun un singur lucru, am apelat la serviciile companiei Euroest de doua ori pana acum si i-am remarcat prin profesionalism, seriozitate si eleganta in afaceri, motiv pentru care si de acum incolo ei voi fi partenerii mei de afaceri.
    Nu dau crezare vorbelor urate spuse la adresa Euroest, stiu ce am cerut, ce am primit in schimbul comisionului pe care l-am platit DE BUNA VOIE pe baza unui contract.
    Pana la urma nu cred ca ne-a bagat nimeni mana in buzunar sa ne fure, stimata doamna anda.vasile, piata este libera DEPINDE DE NOI CE SERVICII ALEGEM!
    Cred ca trebuie sa mai lucram multi ani de acum incolo la mentalitate, pana sa intelegem ca SI PENTRU NISTE SERVICII DE INTERMEDIERE trebuie sa platim si ca nu obtinem nimic moca!

    Cu respect,
    Camelia Mihai

    1. @ Camelia Mihai
      Nu va obositi d-na Mihai ca,doamna Anda Vasile tot la Euroest se va intoarce,dar numai dupa ce se va convinge pe propria piele in piata imobiliara ce alte servicii primeste.

Lasă un comentariu

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *