Piata imobiliara se misca. O confirma datele statistice oferite oficial de Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania. In 2010, la nivel national, s-au incheiat mai multe tranzactii decat in 2009. Comparativ cu anii de boom imobiliar, este adevarat ca atat numarul cat si valoarea totala a afacerilor imobiliare s-au diminuat considerabil. Desi interesul pentru noi achizitii in acest domeniu a scazut, putini romani au realizat ca puterea lor de achizitie in imobiliare a crescut, pe anumite segmente chiar considerabil.
Daca facem o referire si la sumele economisite de populatie, care au crescut cu 5 miliarde de euro in ultimii 2 ani, avem inca un argument palpabil ca in 2011 imobilele sunt mult mai accesibile decat in 2008. Astfel, cu aceiasi bani, orice persoana are astazi posibilitatea sa cumpere o casa mult mai buna decat inainte, fie ca ne referim la locatie, an de constructie, suprafata, finisaje etc.
Pentru cei interesati de terenuri, vestile sunt si mai bune! In zonele ultracentrale, multi proprietari de terenuri au coborat pretul pana la 50%, iar in zonele periferice se pot achizitiona loturi cu suprafete mari cu discount-uri de pana la 80%! Pe acest segment de piata, cele mai putin afectate au ramas terenurile agricole compacte, suprafete mari – minimum 100 hectare, care sunt in continuare “vanate” in special de investitorii straini. Avand in vedere ca in anumite tari din Europa Occidentala preturile la aceasta categorie de proprietati sunt de cateva ori mai mari si calitatea solului este inferioara celui din Romania, orice astfel de achizitie este justificata. Dovada stau zecile de mii de hectare de terenuri agricole cumparate de firme straine care se ocupa de exploatari agricole la nivel mondial.
Guvernul, prin Programul “Prima Casa”, a dat o gura de oxigen pietei imobiliare, oferind cu ajutorul bancilor o dobanda la credite acceptabila: Euribor + 4 – 4,5% si avans minim de 5%. A fost o mana intinsa celor care nu au tinut cont de trendul descrescator al pietei si au achizitionat o prima proprietate pana in 60.000 euro. Cu ajutorul Statului s-a amplificat puterea de cumparare in imobiliare.
In fiecare an, romanii plecati in straintate la munca trimit cateva miliarde de euro, prin banci sau cash. O parte din aceste sume se regasesc in diverse achizitii imobiliare. In aceeasi categorie putem incadra partial si banii negri care circula in economia romaneasca. Toate aceste sume, miliarde de euro, au crescut puterea de cumparare in imobiliare si au sustinut aceasta piata in conditii de criza economica.
Ce urmeaza vom vedea… Cert este ca exista suficiente lichiditati la nivel national pentru ca piata imobiliara sa se dezghete odata cu mult asteptata iesire din recesiunea economica. Oferte imobiliare exista, vor fi si mai multe. Lipseste inca apetitul investitional. Bancile nu s-au mai aratat interesate sa riste nimic in imobiliare. Pana nu-si vor cuantifica nivelul pierderilor suferite in acest domeniu este greu de presupus ca vor acorda credite la dobanzi rezonabile. In acest fel, si acest proces de repozitionare al bancilor ajuta la cresterea puterii de cumparare a celor care au cash in banci. Daca ar deschide brusc apetitul pentru noi credite imobiliare evident ca preturile s-ar stabiliza intr-o prima etapa si ulterior, pe anumite segmente, ar deveni usor crescator. Acest lucru ar “stirbi” din puterea de cumparare actuala a celor cu lichiditati, interesati de noi achizitii imobiliare.
Ramane insa o intrebare de actualitate: de ce atunci cand preturile erau mari se faceau mai multe tranzactii decat acum, cand puterea de cumparare a crescut? Acesta este un alt paradox si numai timpul ne poate demonstra care este raspunsul corect.
eusitu
17 ianuarie 2011Si marmota invelea ciocolata….
Mielu Nebunu'
17 ianuarie 2011@ eusitu
Replica perfecta, pe bune!
Mielu Nebunu'
17 ianuarie 2011@ Dragoteanu
Dle Dragoteanu, dta erai singurul proprietar de agentie care stia ce spune si care vorbea realist! Nu mai am aceeasi opinie acum, cand citesc aceasta postare!
A crescut puterea de cumparare in Germania poate, ca in Romania in niciun caz:
1. Salariile comparativ cu 2008, in valoarea lor neta, sunt mai mici.
2. Cursul euro e mai prost ca in 2008, leul a inceput anul 2008 la 3.6-3.7 lei /euro iar acum avem 4.25 lei/euro.
3. Carburantii au un pret cu aproape 40% mai mare ca in 2008.
4. Preturile la alimente au crescut , in medie ,cu 20% comparativ cu 2008. asta afecteaza ceea ce se numeste „cosul zilnic”, adica….PUTEREA DE CUMPARARE!
5. Muguras Bielderberg Isarescu ar merita o statuie ridicata in Piata Unirii numai cu banii imobiliarilor: i se datoreaza boom-ul dintre anii 2002-2008. Pe regulile stabilitae de el s-au facut (si s-au nenorocit zeci de mii de familii) creditele imobiliare din perioada amintita, care v-au permis sa incasati comisioane la valorile respective.
Aveam pretentii la o analiza mai realista din partea dtale, nu la o invitatie de genul „Intrati si cumparati!”. Va rog sa va aduceti aminte ce-a patit Ruxandra Cleciu, tot pe un blog afiliat imopedia, in primavara lui 2010 cand a spus ca preturile au scazut suficient si clientii ei (care or fi aia????) sunt decisi sa cumpere! Istoria care a urmat a contrazis-o puternic :preturile au scazut, salariile s-au diminuat in Romania iar ea a pierdut puternic la capitolul prestigiu. Atat cat avea, ca n-a fost niciodata o mare vedeta in domeniu…. A avut functia respectiva pe care a avut-o in ARAI, pentru ca a fost aleasa de amici si prieteni de afaceri, n-a fost desemnata acolo de mari performante sau analize economico-financiare in imobiliare, hai sa fim seriosi! Nu vreau sa jignesc o doamna, dar asta e realitatea efectiva!
E prima data in viata mea si probabil si a dtale cand vorbesti de bine programul Prima Casa! Sper ca e in regula si n-ai facut nicio greseala! Prima casa are meritul de a fi tinut preturile pe loc la 60 000 de euro, cand ar fi putut scadea (cum era si normal…) la 25-30 de euro la doua camere. Ce preferi sa faci : o tranzactie la 60 k, prin Prima Casa, sau 4 tranzactii, obisnuite, la 30 k? Alegerea e simpla, la mintea cocosului!
Asadar, dvs, care aveti firma de imobiliare ,dar si altora ca dvs. ,Prima Casa v-a tinut pe loc, NU ati tranzactionat mai nimic pe acest sector si nici de-acum incolo nu o veti face. Nu uitati un fapt esential :Prima Casa a tranzactionat numai imobile vechi (peste 90%) iar valoarea medie de tranzactionare este 41 000 de euro! Prin urmare, au ajuns preturile la puterea de cumparare a romanului de rand sau nu?
Raspuns corect: NU !!!!
Veti avea parte de un an mai prost in imobiliare decat 2010, va asigur, sa va aduceti aminte de vorba mea! E numai o problema de 3-4 luni pana la o noua scadere a salariilor si de 8-10 pana la incetarea de plati in sectorul bugetar! Are legatura cu puterea de cumparare??? Va asigur ca da!
Revenind la Prima Casa si cu asta inchei: daca in 2009 s-a inceput cu 1 miliard de euro acum avem numai 200 de milioane! Impartind la 41 000 de euro vedem ca ajunge , eheeeeeei, pentru 5000 de tarnzactii la nivel national! Adica, nimic in ploaie, ca sa nu zic altfel….
Nu era mai simplu sa ziceti : „Mie ,Dragoteanu, mi-ar placea sa revina piata!”, ca nu era nicio problema, v-as fi inteles….
Dar asa…..imi stricati impresia excelenta pe care mi-ati creat-o. In cazul in care impresia mea va ajuta la ceva….
Viorel
17 ianuarie 2011E prea devreme sa ne hazardam in afirmatii de genul puterea de cumparare a crescut, e mai bine, etc. Cateva motive puternice, cred eu (stiu ca am mai zis) : statul nu a facut dovada ca poate controla situatia fara FMI; nu este inca in stare sa plateasca pensiile si salariile (pensionarii tocmai au primit pensiile micsorate ); nu face decat sa prigoneasca populatia si agentii economici cu noi biruri ca sa poata functiona. Rabdare si tutun!
Mielu Nebunu'
17 ianuarie 2011Am facut niste socoteli si am ajuns la urmatoarea concluzie:
1. 200 de milioane de euro in Prima Casa 2011 ajung pentru aproximativ 4878 de tranzactii, socotind ca valoare medie de tranzactionare suma de 41 000 de euro la dosarele de Prima Casa. Asa spune statistica, ca asta e suma medie de tranzactionare….
Booon. Acum, sa zicem ca 20% din aceste tranzactii se vor petrece in Bucuresti. Asta inseamna fix 975 de tranzactii!
Sa presupunem, prin absurd (desi nu va fi asa, programul se va epuiza inainte de finalul anului…)ca ele vor avea o distributie uniforma de-a lungul anului 2011. Asta inseamna aprox. 80 de tranzactii pe luna.
Oameni buni, cu 80 de tranzactii pe luna, la o valoare medie de 41 000 de euro voi vreti sa treziti piata imobiliara???
2. Ce se va petrece in realitate: Programul Prima Casa se va epuiza in maxim 4-5 luni de zile. Dupa cre….Dumnezeu si Mila Lui! Preturile vor scadea vertiginos.
…………………………………………………………….
Si, da, acum intervine paradoxul lui Dragoteanu: la finalul anului nr de tranzactii va fi mai mare! Oferta se va intalni cu cererea reala, si vor incepe tranzactiile. Numai ca preturile vor fi mai mici cu 50% decat acum!
…………………………………………………………….
Sa va aduceti aminte ce v-a spus Mielu in data de 16 ianuarie 2011!
Ion Pribeagu
17 ianuarie 2011#4 Mielu – piata se misca, scade/creste nu conteaza, lumea nu asteapta ultima treapta ca nu stie nimeni unde este acea treapta iar chestia cu 30,000 un apt care acum este/se poate lua cu 60,000 nu se va intampla – poate 55,000 dar nu mai jos
GARANTAT (la Brasov la marginea orasului cartier muncitoresc creste un complex de locuinte construit de un neamtz si in ultimul an a vandut 1500 si urmeaza inca 1500 in urmatorii 2 ani si care asigura si finantare dar putin mai mare decat Prima Casa si un apt 3 camere este 65,000-78,000 iar 2 camere intre 44,000-49,000, garsoniera 33,500 EURO plus dobanda si oferta prin Prima casa garsoniera 2000 jos si rate 160, 2 camere 3000 jos si rate 213 iar 3 camere 4000 jos si rate la 320 lunar TVA inclus timp 30 ani si zilnic 20-30 familii vizitatori, 3-4 agenti plimba lumea prin santier si poti schimba unele separatii interioare, marfa de calitate din Germania, din caramida celulara si cu finisare foarte buna… eu sunt unul care negociez un apartament pentru fiul meu capsunar – piata se misca (nu fac publicitate de aceea nu spun numele) are balta peste si romanul BANI, iar cand termina mai schimba ceva dolari, euroi sau elvetieni
Dan
17 ianuarie 2011cica noua metoda de crestere a vinzarilor in supermarket-uri e bazata pe manipularea simturilor olfactive inca de la intrare, se instaleaza un stand de piine calda si frumos mirositoare care creste apetitul cumparatorilor…
cred ca se poate aplica si la taraba imobiliara… un miros de gogosi presarat cu statistici imobiliare romanesti de mari succesuri…
era pe imopedia o emisiune de mari succesuri: fuga de acasa… parca, e cazul sa fie reluata 🙂
Dragos mai bine dati acatiste sa dispara basescu ca sa se stopeze catastrofa economica… valabil pt toata breasla voastra
Corul Van(z)atorilor
17 ianuarie 2011@ mielu’
uite de-aia ca s-au scumpit carburantii cu 40% se creeaza ambuscade pe sosele, si tot de-aia toata lumea merge la servici cu transportul in comun, si in mini vacante cu trenul.
si pentru ca au scazut salariile au crescut numarul implanturilor, al operatiilor estetice si vanzarile la „reducerile” de sezon
si pana peak-ul loveste in bottom and bottom-ul atinge iar peak-ul in imobiliare ne sporim comfortul cum putem si stim noi mai bine punand termopane in ferentari, laminat in militari, ceramica spaniola in ghencea, investiind mii de euro in proprietati a caror valoare oricum va scadea cu 50% in urmatorul an dupa predictiile mielului astrolog
o tara prost guvernata nu e o tara saraca domnu mielu si venitul mediu pe cap de locuitor nu are nimic de-a face cu rezerva monetara si/sau atragerea de capital … vezi india, brazilia si altele
Mielu Nebunu'
17 ianuarie 2011@ Corul Vanzatorilor
Ambuscade pe sosele? Da’ ce??? Suntem in Irak sau in Afganistan???
Abuscada e un termen militar si se refera la a-ti lua inamicul prin surprindere….
Ai vrut sa zici ambuteiaje? Aaaaaa, e altceva! Dar le vedeam si in 1994 cand am venit eu in Bucuresti……
Predictiile Mielului astrolog? Mai traim si mai vedem….
Altfel ,ai dreptate: o tara prost guvernata nu inseamna ca e si saraca! Muntii nostri aur poarta noi cersim din poarta in poarta! Din pacate venitul mediu are de-a face cu puterea de cumparare si chestia asta devine PROHIBITIVA cand e vorba de achizitii! Legatura cu rezerva monetara e nelalocul ei, pe bune, n-are nicio legatura….
Dan
17 ianuarie 2011sau de fapt e si asta o abordare de succes in directia adoptata de basescu, poate te racoleaza baietii ca om de baza in noua guvernare stalinista a ROManiei.
Vorba lui Popescu, pe timp de criza trebuie sa te reinventezi 🙂
HEIL base
toate statisticile si toti baietii veseli trebuie sa sune trompetele avintului economic la inceput de an 🙂
Mielu Nebunu'
17 ianuarie 2011@ Dan
Manipularea omului de rand se practica cu o nemernicie incalificabila!
Cautati pe google video un filmuletz : „Demascarea industriei muzicale” si o sa vedeti cu ce avem de-a face, de fapt……
Tot ce ne inconjoara e manipulare , nu numai mirosurile artificial create in supermarketuri.
Dan
17 ianuarie 2011Mielu, s-a practicat tot timpul si de fiecare data a crapat in chinuri groaznice… doar ca cei care o practica au tinere de minte pe perioade foarte scurte…
Oricum si eu sint deja optimist pt ca intradevar ROMania are statistici beton si conform fmi devenim un exemplu de optimism economic:
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8213267-tunisia-eradata-2008-exemplu-seful-fmi-cum-ajuns-una-dintre-cele-mai-dinamice-economii-din-zona-pragul-revolutiei.htm
Argentina, Tunisia si ….. vineeeeee :))))
ridem noi ridem dar traiectoria rachetei din fundul lui basescu exact asta este
Popescu
18 ianuarie 2011Dragos Dragoteanu, ce e cu articolulm asta pozitiv si care se bazeaza pe raportari statistice reale?
Ai vrut sa ii superi pe colapsatii pietei imobiliare, economiei romanesti si Romaniei in general? (colapsati sunt cei care vad numai colaps peste tot)
Ai vrut sa il superi pe Eusitu care, daca daca tara asta ar inra in colaps, ar fi cea mai mare fericire a lui, ca si-ar confirma ca a fost bine sa emigreze in Canada, chiar daca acolo mananca … staniolul de la ciocolata?
Ai vrut sa il superi pe Mielu care asteapta si el sa ia un apartament nou, pe gratis daca se poate?
Ai vrut sa il superi pe Dan care vede numai negru in fata ochilor?
Dragos Dragoteanu, daca ai reusit sa ii enervezi pe astia trei, inseamna ca articolul tau a fost al naibii de bun!
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Popescu
Am luat deja apartamentul. Rate la dezvoltator, 350 de euro pe luna , cu 15 000 de euro avans. Apartamentul in care stam acum o sa-l inchiriez unei rude de-a nevesti-mi.
Nu l-as fi luat, dar nevasta-mea e gravida cu al doilea copil si efectiv, in toamna, nici nu bea apa fara sa-mi spuna ca vrea o casa noua….
Oricat i-as fi explicat ca preturile mai scad, n-am avut cu cine vorbi…….
Popescu
18 ianuarie 2011Postarea lui Mielu de la 14 este un exemplu DE MANUAL a modului in care se ia decizia de a cumpara o casa.
Este relevant mai ales pentru cei care isi inchipuie ca omul isi cumpara O CASA (care e formata din ciment, termopane, si tavane..false) si nu UN CAMIN (format din sentimente, vise, nevoie de protectie).
Diferenta este ca visele omului nu au pret, si cu cat omul rabda mai mult in speranta ca pretul Caselor va scadea cu atat mai mult isi bate joc de propriile vise, pana cand ajunge sa nu mai viseze nimic. Pana la urma, ajungi sa iti iei o Casa, la un pret mai mic, dar esti atat de obosit incat nici nu mai ajungi sa te bucuri de ea, copii sunt mari, i-ai crescut in garsoniera aia inghesuita, iar tu te uiti in oglinda si iti zici: Mda, mi-am luat si eu …o Casa..
Cornel Balan
18 ianuarie 2011Amuzant:)
Piata imobiliara din ROMANIA este cras confundata cu PRIMA CASA..1..2..3…N!
Gresit! „Piata” imobiliara nu este compusa numai din ..apartamentele pretabile la P.C ci..din multe alte bunuri imobile. ..
Se confunda deasemenea CUMPARATORUL(solvabil) cu..acea persoana..care are un 5% din 40-60.000..adica un maruntis strans de pe la prieteni..socrii..matusi ..
Dobanda insa pentru PRIMA CASA…hmmm:) surprize surprize..
Euribor + 4 – 4,5%!
Cat era euribor prin 2006-2007?
Cat va fi acesta „necunoscuta” prin 2016-2017? sau..2026-2027?:) sau..2041? (azi+30 ani)
Si asa se naste intrebarea romanesca: Am 2000 euro! Ce fac cu ei!
Raspunsul..IMI IAU CASA…ca e un „must”..
EURIBOR? Ce e ala? Ca nu am auzit! 🙂
Multe „succesuri”..
Cornel Balan
18 ianuarie 2011PARADOXAL…nu mai inteleg nimic:)
Din ciclul „daca doriti sa revedeti” (recititi)
https://www.dragoteanu.ro/cine-are-interes-in-prima-casa-podiumul-castigator/
Popescu
18 ianuarie 2011Cornel Balan, stii care e secretul cu EURIBORUL?
Bancile centrale maresc dobanzile cand vor sa puna apa pe foc, adica sa stinga valvataia cresterii economice.
Altfel spus, cand or sa inceapa sa creasca dobanzile, va fi probabil sfarsit de boom.
Stii ce inseamna sfarsit de boom?
Inseamna ca ai optiunea sa iti vinzi imobilul la pret mare, eventual si in profit..
Cat timp economia e jos, si deci si piata imobiliara, nu e nici un motiv ca EURIBOR sa creasca.
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@popescu
Corect.
Dar eu ma refeream in pespectiva..nu pe termen scurt!
Popescu
18 ianuarie 2011Cornel Balan, pe termen lung suntem morti cu totii
Pana ajunge din nou mare EURIBORUL, astia care isi iau acum Prima Casa, or sa isi doreasca A doua casa, mai mare si luminoasa, asa ca or sa aibe posibilitatea sa isi faca un exit profitabil..
Nu mai muri tu de grija celor care au credite cu 4+Euribor. Pai restul poporului care are credite la banci cu 8+Euribor ce o sa faca?
Un oarecare
18 ianuarie 2011@Popescu.
Ce le ai domnule Popescu! Mi-a placut in special aia cu visele.
Sunt de acord ca visele omului nu au pret. Si ne argumentezi ce rau este cand nu ti le implinesti. Deci ar trebui sa iau acum un credit pentru o casa evaluata la un pret cu mult mai mare decat merita si ma voi bucura de visul meu cativa ani. Dupa care nemaiputind plati voi ramane fara ea si cu bucuria de a-mi fi implinit visul, chiar daca pentru cativa ani.
Sa luam acum cazul in care nu voi ramane fara ea dar viata mea va fi un chin din cauza eforturilor de a plati ratele. Ce ma fac acum cu celelalte vise? Le sacrific pe toate pentru unul? Este visul de a vea o casa cel mai important din viata unui om? Cu riscul de a parea naiv, pentru din ce in ce mai multi oameni
cred ca NU.
Cornel Balan
18 ianuarie 2011Nu „mor” POPESCULE de grija nimanui 🙂 Doar de a mea… Si asta doar uneori..
PRIMA CASA in varianta 1.1..1.2..1.3..1.n… E UN FAS! sincer!
Singura masura CU ADEVARAT BUNA! este oug 200!
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@ popescu @20
Prima casa…este un program SOCIALIST sa nu-i spun comunist!
Te face sa crezi..ca daca ai 2000 euro in buzunar..gata..iti iei CASA!
Ce e dupa…. gasim pe executari.com! 🙂
Poate ca aia care iau credit cu „EURIBOR+8” stiu ei de ce iau si mai stiu si ce sa faca cu acei bani incat sa scoata „euribor+8+rata inflatiei +X+profit” . Nu trebuie sa le purtam noi de grija.
Popescu
18 ianuarie 2011Ehe, Cornele, stii cum e, azi un fas, maine un fas, se creeaza asa un vanticel :))
Mai ies oamenii din criza (mentala) in care sunt blocati.
Asta in cazul in care nu te convinge nevasta cu facaletul, ai vazut la Mielu, o tot dadea de gard pana a venit nevasta si l-a lamurit..
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Bravo Mielu, ca si Mircea pana la urma ai prins trenul/apartament ieftin sau asa cred eu cu 15,000 jos rate (??ani) 350 pe luna si daca este EA multumita vei avea o viata mai usoara altfel mancare afumata dar alta este observatia: Popescu poate uneori intarata spiritele dar vede padurea nu numai primii copaci, vrem nu vrem suntem parte a europei cea foarte scumpa de trait in ea si garantia unui culcus este foarte importanta dar numai cei care o straba in lung si in lat stiu adevarul nu ce scrie in ziare
can-can de niste anal-fabeti pseudo ziaristi altfel in plina criza Brasovul si Valea prahovei duduia de bani cheltuiti la petreceri si acest lucru confirma miracolul romanesc sunt bani in Romania, romanii au mai multi bani decat multe natiuni asa zis bogate chiar daca multi bani vin din capsunit (asa faceau si jugoslavii odata si le mergea foarte bine in fosta Yugoslavie dar acum cu exceptii este prapadita) asa ca romanii au nevoie de libertate si se vor DESCURCA ORIUNDE AR FI si sper ca intr-o buna zi sa rezolvam si dinastia politica a senatorilor cu sange proaspat fara scoleala lui stefan ghe/u dupa Brucan pitrocite cam de anul asta incolo.
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu> din 10 terenuri vandute de mine, 6-7 sunt vandute la romani care muncesc afara
ca sa intelegi ca nu valoreaza nimic puterea de cumparare pe care o calculeaza astia la salariul muncitorului din Dorohoi aplicata la radacina cubica din metrul patrat din Pipera
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Dupa cum stiti China a inceput vorba lui Popescu sa stinga valvataia marind dobanzile intr-o incercare de a incetini BOOM-ul dar dupa cum s-a vazut constructiile de orice fel – drumuri, porturi, orase, atrage alte cresteri economice – fabrici, uzine, transporturi pe toate mediile/uscat apa si aer, livrari si distributie, comertz inclusiv imobiliare si toate prin BANCI si miscarea banilor de catre acestea – dar eu speram ca la noi nu este acum cazul sa marim dobanda, dar cine stie…Mugurel si a lui gasca stiu ei ceva ca nu degeaba au fost unsi de catre toate partidele de pana acum – e drept au si fost lasati sa goleasca toate bancile romanesti de fonduri
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Pribeagu
350 euro/luna pe 15 ani. Am dat 15 000 de euro avans, e vorba de 3 camere semidecomandat
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Popescu – am niste terenuri in America
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Ion Pribeagu
Cat costa ,dom’le, un teren in America?
Tare as vrea sa stiu……
Viorel
18 ianuarie 2011@Mielu: Sa-l stapanesti sanatos! Da si tu un indiciu pe unde este…
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu, povesteste-ne, unde sunt situate, cum e acolo cu intravilan/extravilan?
poti sa cumperi extravilan si sa introduci in intravilan?
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Mielu, dupa o socoteala primara 55000/15000 jos 7% 15 ani=$360 daca-ti place si locatia este foarte bine stai in apt 10 ani o vinzi si ei o casa sau cumperi un loc acum, si incet in timp faci o casa, lasi apartamentele la copii si tu te muti la casa si uite asa ramane romanul FREE
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011NU in America ci unde in America – Orasele mari sanatoase foarte scump in centru si mai ieftin la margine (distante mari de la margine in centru) orase mai mici sanatoase rezonabil in functie de veniturile oferite si ieftin in cele cu enonomie balnava sau 0 DAR
fiecare localitate are legi zonale – busines sau rezidential deasemenea safey/securitate
se cer planuri care pot fi revizuite si acum venim la LOTURI – cele in afara oraselor nu au nevoie de aprobari intrucat nu sunt incorporate (toate orasele in america sunt de tip S.A. corporatii si activeaza ca atare cu legile lor. In statele cu locuitori putini sunt loturi incepand cu 1 acru (approx.4500 mp cam 2 acri la hectar) la sute de mii de acri cu preturi de la 1000 la 10000 pe acru (mai scumpe la marginea apelor/rauri sau lacuri si foarte scumpe la Ocean chiar si 1 milion pe un sfert de acru ex, la Malibu sau aproape de orase megalopolis dar revin la statele din centrul americii de sus in jos gasesti pretzuri de circa 8000-10,000 un lot 1/4 acru iar loturi mari chiar cu 1000 pe 1 acru unde poti construi ce si cum vrei inclusiv ranch/ferme deci tot ce-ti trebuie este forta de munca. In California de la San Diego la San Francisco care este locuibila numai pe marginea oceanului 75 % din populatie pe 10 % din teritoriul statului preturile sunt foarte mari cu exceptia marginimii sudului californiei la marginea desertului unde acum se vand case 50,000-150,000 care in BOOM se vindeau 190000-300000
si cam aceasi situatie chiar mai rea in Arizona, Nevada/Las Vegas si Florida
State precum Texas, S si N Carolina au avut si ele mici caderi care si-au revenit si cresc deja. Eu capsunesc mai mut in sudul Californiei dar am locuit si in Oregon si acum vreau sa investesc ceva in Arkansas (trei orase s-au unit prin cresterea constructiilor, economia a mers foarte bine si au un surplus de loturi si locuinte ieftine
case noi 100,000-150,000 cu 4 camere aprox.150 mp (garaj 2 masini si 2 bai + buc pe lot de approx.1000 mp (sunt si case 200,000-2,000,000 dar nu am castigat loteria)
dar loturile in Bella Vista sunt foarte frumoase si aproape de oras (10 minute condus) toate au apa si electric – preturi rezonabile (de 10 ori mai putin decat pipera)
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu, iti mai dau astia credit sa cumperi terenuri ? (ca banuiesc ca nu cumperi cu cash. Acolo daca te duci sa cumperi un imobil cu cash, te baga aia direct la Spitalul de boli nervoase, ca isi inchipuie ca ai luat-o razna)
Aici in Romania secretul unui teren il reprezinta utilitatile. Geaba dai tu 3 parale pe el, daca te mai costa sa tragi curentul 1000 de parale
Pe acolo cum se procedeaza cu utilitatile? Stiu ca prin Europa Occidentala, daca ai obtinut Autorizatie de Constr, Primaria se angajeaza sa iti aduca si utilitati pe cheltuiala proprie..
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Socoteala romanului dupa urma – Europa este aglomerata peste 600 milioane fara Rusia si suprafata mica (vestul 4 sau 5 la 1 in est agomeratie) deci loturile foarte scumpe dar noi avem teren agricol de calitate mai mult ca altii (unii prin vest il mai imbogatesc cu chimicale ca planta suge orice daca are apa si soare) dar america/SUA este un continent locuibil MARE cu max.250-300 milioane inclusiv ilegalistii si in general locuita pe marginea oceanelor peste 70 la sutadin populatie (inclusiv Chicago pe lac)
deci pamant cat cuprinde – bani si forta de munca si OM te faci, dar in tinerete esti atras de petreceri si la batranete nu te mai intereseaza nici banii nici pamantul ci sanatatea.
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu, am dat cautare pe net dupa Bella Vista Arkansas, si am dat peste chestia asta, foarte interesant, poti sa imi explici si mie in 2 cuvinte ce este?
http://www.bellavistapoa.com/
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Pentru cumpararea in rate necesita bonitate adica serviciu/salariu pe ultimii 2 ani si restul de cerinte vorba lui eusitu ca si in romania castig/cheltuieli/alte rate etc.
Foarte multi straini (chinezi PRC sau Taivan/Hong Kong si rusi vin cu valizele dar si localnici cu bani facuti din trafic ilegal de diferite proveniente si ei cumpara CASH – bogatii cumpara cum vor dar legal ei merg pe rate mari pentru a scade la taxe din veniturile personale care sunt taxate foarte mult pana la 80% si atunci eviti situatia
In privinta terenurilor – multi proprietari finanteaza cu ipoteca deci nu ai nevoie de banca ci de avans ca doar nu iei loacul si fugi si in acest timp platesti tu taxele de proprietate (binenteles ca pana nu este al tau poti pune si niste clauze defolosire ca sa nu faci groapa de deseuri sau alte prostii dar poti vana sau creste dobitoace inclusiv salbatice)
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011POA – property owners association – un fel de primarie care administreaza orasul (s-a incorporat anul trecut dar inca este condus ca pe timpu cand era cel mai mare village condus de asociatia proprietarilor si acum a inceput transferul serviciilor publice si re-numirea angajatilor din POA in CITY – are 6-7 terenuri de golf, 5 lacuri putini alti etnici si folosirea lor este FREE sau foarte mici FEE pentru proprietari ONLY.
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011In cateva cuvinte:Bella Vista Village is a 36,000-acre recreational community and retirement destination in Northwest Arkansas offering 126 holes of golf, seven private lakes, swimming pools, tennis courts, walking trails and other amenities. The private, member-based community of 38,400 resident and nonresident property owners is located within Bella Vista, Ark., a newly incorporated city with nearly 26,000 residents. Bella Vista was recently ranked one of America’s Top 10 Best Healthy Places To Retire by U.S. News & World Report, and one of the Top 25 best places for affordable homes by CNNMoney.com and Money Magazine. View our online PDF
La 2-5 mile in sud mai sunt 2 orase (Bentonville – capitala lantului comercial WALLMART si SAM si orasul Rogers in continua crestere economica.
Popescu
18 ianuarie 2011Aha, deci intrasem pe situl ..Primariei
Erau niste licitatii de loturi acolo, si nu intelegeam la ce se refera..
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Prin anii 2005-2007 o firma din California NRPI oferea FREE/Gratis un drum cu avionul, hotel 2 nopti si o zi de expunere sa cumperi un lot in Bella Vista cu 500-1000 jos cumparai loturi 15000-25000 in rate de circa 100-200 pe luna faceai casa cand puteai sau vroiai dar deveneai membru at acestei comunitati si puteai veni in concediu, stai la HOST hotel si joci golf gratis, nautica pe lacuri etc. Preturile in Los Angeles crescusera nebuneste si oamenii (in varsta si pensionarii) au vandut scump casele lor si s-au retras
altii nu au mai apucat sa vanda asteptand sa mai creasca si colapsul/balonul s-a spart
dar au ramas cu loturile dar acum daca nu mai pot vinde in profit sau altii nu sunt inca la pensionare au renuntat la loturile lor/nu mai platesc impozitele si ele sunt vandute pe treptele judecatoriei celui mai mare bid-er, primaria are nevoie bani, bancile au inghitit creditele toxice dar la preturile astea 5-20000 nu e asa mare problema si este adevarat ca poti lua loturi si cu 500-2000 de dolari dar este bine sa stii unde sunt caci este cam zona dealuri si impadurita si construitul in panta este foarte scump/fundatie altfel toata zona este asfaltata si utilitati inclusiv cablu/telefon etc.
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu, Americanii aca au un merit, acela este ca la marketing sunt absolut geniali
ii duci cu avionul gratis, le oferi membership gratuit..
Aici la noi ce dracu le poti oferi, cu avionul nu e cazul, membership la ce? La Asociatia gospodinelor care spala cu Ariel..
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Viorel
Militari. Am negociat la sange…. M-am prefacut ca plec din notariat daca nu-mi scade pretul.
Circ, nu jucarie….
Pana la urma m-au inghitit….
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Ion Pribragu
Socoteala dtale e corecta, cam in termenii astia am gandit-o si eu.
Mai stii ce copii am??? Maine poimaine ma dau astia afara din casa……
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Sa nu intelegeti gresit – Banii sunt in megalopolisuri, NY LA Chicako San Francisco dar si cheltuielile sunt pe masura insa daca vrei sa strangi un ban fara Cafea Starbuck sau masa in oras (Mac OK) dar fara baruri si restaurante italiene sau Frantzuzesti deci castigurile mari dar greu de accesat – necesita timp sa te incoronezi specialist ca nu se duce lipsa de nimic pe la astia iar daca esti bun de ceva ai pus de o mamaliga buna ramane ca si patronul sa stea in afacere si sa nu faca prostii.. deci daca gasesti ceva mai bun schimba locul si nu astepta avansul pe interior cu exceptiile de rigoare.
DAR tara SUA este foarte frumoasa si merita vizitata TOATA
Popescu
18 ianuarie 2011Pribeagu, nu stiam ca Starbucks e un lux in America..
In Romania e ultimul loc in care ma gandesc sa beau o cafea (sa ma rog daca se poate numi cafea zeama lunga pe care o vand ei acolo..)
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Popescu – astia erau o agentie care duceau sute de californieni (poate daca aduci tu nemti,olandezi si irlandezi in primavara asta verde si frumoasa si ai avea locurile dintre Teliu spre Intorsura Buzaului sau Babarunca (drumul Sacele-Ploiesti) parcelate, asfaltate cu utilitati si le vinzi la 10-20000 bucat de 10000 de mp atunci la partea ta sa zicem 1000 Euro de teren (300-5000 de terenuri) precis faci bani cu caruta -cheltuieli 2-300 euro de familie avion si 100 dormitul 50 transport auto…gata
avem niste locuri FANTASTICE deasemenea in ungurime Harghita/Covasna, Bucovina, Maramures totul este de o frumusete RARA aproape ca in America (astia au adus utilitatile de mult timp cand se producea/muncea in SUA acum stau pe servicii si exporta dolari si comunicatii – glumesc, sunt inca cea mai mare putere si fac ce fac deosebit.
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Cafea in america era apa calda venita printr-o cafea slaba in fafeina spala cafeau si o bei in loc de ceai de musetel sau alte flori/plante si era 20-30 de centi si putei sa bei 2-3 litri 2-3 ore acum a venit starbuck si face o cafea mai prajita mai tare la 1.90 plus taxe iar tineretul cere amestecuri cu niste lichide mirositoare vanilie ….si alte 10 arome
pune si niste frisca care poate sta in tubul ala 1 an si platesti 4.90 plus taxe DAR poti sta pe internet FREE cu laptopul personal si poti socializa cu alti singuratici sau intalni cu prieteni fara a deranja casa ta si consuma rezervele proprii – este un loc de socializare ieftin al orasenilor tineri – eu fac turceasca a la Constanta 1 lingurita la 1 ceasca de cafea naturala proaspat rasnita si are aroma de cafea iar socializare mai rar in centru cu un amic sau coleg cu un expreso tot la ei pentru 1.80 NU este LUX ci platesti LUX ceva a la MAC – apropo acum au si astia la 1.75 cafeau
Cornel Balan
18 ianuarie 2011DRAGI MEI APRECIEZ vastele cunostintele despre ..America..dar va indepartati de subiect:)
Suntem in rRomanica! AZI E ALBA MAINE NEAGRA!!!
Subiectul este: Paradox imobiliar: puterea de cumparare a crescut! si..plecaciuni in fata „PRIMA CASA” SI….REVERBERATII DIN TRECUT:
https://www.dragoteanu.ro/cine-are-interes-in-prima-casa-podiumul-castigator/
Un fel de alba neagra:))
Popescu
18 ianuarie 2011Daca am ajuns sa il citez pe Basescu, inseamna ca, chiar merita..
Special pentru colapseii de pe blog, carora le-a stricat Baselu planurile:
http://www.zf.ro/politica/basescu-le-face-in-ciuda-mogulilor-erau-interese-ale-unor-oameni-de-afaceri-ca-statul-sa-intre-in-colaps-e-uite-ca-nu-s-a-intamplat-7900435
Dan
18 ianuarie 2011Dragos, superb ca intre voi basistii!
Dan
18 ianuarie 2011popescu va meritati unul pe altul cu virf si indesat tu cu basescu in tara voastra… nu si a Romanilor
http://www.youtube.com/watch?v=qqxXn5hd-0o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=JfblFIsxxzA&feature=related
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Popescu
Daca as primi cate un leu pentru fiecare declaratie superpozitivista care NU s-a adeverit a individului pe care tocmai l-ati pomenit ar insemna sa fiu mai bogat decat Bill Gates…..
Popescu
18 ianuarie 2011Cornel Balan, eu inteleg opinia ta, tu vinzi apartamente noi in Titan care sunt peste plafonul de la Prima Casa, dar iti spun ceva:
daca nu era Prima Casa, tu nu vindeai nici un sfert din ce ai vandut tu anul trecut.
Parerea mea..
Nu vreau sa mai intru in alte implicatii asupra pietei imobiliare si bancare, daca nu ar fi existat Prima Casa
Stii vorba aia: usor cu pianul pe scari?
tu vrei sa arunci pianul de la etaj si dupa aia sa asculti Beethoven
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@popescu
Popescule…EU NU VAND doar apartamente NOI in titan:) si nici doar partamente vechi in Titan!
Mai vand si/sau acord consultanta pentru:
Apartamente de peste 500.000 euro MAMAIA..
Niste terenuri prin TITAN
Niste terenuri prin Dambovita
Niste paduri prin ARGES..
Niste..”proprietati” prin Brasov..
Niste…alte chestii:)..(schimb cu proprietati din RO) prin SPANIA..
Si alte NISTE..
A..imi vand si masina:)
ASA CA „PRIMA..A DOAUA..A TREIA..CASA..nu ma afecteza prea tare”
Si…in 2009…am vandut exact 64 (SAIZECI SI PATRU) apartamente noi in TITAN din care 3 au fost cu PRIMA CASA…si 9 prin credit!
In 2010…m-am ocupat doar de achizitii si..dezvoltare!:)
In 2011..poate..dar nu necesar mai vand ceva…dar cu siguranta mai achizitionez:)
In 2012…astept profetiile MAYA:)
Nu
Popescu
18 ianuarie 2011Cornel, interesant
ce schimburi ai cu Spania?
ce terenuri ai in Dambovita?
ce masina ai la vanzare?
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ popescu
Recunosc ca v-am desconsiderat in trecut.
dar ce ati spus la post #53 este foarte adevarat!
va rog sa primiti scuzele mele publice!
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011cornel @22 Prima casa este program american de peste 50 ani si mai au multe alte programe VHA veteran (cei IN sau cu armata facuta) si SUA este cel mai salbatic capitalism/imperialism deci chiar daca acum obama incearca niste programe sociale si dintre ele asistenta medicala ele sunt sub un atac extraordinar din partea publicului dar mai ales a patronatului – poate chestia aia cu case pentru tineri era ceva cu iz electoral tip socialist si nici aici statul nu ar trebui sa piarda bani pentruca oricat de mica ar fi dobanda totusi acei bani sunt luati cu dobanda mai mica sau fara deci teoretic fara pierderi cel putin asa stiu eu.
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Atentie blogeri – Lasa Cornele ca venim daca ne inviti la petrecerea aia cu imparteala oilor si tragem un chiolhan romanesc sa facem pace si punem si de o asociatie internationala a romanilor de pretutindeni cu orice consultatie GRATIS daca cumpara ceva…. masina, loc,apt sau casa si-l si insuram daca e in cautare de o mandra romanica ca tot ale noastre sunt mai breze si mai mioare dar asta numai daca ne inviti si-l acultam si pe Dragos de o cuvantare daca plateste oia de pe protap ca vinul il platesc eu daca este bun si ieftin -pe gustate dar va tin si eu o cuvantare despre diferenta dintre romani si alte etnii, de la facerea lui si pana in prezent si ce stiel el cel mai bine. totul pe un program de muzica neosha, am zis
Ion Pribeagu
18 ianuarie 2011Cornel, consultatie te rog – poate un (atentie) rezident roman cu serviciu permanent in strainatate SUA (europa stiu ca merge) sa cumpere aprtament prin prima casa vechi sau nou si care sunt cerintele bancii/notarului etc.
Popescu
18 ianuarie 2011Aproape ca imi e frica ca scenariul de mai jos sa se intample. Daca se redreseaza un pic economia, chiar daca numai pe hartie, proprietarii de imobile iar or sa inceapa sa ceara ca apucatii
tu ca vanzator nu o sa stii la ce pret e corect sa vinzi. Nu mai vorbesc ca de cumparat nu o sa te mai lipesti la nimic..
http://www.zf.ro/eveniment/eiu-economia-romaniei-se-va-redresa-lent-in-2011-dupa-un-declin-de-2-anul-trecut-7900859
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@ POPESCU
1. cu SPANIA ma intrereseza SCHIMB intre VILA/VILE/HOTEL..etc+ TEREN GOLF ..contra apartamente noi in ROMANIA..la un pret FAIR pt ambele parti!
2. In Dambovita, la marginea M-TILOR LEOATA..terenuri…pretabile PENSIUNE/TABARA DE VACANTA/CAMINE BATRANI. Deja in zona sunt cateva demarate cu foduri UE.
@ Ion PRIBEAGU
In viziunea mea ..programul PRIMA CASA este mai complex..::)
– ai invatzat ceva carte
-provii dintro familie „sanatoasa” integra..
-iti iei o sotie care sa castige/sprijine..nu o pitzipoanca
-nu ai pretentii de x9 alb cand nu-ti poti permite decat o roata de logan alb
-stii sa montezi un bec si o priza
SI MAI POT CONTINUA!
@mielu nebunu’
NOTEAZA ASTA:
Daca esti Destept si nu stie nimeni nu-i o tragedie dar daca esti PROST si stiu TOTI..ATUNCI ESTE TRAGIC!
Popescu
18 ianuarie 2011Bey, dar ce se intampla cu Dragos Dragoteanu, nu mai intervine deloc pe blog
v-am spus eu ca duduie tranzactiile, nu m-ati crezut..
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@ POPESCU!
Mai sa stii ca nu esti departe!:)
Uite si la mine suna tel..inca de pe 3 ianuarie! In 2010..a incept sa sune dupa 13 🙂 ianuarie!
Lui Dragos ii merge bine(cred si sper)..reintregeste echipa(cu fosti angajati)…deci e semn ca lucrurile se misca mai bine!
Salut pe acesta cale noii colegi ” viitor reinregimentati”!
ORICUM MAINE E ZIUA CEA MARE!:)
POIMANE…PRETURILE CRESC(artificial) CU 5-6000/CAMERA!:)
Vorbim joi!
Go BOC! Go BASE! Go PRIMA CASA!
VARA NU-I CA IARNA!
PRIMA CASA ROMANEASCA NU-I PRIMA CASA AMERICANA!
dixit!:))
Popescu
18 ianuarie 2011Cornele, nu esti normal
nu mi-ai spus ce masina vinzi
si nici ce achizitii ai facut tu in 2010, si dezvoltare
credeam ca esti agent, nu investitor
Cornel Balan
18 ianuarie 2011@ POPESCU:)
e pe draqu mai popescule:))
Tu nu stii sa ma cauti pe goagle?:))
Oricum nu ma simt jignit de rangul de „ajent”..
Masini nu spun…ca nu e blog auto:) Oricum 2 buc dastea la 10k bucata! Cu taxe mici!
LE VANND ca vreau sa imi iau una de 3200 cc…si sa o inmatriculez in BULGARIA!
ORICUM..o alta tembelitate! a guvernarii!
PAI MAI BOC..SI BASE si UDREA (ASTA MI-A FOST COLEGA DE FACULTATE..DAR NU AM VAZUT-O NICIODATA) :)) …DACA EU NU AM DRUMURI..PRACTICABILE…MA OBLIGATI SA VAND 2 MASINI ECO..CU MOTOARE SUB 2000…SA MAI PU BANI SI SA-MI IAU UN 4X4..DE 3200 SAU 4200…CA SA AJUNG LA PROPRIETATEA MEA!
SI ..o sa o inmatriculez in bulgaria…si o sa o alimentez in moldorusia!
ASA SA MURITI DE CIUDA:)
Mielu Nebunu'
18 ianuarie 2011@ Cornel Balan
Vai de tine , Cornele, bine macar ca te lauzi singur, ca vad ca nu ai concurenta pe postul de laudatori…..
Nu ma plange tu pe mine, micutzule singuratic ingemanat, tu ai grija de tine…..
Popescu
19 ianuarie 2011Uite Dane ce inteleg eu prin roman adevarat cu sange in vene:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/premiera-blocarea-rotilor-si-ridicarea-masinilor-parcate-neregulamentar-interzisa-918589.html
Te simti furat, nedreptatit? Actionezi, protestezi activ, ii dai in judecata, te lupti cu ei.
Nu plangaceala pe bloguri..
Da, stiu, sa dai in judecata presupune efort, bani cheltuieti.. E mai simplu sa stai in fotoliu si sa te plangi pe bloguri..
Fir ar sa fie de lene si loosereala mai Dane, daca macar o zecime din romanasii care stau si se plang, ar si actiona in vreun fel, tara asta ar ajunge departe..
Ion Pribeagu
19 ianuarie 2011#62 Le am si le stiu pe toate acum fac hartiile si daca vrei te ajut la transport cu una 4×4 la alegere si o ridici la Varna recomand camioneta 4 usi nissan sau toyota or SUV american ca japonezele f. scumpe
Ion Pribeagu
19 ianuarie 2011#69 Doua greseli logistice de primarie – decizia si procesul verbal de politia rutiera si lipsa juristului – angajezi avocat (platesti din veniturile care ar fi trebuit sa le platesti juristului DAR sunt bani statului nu este BAI pe acolo.
Popescu
19 ianuarie 2011Pribeagu ce parere ai de Jeep Compass si Dodge Caliber
si in general de masinile americane?
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011#73 Crysler-Dodge au preluat multa technologie de la Mercedes cand era impreuna si deci au revenit destul de bine pe piata ameriana atat ca technologie dar si design inclusiv vechile bine primite muscle cars.
GM a fost preluata/ajutata de guvernul american cu o injectie de capital si a revenit la fel de puternic pe piata lupta cot la cot cu Japonezii dela Toyota care au avut cateva probleme cu recal-uri diferite dar cel mai bin s-a repliat FORD cu masini cerute de piata ei controland piata camionetelor si SUV dar si micutele focus cu tehnica ford europeana
pretzurile sunt 20-30% sub piata actuala europeana/romana si le fac atractive chiar daca transportul costa 3-5000 de masina livrare in romania sau 1-2500 vest europa
inteleg ca sunt probleme la inscriere (capacitate cc mare) dar se poate inscrie in alte tari europene sau srl locale
jeep se pare ca are mare vino incoace la europeni pretul este rezonabil la fel si caliber un crossover foarte roomy/mare interior
Recomand Toyota sau Nissan camionete 4×4 cu 4 usi folosibile ca sedan sau utility pentru drumrile noastre sau ford/dodge camioneta si SUV pretz rezonabil
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011Apropo de cresterea economiilor populatiei ; astea sunt cifre reale statistic dar ce ar fi sa stie cineva si valorile nedeclarate/nedepuse in banci ca oar nu s-a prostit romanul sa-si puna in pericol banii personali greu castigati npe ici pe colo s care stau in valute forte ca si asa nu iei mai nimic de la baca – ba din contra plaesti comison sa-i scoti si sa-i tii la ei asa ca cel putin dubleaza suma dac nu mai mult… peste 60% din tranzactiile din 2010 a fost CASHcaval
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011Am construit/virtual un Jeep Compass limited super incarcat la 27000 plus taxe approx 30000 plus transport 3500 cu asigurare 33500 livrare Varna/Constanta
MIRCEA
20 ianuarie 2011MIELU – verifica si astea te rog 🙂
https://www.dragoteanu.ro/rezistenta-la-schimbare/
http://www.imopedia.ro/vi/mami-mi-e-foame-las-ca-mergem-la-timon-si-ti-ia-mama-mici/?cp=2#comments
la primul link raspunsurile dlui. dragoteanu la adresa lui cornel spun totul
in cel de-al doilea link Akhenaton prezinta excelent cv-ul dlui cornel
cu stima,
mircea 🙂
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011@ Ion Pribeagu
Vreau sa-ti raspund la intrebarea din postarea trecuta a lui Dragoteanu.
Intrebai acolo daca este adevarat ca fondurile de pensii sunt depuse in mod obligatoriu in fonduri private.
Numai 2% din impozitul pe salarii merge in fonduri private. Era o vorba ca va ajunge la 6%. Tendinta internationala acum 3 ani si ceva cand s-a petrecut, acum am auzit ca Polonia a rechizitionat chestia asta, a confiscat sumele care erau depuse in fonduri private si le-a trecut inapoi la stat.
Asa am auzit….
Fii pe pace, nu e trecut chiar tot in fonduri private….nu au furat chiar in felul asta, au fost mai eleganti.
Popescu
20 ianuarie 2011Pribeagu, se gasesc in Europa la preturi destul de mici. De ex am vazut un Dodge Caliber in Germania, 2008, in stare f buna, 8000 euro..
Explicatia este ca masinile americane au reputatia ca sunt proaste, se strica repede, consuma enorm, iar atunci cand trebuie sa repari ceva la ea, e rupere la buzunar
Nu uita ca in Ro, litrul de benzina a ajuns 6 RON, adica 1,5 euro, adica in jur de 2 dolari. Calculeaza tu la galon cat vine si fa o comparatie..
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011#78 Vorbesc de fond pensii nu impozitul care trebuie sa mearga la stat – 2 % este totalul care merge pentru pensii direct la fond privat?? sau mai este si pentru fondul de stat (repet NU impozitul pe salariu sau ele sunt luate impreuna??)
#79 Este adevarat – in anii 1992-2005 a fost o perioada de incercari cu masini de mic litraj – proasta calitate pentruca cele mari sunt inca in circulatie 1950-2010 pe strazile californiei dar si din cauza ca Japonia si mai recent Korea de sud au venit cu masini foarte viabile (mai decat germane) si atunci comparatia japoneze-germane si americane
dar in ultimii 2-3 ani au inceput sa le faca ca lumea cu toate ca americanii tot masini mari cumpara (confort si drumurile lungi necesita masini solide iar benzina inca este 2.75 – 3.25 galonul) de aceea recomand japonezele in romania dar si compasul face cam 32 mile la galon nu stiu cu service cum sta in romania dar in ziua de azi comanda si vine (DHL/UPS) airfreight 48 ore plus fusul orar iar in privinta masinilor usate acestea se iau dupa mileage nu dupa an ca in europa sunt fripte de sare si kilometraj mare in 2-3 ani (alearga cu ele in vacante est/west/sud si nord cele din California sunt uscate si folosite deobicei local/servici 10-12000 mile pe an (calculat peste 7 dolari galonul -wow
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011#79 M-am uitat pe cars.com approx. 8,000 dolari 2008 cu 35,000 mile dar multe la alegere si totusi pentru acolo recomand locale sau japoneze dar si JEEP-ul arata bine de fitze dar am vazut la Brasov niste toyota SEQUOIA SI LEXUS AMERICANE TRAZNET numai spun de mertzane si BMV-uri ca VW sunt ca daciile acum la poiana Brasov
Cornel Balan
20 ianuarie 2011Eu m-am multumit cu un NISSAN PATROL..2006 ( ultimul model fabricat)
L-am vandut dupa 5 luni de utilizare ca-l foloseam numai la pescuit si la munte.
Si cum eram ocupat cu vanzarea UNICEI garsoniere DIN CARIERA MEA IMOBILIARA 🙂 nu prea aveam timp :)) sa ma dau cu el!
Mielule..spre stiinta ta..mai am de vanzare un FORD FOCUS 2009 1.6 (2.300KM) si un VW JETTA 2007 1.9d.
Dar mai are un amic un BMW E46 de prin 1900 toamna … si un logan fara AC!
Vezi ce bun sunt in vanzari? Numai si numai pentru TINE,special pt TINE fac OFERTE personalizate!
Dar sa stii ca pot facilita si obtinerea abonamentelor RATB!
Sa vezi ce se supara Mr.D..cand revine..de la „prima casa” am ajuns la discutii despre „PRIMUL C.V.” , „PRIMA MASINA”.. 🙂
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011Balanele….te stie lumea, baga-ti mintile in cap, freak!
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011@ balan
Ba……daca era bine la Euroest….de ce ai plecat, tata?
Sau…ai fost „ajutat” sa pleci?
Daca esti asa bun….cum se face ca nu ramai in nicio firma si trebuie sa schimbi palaria la fiecare cateva luni?
hai sa fim seriosi se zice ca „nu pleaca niciun caine de la macelarie”, adicatelea, daca faci bani intr-un loc….esti un fraier daca pleci!
Chestia cu facturile nu tine la mine : asa se practica in Bucuresti, agentii sunt platiti pe PFA sau SRL, e normal, dai facturi (o data la 6 luni in cazul tau) cand primesti bani!
In realitate , esti muscat in cuget si inima ca te-am demascat!
Imi mirosea mie a minciuna ce ziceai tu……TE-AM DEMASCAT !!!!!
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011La Euroest altii s-au facut oameni nu jucarie, acolo e loc sa devii smeker, daca ai aparate….
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011@ Balan
Am si eu un Lamborghini Reventon. Se joaca fi-miu cu el prin casa, i-a rupt o roata, da’ las’ ca merge!
Vrabia malai viseaza…Balanel si Miaunel!
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011@ Tuturor
Gata cu offtopic. L-am demascat pe Balan ca m-a jignit, dar numai…gata! Voi vorbi despre imobiliare si business de-acum.
Cer scuze publice lui Dragoteanu si celorlalti interlocutori!
Popescu
20 ianuarie 2011Dragos Dragoteanu, uite aici cum se fac vanzarile de terenuri
a facut nocturna si face vizionari la terenuri noaptea tacanitul asta
E cel mai tare vanzator de terenuri din Romania, e plin de idei, are inclusiv angajat pe resurse umane 🙂
Partea proasta e ca vinde parcele extravilane cu speranta de intravilan..
http://www.lordoflands.ro/News/ViewOne.aspx?NewsItemId=86
Popescu
20 ianuarie 2011Fiti antenti aici: daca nu vi-ati cumparat niciodata teren prin sms, acum e momentul
„Cum rezervaţi o parcelă?
Disponibil în reţelele
Vodafone şi Cosmote
Parcelele pot fi rezervate pentru intervale de 2 zile consecutive. Plata se realizează prin telefonul mobil, trimiţând un SMS cu valoare adăugată la un număr indicat pe pagina de confirmare. Plata se realizează prin serviciul oferit de MobilPay. Citiţi termenii şi condiţiile.
Ion Pribeagu
20 ianuarie 2011#91 v-am spus ca ce am vazut la Brasov m-a impresionat apartamente pe banda rulanta (poate nu ca in BOOM) dar cred ca aia nu citesc blog Imopedia cu vaicarelile unora si asteptarile de 10,000 un apartament iar loturile/locuri de casa sunt asa de ieftine ca merita investit extra/intravilan ca se aranjeaza intr-un viitor apropiat daca cumparatorii vor sa construiasca (munte/liniste si ieftin mai ales zona de est intre Sacele si Teliu adica tot pe issirile dinspre bucuresti la brasov
Popescu
20 ianuarie 2011Dragos Dragoteanu, ti-ar fi trecut prin cap sa organzezi un revelion la care sa dai un teren gratis?
Bine, prin cap trec multe idei, problema e ca nimeni nu le pune in practica in tarisoara asta, dar toti se plang ca nu vand terenuri. Uita-te la baiatul asta, daca te iei dupa ce scrie el acolo vinde zeci de terenuri pe luna (evident in rate)
http://www.youtube.com/watch?v=dndS3cmr5NE&feature=player_embedded
Mielu Nebunu'
20 ianuarie 2011@ Popescu, Pribeagu
Stiti ce nedumerire am?
De ce trebuie sa vina sincope in fenomenul de vanzari ca sa apelezi la metode din astea, oarecum subliminale, cum ar fi rezervare prin sms, sau nocturna la teren?
Mi se pare fantastic de misto, dar in perioada boom-ului „never ever” n-am vazut asa ceva. Si poate c-ar fi fost placut….
Popescu
20 ianuarie 2011Cea mai tare tranzactie imobiliara a lunii ianuarie:
http://www.ziare.com/steaua/stiri-steaua/becali-anunta-transferul-lui-stancu-la-galatasaray-1069951
De data asta a nimerit-o bine becaliotu, din 7 mil, 3,5 mil ii ia el, restul se pierd pe traseu
Lansez un concurs de perspicacitate, unde credeti ca ajung ceilalti 3,5 mil? Ca doar nu credeti ca la impresari..
Popescu
21 ianuarie 2011Pentru cei care au uitat de motivele pentru care sa fie mandri sa fie romani, si mai ales pentru cei care sunt pe alte meleaguri, si atunci cand pomenesc despre Romania, o fac ca sa o vorbeasca de rau. Singurul perpetuum mobile care s-a inventat vreodata, a fost inventat de un roman. Eusitule, si la tine in Canada se prinde postul asta de radio, asculta-l mai des, poate afli mai multe lucruri despre propria tara:
„După aprecierea profesorului Solomon, preşedintele Societăţii Franceze de Fizică, savantul român a inventat pila şi după jumătate de secol oamenii au ajuns pe Lună cu ajutorul ei. Nici o istorie a pilei electrice, fie scrisă de români, fie scrisă de oricine altcineva, niciuna nu îl aminteşte pe Nicolae Vasilescu – Karpen !
Azi noapte 9 Jan 2011 ( la ora somnambulului ), la emisiunea „Coast to Coast AM” un Radio Show din ce in ce mai popular in SUA si receptionat foarte bine si in Canada, s-a vorbit elogios despre pila Karpen si despre autorul ei. S-a amintit ca ea a fost patentata in 1922, si a a fost construita la Bucuresti. S-a mentionat ca ea functioneaza fara incetare de la fabricarea ei. De asemenea s-a mentionat ca oamenii de stiinta americani sint foarte interesati in studierea ei.
In 28 noiembrie 2010 s-au implinit 140 de ani de la nasterea inventatorului roman Nicolae Vasilescu – Karpen (Sagetator, longeviv, a trait 94 de ani!), ale carui inventii sunt intentionat tinute in umbra.
http://inteligentaromaneasca.blogspot.com/2009/08/pila-karpen-nicolae-vasilescu-karpen.html
Popescu
21 ianuarie 2011Pila Karpen-Nicolae Vasilescu Karpen
O pila electrica, de productie romaneasca, furnizeaza energie de 56 de ani, fara intrerupere. Inventatorul minunii, Nicolae Vasilescu-Karpen, om de stiinta, inginer, fizician si inventator a declarat, cu o jumatate de secol in urma, ca ea va functiona vesnic. In Muzeul National Tehnic „Dimitrie Leonida” din Bucuresti exista un obiect de patrimoniu care sta intr-un seif metalic blindat, chiar in biroul directorului muzeului. Este vorba despre „Pila termoelectrica cu temperatura uniforma”, cunoscuta sub numele de „Pila lui Karpen”, realizata in 1950. Aparatul este, de fapt, un perpetuum mobile, adica un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit fara interventie din exterior.
Desi ar fi trebuit sa se opreasca de multe decenii, „Pila lui Karpen” se incapataneaza sa functioneze, asa cum a prevazut inventatorul ei…
Popescu
21 ianuarie 2011Si daca tot am inceput, mi-am amintit un alt lucru pe care l-am aflat atunci cand am urcat in turnul Eiffel, si pe care, spre rusinea mea, nu il stiam:
“Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie “Made in Resita – Romania”. Putini sunt cei care stiu ca simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat dupa o tehnologie inventata in Romania de inginerul Gheorghe Panculescu..
http://www.romaniapozitiva.ro/romania-internationala/turnul-eiffel-este-construit-din-otel-made-in-romania/
Popescu
21 ianuarie 2011Eusitule, NY Times zice despre Romania: “Probabil ca nici o alta tara nu are mai multe premii la Cannes pe cap de locuitor”..
Tu ce ziare citesti la tine in Canada?
“Romania is a small country on the edge of Europe, with a tiny film industry — it’s more like a passionate, fractious, underfinanced social network — and a very large footprint in the world of cinema. Perhaps no nation has more Cannes prizes per capita, or a better streak at that festival, where Romanian films have been one of the big stories of the past decade.” (NY Times)
eusitu
22 ianuarie 2011Popescul cazi in penibil. Coanda, Karpen si altii au trait acum mai bine de 50 de ani.
Acum inventia lui Karpen sta inchisa in seif pentru ca muzeul nu are sistem de alarma. Ce ar fi ca TU sa faci ceva pentru Romania?
Ia legatura cu citiva imobiliari de succes din Ro si platiti instalarea unui sistem de paza eficient sau ce e nevoie pentru ca inventia sa fie expusa publicului. Si asa te laudai cu tranzactii pe care le-ai facut anul trecut. Poate in felul asta in vara cind ajung in Ro voi putea arata canadienilor ce inseamna Romania.
As vrea sa vad ca se poate asa ceva…
Popescu
23 ianuarie 2011Eusitule, indivizi ca tine imi provoaca greata
Eu fac foarte multe lucruri pentru Romania, deocamdata sunt aici pe baricade si ma lupt, nu am fugit nicaieri cum au facut altii..
Oricat de multe lucruri bune am face noi pentru Romania nu putem compensa raul pe care il fac cei ca tine, care, plecati pe afara, de cate ori vorbesc de Romania, o vorbesc numai si numai de rau..
eusitu
24 ianuarie 2011Popescule impotriva cui lupti tu pe baricade? Strainilor? Sau romanilor?
Aberatiile pe care le insiri pe aici fac un mare deserviciu Romaniei.